Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze gaz)
Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze gaz)
Czesc!!! 2 tygodnie temu kupilem Amerykanską wersje Probe 2.2i Turbo rocznik 1989. Byl juz przerobiony na gaz. Instalatorzy instalacji spaprali robote i mam wyciegi gazu. Mam pytanie czy to ze gasnie na wolnych obrotach moze byc spowodowane slaba mieszanka powietrza (z powodu nieszczelnosci.
Myśle że może. Jeśli wyciągneli ci gaz to szczególnie należy zwrócić uwagę na rurę pomiędzy kolektorem ssącym a air flow meter. Sprawdź filtr powietrza.
I teraz jeszcze jak gaśnie??? Czy kuleje czy od razu gaśnie?? Więcej szczegółów podaj. Mi też gasnął i miałem moduł walnięty w aparacie zapł. ale to w wersji 2.2 LX
I teraz jeszcze jak gaśnie??? Czy kuleje czy od razu gaśnie?? Więcej szczegółów podaj. Mi też gasnął i miałem moduł walnięty w aparacie zapł. ale to w wersji 2.2 LX
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Spokojnie panowie.... Ja już się pogubiłbym, gdybyście do mnie pisali. Gość ma Probe 2 tyg. Pisanie mu "Air Flow Meter" to niekoniecznie rozsądne, pomimo iż istanieje prawdopodobieństwo że będzie wiedział co to i do czego.....
No dobra - do rzeczy:
Musisz nam powiedzieć:
1. czy na benzynie zachowuje się noriamlie, czy też gaśnie.
2. Jaki masz gaz - sterowany silnikiem krokowym czy zaworek - pokrętełko
3. Jak na benzycne jest git, to czy na gazie (porócz gaśnięcia) zachowuje się dobrze.
Na początek słów kilka o gazie:
Mamy w Probach 3 rodzaje gazu:
1. Gaz prosty - za 1500-1700zł - składa się z butli, zaworów, parownika(taka okrągła puszka do której dochodzi twardy przewód z gazem, miękki do miksera oraz 2 przewody z wodą), pokrętełka (na przewodzie gumowym od parownika do miksera) i miksera (to taki pierścień włożony w przewód którym powietrze dostarczane jest do kolektora ssącego), i przełącznika (pstryczek elektryczek gaz/benzyna)
Sterowanie - pokrętełko ustala mieszankę powietrze/gaz. Jest jeszcze 2 pokrętełko na parowniku - ustala ciśnienie gazu - potocznie mówi się o pokrętle obrotów minimalnych. Nic bardziej mylnego. Pokrętełko na parowniku ustala Ciśnienie z jakim wpuszczany jest gaz do parownika. Pokręcenie tym rzeczywiście zmienia obroty minimalne ale też całą charakterystykę.
2. Gaz mniej prosty - za 3000zł - składa się z butli, zaworów, parownika, silniczka krokowego, miksera, sterowania (na pewno ida od niego przewody do sond lambda) - nie mam tego gazu więc nie wiem dokładnie co gdzie i jak. Sądzę że sterowanie mieszanką gaz ustawia sie potencjometrem w sterowniku. Natomiast ciśnienie gazu w paowniku prawdopodobnie klasycznie - jak w gazie nr 1.
3. Gaz całkiem nieprosty - za 4000zł - składa się z butli, zaworów, parownika, czegoś co dawkuje gaz, czegoś co można nazwać wtryskami gazu i Bóg raczy wiedzieć czego tam jeszcze. Widziałem taki gaz 1 raz w życiu. Jak masz taki gaz to leć po aparat i zrób zdjęcia - chętnie pooglądam. Ale niestety przy takim gazie niewiele Ci pomogę.
