Strona 4 z 8

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-05 23:25
autor: waldii
chyba opic haha
a wracajac do tematu to kiedys mialem pacjenta mx6 KL i przetarl mu sie kabel od CKP2.Niby chodzil,niby wsio git a jednak nie bylo to na 100% praca porzadna.ylko,ze wtedy ewidentnie bledami walilo.też przyjmijmy wersje taka na skroty-na jednym czujniku chodzi ale nie prawidlowo ;)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-06 17:03
autor: batigol67
Nie zgodze sie zeby cid był od wtrysku bo on wykrywa tylko 1 cylinder no chyba ze po nim leca po kolei wtryski ale watpie.Ciekawe co by sie stało jakby odciał kabelek sygnałowy od CKP1.Ja miałem opiłek na nim w aparacie taki malutki sie zmagnesował do czujnika.Czysciłem wtryski styki w aparacie i teraz jak nacisne gaz to wogole nie pojdzie na benzynie .na gazie chodzi dobrze.chyba ze to cewka pada ,obrotek nie idzie płynnie tylko skacze powyzej 3 tys.Jak zmierzyc rezystancje cewki?Ktore piny?chyba ze jak wyczyscilem wtryski to wiecej paliwa dostaje a mniej powietrza i nie chce isc a na gazie bedzie chodzil.Ale filtr wymieniany miałem powietrza.Juz sam głupi jestem gdzie szukac przyczyny .kopułka i palec sa od nowosci chyba bo ze znaczkem mitsubishi no ale jakby było kopułka to by na gazie tez nie chciał chodził i strzelał by a tu nic.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-06 17:44
autor: waldii
no kolejnosc wtrysku jest odpalana programowo z poziomu ecu.Grunt,zeby zlapac moment gmp 1go gara

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-06 17:50
autor: batigol67
waldii pisze:no kolejnosc wtrysku jest odpalana programowo z poziomu ecu.Grunt,zeby zlapac moment gmp 1go gara
No to chyba gorny 1 tłok łapie bo auto zapala na benzynie tylko nie wkreca sie na obroty.jak nacisne gaz to zero reakcji.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-06 18:15
autor: KrecioPL
a błędy sprawdziłeś?

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-06 19:43
autor: batigol67
Nie ma zadnych błędów.Cisnienie paliwa trzyma cały czas 3 bar.Chyba ze to wina zle ustwionego tpsa.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-06 22:05
autor: waldii
3bary na zimnym czy cieplym silniku?Jak na cieplym to za duzo.Raczej stawiam na problemy z zaplonem i nie ckp,bo to ecu by wylapal ale raczej cewka/modul.Zrob prosty tescik.Wykrec swiece i zmniejsz przerwe na elektrodzie z ori 1.1 do 0.7.Auto nie bedzie dobrze jezdzic w calym zakresie obrotow ale jak szarpania znikna tzn ze cewka albo modul padaka.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 07:53
autor: Kocureq
Jak zero reakcji na wciśnięcie gazu, to może linka się zerwała? :D

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 15:19
autor: batigol67
Kocureq pisze:Jak zero reakcji na wciśnięcie gazu, to może linka się zerwała? :D
No linka sie zerwała ale na gazie ciagnie do odcięcia ;)zmienie jeszcze kopułke i palec i zobacze.Waldii co ma cisnienie na ciepłym a na zimnym?przeciez non stop jest takie same.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 17:16
autor: waldii
nie ma ciagle tego samego cisnienia.Regulator cisnienia paliwa nie ma podcisnienia bezposrednio z kolektora tylko przez elektrozawor.Jesli on jest sprawny to na zimnym jest(nie pamietam teraz czy otwarty czy zamkniety,skleroza ale czas to chyba 150sekund) 3bary a po tym czasie wskakuje na 2.6-2.7

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 17:21
autor: batigol67
waldii pisze:nie ma ciagle tego samego cisnienia.Regulator cisnienia paliwa nie ma podcisnienia bezposrednio z kolektora tylko przez elektrozawor.Jesli on jest sprawny to na zimnym jest(nie pamietam teraz czy otwarty czy zamkniety,skleroza ale czas to chyba 150sekund) 3bary a po tym czasie wskakuje na 2.6-2.7
Jak przeskakuje tzn ze otwiera sie solenoid i łączy regulator z kolektorem dolotowym.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 17:55
autor: waldii
tak tylko chodzilo mi o to,ze nie pamietam czy na podcisnieniu ma wyzsze czy nizsze cisnienie paliwa.Wieczorem sprawdze.I to bylo chyba 120sekund a nie 150

