Sportowy tlumik ???

Dave TDi
Posty: 18
Rejestracja: 2002-10-03 21:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Sportowy tlumik ???

Post autor: Dave TDi »

Czesc jeszcze jedno pytanko do Was moji mili. Chcialbym zalozyc sportowy tlumik do mojego 2.0 16V Czy ktos ma zmieniony, jaka firme polecacie i ile to mniej wiecej kosztuje. Chodzi o to zeby pasowal do 2.0 i roznoczesnie do 2.5 V6 bo w przyszlym roku zamiezam owego kupic. Z gory dzieki i jak zwykle pozdrawiam wszystkich braci probowian. :D
Dave TDi
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Co prawda nie mam pojecia ile to kosztuje, ale bedzie lepiej jak sprecyzujesz czy ma to byc "sportowy uklad wydechowy", czy tylko koncowy tlumik. No, pozostaje jeszcze tzw. "grzany zydel" :D

(Jak ktos nie wie co to jest "grzany zydel" jest to wyjasnione w slowniku na stronie http://www.high.pl/humor6.php :D)
Gość

Post autor: Gość »

Sluchaj sa takie frimy jak Greddy,HKS, Apexi, i jest to tlumnik z naj wyszej stali i przychodzi z rura az do katalika. Ja jestem posiadaczem Greddy SP wersi. Dzwienk cos pienknego naprawde i wyglond tez. ILe chcesz wydac na taki tlumnik z rura to mi powiedz sam zobacz ta strone
http://greddy.com/products/exhaust_frame.htm
Jak sam wiesz Ford probe to odpowiedznik Mazdy dlatego najleszpe czensci to Japonskie, nie jakies niemieckie Wszystko w stanach opiera sie na Japonskich czensciach i sa naprawde revelacyjne.
Dave TDi
Posty: 18
Rejestracja: 2002-10-03 21:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Dave TDi »

Dzieki chlopaki za odpowiedz, mysle ze wymienie tylko koncowy tlumik. GT Turbo fajne te tlumiki ale 650 bucks-ow to troche duzo jak dla mnie. Asdero odnosnie "grzanego zydla" to nie zly text :lol: . Dzieki raz jeszcze...
Dave TDi
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Nie chce zakładać nowego tematu bo już tyle o tym było pisane więc wybrałem pierwszy lepszy.

Chodzi mi o układ wydechowy. Słyszałem o takiej opini że najlepiej by było jak by wydech nie miał żadnych zakrętów. One służą po to aby głównie wyciszyć samochód. Od kolektora po tłumik końcowy prosta rura o ile karoseria pozwala na to pod autem. No i oczywiście wszystkie tłumiki pokolei zostają tylko połączone prostą rurą. Co Wy o tym sądzicie??
Z pkt. widzenia areodynamiki miało by to sens.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Zgadza się.

Tłumiki w samochodach seryjnych są komorowe i sam układ często jest poplątany ponieważ im więcej zakrętów tym temp. spalin spada a co za tym idzie też i dźwięk jest cichszy. Więc nawet założenie wszystkich tłumików przelotowych beż wymiany orurowania już pożądnie odetka układ wydechowy
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Dzięki SQUAD. Musze się nad tym zastanowić jak by to w moim zrobić :). Ale to po wakacjach.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

zaułuż sobie kompletnie pustą puche z dziurkowaną rurą idoącą przez środek wymiary 40 szerokości 21 wysokości i jakiś 70 głębokości (centymetrów oczywiście). Mówie tu o tłumiku końcowym. Sam sobie taki zrobiłem tylko blacha była za cienka i nie wytrzymała temperatury najlepie zrób sobie z kwasuwy
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

A może ktoś wie jak zrobić, żeby w środku było relatywnie cicho, a na zewnątrz głośno. Ja mam huk na zewnątrz i wewnątrz do 3000 rpm. Chciałbym lekki pomruk wewnątrz i rasowy dźwięk na zewnątrz.
Da się to zrobić? Np. w Firebirdzie człowieka z F-Body na zewnątrz jest huk, a w środku tylko przyjemny dźwięk silnika- nie za głośny. Jeszcze chwila, a zmienie na cichy tlumik..., bo ciezko nawet sluchac muzyki w samochodzie.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Gość

