Stacyjka

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-12-01 18:39

black_martines pisze: dobry bo unikatowy wzór
Tylko dlatego jeszcze rozważam opcję :D:D

Awatar użytkownika
jucha
Posty: 20
Rejestracja: 2008-11-01 18:37
Car: Probe II 94r. 2.0 16V
Lokalizacja: Gdynia

Re: Stacyjka

Post autor: jucha » 2009-12-01 20:28

Prawie dla każdego zamka dorabianie bębenka do klucza polega na tym, że wtyka się ten nasz klucz i zapadki z zewnątrz obszlifowuje na równo. Nawet producenci zamków robią w ten sposób - nie piszą kodów i programów co by się ząbki w kluczu zgadzały z wymiarami zastawek bo umarliby z głodu. Nacinają klucz jakoś tam, wtykają do zamka i szlifują na równo wystające zapadki. Jeśli ktoś ma np. różne kluczyki do stacyjki i do zamka ale typ zamka (surówka klucza) jest taka sama to też można sobie wyjąć bębenek, wsadzić do niego klucz co byśmy chcieli żeby go otwierał i obszlifować zapadki na równo. Oczywiście taka kombinacja zwiększa liczbę kluczy, które pasują do danego zamka może się okazać że kolega swoim też otworzy :-)

Co do rozbierania stacyjki to rozbierałem już wiele w samochodach, motocyklach i quadach i jeszcze nie spotkałem nierozbieralnej. Kostka stacyjki to włącznik obrotowy a zamek stacyjki służy do tego żeby niepowołani nie mogli nim kręcić. Penetrant można w razie czego lać do stacyjki aż się wyleje bokiem - elektryce nie zaszkodzi.

Jeśli chodzi o antykradzieżowość to najlepszym zabezpieczeniem jest właściwy wybór miejsca parkowania/zamieszkania :-)
Probe II 2.0 94' & CB1100F

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-12-02 19:12

Elo mam pytanie - a te blaszki to są jakieś specjalne (żeliwo) czy tak po prostu jakieś tam zwykłe blaszki.

W sumie jak to takie niby proste to sam mogę to zrobić - da się to zepsuć? :D

Kupię nowy klucz natnę go jakoś boschem aby ładnie się ślizgał po blaszkach w obie strony i włożę go w wkładkę z nowymi blaszkami i objadę w koło wystające blaski?


chyba zbyt proste :D

-- dodano 2009-12-02 19:12 --

Mam pytanie :D

Kupie gdzieś te zapadki co są w stacyjce? Bo audi ma taką dziurkę w blaszkach i przecież tego nie dorobię. Jak wyglądają zapadki w naszym probku?

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: Stacyjka

Post autor: black_martines » 2009-12-03 08:43

samemu to dość karkołomne zajęcie - schrzanisz pewnie ze dwie wkładki zanim efekt osiągniesz..... u mnie leżą w gratach różne stacyjki i wkładki i jakoś nie mam zamiaru sam dorabiać w nich nic...
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2009-12-03 11:45

Co tam ma się zepsuć. Widziałeś kiedyś co tam jest? Nic tylko zapadki (gdyby były nowe bo bym w niebie-ale nigdzie nie można ich kupić na pierwszy rzut oka w google i allegro) no a nie mam więc pytam teoretycznie czy ktoś wie jak wyglądają zapadki od mazdy (kształt wewnętrzny), a całą resztę można pominąć.

Czy toś mi na PW może wysłać zdjęcia swoich kluczyków od 1generacji (mało mnie obchodzi czyj jest kogo) interesuje mnie kształt klucza czy każdy jest tak samo nacięty że to pasuje. może wystarczy zamienić kolejność zapadek że będę miał inaczej wcięcia niż wy i już mam unikat :D

Czy nowe zapadki muszą być z jakiegoś specjalnego materiału? Ja bym dał stalowe ale mogą rdzewieć, aluminium śniedzieć. Mam talerze mosiężne z silników w przednich lampach ale snowu one są z kolei za cienkie chyba :D

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Stacyjka

Post autor: Prezes » 2010-01-01 23:36

Ja tam nie wiem ale u mnie kluczem z 92 gt odpalam 89 gt, też jedno trzeba stwierdzic - marne są te zamki i stacyjki w naszych autach. Co do zamków w drzwiach i bagażniku wystarczy, że tylko cięgna poodłączasz i będzie git. A co do stacyjki jakiś dyskretnie schowany przełącznik załatwi sprawę.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Gallery: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Stacyjka