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 19:13
autor: batigol67
waldii pisze:tak tylko chodzilo mi o to,ze nie pamietam czy na podcisnieniu ma wyzsze czy nizsze cisnienie paliwa.Wieczorem sprawdze.I to bylo chyba 120sekund a nie 150
Raczej niższe ;)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 19:36
autor: waldii
pewnie tak.Nie pamietam takich rzeczy,od 8lat dziura w pamieci i brak niektorych danych.Niech zyja zderzenia czolowe

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 19:54
autor: batigol67
Ale mi sie wogole chyba nie zmienia nie załącza sie ten solenoid.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 20:17
autor: waldii
no jakby elektrozawor mial zjarana cewke to by ecu sypnelo bledem.Moze wezyk podcisnienia sie zesrulil albo w co watpie tloczek sie przycial.A moze sam regulator padl.Zassij ustami podcisnienie z regulatora to zobaczysz czy membranka cala.Moze to troche przelewa plus troche slabsza iskra i cuda sie moga dziac.Podepnij regulator bezposrednio

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 20:41
autor: batigol67
regulator dobry solenoid tez bo błedu nie pokazuje i cyka ale napiecie chyba nie dochodzi na ciepłym a tobie dochodzi?Moze za duze cisnienie i wiecej paliwa podaje.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-07 20:54
autor: waldii
ja mam zewnetrzny regulator wiec nawet nie mierzylem.A tak powinno to niby dzialac
http://img32.imageshack.us/i/448h.png/

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-08 11:31
autor: batigol67
Co to znaczy zewnętrzny regulator/W tym linku nic nie ma ;)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-08 11:56
autor: waldii
http://www.multi-moto.eu/files/gallerie ... ulator.jpg

a zamiast elektrozaworka mam rezystor 40ohm ,zeby ecu cos widzial

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-08 12:20
autor: batigol67
waldii pisze:http://www.multi-moto.eu/files/gallerie ... ulator.jpg

a zamiast elektrozaworka mam rezystor 40ohm ,zeby ecu cos widzial
Aha a da sie zastąpić czujnik stuku jakims rezystorem 560ohm?Zeby też widział.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-08 13:32
autor: waldii
Nie ,tego nie mozesz tak zrobic.Teoretycznie ecu bedzie widzial te 560ohmow ale nie bedzie widzial tetnien a to wlasnie jest odczytywane.też tego numeru w tym przypadku nie przeskoczysz.Tutaj masz przyklad chwilowej przygazowki
http://images63.fotosik.pl/633/685be4d15c090c25.jpg

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-08 13:48
autor: batigol67
Wiem ale czujnik ma 560ohm a jak stukasz w niego srubokrętem rezystancja sie zmienia i komp zmienia kąt zapłonu na granicy spalania stukowego a jak nie ma stuków to rezystancja jest ta sama tak mi sie wydaje.Tobie pewnie chodzi o to jak pasek przeskoczy to wiadomo ze wtedy rezystor mi nic nie da ale tego sie nie boje raczej ciezko zeby przeskoczył .mi poprostu chodzi ob to zeby check sie nie swiecił.A spalanie stukowe to chyba bedzie słychać.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-02-08 18:31
autor: waldii
a masz blad stukowego?No nie wiem czy to sie uda,bo nie bawilem sie w ten sposob ale zawsze warto sprobowac.Stukowego niestety nie uslyszysz bez sprzetu nawet takiego z castoramy.A sam czujnik to jest mikrofon,ktory nie tylko rezystancje zmienia ale dzialaj,moze cos z tego wyjdzie

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-03-02 19:36
autor: batigol67
Romas pisze:jest to czujnik położenia wału korbowego i jest nieaktywny do momentu aż nie wysypie się ten przy kole pasowym który się zwie CKP2
Romas tu sie mylisz.Wyjąłem kiedys 3 pin w aparacie z kostki(wypiąłem)mozesz sobie kręcić do usranej śmierci auto nie zapali ,brak iskry.Wyjąłem ten przy kole pasowym auto chodzi.Tam przy kole pasowym sa ząbki co centymetr chyba na tym kole.Widziałem w serwisówce zdjęcie.Nie wiem po co on jest ale napewno nie do iskry.Coś podobnego jest i z boku jest czujnik.Zeby on był od iskry musiałbyś mieć z 30 cylindrów. Ten w aparacie jak padnie to amen ,silnik stoi.