nierowne wolne obroty

Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

nierowne wolne obroty

Post autor: Arturo77 »

Witam wszystkich!

To moj pierwszy post na forum, co prawda przegladam je juz od dawna, ale do tej pory nic nie pisalem. to chyba dlatego juz trzeci raz sie musze rejestrowac?

ale do rzeczy:
Posiadam Probka V6 z 94 roku, wersje europejska, z przebiegiem okolo 120tys km. bez instalacji gazowej.

pare dni temu samochod po prostu zgasl w czasie jazdy. od tego czasu nie trzyma wolnych obrotow, tzn trzyma, ale po rozgrzaniu silnika obroty spadaja na jakies 300rpm i tak juz zostaja. wtedy latwo potrafi zgasnac.
pierwsze co zrobilem to kody bledow.

wczoraj podlaczylem kabel wg schematu (styki GND i TEN) i obserwowalem lampke "check engine" [*]. lampka sie zaswiecila ... i tak juz pozostala.
normalnie lampka sie zapala przy zaplonie a po chwili gasnie (nie swieci sie w czasie jazdy).
po zapaleniu silnika chwile pochodzil ksztuszac sie i dlawiac i zgasl. lampka caly czas sie swiecila.

dzisiaj w drugiej probie podlaczylem dodatkowo diode LED miedzy + i styk FEN.tym razem dioda wymrugala kod 05 tzn periodyczne 5 krotkich impulsow. wg tabeli jest to czujnik stuku (KS). po zapaleniu silnika dioda nadal pokazywala 05. "check engine" sie swiecilo non-stop, jak poprzednio.

tylko tym razem po odlaczeniu kabli silnik zaczal pracowac jakby nie palil na jeden cylinder. mimo ze silnik byl zimny, obroty byly niskie. pozniej gdy sie rozrzal bylo juz lepiej, ale nadal mam wrazenie ze nie chodzi jeden cylinder, chociaz szczerze mowiac mam niewielkie pojecie jak pracuje V6 przy odlaczonyl jednym cylindrze.

wyglada to troche jakby dostawal lewe powietrze, ale nie znalazlem zadnej dziury w dolocie. chce jeszcze obejrzec swiece i ewentualnie je wymienic.

ktos moze pomoc?

[*] nie bijcie, ale po przeczytaniu paru watkow z forum troche zglupialem. juz nie wiem ktora kontrolka to "check engine". wydawalo mi sie ze to ten przekreslony silniczek, ale niektorzy twierdza ze to immobilizer, a check engine to samochodzik z kluczem w polu obrotomierza.
ale u mnie ten samochodzik mruga tylko kiedy samochod stoi na parkingu, podobnie jak czerwona dioda (autoalarm/immobilizer??). natomiast przekreslony silniczek swieci sie podczas zaplonu i chwile pozniej gasnie.


dzieki wielkie z gory za pomoc.

Arturo
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Nie wróży to dobrze. Zaprowadź autko do mechanika, niech sprawdzi świece i kable WN oraz sprężanie na cylindrach. To powinno wyjaśnić bardzo wiele...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

wlasnie w tym problem ze nie za bardzo moge liczyc na pomoc mechanika.
mieszkam we Francji, tutejsi mechanicy sa drodzy jak jasna cholera a do tego poza wymiana oleju i plynu w spryskiwaczach niewiele umieja. biora pieniadze nie dajac zadnej gwarancji ze po wykonaniu uslugi problem bedzie rozwiazany.

juz jeden samochod musialem z tego powodu wyslac do Polski na lawecie, po tym jak wydmuchalo uszczelke pod glowica...

kompresje moge sam zmierzyc, swiece tez moge sprawdzic. gorzej z kablami, chociaz tak na oko to zadnych przebic nie widze.

