Problem z alarmem

Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Gallery: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Problem z alarmem

Post autor: krycha » 2006-04-19 21:28

Odkąd kupiłem Probe alarm jakoś dziwnie działa. Jeśli na przykład wejdę do samochodu i zamknę drzwi to po około 3 minutach uzbraja się alarm i wystarczy że się ruszę alarm od razu się uaktywnia. Więc jak siedzę w aucie to uchylam drzwi żeby się alarm nie włączył. Myślę że to jest jakaś funkcja alarmu która go uzbraja po około 3 minutach. Czy tą funkcję da się jakoś wyłączyć :?:
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.

Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Gallery: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA » 2006-04-19 21:35

Alarm uaktywnia się jak:
- od zewn. przekręcisz kluczyk..
- od wewn. jak klikniesz przycisk 'lock' - ja go nigdy nie dotykam i tym samym nigdy nie miałam problemów z alarmem.. Jeśli "on tak sam się uaktywnia" jak wsiądziesz.. moze należy wcisnąć 'unlock'.. i będzie po kłopocie..
Ja tam się jakoś super na tym nie znam.. ale wydaje mi się że to będzie jakoś tak :D
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-04-20 08:48

Na zdrowy rozum przekręcenie na moment kluczyka w stacyjce powinno poinformować alarm, że właściciel jest w środku i do czasu kolejnego otwarcia i zamknięcia drzwi nie powinien się aktywować w opisany przez Ciebie sposób.
Ale nie znam się na fabrycznych alarmach w dwójkach.
Nie wiedziałem np., że mają czujnik ruchu :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-04-20 11:10

Bo nie mają czujników :) Oryginalny alarm włącza się po naciśnięciu lock lub po zamknięciu kluczykiem, tylko na wyłączonym silniku. Jeśli zamkniemy lockiem na wyłączonym i otworzymy na wyłąćzonym to zacznie wyć. Wtedy trzeba wysiąść i otworzyć auto kluczykiem :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Sin City

Re: Problem z alarmem

Post autor: KITT » 2006-04-20 19:31

Krycha pisze:Jeśli na przykład wejdę do samochodu i zamknę drzwi to po około 3 minutach uzbraja się alarm i wystarczy że się ruszę alarm od razu się uaktywnia.
Fabryczny alarm tak nie działa! :!: Może masz jeszcz jakiś dodatkowy alarm i to jego sprawka? :roll:
Obrazek

markiszon
Posty: 22
Rejestracja: 2007-12-25 16:25
Gallery: viewtopic.php?t=12836
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markiszon » 2008-01-05 15:34

witam dolacze sie do tego posta, choc moj problem jest calkiem inny. Otoz odebralem dzis pilota od elektryka, ktory go naprawil. zamykajac drzwi z pilota i otwierajac je pilotem alarm za kazdym razem wyje, gdy przekrece kluczyk w drzwiach to przestaje. Niewiem czy to jest jeszce wazne ale sadze, ze tak drzwi moge zamknac i otworzyc 2 przyciskami tzn np. maly przycisk jest do otwierania, a duzy do zamykania obojetne ktorego bym nie nacisnal to dzialaja tak samo
prosze o rady bo nie wiem czy zakladac nowego posta
Probek - fajny wozik

niestety, ale był (od niedawna nie ma) PROBASEK 2.0 16V 1997r., prawie pełna opcja bord metallic

