Strona 1 z 5

za niskie wolne obroty bez możliwości regulacji

: 2006-05-18 12:21
autor: philipe
Witam.
Wiem że aż was korci żeby napisać UŻYJ OPCJI SZUKAJ!!!!!
ale przeszukiwałem już podobne tematy i nie bardzo mogę coś dopasować, otóż:

Mam strasznie niskie wolne obroty około 600 obrotów, nie mam możliwości ich zwiększenia, mimo regulacji śrubą w przepustnicy obroty nie rosną, można je tą śrubą jeszcze zmniejszyć, ale podwyższyć się nie da, dzieje się tak i na gazie i na benzynie, dodatkowo na benzynie jak już ktoś gdzieś pisał do 2 tys. obrotów mi przymula a po przekroczeniu idzie dobrze, na gazie tego objawu nie ma, kolejną rzeczą jest to, że gdy jadę i wybiję na luz czasami trzyma mi nawet 1500 obrotów, po pewnym czasie spadają do tych felernych 600 obrotów, albo i nie...

może ktoś z was się z czymś takim spotkał?

Pozdrawiam.

: 2006-05-18 15:32
autor: Sqad
Normalne obroty to 750 na jałowym

Dodam że już to przerabiałem w LXie
Uszczlka pod głowicą wymieniona
Kolektor wyczyszczony
silnik wolnych obrotow wymieniony
pompa wody wymieniona
przepływka wymieniona

i nic, w końcu sprzedaliśmy samochód

Temat był obszernie omawiany ale tam nic nie znajdziesz, życze powodzenia w poszukiwaniu przyczyny.

: 2006-05-18 16:01
autor: Jedrek
Pisałem już na .net
ja podejrzewam nieszczelność w układzie dolotowym, albo w samym kolektorze (wężyk podciśnienia)

A i jeszcze jedno, to że pokazuje na obrotomierzu 600 obr/min to wcale nie świadczy o tym, że tyle właśnie jest.

Pozdro! :wink:

: 2006-05-18 16:21
autor: Sqad
Jedrek pisze:Pisałem już na .net
ja podejrzewam nieszczelność w układzie dolotowym, albo w samym kolektorze (wężyk podciśnienia)
niestety kolektor był ściągany wszystkie wężki na nowo podpinane, dolot szczelny. he he łatwo jest mówć ale to nie jest takie proste znaleźć przyczyne.

: 2006-05-19 09:15
autor: philipe
Sqad pisze:Temat był obszernie omawiany ale tam nic nie znajdziesz, życze powodzenia w poszukiwaniu przyczyny.
mam nadzieję że się powiedzie...

: 2006-05-19 09:32
autor: Drzymek
A może to być wina bardzo zamulonego katalizatora?

: 2006-05-19 10:33
autor: Sqad
nie kata też nie było 8)

: 2006-05-19 11:40
autor: philipe
Drzymek pisze:A może to być wina bardzo zamulonego katalizatora?
katalizator odpada bo go jakiś czas temu wywaliłem

: 2006-11-08 08:13
autor: philipe
wracając do tematu...

obejrzałem BAC który ponoć odpowiada za wolne obroty i zauważyłem że jest na nim złoty dekielek nad zaworem powietrza jak spojrzałem na to od środka to jest tam nagwintowane na dość sporej długości i zastanawiam się czy wkręcając lub wykręcając ten dekielek można regulować dawkę powietrza dostarczonego na wolnych obrotach?

Obrazek
Obrazek

: 2006-11-08 10:50
autor: Bogdan9999
Sprawdzi czujnik wolnych obrotów to znaczy ssania bo on ma też durzy wpływ na obroty na biegu jałowym.

: 2006-11-08 14:20
autor: philipe
Bogdan9999 pisze:Sprawdzi czujnik wolnych obrotów to znaczy ssania bo on ma też durzy wpływ na obroty na biegu jałowym.
który to jest?