Więc wg mnie algorytm:
1. Jeżeli na beznynie jest tak samo to czy świeci się "CHECK ENGINE" (cały czas - nie chwilami podczas jazdy)?
a) jak tak to przejdź do zczytania kodów błędów - poszukaj postów albo patrz strona Greyga
b) jak nie to gorsza sprawa - możliwe niedomykanie/nieotwieranie zaworu odcinającego gaz - jedź natychmiast do gazownika
2. Jeżeli na benzynie jest ok to usuń nieszczelność zanim zrobisz cokolwiek dalej.
Gdzie masz tą nieszczelność - na prewodzie głównym (twarda rurka od butli do parownika) czy na przwodzie gumowym? Jeżeli na przewodzie głównym to po pierwsze jeździsz na bombie - i choć butan jest niezbyt groźny to taki wyciek po kilku godzinach stania może zgromadzić w garażu...... ufff lepiej nie myśleć. Jeżeli na przwodzie głównym możliwe że obniżyło Ci się ciśnienie w parowniku i będzie Ci gasł. Możesz co prawda podnieść ciśnienie ale po usunięciu przecieku ciśnienie w parowniku będziesz miał zbyt wysokie.
Jeżeli jednak po usunięciu przecieku problem będzie dalej to:
Jeżeli masz gaz nr 1 to najprawdopodobniej kwestja dostrojenia gazu. Możesz sprubować sam kręcić - ale pamiętaj to nie do końca jest łatwe. Gazownik ustawia to w 5 min i bierze 15-25 zł. Nie wiem czy warto sobie ręce brudzić - chyba że chcesz się nauczyć. Jak tak to zaznacz sobie ustawienia początkowe i:
pokrętło od ciśnienia - w parowniku działa tak - w prawo wkręcasz i ciśnienie coraz mniejsze, w lewo wykręcasz i ciśnienie coraz większe. Przekręć to pokrętło o max 1/4 obrotu w lewo i sprawdź czy gaśnie dalej
Jak gaśnie to przekręć jeszcze o 1/4 w lewo - gaśnie dalej - wróć do pozycji początkowej i sprubuj w drugą stronę. Musisz pamiętać że układ wypełniony jest gazem i ma dużą bezwładność. dlatego po przekręceniu przygazowujesz powoli do 3 tys. i puszczasz. Próbę powtarzasz ze 3-4 razy. Jak znajdziesz pozycję że Ci nie gaśnie to dopiero początek. Przekręcając pokrętło od ciśnienia przesunąłeś charakterystykę. Efekt będzie taki: albo będzie słaby (może się dusić) albo będzie się dławił bo ma za dużo gazu. Niestety efekty dźwiękowe w obu przypadkach są takie same. Więc co teraz. W zależności w którą stronę kręciłeś zwiększyłeś ilość gazu lub zmniejszyłeś. Musisz to teraz odpowiednio skorygować na zaworku na przewodzie gumowym wkręcając (mniej gazu/ więcej powietrza) lub wykręcając. Jak tego dokonać. Wsiadasz do samochodu (jeszcze pokrętła na przewodzie nie ruszałeś). Jedziesz - jeśli już odczuwasz że coś jest nie tak - lekko (1/4 obrotu) przekręcasz zawór zgodnie z tym co wcześniej ustaliłeś. Jedziesz aż znajdziesz dość stromą górkę. Będzie to twoja testowa górka wjeżdzasz na nią i patrzysz czy jest dość silny, czy może za silny - pamiętaj im siniejszy tym więcej spala.
Jeżeli nie możesz ustablilizować go (niepełne spalanie w pewnych zakresach) to musisz dalej korygować zaworkiem od ciśnienia (w parowniku). I tak w kółko - aż będzie taki jak chcesz. Potem zostaje Ci sprawdzić ile pali.
Jeżeli masz gaz nr 2. to z głowy masz ustalanie mieszanki powietrze/gaz. Zrobi to za Ciebie układ sterujący. Pozostaje Cie więc sprawdzić jak będzie reagował na zmianę ciśnienia w parowniku i wszycho. Aha, jabyś chciał go wzmocnić itp. to w sterowniku musi być potencjometr od tego. Prawdopodobnie będzie oznaczony - możesz sprubować pokręcić i zobaczyć co z tego wyjdzie, ale żadnej gwarancji że coś się nie spier$$#$ Ci nie daję
Powodzenia!