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: Robert » 2008-01-05 17:27

KITT pisze:Fabryczny alarm tak nie działa!
Niech jakiś dwójkowicz wklei fotkę pilota fabrycznego alarmu, bo Markiszon znajdzie jeszcze ileś wątków, zanim dojdzie, że ma nieryginalny, więc tak to działa.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

markiszon
Posty: 22
Rejestracja: 2007-12-25 16:25
Gallery: viewtopic.php?t=12836
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markiszon » 2008-01-05 23:18

robert nie wiem do czego pijesz, masz racje kluczyk nie wyglada na taki jak orginalny( brak napisu forda itp), na pewno nie jest fabryczny a czy alarm jest fabryczny to niewiem. wyczailem kolejna istotna sprawe, alarm wylacza sie tylko wtedy gdy kluczyk przekrece w zamku od strony pasazera a od kierowcy nie reaguje na nic. Podejrzewam, ze jest to zwiazane z drzwiami od pasazera. Niewiem czy we wkladce jest jakis czujnik lub ciegno, czy immo wysyla jakis impuls do wkladki (drzwi) (moze ten sygnal nie dochodzi), ktore nie dziala prosze o rady, bo jak narazie nie widze checi mi pomocy.
a ztymi drzwiami i czujnikiem to tylko moje domysly, ale mysle, ze cos w tym jest, jutro rozbiore drzwi (niedziela nie wypada, ale gnebi mnie to)
nie wiem dlaczego?
moze zalozyc nowy temat??
prosze o jakie kolwiek podpowiedzi
Probek - fajny wozik

niestety, ale był (od niedawna nie ma) PROBASEK 2.0 16V 1997r., prawie pełna opcja bord metallic

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-01-05 23:58

Twoja stopka "Probek - fajny wozik" słabo mówi, jaki masz rocznik (nie wszyscy czytają prawie wszystko jak ja). Większość Probków nie ma fabrycznego alarmu z otwieraniem drzwi, ale akurat Twój :arrow: mógłby być oryginalny. Dlatego poprosiłem któregoś z właścicieli dwójki z alarmem fabrycznym o wklejenie fotki pilota, byś mógł porównać i rozwiać swoje wątpliwości. Ja nie mam pojęcia, jak taki wygląda, więc nie pytaj.
Basf wyjaśnił kiedy alarm jest dezaktywowany. Z Twojego opisu wynika, że masz fabryczny alarm i niefabryczne zdalne sterowanie centralnym zamkiem. Zamykać możesz z pilota, otwieraj kluczykiem.
Gdybyś jednak zapragnął otwierać z pilota - znalazłeś już poradę Tofila.
I uzupełnij stopkę (w profilu).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

markiszon
Posty: 22
Rejestracja: 2007-12-25 16:25
Gallery: viewtopic.php?t=12836
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markiszon » 2008-01-06 00:42

no zgadza sie, jednak moj pilot nie wyglada jak fabryczny przynajmniej tak wyglada z opisu forumowiczow (nie pisze ani ford ani probe ani bosch), no chyba, ze ktos zmienil obudowe pilota (ale po co?), ok moglbym otwierac auto kluczykiem tylko, ze dziala mi otwieranie zamka tylko od strony pasazera, tak wiec to jest male utrudnienie( musze zerknac co jest z wkladka od strony kierowcy) Jestem zdania iz cos co mamy jest do uzytkowania a nie do lezakowania i wkurzania sie, po to naprawialem pilota, zeby nim otwierac i zamykac drzwi(przeciez moglem go nie robic) w koncu jest to jakas wygoda a jesli ktos go uzytkowal wczesniej to znaczy, ze do czegos sluzyl i musial dzialac, a jesli jest to po to by dzialal i go uzywac. Z postu basfa wyczytalem to czego sie sam domyslilem, nie chce tu nikogo obrazic, ale sam to zauwazylem. Za pewne jestes podobnego zdania jak ja, ze usterke trzeba naprawiac a nie neutralizowac byle jak, przyklad: jak sie spie... 2. bieg w skrzyni to go nie wrzucac, wycisnac auto na 1. i wrzucic 3. chyba nie oto chodzi.
prosze nie zrozumiem mnie zle, moze jestem upierdliwy, ale chcem zeby w moim probku bylo wszystko tak jak nalezy
pozdrawiam
Probek - fajny wozik

niestety, ale był (od niedawna nie ma) PROBASEK 2.0 16V 1997r., prawie pełna opcja bord metallic

