Zepsuty wentylator
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2006-08-17 11:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Zepsuty wentylator
Witam wszystkich, na początek chcialem zakomunikowac, iż przejrzałem prawie wszystkie stronki i uzywalem opcji szukaj.
Mianowice nie dziala mi dmuchawa za zadnym biegu (mam płynna regulacje i guziczki do zmiany nawiewu) Wszystko inne działa (po naciśnieciu guziczka np. na szybe slychac jak silniczek zmienia ustawienie). Jedyne co znalazlem na forum to problem z dzialajaca dmuchawa tylko na ostatnim biegu. Wielkie dzieki za pomoc (89' - gt)
Pozdrawiam
Mianowice nie dziala mi dmuchawa za zadnym biegu (mam płynna regulacje i guziczki do zmiany nawiewu) Wszystko inne działa (po naciśnieciu guziczka np. na szybe slychac jak silniczek zmienia ustawienie). Jedyne co znalazlem na forum to problem z dzialajaca dmuchawa tylko na ostatnim biegu. Wielkie dzieki za pomoc (89' - gt)
Pozdrawiam
- maverick
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-03-19 12:56
- Galeria: viewtopic.php?t=8029
- Lokalizacja: Poznań
Witaj na forum
Na początek zapraszam do tematu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3946 żeby można było się z Tobą normalnie przywitać
Jeżeli chodzi o Twój problem to w opcji szukaj wpisz np nawiew wyskoczy ok 60 tematów, które mniej lub więcej powinny Cię zainteresować. Chociażby ten http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=nawiew
Na początek zapraszam do tematu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3946 żeby można było się z Tobą normalnie przywitać
Jeżeli chodzi o Twój problem to w opcji szukaj wpisz np nawiew wyskoczy ok 60 tematów, które mniej lub więcej powinny Cię zainteresować. Chociażby ten http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=nawiew
Żółty 2.2 GT '92
509355093
509355093
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Jędrek jak ci się uda coś z tym zrobić to daj znać. sam jestem ciekaw.
proponuję sprawdzić czy w ogóle dochodzi prąd do silniczka a potem tam w obudowie wiatraka jest takie gówienko o wyglądzie jak wielka pastylka z dwoma uszami, nie wiem jak to się zwie bo nie jestem elektronik ale to coś jest zdaje się zamiennikiem do magicznych sprężynek stosowanych w rozwiązaniach '92 (1-2-3-4 a nie off-------max)
proponuję sprawdzić czy w ogóle dochodzi prąd do silniczka a potem tam w obudowie wiatraka jest takie gówienko o wyglądzie jak wielka pastylka z dwoma uszami, nie wiem jak to się zwie bo nie jestem elektronik ale to coś jest zdaje się zamiennikiem do magicznych sprężynek stosowanych w rozwiązaniach '92 (1-2-3-4 a nie off-------max)
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Pudło Panie.Maverick pisze: Chociażby ten http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=nawiew
To nie ten rocznik i tam nie ma magicznych sprężynek
Bardzo prawdopodobne.Sh(.)(.)ters pisze:Rezystor?
Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia silnika na krótko. Jeżeli ruszy, to
przyczyna może być w rezystorze, bezpieczniku, po prostu gdzieś po drodze od źródła zasilania. Jeżeli nie ruszy, no to chyba sprawa jasna.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2006-08-17 11:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich, dzisiaj walczyłem z nawiewem i niestety nie wyszło...
A oto co odkryłem:
sprawdziłem całą instalacje, bezpieczniki, sterowanie i wreszcie silniczek. okazalo się ze po wyjęciu silniczka wsadziłem miernik w kostkę która jest bezpośrednio podłączana do silnika ( '+' i '-' ). Na mierniku pokazalo najpierw 'O', a następnie wraz z przekręcaniem pokrętełka od nawiewu zasilanie rosło (3,...8..12) I wydawało się ze wszystko jest ok. Więc podłączyłem na "krótko' silniczek do akumulatora i zadziałał i to nawet w obie strony (po zmianie zasilania) No i... podłączyłem silniczek do tejze wczesniej sprawdzonej kostki i... NIC. po podłączeniu kostki z powrotem do silniczka zasilanie na kostce znikło... ani jednego volta na całej skali pokrętełka... ale po odłączeniu silniczka zasilanie znowu się pojawia...
Więc moi Mili, powiedzcie mi proszę gdzie tkwi przyczyna???