No dobra - do rzeczy:
Musisz nam powiedzieć:
1. czy na benzynie zachowuje się noriamlie, czy też gaśnie.
2. Jaki masz gaz - sterowany silnikiem krokowym czy zaworek - pokrętełko
3. Jak na benzycne jest git, to czy na gazie (porócz gaśnięcia) zachowuje się dobrze.
Na początek słów kilka o gazie:
Mamy w Probach 3 rodzaje gazu:
1. Gaz prosty - za 1500-1700zł - składa się z butli, zaworów, parownika(taka okrągła puszka do której dochodzi twardy przewód z gazem, miękki do miksera oraz 2 przewody z wodą), pokrętełka (na przewodzie gumowym od parownika do miksera) i miksera (to taki pierścień włożony w przewód którym powietrze dostarczane jest do kolektora ssącego), i przełącznika (pstryczek elektryczek gaz/benzyna)
Sterowanie - pokrętełko ustala mieszankę powietrze/gaz. Jest jeszcze 2 pokrętełko na parowniku - ustala ciśnienie gazu - potocznie mówi się o pokrętle obrotów minimalnych. Nic bardziej mylnego. Pokrętełko na parowniku ustala Ciśnienie z jakim wpuszczany jest gaz do parownika. Pokręcenie tym rzeczywiście zmienia obroty minimalne ale też całą charakterystykę.
2. Gaz mniej prosty - za 3000zł - składa się z butli, zaworów, parownika, silniczka krokowego, miksera, sterowania (na pewno ida od niego przewody do sond lambda) - nie mam tego gazu więc nie wiem dokładnie co gdzie i jak. Sądzę że sterowanie mieszanką gaz ustawia sie potencjometrem w sterowniku. Natomiast ciśnienie gazu w paowniku prawdopodobnie klasycznie - jak w gazie nr 1.
3. Gaz całkiem nieprosty - za 4000zł - składa się z butli, zaworów, parownika, czegoś co dawkuje gaz, czegoś co można nazwać wtryskami gazu i Bóg raczy wiedzieć czego tam jeszcze. Widziałem taki gaz 1 raz w życiu. Jak masz taki gaz to leć po aparat i zrób zdjęcia - chętnie pooglądam. Ale niestety przy takim gazie niewiele Ci pomogę.
Więc wg mnie algorytm:
1. Jeżeli na beznynie jest tak samo to czy świeci się "CHECK ENGINE" (cały czas - nie chwilami podczas jazdy)?
a) jak tak to przejdź do zczytania kodów błędów - poszukaj postów albo patrz strona Greyga
b) jak nie to gorsza sprawa - możliwe niedomykanie/nieotwieranie zaworu odcinającego gaz - jedź natychmiast do gazownika
2. Jeżeli na benzynie jest ok to usuń nieszczelność zanim zrobisz cokolwiek dalej.
Gdzie masz tą nieszczelność - na prewodzie głównym (twarda rurka od butli do parownika) czy na przwodzie gumowym? Jeżeli na przewodzie głównym to po pierwsze jeździsz na bombie - i choć butan jest niezbyt groźny to taki wyciek po kilku godzinach stania może zgromadzić w garażu...... ufff lepiej nie myśleć. Jeżeli na przwodzie głównym możliwe że obniżyło Ci się ciśnienie w parowniku i będzie Ci gasł. Możesz co prawda podnieść ciśnienie ale po usunięciu przecieku ciśnienie w parowniku będziesz miał zbyt wysokie.
