Co jest przyczyną

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Co jest przyczyną

Post autor: OLEY »

Dzisiaj miałem taką sytuacje: jadąc 140 i przyśpieszając zaczął mi sie dławić i szarpać.Przestraszyłem sie,że to skrzynia.Zwolniłem i powtórzyłem sprawę.Było dokładnie tak samo.Pare godzin póżniej zrobiłem inaczej, a mianowicie dałem mu w kite na dwójce i potem na trójce,pewien czas ciągnął pięknie i raptem uuuuu i sie dusi.Nie szarpie tylko normalnie traci całą moc i zwalnia mimo,że cały czas mu cisnę. :cry: Jak puszczam gaz wraca do "siebie".Czy to nie aby turbina?Chodzić napewno chodzi bo sie załącza i ją ładnie słychać.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

zapomniałem dopisać,że przez jego taki kaprys wywaliłbym czołówkę.Będąc pewny,że zdąże wyprzedzić Tira,jadąc lewym pasem na równi z nim,autko wywala mi taki numer.Normalnie miałem śmierć w oczach. :evil:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ja miałem podobna sytuacje w scierce jak jej dalem w pedal nieistone na ktorym biegu powyzej 100 to sie sie dlawila i dalej niechciala przyspieszac ale niestety przyczyny nie poznalem bo ja sprzedalem :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja miałem podobnie w Escorcie 84 (objawy jak w twojej scierce-powyżej stu)musiałem wymienić silnik(pomogło) :D ale to był diesel no i nie był tak naszpikowany elektroniką jak probe, no i był bez turbo.Przypuszczam,że tu nie prędkość ale ilość obrotów ma większe znaczenie
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

u mnie to bylo tak jak na jedynce dostala w pedzel nawet z 7 tysi to sie nic anic nie dusila a na dwojece i wyzszych biegach powyzej 3 tysi obrotowsie dusila i rezultat byl taki ze ciezko bylo ja rozbujac powyzej 100bo juz wchodzila na 5-tce do 3 tysi i koniec :? taka jazde ja nazwalem wegetacja a nie jazda tym bardziej ze ona mial 120 kucykow i az grzechem bylo jej nie wcisnac.
Ale rozne byly koncepcje w zlikwidowaniu usterki:
--przeczyszczenie wtryskow
--wszytkie filtry i olej
--proponowano mi jeszcze pojechac do ASO i podlaczyc ja pod kompa
Ale mi sie wydawalo ze to jest problem z dostawa paliwa moze i u Ciebie jest ten sam ból :?: :?: :?:
Pozdro i zycze jak najszybszego usuniecia usteki :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Re: Co jest przyczyną

Post autor: FlasH »

OLEY pisze:Dzisiaj miałem taką sytuacje: jadąc 140 i przyśpieszając zaczął mi sie dławić i szarpać.
Miałem podobnie latem po myciu silnika. Musiały być gdzieś przeskoki iskry i sie skubany dusił - przy delikatnym przyciskaniu gazu przyspieszał normalnie, a po konkretnym przyduszeniu, mulił się.

Zagrzebałem trochę przy kablach wn i zaczął jeździć normalnie - potem je wymieniłem. Sprawdziłbym na twoim miejscu kable i rozdzielacz.
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jutro to sprawdze.Obyście mieli racje bo jak to turbina albo niedaj Boże sprzęgło to mnie krew zaleje.

Ps. Trzymajcie kciuki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ale sprzegło niema tutaj nic wspólnego :roll: przynajmniej by sie nie dusił a raczej silnik by wył z powodu ślizgania się sprzęgła :roll:
będe 3-mał kciuki za twojego Probasa :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Qrna sorki,nie chodziło mi o sprzęgło tylko o skrzynie :oops:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Gość

Post autor: Gość »

Skrzynia odpada raczej nie te objawy.

Mogą to być:
Kable WN
świece
Ja bym sprawdził tą nieszczęsną rure (kolanko co idzie do przepustnicy z
intercoolera, to twarde zpbrojone) sprawdź czy nie jest pęknięte gdzieś albo
czy się nie zsuneło.

Nie wiem czy to turbo to parwidłowo jak słychać. U mnie ani mru mru tylko
słychać jak powietrze przez stożek zasysa.

A dokąd idzie strzałka od turbiny??
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jutro to sprawdzę i wszystko Wam opiszę.Tę nieszczęsną rurę mam już klejoną.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A co do turbiny to tak jak u Ciebie słychać jak świszczy,nic więcej(znaczy,że sie załącza)

Ps. Kurcze,tak jak wczoraj browar robi swoje :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

u mnie np.wogule nieslychac zadnego gwizdu turbiny a na fotel normalnie uderza przeciazenie 3G :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Wsłuchaj sie dokładnie.napewno ją słychać.Jak depniesz to musisz ją usłyszeć
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Lukas
Posty: 61
Rejestracja: 2004-05-06 23:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukas »

wcześniej może ścisz radio :) a umnie podobne objawy dawała pęknięta rura przy filtrze powietrza
Obrazek '89, manual, RED "if your gonna be a bear be a grizzly"
Gość

Post autor: Gość »

OLEY pisze:A co do turbiny to tak jak u Ciebie słychać jak świszczy,nic więcej(znaczy,że sie załącza)

Ps. Kurcze,tak jak wczoraj browar robi swoje :D
Troche nie tak się zrozumieliśmy u mnie słychać sportowy filtr powietrza
turbo to jest myszka, cichuteńko
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Miałem podobnie :) wymiana świec i przewodów rozwiązała problem.
Miki
Posty: 120
Rejestracja: 2003-07-15 11:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Miki »

Witam, moze po prostu wlaczylo sie odciecie doplywu paliwa :D
Już bez probe :(
Gość

Post autor: Gość »

Jak najbardziej zachodzi taka ewentualność ja tak miałem po orlenie.
Równie dobrze po tylu latach w baku może być woda, aczkolwiek to by się
działo tylko przy niskim stanie płynu karmiącego w zbiorniku.
Ja bym jednak patenty z benzyną wykluczył ponieważ to jest zbyt
regularne/
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Przyczyną może być też niewydolność pompy paliwa.

Temat był już omawiany. :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

Andrzej pisze:Przyczyną może być też niewydolność pompy paliwa.

Temat był już omawiany. :D
Albo zapchany filtr paliwa :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”