Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2005-06-12 09:59
- Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
Zrobiłem self test i wysaliło mi kody 3 i 4
Cylinder Identification (CID) Sensor
Czujnik identyfikacji 1. cylindra
Wykonałem następujące kroki:
Sprawdziłem wg.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
i było ok tak samo było z
Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
i też OK, wiem że to wina przewodów ale gdzie prowadzą te przewody od CKP1 i CID ? Do komputera? może wiecie do których styków ? bo chcałbym poprowadzić dodatkowy kabelek i sprawdzić. Przypuszczam że skoro jest OK i mam te napięcia +5V,0V to ten kabelek musi być uszkodzony bo niedochcodzą impulsy do kompa i dlatego CHECK ENGINE mi się świeci. Dobrze rozumuje ? czy jeszcze jakieś inne przewody powinienem sprawdzać?
Pozdrawiam
Cylinder Identification (CID) Sensor
Czujnik identyfikacji 1. cylindra
Wykonałem następujące kroki:
Sprawdziłem wg.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
i było ok tak samo było z
Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40
i też OK, wiem że to wina przewodów ale gdzie prowadzą te przewody od CKP1 i CID ? Do komputera? może wiecie do których styków ? bo chcałbym poprowadzić dodatkowy kabelek i sprawdzić. Przypuszczam że skoro jest OK i mam te napięcia +5V,0V to ten kabelek musi być uszkodzony bo niedochcodzą impulsy do kompa i dlatego CHECK ENGINE mi się świeci. Dobrze rozumuje ? czy jeszcze jakieś inne przewody powinienem sprawdzać?
Pozdrawiam
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Wydaje mi się, że troszkę jesteś w błędzie. Ja obstawiałbym w pierwszej kolejności stare kody zapamiętane prze komputer. Należałoby zresetować pamięć i ponownie sprawdzić.
W przypadku wywalenia któregoś z nich o ile faktycznie są uszkodzone, to spodziewaj się problemów z obrotami lub całkowitego braku iskry w zapłonie.
Komputer musi zbierać informacje z tych czujników aby wysłać do wyzwalacza cewki odpowiedni impuls o podaniu iskry.
Tam jest cały pić z przyspieszeniem spalania mieszanki. Jeśli coś jest nie halo, to możliwe, że będzie więcej palił, miał muła lub coś w podobie.
Z reguły kiedy wyświetla CKP1, to się wałek rozrządu nie obraca i oznacza zerwany pasek.
Jak kiedyś robiłem moduł u Agi i Gera, to nam uwaliło jeden z czujników i silnik tylko szarpał i nie chciał odpalić.
W przypadku wywalenia któregoś z nich o ile faktycznie są uszkodzone, to spodziewaj się problemów z obrotami lub całkowitego braku iskry w zapłonie.
Komputer musi zbierać informacje z tych czujników aby wysłać do wyzwalacza cewki odpowiedni impuls o podaniu iskry.
Tam jest cały pić z przyspieszeniem spalania mieszanki. Jeśli coś jest nie halo, to możliwe, że będzie więcej palił, miał muła lub coś w podobie.
Z reguły kiedy wyświetla CKP1, to się wałek rozrządu nie obraca i oznacza zerwany pasek.
Jak kiedyś robiłem moduł u Agi i Gera, to nam uwaliło jeden z czujników i silnik tylko szarpał i nie chciał odpalić.

-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2005-06-12 09:59
- Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2005-06-12 09:59
- Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2005-06-12 09:59
- Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
W 2.0 rozdzielacz napędzany jest przez zębatkę więc masz tyle możliwości ustawienia aparatu ile wynosi silnia z ilości zębów zębatki
Dlatego przed wyciągnięciem aparatu należy zdjąć kopułkę i zaznaczyć położenie palca rozdzielacza oraz miejsce zamocowania całego aparatu (nie będziesz musiał po założeniu aparatu sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu). No i po zdemontowaniu aparatu bezwzględnie nie można kręcić silnikiem. Jak ustawić zapłon nie mam pojęcia ale może ktoś wie i poda takie informacje.

Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
Wywaliło mi błąd nr 3 Cylinder Identification senror circuit, z tego co wyczytałem to ten czujnik jest w module zapłonowym.
Czy da się wymienić sam czujnik czy trzeba cały moduł?
Czy da się wymienić sam czujnik czy trzeba cały moduł?
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
Czujniki są niewymienialne - wklejone w moduł i nie da rady ich wymienić.
Auto jeździ
Jak tak, to czujnik jeszcze żyje. Może wtyczka, lub przewody, bo jak czujnik umrze to na amen.
Auto jeździ

Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
Powiem tak, ten błąd pokazywało mi już od jakiegoś czasu ale auto normalnie jeździło, ale dzisiaj jadę sobie a probek zaczyna przerywać, nie wkręca się a obroty i w końcu gaśnie. Po dłuższych oględzinach postanowiłem odkręcić korek wlewu paliwa i strasznie zaciągnęło powietrze do baku (tak jakby się w nim próżnia zrobiła) no i potem wszystko było OKEJ, ujechałem 20 km i znowu to samo, odkręcenie korka nic nie dało. W poniedziałek popatrzę cały układ paliwowy i wymienię filtr paliwa, może pomorze...
Pozdro
Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4
Ja przy tankowaniu też mam próżnię w baku, ale jeszcze nigdy nie miałem problemów.
Sprawdź, czy wtyczki przy aparacie nie są zaśniedziałe, czy przewody są całe.
Rozkręć uważnie aparat i sprawdź, czy czujniki nie są zasyfione, bo może blaszki gdzieś obcierają i na czujniku poprzyklejały się opiłki.
Gdzieś opisywałem jak rozebrać aparat i nic nie poprzestawiać. Chyba w temacie "Brak iskry".
Sprawdź, czy wtyczki przy aparacie nie są zaśniedziałe, czy przewody są całe.
Rozkręć uważnie aparat i sprawdź, czy czujniki nie są zasyfione, bo może blaszki gdzieś obcierają i na czujniku poprzyklejały się opiłki.
Gdzieś opisywałem jak rozebrać aparat i nic nie poprzestawiać. Chyba w temacie "Brak iskry".
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem