Żarnik vs Led

Awatar użytkownika
Loganos69
Posty: 82
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Żarnik vs Led

Postautor: Loganos69 » 2017-11-21 01:33

No właśnie, co raz to więcej spotykam się z zamianą żarówek na ledowe i sam zacząłem się im przyglądać no bo czemu nie. Ładniejsze, mocniejsze, a zarazem oszczędniejsze światło w teorii.


I tak zrodził się pomysł, żeby zmienić wszystkie za wyjątkiem głównych - jakoś tak cena mnie nie przekonała. No chyba, jakiś szejk odda mi jeden z szybów to nawet dwa komplety kupię.


W każdym bądź razie dla próby nie ma co wydawać majątku.

W taki sposób napalony jak arab na kurs pilotażu kupiłem wszystkie - postojowe do zderzaków, stop plus postój i kierunki. Za niespełna 50zl jest komplet.


A że Polak mądry po szkodzie to dopiero mnie olśniło, że może by tak najpierw poczytać. Czekając na pociąg Anglia-Francja  zacząłem kopać forum.

Jeden już by spalił auto, bo pięknie i jasno wyglądają ledy w środku.

W innym wątku było opisane, że USA to ogólnie w standardzie ma mocniejsze żarówki od EU.


Do sedna:

Jak się mają dzisiejsze ledy do naszych aut

Czy jest wogóle sens zakładać te ledy, ponieważ faktycznie jest różnica w oświetleniu?

Czy zostać przy starym sprawdzonym żarniku, który wymieniać trzeba co parę miesięcy?

A jeśli już to jakie kupić i czy konieczne jest zakładanie dodatkowych zabezpieczeń?


Płonąca wiązka i cała reszta jakoś nie w moim guście choć efekt przedni.


Jakie jest wasze zdanie, a może ktoś już próbował i nie ma się czego obawiać?

Przykład tanich żarówek :
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5000703202

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2017-11-21 01:33 przez Loganos69, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

Awatar użytkownika
LukaszV8
Posty: 569
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Car: Probe GT 1992r.
Gallery: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Postautor: LukaszV8 » 2017-11-21 04:08

Zobacz sobie u mnie galerie. Całe oświetlenie wnętrza mam białe led plus jeszcze podświetlenie tablicy rejestracyjnej... nic się nie pali, wybucha, próbuje otruć właściciela... :scramble

Jedyną anomalią jak już się doszukiwać jest, że przy zamknięciu drzwi oświetlenie wygasza się płynnie, ale z takim efektem stroboskopu, a na zwykłych żarówkach tego nie ma. W niczym to nie przeszkadza ani nie psuje efektu pozatym jak ktoś ma pojęcie o elektronice to wstawi jakiś opornik, rezystor czy inne cuda i będzie jak z normalnymi żarówkami.

Pozdrawiam
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''

Awatar użytkownika
Loganos69
Posty: 82
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Postautor: Loganos69 » 2017-11-21 13:36

LukaszV8 pisze:... pozatym jak ktoś ma pojęcie o elektronice to wstawi jakiś opornik, rezystor czy inne cuda i będzie jak z normalnymi żarówkami.

Pozdrawiam


Pierwsza rada - zabezpiecz się :-), więc: przykładowo daje opornik, ale gdzie? Przed każdą żarówką? Każdy jeden kabelek trzeba rozebrać i wlutować takie cudo?
Jak to u siebie zrobiłeś?



Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

Awatar użytkownika
LukaszV8
Posty: 569
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Car: Probe GT 1992r.
Gallery: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Postautor: LukaszV8 » 2017-11-21 14:04

Ja się nie zabezpieczyłem. Zrobione plug&play.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''

Awatar użytkownika
Loganos69
Posty: 82
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Postautor: Loganos69 » 2017-11-21 15:21

Skoro mówisz, że działa to też tak spróbuję.

A co z temperaturą?
Gdzieś wyczytałem, że ledy mają to do siebie, że dużą część ciepła przekazują na gniazdo, w którym są zamontowane i często powodują topnienia, zwarcie itd.