Post autor: Gość »

Polecam system który ja zastosowałem
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Propaganda zalóż normalny wydech i stożek i bedziesz miał to co chcesz
pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

Quaki pisze:Propaganda zalóż normalny wydech i stożek i bedziesz miał to co chcesz
pozdrawiam
Też jest to sposób. Sam końcowy tłumik nic nie robi oprócz dźwięku. A stożek może troche poprawic osiągi oczywiście minimalnie. Pożądny stożek kosztuje w granicach 200 zł plus koszt zamontowania drobne przeróbki. Można też dorobić do tego dolot ze zderzaka jak komuś się chce porzeźbić
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Quaki pisze:Propaganda zalóż normalny wydech i stożek i bedziesz miał to co chcesz
pozdrawiam
Mechanik namówił mnie na jakiś tani sportowy tłumik, podobno ma być cicho w środku (jak nie, to każę mu go zdejmować- fajnie bo nie ponosze ryzyka,a tanszy od zwyklego) no i zagadam z tym stożkiem, może być fajna sprawa... a czy to nie przeszkadza LPG(sekwencja),ale chyba nie powinno??
Narazie wymienię to, a stożek poczeka ze względu na ograniczony budżet.
BTW. Ma ktoś z Probem 2,5l stozek? Jakieś doświadczenia??
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Witajcie ja mam Probka 2.2 Turbo i kurcze coś mi nie buczy, założyłem mu końcowy tłumik KM z taką wielką końcówka podwiniętą do góry i nic się prawie nie zmieniło poradźcie mi coś bo chciał bym żeby mój probek fajnie chodził. Myślałem żeby założyć stożek ale powiedzcie mi coś na jego temat bo nic o nich nie wiem. Czy trzeba kupić jakiś drogi żeby buczało i w ogóle napiszcie mi coś o nim. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Gość

Post autor: Gość »

Sqad pisze:zaułuż sobie kompletnie pustą puche z dziurkowaną rurą idoącą przez środek wymiary 40 szerokości 21 wysokości i jakiś 70 głębokości (centymetrów oczywiście). Mówie tu o tłumiku końcowym. Sam sobie taki zrobiłem tylko blacha była za cienka i nie wytrzymała temperatury najlepie zrób sobie z kwasuwy
A mogłbys to jakos naszkicowac ?
Gość

Post autor: Gość »

GREEEEEDDDDDDYYYYYYYYYYY :wink:
Gość

Post autor: Gość »

Konrad pisze:A mogłbys to jakos naszkicowac ?
Jest kompletnie pusta pucha a przez środek idzie rura cała podziurkowana o dużej średnicy dlatego na niskich buczy głęboko a nie denerwuje natomiast na wyskoch typowy basik. Można zmniejszyć średnice tej rury to bodajże będzie na wyższych obrotach go bardziej słychać a niskie będą niższe. Ja całość wyspawałem sobie z blachy 1mm włącznie z końcówką ale radziłbym zrobić to z kwasówy bo zwykłej blachy nie polakierujesz w środku więc szybko się posybie obstawiam 4-5mcy trwałości. Naatomiast koszt całego tłumika wychodzi w granicach 40 zł jak byś to robił ze mną bo mam zaplecze do tego.
Gość

Post autor: Gość »

Juz wiem mniej wiecej jak - moj chodzi ok - tylko chcialem zrobic sobie 2 po obu stronach i musialbym je pomniejszyc, ale dzisiaj wlazlem do kanalu i z lewej strony (patrząc z tyłu) nie ma jak wlozyc tlumika (: .
Nie chce robic samej koncowki - bo nawet jak podlaczona do tlumika to wyglada do kitu - przeszkadza wneka od kola zapasowego i dodatkowo blisko idzie waz od zbiornika paliwa.

A moze ma ktos namiary na tłumik poprzeczny ???
Gość

Post autor: Gość »

hehe, ja mam szkice i wzorce jak to zrobic

ale najpierw przetestuje na swoim aucie, zeby lipy nie sprzedac
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”