Jeżeli jednak po usunięciu przecieku problem będzie dalej to:
Jeżeli masz gaz nr 1 to najprawdopodobniej kwestja dostrojenia gazu. Możesz sprubować sam kręcić - ale pamiętaj to nie do końca jest łatwe. Gazownik ustawia to w 5 min i bierze 15-25 zł. Nie wiem czy warto sobie ręce brudzić - chyba że chcesz się nauczyć. Jak tak to zaznacz sobie ustawienia początkowe i:
pokrętło od ciśnienia - w parowniku działa tak - w prawo wkręcasz i ciśnienie coraz mniejsze, w lewo wykręcasz i ciśnienie coraz większe. Przekręć to pokrętło o max 1/4 obrotu w lewo i sprawdź czy gaśnie dalej
Jak gaśnie to przekręć jeszcze o 1/4 w lewo - gaśnie dalej - wróć do pozycji początkowej i sprubuj w drugą stronę. Musisz pamiętać że układ wypełniony jest gazem i ma dużą bezwładność. dlatego po przekręceniu przygazowujesz powoli do 3 tys. i puszczasz. Próbę powtarzasz ze 3-4 razy. Jak znajdziesz pozycję że Ci nie gaśnie to dopiero początek. Przekręcając pokrętło od ciśnienia przesunąłeś charakterystykę. Efekt będzie taki: albo będzie słaby (może się dusić) albo będzie się dławił bo ma za dużo gazu. Niestety efekty dźwiękowe w obu przypadkach są takie same. Więc co teraz. W zależności w którą stronę kręciłeś zwiększyłeś ilość gazu lub zmniejszyłeś. Musisz to teraz odpowiednio skorygować na zaworku na przewodzie gumowym wkręcając (mniej gazu/ więcej powietrza) lub wykręcając. Jak tego dokonać. Wsiadasz do samochodu (jeszcze pokrętła na przewodzie nie ruszałeś). Jedziesz - jeśli już odczuwasz że coś jest nie tak - lekko (1/4 obrotu) przekręcasz zawór zgodnie z tym co wcześniej ustaliłeś. Jedziesz aż znajdziesz dość stromą górkę. Będzie to twoja testowa górka wjeżdzasz na nią i patrzysz czy jest dość silny, czy może za silny - pamiętaj im siniejszy tym więcej spala.
Jeżeli nie możesz ustablilizować go (niepełne spalanie w pewnych zakresach) to musisz dalej korygować zaworkiem od ciśnienia (w parowniku). I tak w kółko - aż będzie taki jak chcesz. Potem zostaje Ci sprawdzić ile pali.
Jeżeli masz gaz nr 2. to z głowy masz ustalanie mieszanki powietrze/gaz. Zrobi to za Ciebie układ sterujący. Pozostaje Cie więc sprawdzić jak będzie reagował na zmianę ciśnienia w parowniku i wszycho. Aha, jabyś chciał go wzmocnić itp. to w sterowniku musi być potencjometr od tego. Prawdopodobnie będzie oznaczony - możesz sprubować pokręcić i zobaczyć co z tego wyjdzie, ale żadnej gwarancji że coś się nie spier$$#$ Ci nie daję
Powodzenia!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ja też tak miałem jak masz dobrą instalację z parownikiem to masz i regulację niskich obrotów musisz dobrze poszukać. tylko nie kręć tą śrubką na przewodach z parownika do kolektora bo ci będzie gaz wybuchał i może rozerwać gumę pomiędzykolektorem i filtrem a nawet filtr. ja sobie przykręciłem tę śrubkę ale lekko kręcąć przy 3000obr/min została lekko przykręcona i pali mi 7,5 na 100, w górach i mieście 8-9 gazu, lekko mół ale nie dużo . zbiera się ok 300 obrotów wyżej jak na bęzynie.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-02-22 19:20
- Samochód: Probe 2.0, Volvo s40 2.0 Audi a4 quattro 1,8t
Gaśnie na LPG
Witam.
Kupiłem sobie nowy wynalazek jakim jest Probe 2. 2litry na gazie
rok 94.
Ma taki ,,schiz,, że jak dojeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i bum auto zdycha, a jak już tak zgaśnie to zapali dopiero ze 3/4 a czasem nawet 6 razem
Kupiłem sobie nowy wynalazek jakim jest Probe 2. 2litry na gazie
rok 94.
