lampka oleju i brak ładowania :((

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2007-10-20 20:18

Niestety, ale 11,3 V. to już jest zdrowo rozładowany. :cry:
A zakręcił ci jeszcze po zgaszeniu?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3610
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2007-10-20 20:42

Jasne- odpalał jeszcze pare razy bez zająknięcia.

Co do rozładowania- dzień wcześniej z zerowym ładowaniem po ok 5 min na zapalonym silniku,bez włączonych lamp napięcie spadło do 9V...

Proszę tylko aby ktoś mi powiedział czy podłączeni sie własnie na ten przewód z regulatorem jest prawidłowe.
Robiłem zdjęcia krok po kroku, chcę napisać krok po kroku co jak sie robi razem z fotkami ale nie wiem czy podłączyłem wszytsko jak należy.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2007-10-20 20:48

Hmm... Wychodzi na to, że regulator Ci działa, ale jest za słaby. Podaje za mały prąd. Ty kupiłeś ten 12-sto voltowy prawda?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3610
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2007-10-20 22:25

Nie, kupiłem 14V ale tak jak pisałem nie jestem pewien czy sie nie uszkodził podczas poprzednich prób, gdzie na pewno był źle podłączony.
Nie mam wyjścia kupię inny regulator, tym razem o wiekszym amperażu bo ten ma 35 a jest też mocniejszy- 60A ( Robert o tym pisał)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-10-20 23:49

Ja napisałem, że tak mi się wydaje z oznaczeń. Ale to tylko moje domysły.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3610
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2007-10-23 11:11

mój tak czy inaczej wygląda na uszkodzony więc wypróbuje ten drugi model

Edit:
kupiłem ten "mocniejszy" regulator, podłączylem i nadal dupa :? nie mam ładowania

Czy ktoś może mi powiedzieć pod który przewód w kostce trzeba sie podpiąć czy wszyscy z naprawą alternatora idą do elektryka :?: :?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2007-10-23 13:49

powiem ci ze ja tez na poczatku podpinalem sie pod ten przewod co idzie do alternatora, do tego co sie tam pojawia niby 12V po wlaczeniu zaplonu i nie dzialalo mi ladowanie!!! dopiero jak wziąłem prad wzbudzenia ze sterowania zawieszeniem (najblizsze kable gdzie pojawia sie 12V po wlaczeniu zaplonu :twisted: ) regulator ożył i dziala do dzisiaj:]
Ostatnio zmieniony 2007-10-24 07:49 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3610
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2007-10-23 22:32

pytlar możesz trochę bardziej szczegółowo co gdzie jak podpiąc?

4 lata technikum elektronicznego i uczyli mnie tam pier*****ych przebiegów diody LED na pamięć i setke wzorów do tego a nie nauczyli niczego co przydało mi sie jak na razie w zyciu :evil:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2007-10-24 07:52

nie wiem jak jest kurcze w tym alternatorze podlaczone bo mi to elektryk robil :roll: tylko wyciagnal z tamtad jeden kabel i powiedzial ze ta kostka co sie wtyka w alternator jest niepotrzebna. A prad wzbudzenia jak mówiłem musisz brac z innego miejsca niz ta oryginalna kostka!! napredzej jest z tej regulacji zawieszenia - ja tam podpielem sie pod czerwony kabel i dziala bez problemu wszystko!
Obrazek

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2007-11-16 21:35

nie marudzic tylko ze post pod postem....
a mianowice mam juz dosc serdecznie tego samochodu!! prawie 200zl wydane w cholerny alternator a ten znowu nie dziala!! :evil: :evil: tylko teraz na dodatek nawet kontrolki nie chca sie wlaczyc!! laski bez!! ale kurna przestalo dziadostwo ladowac znowu :cry: zauwazylem tylko ze dodatkowo zaczelo mi burczec w glosnikach ktore graja pod wzmakiem!! tzn taki swist sie pojawil w nich... a jeszcze kurna jedyny regulator jaki mieli dzisiaj u mnie w sklepie to taki polonezowski z 2 kablami: zolty i zielony oczywiscie nieopisane :evil: zalozylem ten regulator a ten dalej nie laduje!! :evil: tzn jak podlacze regulator to slychac ze alternator niby dziala bo takie specyficzny wtedy ma dzwiek, ale nie laduje nic!! :evil: ja mam juz czasem dosc tego samochodu :evil: czy nie moze byc jak w innym samochodzie??!! kupujesz regulator za 20-50zl, zakladasz go i chodzi wszystko??!! :evil:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio » 2008-01-22 19:28

mam male pytanko, otoz zapala mi sie czesto lampka low oil(olej mam)
czy to moze byc przyczyna czujnika tego w misce olejowej, bo jak jade raz sie zalacza raz gasnie, czesciej to pierwsze, mam tak od kilku dni...
i jeszcze jedno jezeli zapale silnik, odlaczem mase od akumulatora czy wtedy bede wiedzial czy alternator jest spiep...y :?:
pozdro
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Krzysiek P » 2010-02-01 21:12

Sluchajcie panowie jest taka sprawa.
w misce olejowej jest czujnik poziomu oleju ale za cholere niemoge znalezć gdzie jest ta kostka w ktora mam wpiąć wsuwki z tego czujnika.
niemam pojecia w kturej wiązce ida te kabelki do tej kostki(jak kupilem probe to juz bylo niepodlonczone,bo tak to by niebylotematu).
Mialem nawet kiedys silnik na wierzchu i niewidzialem tam nic co by pasowalo.
na konsoli kolo lusterka mam lampke low oil (to tak jakby co, tylko pisze)

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Maciucha » 2010-02-01 21:29

Jakbyś konkretniej poszukał... Szukałeś? To byś znalazł :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ziom*+olej*
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Krzysiek P » 2010-02-01 21:55

Szukalem... ale widocznie za malo efektywnie.