Post autor: bes_pieczniq » 2010-01-11 18:50

a ja mam jeszcze inne pytanie... problem mam taki ze złamałem klucz, dorobiłem sobie u slusarza juz drugi i za kazdym razem robią takie miekkie gówna ze wyginają sie w zamku ale otwieraja... takie jakies mieciutkie robią ... czy istnieje opcja żeby dorobić sobie oryginał gdzieś w serwisie MAzdy albo Forda ?
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D

Awatar użytkownika
samo zło
Posty: 159
Rejestracja: 2008-01-04 00:57
Car: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
Lokalizacja: Ajdahooo k/Tarnobrzega

Re: Stacyjka

Post autor: samo zło » 2010-01-11 20:31

bes_pieczniq pisze:a ja mam jeszcze inne pytanie... problem mam taki ze złamałem klucz, dorobiłem sobie u slusarza juz drugi i za kazdym razem robią takie miekkie gówna ze wyginają sie w zamku ale otwieraja... takie jakies mieciutkie robią ... czy istnieje opcja żeby dorobić sobie oryginał gdzieś w serwisie MAzdy albo Forda ?
i problem z głowy, klik :wink:

Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Gallery: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Stacyjka

Post autor: bes_pieczniq » 2010-01-11 20:34

a jak otworze drzwi w przypadku rozładowania akumulatora chociażby ?
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2010-01-11 22:45

A to nie jesteś pewien aku swojego, ja wiem że pójdę do auta i go odpalę w każdej chwili bo nigdy nie stoi nie odpalone dłużej niż 5dni max 7dni sie zdarzyło zimą. Zszedłem i zapalił. Raz miałem problem jak go kupiłem ale okazało się że syf na klemach był. Teraz mam pewność (no chyba że sie rozwali :P)

Też taki sterownik kupuje mam taki plan z kluczykiem łamanym :)

Awatar użytkownika
samo zło
Posty: 159
Rejestracja: 2008-01-04 00:57
Car: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
Lokalizacja: Ajdahooo k/Tarnobrzega

Re: Stacyjka

Post autor: samo zło » 2010-01-12 00:33

bes_pieczniq pisze:a jak otworze drzwi w przypadku rozładowania akumulatora chociażby ?
w najgorszym przypadku wchodzisz przez bagażnik, tam zamek jest najmniej oporny :|

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2010-01-12 09:25

samo zło pisze:
bes_pieczniq pisze:a jak otworze drzwi w przypadku rozładowania akumulatora chociażby ?
w najgorszym przypadku wchodzisz przez bagażnik, tam zamek jest najmniej oporny :|
Tylko trzeba go miec :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Gallery: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Stacyjka

Post autor: bes_pieczniq » 2010-01-12 09:42

akumulatora jestem pewien , ale nigdy nie wiadomo co sie stanie ... a wtedy zonk... chociaz z drugiej strony lepiej wchodzic przez bagażnik niz złamać hu..owy klucz probując otwierac codziennie drzwi :/ zobacze czy u mnie w miescie gdzies nie zakladaja takiego czegos ;) pozdrawiam ;)
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2010-01-12 11:58

Na allegro kup 150zł masz pełen wypas już kluczyk scyzoryk, centralny zamek (sterowanie), bagażnik z pilota (plus siłownik), domykanie szyb (plus sterownik), Alarm z odcięciem zapłonu, straszak i standardowe bajery jak to alarm - chyba nawet jest opcja że zgasisz auto z pilota jak ktoś bedzie ci odjezdzał. Ja to chce kupić i założyć ale nie mam czasu na razie więc nie kupuje.

