Jakie rolki i napinacz? (PILNE)

Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Jakie rolki i napinacz? (PILNE)

Post autor: BiZoN »

Witka.
Słuchajcie jest taki problem:

Wymieniam pasek rozrządu i przy okazji jest okazja :wink: aby wymienić rolki i napinacz.

Tutaj pojawia się pewne ale - mechanik który mi to robi ma jakiś dziwny cennik i u niego wszystkie części kosztują 260PLN za sztuke.
Czyli pasek 260 - ale jednak kupił za 200 jak mu powiedziałem że więcej nie dam bo za tyle to sam moge kupić !!

Pozostały jeszcze rolki oczywiście 3szt. po 260 :shock:

Znalazłem rolki w sklepie internetowym. Pojawia się pytanie które ?
Jest kilka i zielonego pojęcia nie mam które są te właściwe.Fachowców proszę o potwierdzenie bądz też wskazanie tej odpowiedniej.

- ROLKA PROWADZĄCA PASKA ROZRZĄDU
MAZDA 626 2.5I 24V 91-,XEDOS-6/9 92-,MX-3 1.9I 91-,MX-5 2.5I
kod: E53021
cena normalna: 160 zł

-MAZDA 626 2.5I 24V 91-,XEDOS-6/9 92-,MX-3 1.9I 91-,MX-5 2.5I
JC ROLKA PROWADZĄCA PASKA ROZRZĄDU
kod: E53021JC
cena normalna: 144 zł

-ROLKA PROWADZĄCA PASKA ROZRZĄDU
MAZDA 626 2.5I 24V 91-,XEDOS-6/9 92-,MX-3 1.9I 91-,MX-6 2.5I
kod: E53029
cena normalna: 199 zł

-MAZDA 626 2.5I 24V 91-,XEDOS-6/9 92-,MX-3 1.9I 91-,MX-6 2.5I
JC ROLKA PROWADZĄCA PASKA ROZRZĄDU
kod: E53029JC
cena normalna: 180 zł

-ROLKA PROWADZĄCA PASKA ROZRZĄDU
MAZDA 626 2.5I 24V 91-,XEDOS-6/9 2.0I 24V 92-,MX-3 1.9I 91-
kod: E53030
cena normalna: 135 zł

-MAZDA 626 2.5I 24V 91-,XEDOS-6/9 2.0I 24V 92-,MX-3 1.9I 91-
JC ROLKA PROWADZĄCA PASKA ROZRZĄDU
kod: E53030JC
cena normalna: 125 zł



http://www.moto-sklep.pl wystarczy wpisać kod w wyszukiwarce i są fotki (przy niektórych) a ceny też są bardziej odpowiednie (te które podałem to ceny nominalne, a przy każdej rolce jest promocja o jakieś 20-30%


A jescze prośba - napinacz: ile może kosztować i jeśli ktos ma to poproszę o symbol bo w tym sklepie też jest kilka wersji.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
MadDog

Post autor: MadDog »

Odnośnie napinacza to jest hydrauliczny i jego cena jest dosyc wysoka. W tym momencie nie pamiętam ile kosztuje, ale sprawdzałem w trzech sklepach, a :shock: najtańszy okazał się orginalny w salonie Forda :shock: Rolki były tańsze w JC. Niestety też nie pamiętam cen ani tym bardziej symboli
Gość

napinacz paska rozrzadu

Post autor: Gość »

Witajcie! ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą i musiałem zdemontować pasek rozrządu! nie zwróciłem uwagi na niego na początku! problem powstał gdy chciałem założyć pasek z powrotem na swoje miejsce! myślałem ze powinien po naciągnieciu paska i dokręcenia go zostać w swojej pozycji a on chodzi w lewo i w prawo! troche go ciagnie ta sprezynka ale nie na tyle aby pasek byl odpowiednio naciagnniety! na ogol w innych autach wyglada to w ten sposob ze po naciagnieciu paska napinaczem i dokrecenia go zostaje w nie znieninej pozycji! moze tu jest inaczej niz w innych autach! wiec prosze powiedzcie mi jak to konkretnie wyglada z tym napinaczem!aha sprezynke zalozylem nowa i pasek dalej jest jak w porownaniu z innymi paskami w innych autach luzny! probek z 97 o przebiegu 93000km
Gość

Post autor: Gość »

a jaki silnik? w 2,5 to racczej jest napinacz hydrauliczny
Gość

Post autor: Gość »

Konrad pisze:a jaki silnik? w 2,5 to racczej jest napinacz hydrauliczny
jemsik6 ma 2.0 ale z tego co pamiętam to też jest jest hydrauliczny i kosztuje w AJC 324 zł ...
Gość

Post autor: Gość »

Dokladnie tak jak mowisz Beniu... mega drogi, i hydrauliczny.

