Strona 1 z 1

Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

: 2006-06-13 22:13
autor: rysiaczek80
Zrobiłem self test i wysaliło mi kody 3 i 4

Cylinder Identification (CID) Sensor
Czujnik identyfikacji 1. cylindra


Wykonałem następujące kroki:

Sprawdziłem wg.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40

i było ok tak samo było z

Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1

http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40

i też OK, wiem że to wina przewodów ale gdzie prowadzą te przewody od CKP1 i CID ? Do komputera? może wiecie do których styków ? bo chcałbym poprowadzić dodatkowy kabelek i sprawdzić. Przypuszczam że skoro jest OK i mam te napięcia +5V,0V to ten kabelek musi być uszkodzony bo niedochcodzą impulsy do kompa i dlatego CHECK ENGINE mi się świeci. Dobrze rozumuje ? czy jeszcze jakieś inne przewody powinienem sprawdzać?

Pozdrawiam

: 2006-06-13 22:26
autor: Voodoo
Wydaje mi się, że troszkę jesteś w błędzie. Ja obstawiałbym w pierwszej kolejności stare kody zapamiętane prze komputer. Należałoby zresetować pamięć i ponownie sprawdzić.
W przypadku wywalenia któregoś z nich o ile faktycznie są uszkodzone, to spodziewaj się problemów z obrotami lub całkowitego braku iskry w zapłonie.
Komputer musi zbierać informacje z tych czujników aby wysłać do wyzwalacza cewki odpowiedni impuls o podaniu iskry.
Tam jest cały pić z przyspieszeniem spalania mieszanki. Jeśli coś jest nie halo, to możliwe, że będzie więcej palił, miał muła lub coś w podobie.
Z reguły kiedy wyświetla CKP1, to się wałek rozrządu nie obraca i oznacza zerwany pasek.
Jak kiedyś robiłem moduł u Agi i Gera, to nam uwaliło jeden z czujników i silnik tylko szarpał i nie chciał odpalić.

: 2006-06-14 09:51
autor: rysiaczek80
Sorki powinienem był napisać że obroty małe, gaśnie, i jest przymulony :( jak gaśnie check engine znowu ma buta, ale jak wjade w dołek to się zapala ponownie :( i tak w kółko i chcę to wkońcu zrobić

: 2006-06-14 09:56
autor: rysiaczek80
.k

: 2006-06-14 10:47
autor: wingerman
Zapoznaj sie. Zwroc szczegolna uwage na pkt 6.

: 2006-06-16 15:00
autor: rysiaczek80
Więc tak zrobiłem kolejna 2 resety i CKP1 już niema, ale wciąż jest błąd 3 wykrywania pierwszego cylindra, Sprawdzałem elektrykę i jest oki impulsy dochodzą do kompa, ale wachania +5V - 0V mam rzadko, raz na 7-8 sekund to może jednak ten czujnik? Co o tym sądzicie? Jakieś rady? cokolwiek?

: 2006-11-09 21:19
autor: Dee Jay
Mam podobny problem a mianowicie wywalilo mi kod 03 identyfikacja 1 cylindra przewody sprawdzilem i bylo ok wymienilem wiec caly aparat od innego probasa i teraz auto nie odpala wogole ani na nowym aparacie ani na starym jest iskra bo sprawdzalem podaje paliwo i tyle. Co sie moglo stac?

: 2006-11-09 22:29
autor: tofil
Wygląda na przestawiony zapłon.

: 2006-11-09 22:37
autor: Voodoo
W 2.0 można się pięknie rąbnąć z wkładaniem aparatu i ustawić go dokładnie obróconego o 180 stopni.

: 2006-11-09 22:55
autor: Dee Jay
To znaczy jak obrocony o 180? Mowa o calym aparacie podczas montazu jak w probe ustawic zaplon

: 2006-11-10 05:31
autor: Chaos
w 2.0 przed wyjeciem aparatu dobrze sobie kreska zaznaczyc polozenie zeby jaj pozniej nie bylo :wink:

: 2006-11-10 16:26
autor: Dee Jay
Ale położenie czego? I jak teraz prawidło ustawić zapłon?

: 2006-11-10 20:52
autor: tofil
W 2.0 rozdzielacz napędzany jest przez zębatkę więc masz tyle możliwości ustawienia aparatu ile wynosi silnia z ilości zębów zębatki :wink: Dlatego przed wyciągnięciem aparatu należy zdjąć kopułkę i zaznaczyć położenie palca rozdzielacza oraz miejsce zamocowania całego aparatu (nie będziesz musiał po założeniu aparatu sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu). No i po zdemontowaniu aparatu bezwzględnie nie można kręcić silnikiem. Jak ustawić zapłon nie mam pojęcia ale może ktoś wie i poda takie informacje.

: 2006-11-10 22:02
autor: Dee Jay
Do tego juz doszlem :cry: teraz sprawa jak ustawic zaplon gdy wyjeto aparat i nie zaznaczono wczesniejszej jego pozycji

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

: 2012-03-17 18:02
autor: Pitbull
Wywaliło mi błąd nr 3 Cylinder Identification senror circuit, z tego co wyczytałem to ten czujnik jest w module zapłonowym.
Czy da się wymienić sam czujnik czy trzeba cały moduł?

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

: 2012-03-17 20:16
autor: wujeksex
Czujniki są niewymienialne - wklejone w moduł i nie da rady ich wymienić.
Auto jeździ :?: Jak tak, to czujnik jeszcze żyje. Może wtyczka, lub przewody, bo jak czujnik umrze to na amen.

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

: 2012-03-17 20:34
autor: Pitbull
Powiem tak, ten błąd pokazywało mi już od jakiegoś czasu ale auto normalnie jeździło, ale dzisiaj jadę sobie a probek zaczyna przerywać, nie wkręca się a obroty i w końcu gaśnie. Po dłuższych oględzinach postanowiłem odkręcić korek wlewu paliwa i strasznie zaciągnęło powietrze do baku (tak jakby się w nim próżnia zrobiła) no i potem wszystko było OKEJ, ujechałem 20 km i znowu to samo, odkręcenie korka nic nie dało. W poniedziałek popatrzę cały układ paliwowy i wymienię filtr paliwa, może pomorze...

Pozdro

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

: 2012-03-17 21:26
autor: wujeksex
Ja przy tankowaniu też mam próżnię w baku, ale jeszcze nigdy nie miałem problemów.
Sprawdź, czy wtyczki przy aparacie nie są zaśniedziałe, czy przewody są całe.
Rozkręć uważnie aparat i sprawdź, czy czujniki nie są zasyfione, bo może blaszki gdzieś obcierają i na czujniku poprzyklejały się opiłki.

Gdzieś opisywałem jak rozebrać aparat i nic nie poprzestawiać. Chyba w temacie "Brak iskry".