Dzieki...

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Luna » 2011-03-08 16:33

Podpinam się tu. Od jakiegos czasu zaczęła mi się zapalać kontrolka LOW OIL ( głównie na zimnym silniku ). Anti Lock się do tego nie zapala bo ładowanie jest ok. Jak bójnę autem to wtedy zgaśnie ten Low Oil. Pomyślałbym, że jest mało oleju, ale wczoraj był ładny dzień i zanim zapaliłem furę to sobie wszystko posprawdzałem pod maską i oleju było 90% stanu. Odpaliłem auto i sobie chodziło a ja paliłem fajeczkę i patrzyłem jak spada ssanie i nagle ta kontrolka :evil: wrzuciłem jedynkę, szrpnąłem do przodu z 15cm i zgasła. Jakieś pomysły?
Taka sytuacja...

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Prezes » 2011-03-11 21:04

Mam czasem tak samo. A zauważ, że jak odpalisz i pali się low oil to wskazówka ładowania aku jest niżej niż zwykle, dodasz lekko gazu i kontrolka zgaśnie a wskazówka się podniesie. Pewnie ragulator napięcia.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Luna » 2011-03-12 00:22

Nie nie. Tobie chodzi właśnie o regulator - to jest całkiem inna sprawa. Dzisiaj mialem znowu to samo - odpalilem auto, regulator ok ( ładowanie jak zawsze na full ), olej ok, wyjechałem z garażu i poszedłem go zamknąć po czym wsiadam i patrze znowu ta kretyńska kontrolka się pali! Więc jak zwykle - wrzyciłem 1 bieg i szarpnąłem autem i zgasła. Wyjechałem na ulicę i jadąc znowu mi się zapaliła i świeciła jakiś czas a potem sobie zwyczajnie zgasła i już sie nie zapaliła :evil: Zachowanie tej kontrolki wskazuje na ewidentny brak oleju ( tzn. tak jakby było go poniżej dopuszczalnego poziomu przy ktorym włącza sie ta kontrolka ) ale on zawsze jest. Sam już nie wiem co jest tego przyczyną - może kupić nowy czujnik? Bo to chyba ten co jest w misce?
Taka sytuacja...

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Prezes » 2011-03-12 00:55

A to tak jak masz to ja też zauważałem, jak mi oleju ubywało. Tylko, że ja wtedy miałem go bardzo mało i takie były objawy.. Spróbuj dolac tak żeby był równo z kreską i poobserwuj czy jest zmiana.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Luna » 2011-03-12 03:11

Olej mi ubywa bo już turbo trochę puszcza i mam strasznie nieszczelną pokrywę zaworów, ale nigdy nie miałem stanu poniżej połowy. Najśmieszniejsze jest to że ostatnio sprawdzając stan oleju miałem trochę ponad połowę i dolalem na full. Zrobilem to po południu i nie odpalałem auta tylko wieczorem jeszcze raz sprawdzilem i było max i dopiero po tym go odpaliłem - kontrolka i tak się zapaliła. Generalnie ta kontrolka już w zeszłym roku takie numery odstawiała, ale zdarzało się to "raz na ruski rok". Najbardziej "aktywna" stała się jak zaczęła się zima i tak aż do teraz jest. Bywają dni że nie wariuje, ale wtedy jest troche cieplej - nie wiem czy to przypadek czy faktycznie temperatura otoczenia ma na to jakiś wpływ.
Taka sytuacja...

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: OLEY » 2011-03-12 10:13

Wilgoć może wpływać na zwarcia.
Może masz najzwyczajniej uszkodzone przewody przy czujniku. (Jakieś przetarcia, może pod
wpływem drgań, gdzieś się coś zwiera....)

Sprawdź dokładnie przewody i ich izolację. Wykręć czujnik (przemyj, przeczyść).

Skoro wszystko inne jest w porządku (ciśnienie, poziom oleju), to wygląda to ewidentnie na jakieś
mecyje z prądem.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Luna » 2011-03-12 13:22

Faktycznie może tak być, będę musiał to sprawdzić. Ale powiem szczerze, że chciałem dzisiaj sobie zamówić taki czujnik i koleżanka w sklepie nie miała takiego w katalogu, w IC też nie mieli i wogóle nigdzie nie mają takiego. Zastanawiam się dlaczego nigdzie takiego nie ma. Może ma ktoś dostęp do nowego takiego? Chętnie bym kupił.
Taka sytuacja...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Robert » 2011-03-12 20:20

E92Z-6C624-A
os1.jpg
os2.jpg
os3.jpg
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Luna » 2011-03-12 21:18

Dziękuję bardzo Robercie. W poniedziałek udaję się na poszukiwania.
Taka sytuacja...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Robert » 2011-03-13 10:04

Za 50 dołków można mieć za wielką wodą, ale u nas nigdzie nie widziałem. Jak dostaniesz, to dopisz w FAQu do wątku z kodami części. :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10525
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Kocureq » 2011-03-13 10:09

A jak takowy czujnik poziomu oleju działa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”