Ty masz ledy w środku ich czas pracy nie jest długi, więc nie mają się czasu na przegrzanie.
Do świateł drogowych często montowane są radiatory, żeby poradzić sobie z temperaturą - fakt tam jest nieco większy prąd pracy w porównaniu do postojówek.

Pytanie czy ciągła praca nie rozpocznie cyklu "szukaj wiązki na allegro".
Zauważyłeś u siebie dziwne objawy przy podswietleniu tablicy?


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3141
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarnik vs Led

Postautor: KrecioPL » 2017-11-21 15:45

No to ja dorzucę swoje 3 grosze:
Ledy są dobrym pomysłem, ale nie może być to chińskie badziewie. Miałem służbowo kilka przypadków z LEDami, gdzie się działy różne złe rzeczy. Nawet sam to badałem. Biorąc do ręki np. 5szt takich samych żarówek LED okazywało się, że każda jest... inna - tj. nieprecyzyjnie wykonana. Np. w jednej radiator nad ledem dotykał punkty styku, a w drugiej nie itp.
Osobiście też mam Ledy we wnętrzu, ale wiem co może się stać.
Co do samej temperatury - załączam wykresy z badań, które robiliśmy. Porówananie LED i normalnej żarówki.
BONUS - widok spalenia po zamontowaniu LEDa!


Edit: nie mogę załączyć zdjęć!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
LukaszV8
Posty: 569
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Car: Probe GT 1992r.
Gallery: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Postautor: LukaszV8 » 2017-11-21 17:36

Przepraszam, ale zdziwiacie... :roll: zakładać i nie szukać teorii spiskowych.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3141
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarnik vs Led

Postautor: KrecioPL » 2017-11-22 19:48

LukaszV8 pisze:Przepraszam, ale zdziwiacie... :roll: zakładać i nie szukać teorii spiskowych.

Jutro wstawię zdjęcia i wykresy ;)

Zakładać zakładać - tylko NIE chiński shi.t
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
Loganos69
Posty: 82
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Postautor: Loganos69 » 2017-11-22 20:05

To zakładamy, na razie chiński syf tylko na próbę pod domem dla porównania efektu, a jak zda egzamin kupuje coś co jest warte. :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

Awatar użytkownika
LukaszV8
Posty: 569
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Car: Probe GT 1992r.
Gallery: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Postautor: LukaszV8 » 2017-11-22 23:20

Znaczy kupisz tajwański tudzież wietnamski syf z poczuciem, że kupiłeś coś lepszego bo było droższe o pare zł...
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''

Awatar użytkownika
Loganos69
Posty: 82
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Postautor: Loganos69 » 2017-11-22 23:46

LukaszV8 pisze:Znaczy kupisz tajwański tudzież wietnamski syf z poczuciem, że kupiłeś coś lepszego bo było droższe o pare zł...
Tak też może być, bo jaką mam pewność, że np. Pudełko z napisem Philips nie ma dokładnie tej samej zawartości co pudełko Super Ultra Hiper Led 5000, a rzeczywista różnica jest grawerem na rancie?
Trzeba trzymać się nadziei, że nie wszystkie firmy aż tak lecą w kulki ;-) a nóż się trafi dobry produkt :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3141
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarnik vs Led

Postautor: KrecioPL » 2017-11-23 09:08

LukaszV8 pisze:Znaczy kupisz tajwański tudzież wietnamski syf z poczuciem, że kupiłeś coś lepszego bo było droższe o pare zł...

Bardziej chodzi o to, żeby jakość wykonania była lepsza - szkoda jeździć na bombie.

Załączniki:
Załączniki
d08c9260-cf62-4d90-a6a0-674c4ea57af8.jpg
led1.png
led2.jpg
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
Loganos69
Posty: 82
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Postautor: Loganos69 » 2017-11-23 13:35

Ostatnie zdjęcie mówi więcej niż wykresy jeżeli jest słabe wykonanie, aczkolwiek co do temperatury podczas długości pracy ewidentnie wygrywa Led.

Wniosek prosty: montować nie bać się, ale zwrócić uwagę na jakość wykonania jak z każdą jedna inną zamienią częścią. :-)

Dziękuję za wykresy :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "


Wróć do „I gen (1989 - 1992)”