PS. Niezly podpis :P
Gość

Post autor: Gość »

czyli koledze ktos zamiast hydro zalozyl sprezynke
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

ja mam napinacz hydro od 2,5 jeśli to taki sam - to odstąpie - coby taki samotny w garażu nie leżał... :lol:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

Cooly pisze: PS. Niezly podpis :P
mhyhyhy :twisted: :wink:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

BIENIAS pisze:
Cooly pisze: PS. Niezly podpis :P
mhyhyhy :twisted: :wink:
Mychy? Jedną jussz wize.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

czyli ktos juz w moim probku grzebal i zalozyl zwykly! ale chyba na takim tez mozna jezdzic? moze mi ktos opisac jak dziala ten hydrauliczny--na jakiej zasadzie?
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Obrazek

działa tak:
sprężyna powoduje że trzpień ze stałą siłą napręża pasek klinowy. Jednak wiadomo że akcja wywołuje reakcje. A nacisk opory. Oprócz oporów samego paka dochodzą opory wałków popychaczy itp. niekiedy opory te mają znaczne udary (krótkotrwające silnie działanie). I właśnie dlatego zastosowany tutaj jest napinacz hydro - bo gdy np. podwiesi sie popychacz i na ułamek sekundy zatrzyma wałek rozrządu to pasek pozostanie napręzony. W Twoim przypadku pasek się poluźni czego efektem może być przeskok zębów paska.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Dodam tu troszku od siebie. Ja jezdze na mechanicznym napinaczu (przerobiony hydrauliczny) zresztą większośc z klubowiczów to wie i sprawuje sie dobrze. 2 moich kolegów równiez ma mechaniczne i też nie narzekają. Trzeba tylko co jakis czas sprawdzić napinanie i w razie czego podkręcić śrubke. :wink:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Rychu - mogę Ci sprezentować mój hydro. Chcesz?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Mam prawie nówke, leży odłogiem (jest do sprzedaży) wole mechaniczny. Już niektórzy wiedzą dlaczego. :lol:
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze:Rychu - mogę Ci sprezentować mój hydro. Chcesz?
ty a co ty tak ostatnio rowa wkoło liżesz ? :twisted: :lol: :wink:
ok to mi wyślij w prezencie hm.... jakieś dobre pióra wycieraczek najlepiej grafitowe :!: :lol: :lol: :lol: :wink:


albo nie :!: rozmyśliłem się ja chcę jakies felgi 17" hahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

a Tobie nie wyśle :P

myszom rowa nie liże :P
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Napinacz paska rozrządu

Post autor: WojtekProbe »

Napinacz jest strasznie drogi i zastanawiam sie nad zakupem jego z JapanCars jeden jest za 380zł drugi podobno oryginał za 544zł.
Co o tym sądzicie?
Gość

Post autor: Gość »

A ja powiem tak, szukaj na forum wszystko jest
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4292
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Sqad, ale nie wiem czy, kolega chciałby kupić używkę bo pyta o nowe części.

A wracając do tematu to ogólnie wiadome jest jakie kto ma odczucia do części z JC. Trzeba mieć niezłe pojęcie na ich temat aby muc coś dobrego sobie tam wybrać, bo większość jest tylko stratą pieniędzy.
Ale niestety dla kogoś kto nie ma za wiele kasy to zawsze jakaś alternatywa na nowe części.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ja jeżdżę tylko do JC (do sklepu i serwisu) ale części kupuję japońskie od nich a nie JC i jak narazie nie nażekam. Mie wiem jak 2,5 ale w 2,0 słyszałem, że napinacz się wymienia co 200000 km.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

To wezmę tego za 544zł.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

WojtekProbe pisze:To wezmę tego za 544zł.
Dla porównania : Dwa lata temu kupowałem pasek do poldzia dizla (cytryna) paseczek - import z helmutowa 205zł :!: :x :!: :x :evil: :!: (sam pasek)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

To na dzień dzisiejszy, przy obecnych cenach poldków wymiana paska w diesel'u oznacza podwojenie jego wartości :lol: :lol: :lol:
WojtekProbe pisze:To wezmę tego za 544zł.
To pewnie japoński. Ja jutro odstawiam auto na wymianę rozrządu i chłopaki z serwisu powiedzieli, że nie opłaca się kupowąć japońskiego napinacza, bo ponoć JC są wystarczająco dobre i wytrzymuję 200000km. Dodam, że innych części JC nie polecają zbytnio chociaż mają hurtownię.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

To na dzień dzisiejszy, przy obecnych cenach poldków wymiana paska w diesel'u oznacza podwojenie jego wartości
My to wiemy , szkoda , że kupujący był mniej rozgarnięty :roll: :lol: :lol: :lol: :1111_bye:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”