Ma taki ,,schiz,, że jak dojeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i bum auto zdycha, a jak już tak zgaśnie to zapali dopiero ze 3/4 a czasem nawet 6 razem
Był Fiat Siena
Jest:
Ford Probe II 2.0 SF
Volvo S40 2.0
Audi A4 quattro 1,8t
a w gratisie do powyższego jest 5,5tys. OC rocznie
Jest:
Ford Probe II 2.0 SF
Volvo S40 2.0
Audi A4 quattro 1,8t
a w gratisie do powyższego jest 5,5tys. OC rocznie
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
pekus12 - przeniosłem Twój post w odpowiednie miejsce.
Jeżeli nie potrzeba - nie tworzymy nowych tematów, ale dopisujemy się do podobnego, już istniejącego.
Druga sprawa - musisz się zdecydować czy masz silnik 2.2, czy rocznik '94, bo te dwie rzeczy wzajemnie się wykluczają.
Koniecznie zapoznaj się z tematem "Kilka porad dla nowego użytkownika".
Jeżeli nie potrzeba - nie tworzymy nowych tematów, ale dopisujemy się do podobnego, już istniejącego.
Druga sprawa - musisz się zdecydować czy masz silnik 2.2, czy rocznik '94, bo te dwie rzeczy wzajemnie się wykluczają.
Koniecznie zapoznaj się z tematem "Kilka porad dla nowego użytkownika".
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Maxxum, może mieć jedno i drugie, jesli kupił projekt robiony przez naszego kolege z forum
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Przecież wyraźnie napisał, że ma silnik 2 litry
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-02-22 19:20
- Samochód: Probe 2.0, Volvo s40 2.0 Audi a4 quattro 1,8t
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
no 2 litry. probe 2gen 2 litry
Był Fiat Siena
Jest:
Ford Probe II 2.0 SF
Volvo S40 2.0
Audi A4 quattro 1,8t
a w gratisie do powyższego jest 5,5tys. OC rocznie
Jest:
Ford Probe II 2.0 SF
Volvo S40 2.0
Audi A4 quattro 1,8t
a w gratisie do powyższego jest 5,5tys. OC rocznie
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Czy 2 litry czy 4 to mało ważne
Lepiej zdradź tajemnicę czy to sekwencja czy podciśnienie, strasznie tajemniczo oszczędny w słowach jesteś
A jeśli nie wiesz jak to instalka to wstaw fotki spod machy.
Lepiej zdradź tajemnicę czy to sekwencja czy podciśnienie, strasznie tajemniczo oszczędny w słowach jesteś
A jeśli nie wiesz jak to instalka to wstaw fotki spod machy.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
zapomniałeś napisać, żeby sprzedał na części
Pekus, a czy dzieje się to tylko na gazie czy na benzynie również?
Pekus, a czy dzieje się to tylko na gazie czy na benzynie również?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2016-04-02 15:59
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Mam taki sam przypadek ale silnik 2.0 16v mam zalozony mikser i kompa znajomy mowi ze to jest bez sensu teraz jak odpiolem gas calkowicie i zaloze nowy cos to poradzi ??? I dodam ze silnik mam troche zamulony nie jest taki zbiorczy jak powinien pomozecie ??
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-11-02 11:17
- Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
- Lokalizacja: Polska
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
To będzie moja pierwsza pomoc techniczna na forum i mam nadzieję że będzie dla Was przydatna.Montowalem gaz zawodowo w autach i mam trochę wiedzy w tym temacie choć w instalacjach z sekwencyjnym wryskiem gazu trochę ograniczoną.Jeżeli auto poprawnie pracuje na wyższych obrotach i problem jest tylko z wolnymi obrotami samą regulację wykonać jest dość prosto.Wolne obroty okolo 900 obr/min uzyskamy w dwóch pozycjach regulacyjnych .Jako przyklad podam regulację na jednym z najbardziej popularnych i niezawodnych "parowników" - Reduktor Lovato Elektronic R 23 -Czynność tę należy wykonać pokrętlem regulacyjnym znajdujacym się w pobliżu elekrozaworu gazu i wolne obroty należy uzyskać przy ustawieniu jakby "nadmiaru" gazu.Drugą wartość wspomiane 900obr/min uzyskamy przy skęceniu gazu jakby do minimum i to jest najczęstszy bląd. Abym się jasno wyrazil jeszcze raz -przy zakręceniu do minimu należy odkęcać pokrętlo i pierwwsze 900ob/min pominąć i ustawić na drugiej pozycji -jakby "nadmiaru" gazu.Regulację przeprowadamy na rozgrzanym silniku.Warto wiedzieć że t.zw "lewe powietrze" ,czyli nieszczelność o przekroju zapalki w kolektorze ssącym między silnikiem a mikserem gazu już zaburza równą pracę silnika i na to należy zwrócić szczególną uwagę.Niedopuszczalne jest zatykanie wlotu do filtra powietrza czym kolwiek lub przewężanie jego przekroju.Natomiast producenci aut i instalacji gazowych w niektórych przpadkach zezwalają na przekierowanie (w bok lub do tylu)- samego wlotu powietrza do filtra aby nie bylo tak intensywnego nadmuchu z pędu powietrza.Jeśli będą jakieś inne pytania dotyczące instalacji gazowych to zapraszam bo znam dość dobrze zagadnienie.Będą staral się udzielać rad w miarę precyzyjnie aby byly czytelne i zrozumiale dla wszystkich. I jeszcze jedno-potwierdzam że zaleconym jest aby auto dobrze pracowalo na benzynie i dopiero dokonujemy montażu gazu i regulacji ,blokadę pompy paliwowej przy pracy na gazie stosujemy obowiązkowo !.Będe staral się w miarę możliwości wspierać Was i w elektryce jak w elektronice samochodowej i pochodne (n.p CB-radio).
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Kolego pekus, jak po zgaśnięciu odpala Ci po tak długim kręceniu, to masz przeciek gazu na podciśnienie do kolektora.
KrecioPL, hasło o sprzedaży na części ze strony duracella, to już na pamięć znam, może tym razem się duracellowi już znudziło?
Resort, nie sądzę aby na sprzęgle/luzie auto zdychało od samego montażu gazu, więc po kij kręcić samą śrubką od obrotów, skoro parownik/mikser umarł?
Dodatkowo od kiedy stosujemy blokadę pompy podczas pracy na gazie? Pompa ma chodzić cały czas bo w końcu odmówi współpracy i to nie tylko pompa.
KrecioPL, hasło o sprzedaży na części ze strony duracella, to już na pamięć znam, może tym razem się duracellowi już znudziło?
Resort, nie sądzę aby na sprzęgle/luzie auto zdychało od samego montażu gazu, więc po kij kręcić samą śrubką od obrotów, skoro parownik/mikser umarł?
Dodatkowo od kiedy stosujemy blokadę pompy podczas pracy na gazie? Pompa ma chodzić cały czas bo w końcu odmówi współpracy i to nie tylko pompa.
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Nie, nie, nic się nie znudziło to w wielu przypadkach jedynie słuszna radaDNF91 pisze: KrecioPL, hasło o sprzedaży na części ze strony duracella, to już na pamięć znam, może tym razem się duracellowi już znudziło?
Przeoczyłem że to 2.0 94 stąd problem.
Zasadniczo to na Twojego DNF91 czekam z ofertą "na części" bo wiem że sporo masz porobione
Co do gazu, gaśnięcie itp. - owszem jak najbardziej możliwe w zwykłej instalacji podciśnieniowej. Resort napisał, że z sekwencją miał mało do czynienia.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Z podciśnieniami to z kolei ja nie miałem do czynienia, ale wydaje mi się, że powinno działać podobnie.
Co to za instalka jak samochód Ci gaśnie
Duracell, nie doczekasz się No chyba, że panowie z torunia do mnie zadzwonią z informacją, że aparat zapłonowy jest sprawny..