: 2006-11-08 16:10
autor: Lisiu
nie wiem czy bodzio pisze o tym co mam na mysli ale u mnie winny byl czujnik który załącza też wentylatory- wkręcany koło termostatu, idzie do niego wtycznka z jednym przewodem

: 2006-11-08 16:14
autor: Bogdan9999
Obrazek

: 2006-11-08 19:41
autor: piotrek
to na zdjęciu to czujnik temperatury silnika do kompa
jeżeli masz zwalony ten czujnik to wywala błąd 09

: 2006-11-08 22:51
autor: kicur
sprawdzales czy masz jakies bledy na kompie? - moze miales jakis wystrzal na gazie i ci uszkodzilo przeplywomierz ?- no chyba ze masz sekwencje - najpierw proponuje sprawdzic bledy

: 2006-11-09 11:39
autor: philipe
przepływomierz na pewno mam walnięty ale na gazie ma takie same objawy a do gazu przepływomierza nie używa, zanim te obroty mi spadły jeździłem na gazie z odłączonym przepływomierzem i obroty były ok tak więc raczej nie jest to wina przepływomierza... ze ssaniem raczej też nic nie będzie bo na zimnym silniku gdy go odpalę to pięknie trzyma 1500 obrotów i z czasem spadają dopiero jak się nagrzeje to schodzą obroty na 600 i nic więcej... a błędów nie pokazuje żadnych...

: 2006-11-09 19:50
autor: skorik
Jak na benzynie trzyma za małe obroty i do 2k słabo się wkręca możesz spróbować wyczyścić wtryski paliwa.

Dodałem:

...tym bardziej że na gazie tych objawów nie masz.
Kup taki płyn za ok 15zł do paliwa. Zazwyczaj wystarcza do wyczyszczenia wtrysków

: 2006-11-09 20:23
autor: piotrek
na razie możesz zrobić w ten sposób , podkręć mu troche
na lince (2 nakrętki ) obroty przynajmniej nie będzie ci gasł

: 2006-11-09 23:58
autor: york
a swiece rozumiem sa w dobrym stanie?mi obroty spadly po wywaleniu kata a jak juz byly ewidentnie za niskie wymienilem wlasnie swiece...i pomoglo

: 2006-11-10 07:55
autor: philipe
piotrek pisze:na razie możesz zrobić w ten sposób , podkręć mu troche
na lince (2 nakrętki ) obroty przynajmniej nie będzie ci gasł
on nie gaśnie, równo trzyma 600 i normalnie chodzi. Świece wymieniałem, przewody też, oraz kopułkę i palec tak, że z tej strony wszystko jest ok, a jeżdżę z tymi obrotami już z rok, do bani chodzi na benzynie przez przepływomierz, na szczęście na gazie cyka jak złoto, tylko te obroty mnie drażnią...

: 2007-02-25 13:04
autor: davidlive
Boguś co to są za wężyki takie srebrne od turbinki ????
Jakaś regulacja doładowania ???

: 2007-02-25 13:15
autor: skorik
Chyba to jest wężyk ten zamiast zwężki, a Bogdan ma zaworek, którym ustawił żądane (wyższe) ciśnienie.

: 2007-02-25 15:33
autor: Eli
filtr paliwka warto byloby obczaic :wink:

: 2007-02-25 22:26
autor: Maxxum
To może i ja się podepnę pod temat...
W tym tygodniu również wystąpiły u mnie problemy ze zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym. Jadę sobie na jakimś biegu, włączam na luz i obroty spadają do 500 obr./min, silnik przez 1-2 sekundy nierówno pracuje a potem obroty wchodzą na normalny poziom, czyli jakieś 750 obr./min.

Jeszcze ciekawostka - pierwszy raz stało się to prawdopodobnie zaraz po zatankowaniu paliwa. Pomyślałem więc że to wina kiepskiego paliwka, więc na obwodnice Tarnowa i trochę Probaska przegoniłem tak 200/h.

Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Niestety po kilku dniach problem znów powrócił :? Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to śmiało...

: 2007-02-25 22:30
autor: Drzymek
Maxxum pisze:To może i ja się podepnę pod temat...
W tym tygodniu również wystąpiły u mnie problemy ze zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym. Jadę sobie na jakimś biegu, włączam na luz i obroty spadają do 500 obr./min, silnik przez 1-2 sekundy nierówno pracuje a potem obroty wchodzą na normalny poziom, czyli jakieś 750 obr./min
Stary, dokładnie mam tak samo od tygodnia. Jadę, wrzucam na luz, sekundę go przydusi i znowu jest normalnie. Może to zapchany filtr paliwa? :roll: