chip tuning
Jest kilka warunkow do montazu turbiny - silnik musi miec wszystko OK, t.j. wszystkie cisnienia itp. musza byc w normie, uklad chlodzenia i olejowy musi byc w 100% sprawny i czysty, a moc zmierzona na hamowni nie powinna miec odchyl wiecej niz 10% od fabrycznej (ok. 164KM). Ogolnie mowiac - auto musi mechanicznie byc sprawne w 100%.
Koszty zaleza od tego, jakie masz mozliwosci zakupu poszczegolnych elementow, no i oczywiscie robocizny. Sam osprzet to ok. 4tys. Dochoda do tego konieczne przerobki m.in. dolotu i wydechu.
Max moc do osiagniecia bez przerobek silnika to ok. 250KM
Koszty zaleza od tego, jakie masz mozliwosci zakupu poszczegolnych elementow, no i oczywiscie robocizny. Sam osprzet to ok. 4tys. Dochoda do tego konieczne przerobki m.in. dolotu i wydechu.
Max moc do osiagniecia bez przerobek silnika to ok. 250KM
Na chwile obecna robie remont kapitalny silnika pod turbine. Niestety mam tez sporo innej pracy, wiec to troche trwa. Jest to najwazniejszy element, od ktorego zalezy powodzenie calosci projektu.
Nadmienie tylko, ze skrzynie (automat) zmodyfikowalem juz wczesniej, gdzie sa m.in. mocniejszy dyfer, nowe sprzeglo hydrokinetyczne.
Nastepny etap to montaz turbiny. Mialy byc 2, ale po konsultacjach zrezygnowalem z tego pomyslu. Mam kilk turbin do wyboru i jeszcze nie zdecydowalem, ktora zamontuje.
Prace jeszce troche potrwaja, ale koncowy efekt opisze na swojej stronie - lacznie z fotkami.
Nadmienie tylko, ze skrzynie (automat) zmodyfikowalem juz wczesniej, gdzie sa m.in. mocniejszy dyfer, nowe sprzeglo hydrokinetyczne.
Nastepny etap to montaz turbiny. Mialy byc 2, ale po konsultacjach zrezygnowalem z tego pomyslu. Mam kilk turbin do wyboru i jeszcze nie zdecydowalem, ktora zamontuje.
Prace jeszce troche potrwaja, ale koncowy efekt opisze na swojej stronie - lacznie z fotkami.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Hmmm, zasatanawiam sie czy osiagniesz dobre efekty. Ta turbina jest przeznaczona na maximum ok. 180-200KM.Quaki pisze:Tubinka bedzie od audi 2,5 tdi (taka mozna dostac regenerowana za jakies 500- 600zł )
Ja mam sporo turbin do wyboru. Ostatnio zaciekawila mnie od Eurotecha ciezarowego 350KM, ale najpier musze dokladnie sie doszkolic od strony teoretycznej w zakresie turbin. Mam w kazdym badz razie taka w garazu - gigant.Quaki pisze:Greyg jesli masz możliwośc to zamontuj u siebie turboneticsa t3/t4 Hybrid
Zreszta, wszystko wyjdzie w praniu.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Nie bede wnikal teraz w temat, bo musze jeszcze troche posprawdzac. Najwazniejsze na ta chwile jest zrobienie silnika - turbina pozniej.
Pare info:
- do ok. 7PSI nie bedzie trzeba zmieniac wtryskiwaczy na lepsze,
- przy takim doladowaniu srednica wydech powinna byc ok. 60mm,
- z dotyczasowych info wychodzi, ze najlepsza dla mojego celu to Garrett GT22 58/60,
- Blow-off sterowany elektronicznie,
- po wielu analizach, mimo iz wielu pisze, ze nie jest to konieczne: dokladne wyliczenie odleglosci kolektory>turbina.
Za ok. 1,5 mies. bede mial ciut wiecej informacji.
Pare info:
- do ok. 7PSI nie bedzie trzeba zmieniac wtryskiwaczy na lepsze,
- przy takim doladowaniu srednica wydech powinna byc ok. 60mm,
- z dotyczasowych info wychodzi, ze najlepsza dla mojego celu to Garrett GT22 58/60,
- Blow-off sterowany elektronicznie,
- po wielu analizach, mimo iz wielu pisze, ze nie jest to konieczne: dokladne wyliczenie odleglosci kolektory>turbina.
Za ok. 1,5 mies. bede mial ciut wiecej informacji.