Co to za instalka jak samochód Ci gaśnie
Duracell, nie doczekasz się No chyba, że panowie z torunia do mnie zadzwonią z informacją, że aparat zapłonowy jest sprawny..
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-11-02 11:17
- Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
- Lokalizacja: Polska
Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga
Staram się nie rozpisywać za bardzo szczególowo ale w jak najkrótszych i rzeczowych slowach ująć istotę problemu i mam nadzieję że wszyscy mamy już jakieś doświadczenie z autami a przynajmniej z deskorolką:)U mnie nie będzie porad typu -"slyszalem jak dwie baby w maglu gadaly że....." DNF91- widzę że temat blokady pompy paliwa benzyny przy pracy silnika na gazie LPG muszę trochę rozwinąć.Wszyscy montujemy te instalacje gazowe z powodów ekonomicznych i często benzyny w zbiorniku jest tyle "co kot naplakal" równierz i z powodu zbędnego balastu.Nie można dopuścić do pracy pompy benzynowej na sucho,bez paliwa co w dluższej perspektywie zawsze kończy się uszkodzeniem tej pompy.Mnie się to nie zdarzylo ale naprawialem wiele aut z taką awarią. Przeważająca ilość instalacji gazowych to instalacje pólautomatyczne-czyli zalecone odpalanie na benzynie a po wprowadzeniu silnik na wyższe obroty (powyżej szybkości obrotowej pracy na "ssaniu" czyli okolo 1600obr/min lub trochę wyżej) przelącznik automatyczny przerzuca pracę na gaz LPG.Często realizuje to przelącznik trójpolożeniowy firmy> STAG< .W tym czasie (uruchamiania) w nieznacznych ilościach ale benzyny zawsze ubywa i trudno zapanować nad momentem kiedy jej zabraknie.Nasz komfort,bezpieczeństwo i dlugotrwalą pracę pompy zapewni nam dodatkowy przekaźnik elekromagnetyczy sterowany z instalacji gazowej który odlączy nam pompę paliwa przy pracy silnika na gazie LPG,-tak że nie ma też obaw o "zastanie " się pompy paliwa bo jest ona cyklicznie uruchamiana na krótko,-nawet poprzez wlączenie zaplonu i we wszystkich autach które znam pompa uruchamiana jest na okolo 2 sek-nawet w starszych systemach mechanicznych K-Jetronic aby uzupelnić ciśnienie benzyny w ukladzie paliwowym w celu przygotowania do rozruchu silnika.Aspekt syzyfowej pracy owej pompy benzyny przy pracy na LPG pomijam choć i on ma male znaczenie.Mogą być z pewnością i inne rozwiązania instalacji i blokadę należy podlączyć w inny sposób.To byla lwia część instalacji na rynku,dziś sekwencyjne instalacje (lepsze choć trudniejsze w konfigurcji) potanialy i z pewnością jest ich procentowo więcej niż parę lat temu ale i tu należy stosować blokadę pompy paliwa bo montażyści instalacji nie zawsze to czynią.Mam nadzieję że po przeczytaniu tego wpisu podejmiecie wlaściwą dezyzję na TAK i odpowiecie na pytanie -co bylo pierwsze -jajko czy kura ? -to tak dla odstresowania. Przepraszam jeśli trochę odjechalem od tematu ale może i ta wiedza się komuś przyda.Mam trochę usterek w swoim aucie Probe medici wersja europejska 1997rok 2.0 L. full opcja i w miarę ich pokonywania będę wklejal fachowe porady lącznie z charakterystyką oscyloskopową pracy wybranych podzespolów.Przypomnę że temat to >dzial techniczny < >LPG< >gaśnie na wolnych obrotach < i do tego wątku się odnosilem rozumując logicznie w pierwszym swoim wpisie (wyżej) że chodzi o pracę na "gazie" i jeśli są dalej klopoty z wolnymi obrotmi to potrzeba więcej informacji-bardziej szczególowych,w tym o typie zamontowanej instalaji LPG. A mialo być krótko hmm..