zlokalizowałem stukanie (korbowód?-chyba) ale co dalej

totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

zlokalizowałem stukanie (korbowód?-chyba) ale co dalej

Post autor: totmes (gonciu) »

witam od kilku dni męcze sie z stukaniem i kopceniem z tłumika, dzis zlokalizowałem z mechanikeim co jest grane>miznowicie przy stukaniu (na pewnych obrotach) wyciągaliśmy fajki ze swiec, i na jednym tłoku, po wyciągnięciu fajki ucichło stukanie>więc tak:panewka>lub tuleja przy tłoku>no chyba ze jeszcze cos???
i teraz tak co najpierw ???czy zajrzeć i wymienić panewke czy moze juz wszystkie czyli ile ???lub sciągac głowice i wyciągać tłok, dodam ze kopci to chyba nie panewka (chyba?)
co robic???
ile kosztuje panewka ??i ile kosztuje komplet pierscieni na jeden tłok ??
dzieki wielkie
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

moze by tak nad nowym silniczkiem pomyslec? :(
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

SEBEK...The Dark Driver pisze:moze by tak nad nowym silniczkiem pomyslec? :(
tez tak myle :D a złwaszcza nad KLZE :D :D
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

:arrow: :) Jak to co remoncik może :?:
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

jak wszystko pójdzie po mojej mysli to skączy sie na wymianie panewek :D

a jak nie to chyba remoncik, i tu sie zastanawiam czy podołałbym sam przeprowadzić remoncik (ale chyba raczej nie, chociaz warunki mam :D )
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Trzymaj się zasady, jak góra to i dół i na odwrót. Zrobisz dół góra się posypie, no takie uroki mazd.
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Sqad pisze:Trzymaj się zasady, jak góra to i dół i na odwrót. Zrobisz dół góra się posypie, no takie uroki mazd.
no tak ale kaski troche mało a jak nie wymienie chociażby tych panewek to w ogóle nie bede jeżdził,
z górą to wiążą sie kolosalne koszty jak pierscienie, cała regeneracja głowicy, uszczeli itp, narazie kasy nie mam za duzo to wieć chyba zakończe remoncik na panewkach (oby)
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Oby, życze powodzenia.
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

wielkie dzieki Sqad, mysle ze w poniedzieli juz wszystko bedzie jasne

jezeli sam bym sie decydował na wymiane panewek na co zwrócić uwagę, jaki jest wał i czy sie nadaje do dalszej eksploatacji???? i jaki jest rozmiar panewek czy nominał czy moze 1,2 ->jak to rozpoznać (da sie to jakos zmierzyć??)(jak)

ps. i najważniejsze gdzie kupie panewki??znacie jakąś aktualną stronke z dobrymi lecz tanimi panewkami do mazdowskiej v6 ? dzieki

a i jakie to sa panewki główne czy jakie??? no wiecie o co mi chodzi ale nie wiem jak sie dokładnie nazywaja korbowe czy głowne,?? nie wiem??
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Główne to są panewki na których wał połączony jest z blokiem silnika , a korbowe to są panewki które łączą wał z korbowodem (zazwyczaj przeręcają się korbowe ). A co do pomiaru to w serwisówce masz podane wymiary nominalne wału i z tego co pamiętam podane sa wymiary na 2 albo 3 dalsze szlify . Najlepiej zrobić to dobrym mikrometrem chociaż dobrą suwmiarką myślę że też by się dało :wink:
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

i jednak tak jak pisałem ze to panewki :D
dzis rozebrałem (chociaż niedziela ale w tygodniu nie mam czasu) i na tym korbowodzie co stukało zdjąłem panewki i okazało sie ze wyrobiły sie az je rozgniotło (te "miedziane" blaszki) i troche popękały te blaszki ale na szczęscie wal gładziutki :D

na panewkach jest napisane:
200004
8350
ACL
0.5

co to znaczy ?? to chyba nie nominał??nie wiem

no ale na szczescie na paneweczkach sie zakończy

i najważniejsze gdzie kupie takie panewki???-pilnie wielkie dzieki
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Jak możesz mieć gładki wał jak doszło już do miedzi i coś tam popękało napisz dokładnie i daj jakieś fotki a będzie można coś oszacować :!: :!:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Gwarantuje, że przy takim zjawisku wał nie jest gładki i nadaje się tylko do szlifowania. Z tego co podajesz z danych panewki wynika, że już był robiony jeden szlif i kolejny może go osłabić.
Zresztą jeśli korbowe są w takim stanie, to i głównych też już może nie być.
Proponuję albo kapitalny remont, albo dać sobie spokój z łataniem dziur, bo długo to nie pojeździ.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

tzn zdjęć raczej nie mam jak zrobić (czym) panewke ciezko ja opisać, składa sie z dwóch warstw (chyba) ta zewnętrzna to wiadomo ale wewnętrzna ta co przypomina kolorem miedz to jest cięka na dole i popękana >zgnieciona i wypchło ją na boki jest taka skorupka >cięzko to opisać, wał jest gładki ale być moze jajao <tak ktos mi powiedział
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Czyli panewka po prostu ''wypłynęła'' to wał nadaje się na śmietnik.
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

dodam zdjęcia ale sa złej jakośc bo telefonem robione
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
KubaTST
Posty: 3
Rejestracja: 2008-05-21 23:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Tst

Panewki korbowodowe

Post autor: KubaTST »

Witam,
mam do wymiany panewki korbowodowe, no i nie wiem jakie kupić, dzwoniłem do kolesia co ma części do amerykańców i pyta mnie sie który szlif, tylko ja nie mam pojęcia jak to sprawdzić, jedynie co pisze to wymiar 4D 4C i to że jest to firma Bosh. Silnik 2.5 V6 rok '94
Póki co Essi MK7 1.6 16V, w planach Probe II 2.5 V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: zlokalizowałem stukanie (korbowód?-chyba) ale co dalej

Post autor: Robert »

Przekleiłem Ci to tutaj, ale warto zajrzeć jeszcze do wątków "Naprawa silnika 2.5V6 24v" (w II gen) i "Kody części do PROBE II 2,5 V6 GT" oraz "Pierścienie do 2,5v6" (oba w FAQu).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”