teraz gdy probowalem go odpalic, zapalil jakby nigdy nic i wszytsko wydaje sie w normie. przegonilem go po autostradzie i wszystko wydaje sie byc w porzadku. poza tym, ze po wysprzegladniu obroty mam okolo 300rpm (dosc stabilne),po wlaczeniu klimy wzrastaja do okolo 500.
dodam tylko jeszcze ze dolalem plynu chlodniczego (nie sadze zeby to mialo jakies znaczenie, ale niektorzy pisza ze to wazne, wiec tak na wszelki wypadek...). mam tez bardzo slaby akumulator, czesto go ostatnio musze ladowac, wiec czesto jest odlaczany.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Arturo77 pisze: gorzej z kablami, chociaż tak na oko to żadnych przebić nie widzę.
Najlepiej nocą odpal i zajrzyj pod maskę, będziesz widział wszystko. :wink:
Arturo77 pisze: mam tez bardzo slaby akumulator, czesto go ostatnio musze ladowac, wiec czesto jest odlaczany.
Komputer do poprawnej pracy potrzebuje min. 9V. Może to być przyczyną falowania obrotów, jeżeli masz padnięty akumulator. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

Jedrek pisze:
Najlepiej nocą odpal i zajrzyj pod maskę, będziesz widział wszystko.
wlasnie to ta moja metoda "na oko" :)
Jedrek pisze:
Komputer do poprawnej pracy potrzebuje min. 9V. Może to być przyczyną falowania obrotów, jeżeli masz padnięty akumulator.
hmmm... akumulator jest co prawda slaby, ale jeszcze odpala, a ladowanie mam w normie. myslisz ze stan akumulatora moze miec na to wplyw gdy silnik pracuje? ale przyjrze sie temu dokladniej. dzieki.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ja bym obstawiał na lewe powietrze mimo wszystko. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Może być lewe powietrze (w małej ilości). Może jakieś pęknięcie tego kolanka przed przepustnicą? Może nie dokręcony korek oleju lub pokrywa zaworów?

Weź śrubookręt i na rozgrzanym silniku wyreguluj obroty na 650. (Śruba na przepustnicy - od góry) Zobacz jak auto się będzie zachowywało. Jeśli wsio będzie ok i nie będziesz miał CHECK-a to spoko.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

MiH pisze:Weź śrubookręt i na rozgrzanym silniku wyreguluj obroty na 650. (Śruba na przepustnicy - od góry.
Tylko nie zapomnij o regulacji w trybie testu, czyli zwarte styki GND i TEN.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

witam ponownie,

wprawdzie problem nie do konca rozwiazany, ale juz cos mam:

a wiec zajrzalem pod pokrywe filtra powietrza i sie okazalo, ze filtr sie obsunal i lezy sobie tak pod katem 45 stopni...
wiec zdemontowalem pokrywe i sie okazalo ze z lewej strony jest ona popekana, a w dodatku filtr jest o jakies 2cm za krotki... gdy go sprawdzalem po kupnie samochodu, nie demontowalem calej pokrywy tylko wysunalem go i nie zauwazylem ze jest za krotki. w kazdym razie jakis czas samochod jezdzil wlasciwie bez filtra. nie bede mowil jak wyglada dolot od srodka bo mnie szlag trafia...
zamontowalem filtr na tyle ile sie dalo i obroty sie podniosly do okolo 500obr, ale nie jezdzilem, wiec nie wiem czy bedzie takie obroty utrzymywac. jutro ide poszukac nowego filtra, bo montazu dam znac czy cos sie zmienilo. poza tym, zauwazylem ze po odpalieniu silnika w trybie diagnostycznym, silnik gasnie i obroty spadaja, a co dodatkowo mnie zastanawia, dzisiaj wlaczyl sie wentylator i dzialal caly czas. jak wiec ewentualnie ustawic obroty na przepustnicy, nie mowiac juz o zaplonie?
jeszcze jedno, podlaczylem inny akumulator, wiec odpada kwestia niskiego napiecia.

bardzo dziekuje wszystkim za dotychczasowa pomoc i zainteresowanie.
mam nadzieje ze komus sie przydadza wnioski z tego doswiadczenia.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No to ja jeszcze obstawiam jedną sprawę, skoro w trybie diagnostycznym załącza się wiatrak, to masz rozregulowanego TPS'a.
Przeczytaj sobie to:
http://www.autobrama.pl/turbo123/module ... age&pid=29
Może to coś wskóra.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A jeśli się wybierasz po filtr to polecam krótką lekturę
http://www.autobrama.pl/turbo123/module ... age&pid=25
są różnice w modelach więc przed kupnem warto zmierzyć wymiary puchy.
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