Pozdrawiam gorąco!
A oto co odkryłem:
sprawdziłem całą instalacje, bezpieczniki, sterowanie i wreszcie silniczek. okazalo się ze po wyjęciu silniczka wsadziłem miernik w kostkę która jest bezpośrednio podłączana do silnika ( '+' i '-' ). Na mierniku pokazalo najpierw 'O', a następnie wraz z przekręcaniem pokrętełka od nawiewu zasilanie rosło (3,...8..12) I wydawało się ze wszystko jest ok. Więc podłączyłem na "krótko' silniczek do akumulatora i zadziałał i to nawet w obie strony (po zmianie zasilania) No i... podłączyłem silniczek do tejze wczesniej sprawdzonej kostki i... NIC. po podłączeniu kostki z powrotem do silniczka zasilanie na kostce znikło... ani jednego volta na całej skali pokrętełka... ale po odłączeniu silniczka zasilanie znowu się pojawia...
Więc moi Mili, powiedzcie mi proszę gdzie tkwi przyczyna???
Pozdrawiam gorąco!
Ta "pastylka" to tranzystor sterujący silnikiem produkowany chyba przez ToshibęMr. Cynk pisze:Jędrek jak ci się uda coś z tym zrobić to daj znać. sam jestem ciekaw.
proponuję sprawdzić czy w ogóle dochodzi prąd do silniczka a potem tam w obudowie wiatraka jest takie gówienko o wyglądzie jak wielka pastylka z dwoma uszami, nie wiem jak to się zwie bo nie jestem elektronik ale to coś jest zdaje się zamiennikiem do magicznych sprężynek stosowanych w rozwiązaniach '92 (1-2-3-4 a nie off-------max)
Probe I 2.2 GT '91
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2006-08-17 11:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety, nic z tych rzeczy nie jest przyczyna... Chyba czeka mnie wizyta u elektryka, bo sam juz nie ogarniammiles pisze:1. Sprawdź, czy konektorki we wtyczce nie są skorodowane. Jeśli tak to wymień na nowe lub dobrze wyczyść. Sprawdź przejścia.
2. Być może masz gdzieś przetarty kabelek. Podłącz miernik i ruszaj wiązką, w ten sposób sprawdzisz.
Pozdro i powodzenia
Dzięki za pomoc Wszystkim.
Pozdrawiam
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Siemka Probe - Fani!
Jeżeli bez obciążenia pojawiało się napięcie tzn, że nie ma przejścia do silniczka. Może być przepalony rezystor i na mierniku pokarze, ale po podłączeniu nie będzie działał.
Sprawdź czy na kolektor tranzystora dochodzi nap. 12V i zrób to najlepiej żarówką 5W.
Możliwe że tranzystor jest uszkodzony. ( często tranzystory mocy mają na złączu kolektor - emiter rezystor lub diodę ) i dla tego miernik pokarze napięcie bez obciążenia.
Jeżeli na kolektorze zaświeci żarówka tzn że tranzystor jest padnięty.
Pozdrawiam!
Jeżeli bez obciążenia pojawiało się napięcie tzn, że nie ma przejścia do silniczka. Może być przepalony rezystor i na mierniku pokarze, ale po podłączeniu nie będzie działał.
Sprawdź czy na kolektor tranzystora dochodzi nap. 12V i zrób to najlepiej żarówką 5W.
Możliwe że tranzystor jest uszkodzony. ( często tranzystory mocy mają na złączu kolektor - emiter rezystor lub diodę ) i dla tego miernik pokarze napięcie bez obciążenia.
Jeżeli na kolektorze zaświeci żarówka tzn że tranzystor jest padnięty.
Pozdrawiam!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2006-08-17 11:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2006-08-17 11:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: Zepsuty wentylator
Gdzie szukać tego rezystora co odpowiada za nawiew ??? Działa mi tylko 3 i 4 położenie...
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Zepsuty wentylator
-- oryginalny post 2015-11-02 18:17 --
Przy silniku dmuchawy, pod deska, w nogach pasazera.
-- dodano 2015-11-02 18:25 --
Trochę się balagan robi http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=6557
Nie wiem czy to bardziej elektryka czy wentylacja
Przy silniku dmuchawy, pod deska, w nogach pasazera.
-- dodano 2015-11-02 18:25 --
Trochę się balagan robi http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=6557
Nie wiem czy to bardziej elektryka czy wentylacja
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice