chip tuning

Gość

Post autor: Gość »

Jest kilka warunkow do montazu turbiny - silnik musi miec wszystko OK, t.j. wszystkie cisnienia itp. musza byc w normie, uklad chlodzenia i olejowy musi byc w 100% sprawny i czysty, a moc zmierzona na hamowni nie powinna miec odchyl wiecej niz 10% od fabrycznej (ok. 164KM). Ogolnie mowiac - auto musi mechanicznie byc sprawne w 100%.

Koszty zaleza od tego, jakie masz mozliwosci zakupu poszczegolnych elementow, no i oczywiscie robocizny. Sam osprzet to ok. 4tys. Dochoda do tego konieczne przerobki m.in. dolotu i wydechu.

Max moc do osiagniecia bez przerobek silnika to ok. 250KM
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

znasz kogos kto jezdzi z taka turbina??
ciekawe jak wyglada spalanie przy takiej przerobce??
probe na sprzedaz
teraz fascynuja mnei dwa kola :)
i oczywiscie mocne 4 :)
Gość

Post autor: Gość »

W Polsce nie ma takiej przerobki. Poszukaj opisow na probetalk.com - sporo osob tam ma turbine w 2.5
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

z tego co zrozumialem to TY cos u siebie robisz w ta strone ??
jesli to nei tajemnica to moze ujawnisz co robisz mozna by skorzystac ??
niz samemu popelnic bledy ktore moga duzo kosztowac...
probe na sprzedaz
teraz fascynuja mnei dwa kola :)
i oczywiscie mocne 4 :)
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

Co juz wszystko co klubowicze maja do powiedzenia ???? Czy nikt z klubowiczów nie podnosił mocy swojei maszynki ????? Prosze podzielcie sie swoimi doswiadczeniami!!!!
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Gość

Post autor: Gość »

Na chwile obecna robie remont kapitalny silnika pod turbine. Niestety mam tez sporo innej pracy, wiec to troche trwa. Jest to najwazniejszy element, od ktorego zalezy powodzenie calosci projektu.

Nadmienie tylko, ze skrzynie (automat) zmodyfikowalem juz wczesniej, gdzie sa m.in. mocniejszy dyfer, nowe sprzeglo hydrokinetyczne.

Nastepny etap to montaz turbiny. Mialy byc 2, ale po konsultacjach zrezygnowalem z tego pomyslu. Mam kilk turbin do wyboru i jeszcze nie zdecydowalem, ktora zamontuje.

Prace jeszce troche potrwaja, ale koncowy efekt opisze na swojej stronie - lacznie z fotkami.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:08 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Quaki pisze:Tubinka bedzie od audi 2,5 tdi (taka mozna dostac regenerowana za jakies 500- 600zł )
Hmmm, zasatanawiam sie czy osiagniesz dobre efekty. Ta turbina jest przeznaczona na maximum ok. 180-200KM.
Quaki pisze:Greyg jesli masz możliwośc to zamontuj u siebie turboneticsa t3/t4 Hybrid
Ja mam sporo turbin do wyboru. Ostatnio zaciekawila mnie od Eurotecha ciezarowego 350KM, ale najpier musze dokladnie sie doszkolic od strony teoretycznej w zakresie turbin. Mam w kazdym badz razie taka w garazu - gigant. :D

Zreszta, wszystko wyjdzie w praniu.
Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix »

co do kompressora to proponowal bym od mb 2.3

pojemnosc podobna a jak ktos zapragnie wiecej palera to zawsze mozna zmniejszyc kolko na kompresorze i pompowac wiecej :wink:
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:08 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Nie bede wnikal teraz w temat, bo musze jeszcze troche posprawdzac. Najwazniejsze na ta chwile jest zrobienie silnika - turbina pozniej.

Pare info:
- do ok. 7PSI nie bedzie trzeba zmieniac wtryskiwaczy na lepsze,
- przy takim doladowaniu srednica wydech powinna byc ok. 60mm,
- z dotyczasowych info wychodzi, ze najlepsza dla mojego celu to Garrett GT22 58/60,
- Blow-off sterowany elektronicznie,
- po wielu analizach, mimo iz wielu pisze, ze nie jest to konieczne: dokladne wyliczenie odleglosci kolektory>turbina.

Za ok. 1,5 mies. bede mial ciut wiecej informacji.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”