No wiec na porzatek zabralem sie za przeczyszczenie dolotu, na razie tylko do przepustnicy. puszka filtra jest polamana i poklejona, w dodatku mam wrazenie ze gorna czesc do dolnej w ogole nie pasuje. filtr tez wymiarowo nie zgadza sie ani z wymiarami do wersji euro ani amerykanskiej.
co gorsza nigdzie nie moge kupic filtra do probe, grrrr....
bede musial zaimportowac sobie z Polski cala obudowe z filtrem. na razie uszczelnilem wszystko tak aby cale powietrze bylo filtrowane i dalo sie jezdzic.
za rada kolegi "fachowca" odkrecilem cos co widac na zdjeciu [1] ponizej i mialo byc silnikiem krokowym (by przeczyscic), ale moim zdaniem to czujnik przepustnicy, zgadza sie?? jednoczesnie tez podkrecilem obroty sruba przy przepustnicy. obroty sa teraz w porzadku, za to zaczal szarpac przy dotnieciu i ujeciu gazu - tylko przy dotknieciu pedalu i calkowitym puszczeniu i teraz nie wiem - to wina zlej regulacji obrotow czy czujnika przepustnicy? przy tym czujniku sa dwie sruby na ktorych najwyrazniej jest jakas regulacja. oczywicie okrecajac czujnik, zostalo to rozlegulowane..
Obrazek
teraz zamierzam odkrecic cala przepustnice, przeczyscic ja i wyregulowac jeszcze raz. martwi mnie jednak to szarpanie... TPS byl chyba wczesniej dobrze wyregulowany, tylko kolega ktorego posadzilem za kierownica dodawal troche gazu, zeby samochod nie gasl w trybie testowym i stad sie zalaczala chlodnica.
po zresetowaniu komputera wg opisu Voodoo nadal mam blad czujnika stuku.
aha czy to normalne ze tezn wezyk widoczny na zdjeciu [2] jest tak luzno zamocowany? u mnie wystarczy lekko pociagnac i juz schodzi.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No i niestety, ale właśnie rozregulowałeś sobie TPS'a i stąd masz teraz te szarpnięcia przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Kłania się rególacja według wskazówek ze stronki, gdzie wszystko jest opisane.
za rada kolegi "fachowca" odkrecilem cos co widac na zdjeciu [1] ponizej i mialo byc silnikiem krokowym (by przeczyscic)
Przykro mi ale nikt nie mówił o tym, że to co masz zamiar odkręcić jest silniczkiem krokowym. Po za tym jak się nie wie to należy wpierw zapytać zanim się zacznie coś demontować.
A o ile mi wiadomo, to w V6 silniczek znajduje się dokładnie pod przepustnicą.
TPS byl chyba wczesniej dobrze wyregulowany, tylko kolega ktorego posadzilem za kierownica dodawal troche gazu, zeby samochod nie gasl w trybie testowym i stad sie zalaczala chlodnica.
Niestety ale prorokiem nie jestem, a taka informacja nie była zamieszczona we wcześniejszych postach, dlatego sugerowałem się załączającym się wiatrakiem.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

Voodoo, mowiac o koledze "fachowcu" nie mialem na mysli Ciebie, tylko mojego kolege z pracy :) sorry za sformulowanie, teraz widze ze to glupio brzmi :) mam nadzieje ze sie nie obraziles, bo Twoje wskazowki sa bardzo pomocne i doceniam to.

Twoj opis czytalem, ale zabraklo mi informacji gdzie ten TPS sie znajduje.
teraz rozumiem ze wlasnie to co rozkrecilem to wlasnie TPS i te dwie sruby sluza do jego regulacji, czy tak?

sorry za lamerskie pytania, ale wlasnie zamowilem sobie ksiazke Haynesa do Proba wiec wkrotce bede troche madrzejszy.
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

Voodoo pisze:Niestety ale prorokiem nie jestem, a taka informacja nie była zamieszczona we wcześniejszych postach, dlatego sugerowałem się załączającym się wiatrakiem.
ja tez nie wiedzialem, bo gdy ja siedzialem z kolkiem i go odpalalem w trybie diagnostycznym bylo ok, dopiero gdy posadzilem kumpla wiatrak sie zaczal wlaczac. nie wiedzialem ze lekko dodawal gazu zeby silnik nie zgasl.