Aha no tak tylko kto ci to założy a jak założy to troche kasy weźmie :P - zapomniałem :P

Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1712
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Car: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Gallery: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Stacyjka

Post autor: TYGRYSEX » 2010-01-12 12:02

Podaj link do tej aukcji :twisted:
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek

Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Gallery: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Stacyjka

Post autor: bes_pieczniq » 2010-01-12 12:10

tu nie chodzi o pieniadze... tylko o to zeby to mialo jakis sens, a nie ze wszyscy pozakladają a poźniej sie bedziemy żalili ze nie moglismy sie dostac do auta :D
ale jest to kwestia warta przemyslenia ;)
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2010-01-12 13:09

Tygrysie wieczorem poszukam jak będę miał chwile (taki alarm ok 80-100zł do tego sterowniki albo robisz sobie sam jak ja albo kupujesz plus ok 50zł chyba za szyby, do tego siłownik bagaż 10zł- czy coś przegapiłem? no i 3 wysyłki po 10zł) do tego albo dorabiasz sobie sam albo dajesz do dorobienia grot kluczyka stacyjki nowy inny jakiś. Nom i wszystko ja liczyłem dla siebie to ok 150-160zł same części z allgro do tego ok 50zł koszt własny w sterowniki i przewody do instalacji. Nom to ok może 200zł nie 150 ale już na full wypas

Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Car: Mazda 6 GG 2.3
Gallery: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Stacyjka

Post autor: MaryooSh89 » 2010-01-13 13:21

adrian_seki pisze:Na allegro kup 150zł masz pełen wypas już kluczyk scyzoryk...
Radzę odpuścić te kluczyki scyzoryki mam taki w maździe i po pół roku użytkowania wyrabia się strasznie sam się otwiera itp co innego w VW, audi te scyzoryki po 10 latach chodzą lepiej niż te z allegro po kilku miesiącach... do tego jeśli masz immobilizer dolicz sobie ok 80zł za wrzucenie go do tego scyzoryka i dorobienie grotu :wink:
adrian_seki pisze:chyba nawet jest opcja że zgasisz auto z pilota jak ktoś bedzie ci odjezdzał
Tak jest ale w droższych alarmach z powiadomieniem na pilota :twisted:
Ja osobiście polecam Alarmy: ANAKONDA I CYKLOP z tym ze cyklop chyba nie posiada wyjścia na centralkę domykania szyb :wink:
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Stacyjka

Post autor: adrian_seki » 2010-01-13 14:25

NIe mam chyba immobilizera, A alarm będę brał droższy jakiś aby właśnie kluczyk będzie może lepszy. A nie wiecie czy w seryjnych Audi scyzorykach da się wymienić na inny grot

Awatar użytkownika
Jarek87
Posty: 30
Rejestracja: 2009-11-28 23:49
Car: Ford Probe 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=16785
Lokalizacja: Szczecin

Re: Stacyjka

Post autor: Jarek87 » 2011-09-24 12:47

Odświeżę temat. Otóż złamał mi sie kawałek kluczyka w stacyjce (jakieś 1.5 cm zostało w środku). :x
W jaki sposób można wyjąć wkład zamka? Jeśli ktoś zorientowany, proszę o pomoc
"brak charyzmy, może być śmiertelny.."

paq19
Posty: 45
Rejestracja: 2012-01-20 22:38
Car: Probe II, 95r, 2.0 16V
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Stacyjka

Post autor: paq19 » 2012-03-09 17:26

Witam dziś pojawił mi się problem ze stacyjką. chciałem przekręcić kluczyk a tu nic.:( Jednym i drugim kluczem nie idzie. I moje pytanie czy jak będe wymieniał stacyjkę muszę również brać w zestawie immo? Czy jak proszę o poradę.?

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Stacyjka

Post autor: MatiLP640 » 2012-03-09 17:47

Ale nic w sensie że co konkretnie? nie możesz odpalić czy w ogóle przekręcić czy jak? Sprecyzuj problem ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5052
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stacyjka

Post autor: Romas » 2012-03-09 17:55

paq19 pisze:chciałem przekręcić kluczyk a tu nic.:(

#-o :twisted: :mrgreen:

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Stacyjka

Post autor: MatiLP640 » 2012-03-09 18:31

ok ale nie napisal chyba ze go nie przekrecil czy ze go przekrecil a auto sie nie odezwalo... No nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie to mozna w dwojaki sposob rozumiec! Tym bardziej ze jak ktos chce pomoc to przydaloby sie zeby dokladnie wiedzial o co chodzi nie :) no chyba ze mam oczynienia z geniuszem-jasnowidzem ktory zawsze wszystko wie... ;/
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Stacyjka

Post autor: OLEY » 2012-03-10 10:05

A może najzwyczajniej włączyła się blokada kierownicy. :wink:

Wtedy przy przekręcaniu kluczyka wystarczy ruszać kierownicą i stacyjka powinna zaskoczyć.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”