Voodoo, a czy regulacja obrotow sruba na przepustnicy nie pociaga za soba koniecznosci regulacji zaplonu? chodzi mi o to szarpanie, jezeli to tylko TPS to nie jest zle, da sie wyregulowac, natomiast z zaplonem byloby gorzej, nawet nie mam strooskopu... w kazdym razie check engine sie nie swieci w tej chwili.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Nie ma problemu, nasz wina też, że zdjęcia nie było, ale poprawimy się :D
Regulacji zapłonu nie dokonujemy ze względu na to, że jest ona samoczynna w układach tego typu.
Ustaw tylko teraz TPS'a i obroty, a powinno być OK.

A kod błędu wskazuje na uszkodzenie tego elementu:
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42
ale o nim to mi jeszcze nic nie wiadomo. :? Niestety. :(
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ponieważ Voodoo nie potrafi się zdecydować (w każdym poście pisze inaczej), a moje argumenty na PW też do niego nie trafiają, chciałbym przypomnieć, że regulujemy przez oba u otwarte.
Regulacja podlega tym samym zasadom, tzn. jedno (czyli w tym przypadku też wszystkie) u otwarte :twisted:

Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Prosiłem i uprzedzałem lojalnie o skasowanie tego posta :evil:
Ale widzę, że do kolegi Roberta nic nie dociera. :evil:

Wszyscy chyba mamy już tego dosyć.
Nie masz nic konstruktywnego do napisania, to nic nie pisz.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Voodoo pisze:Wszyscy chyba mamy już tego dosyć.
"Wszystkich" zapraszam do :arrow: tego wątku
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

Wracajac do tematu niskich obrotow, ustawilem TPS, podkrecilem obroty i wyglada na to ze jest w porzadku. Co prawda nie wiem co bylo przyczyna, ale jeszcze czeka mnie czyszczenie przepustnicy, kolektora, silnika krokowego i wymiana oleju, moze to cos wyjasni.
W kazdym razie bardzo dziekuje za pomoc.
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

..slyszalem ze w v6 nie ma silniczka krokowego???????
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

No to ja mam problem a mianowicie nasilał sie od jakiegos czasu.Na poczatku z obrotami bylo ok choc czasami wskazowka zatrzymywala sie na 1100obr.Nie przeszakadzalo mi to zbytnio wiec nie reagowalem bo autko pali malo i nie ma problemow.Teraz juz jest gorzej bo obrotu wzrastaja do 2000obr i tak stoja ale wystarczy ze np.zgasze autko pojde na zakupy do marketu wracam po 15 min zapalam i mam rowne 750obr.Ale jak sie przejade kawalek to wzrastaja do 1500-1250 i tak caly czas.Wywnioskowalem ze to zacinajacy sie silniczek krokowy(zawor,bo w probe nie ma silniczka krokowego).No i tu mam problem bo zdemontowalem przepustnice odkrecilem cale urzadzanko pod nia(na 4 wkrety)no i nie moglem zdemontowac tego silniczka.Trzyma sie on chyba na zabezpieczeniu ktorego nie moglem wybic zaklepalo sie i dupa.Wiec przemylem pedzelkiem co sie dalo i zmontowalem spowrotem.Niestety problem z obrotami jest nadal.Nie moge regulowac sruba na przepustnicy bo jak ustawie obroty to jak autko postoi chwile to silnik po zapaleniu gasnie bo ma za niskie obroty.

I moje pytania:
Czy to co odkrecalem to silniczek krokowy???
Jak tak to jak go zdemontowac zeby sie dostac do tloczka???
Czy moze byc co innego przyczyna wysokich obrotów???

PS moj silniczek to 2.5 95rocznik
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

podpinam się do tego tematu, ostatniego czasu borykam się z spadającymi obrotami po odpaleniu silnika, spadają odrazu do 500obr i tak potrafi się trząść od paru do kilkunastu sekund, dopiero jak wcisnę gaz to się unormuje na tych 750obr, ktoś wie czym to jest spowodowane?

edit... 5.06.2008
sawmaster pisze:podpinam się do tego tematu, ostatniego czasu borykam się z spadającymi obrotami po odpaleniu silnika, spadają od razu do 500obr i tak potrafi się trząść od paru do kilkunastu sekund, dopiero jak wcisnę gaz to się unormuje na tych 750obr, ktoś wie czym to jest spowodowane?
przyczyna była błacha, po prostu gdy montowałem przepustnicę to zapomniałem podpiąć kabelek od elektrozaworu(silniczka krokowego)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”