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Car: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil » 2008-01-06 09:54

Fabryczny alarm nie ma pilota, pilot jest tylko od immo. Czujników ruchu w fabrycznym też nie było. Alarm deaktywuje się poprzez otwarcie drzwi kluczykiem. Jak ci zaczyna wyć to jest to syrena czy przerywany sygnał klaksonów?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG

markiszon
Posty: 22
Rejestracja: 2007-12-25 16:25
Gallery: viewtopic.php?t=12836
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markiszon » 2008-01-06 10:35

to jest przerywany sygnal klaksonu ;/
no to byc moze ktos dolozyl do tego alarmu pilota z centralnym, zeby otwierac pilotem.

czyli co poodlaczac sygnal z alarmu do syreny i swiatel awaryjnych?? i tak jezdzic czy macie lepsze rady

ok wiec to fabryczny sie uruchamia, ale w innmym poscie napisales, ze mozna alarm w drzwiach jakos deaktywowac (cos ze switchami czy cus) chodzilo mnie glownie oto
Probek - fajny wozik

niestety, ale był (od niedawna nie ma) PROBASEK 2.0 16V 1997r., prawie pełna opcja bord metallic

Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Car: Ford Probe 97r 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster » 2008-05-23 17:58

Odłączyłem już fabryczny alarm, pomógł mój brat cioteczny(elektronik) , w servisie za odłączenie śpiewali mi aż 100zł za 1 roboczo godzine A alarm odłącza się gdy zewrzemy tzw krańcówkę na zamku od klapy bagażnika
Ostatnio zmieniony 2009-05-16 14:49 przez sawmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam1990
Posty: 10
Rejestracja: 2009-05-16 02:31
Car: Ford Probe 1996, 2.0 + gaz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z alarmem

Post autor: Adam1990 » 2009-05-16 02:37

Mam zamontowany w samochodzie fabryczny alarm + dodatkowy (pilot, syrena itp.)
Wczoraj przez przypadek, jakimś cudem kolega wkładając rękę pod kierownice uaktywnił alarm fabryczny - dotknął jakiegoś kabelka i się włączył. Teraz mam tak że jak otworze i zamknę drzwi pilotem z nowego alarmu to po otworzeniu tylko maski włącza się fabryczny alarm (przerywany klakson + kierunki). Czy wie ktoś jak to wyłączyć? Gdzie znajduje się centralka od tego fabrycznego alarmu i jak wygląda, bo pod kierownicą mam parę "puszek" ale nie wiem która to ten alarm. Proszę o szybką odpowiedź.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: Robert » 2009-05-16 07:34

Szybka odpowiedź: :1111_bye:

Wyobraź sobie, że dzwoni Twój telefon i ktoś z marszu, bez przedstawienia się pyta Cię, jakie zabezpieczenia są w Twoim domu, przy logowaniu na konto w banku albo gdzie masz fabryczny alarm w samochodzie. Nie znasz gościa, nie widziałeś go na oczy. Naprawdę obdarzysz go takim kredytem zaufania?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Adam1990
Posty: 10
Rejestracja: 2009-05-16 02:31
Car: Ford Probe 1996, 2.0 + gaz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z alarmem

Post autor: Adam1990 » 2009-05-16 10:34

Cześć nazywam się Adam :)
Jestem posiadaczem bordowego Probe od 3 dni.
Bardzo, ale to bardzo prosiłbym o pomoc w związku z tym alarmem, gdyż jest to dla mnie uciążliwe.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: Robert » 2009-05-16 10:37

Cześć, na imię mam Robert. Podaj te zabezpieczenia, o które pytałem. ;)
Podjedź, to zobaczymy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: 2Ya » 2009-05-16 14:44

Co do fabrycznych alarmów w II gen. :

W wersjach usa były fabryczne alarmy (remoty entry) i miały pilota,natomiast nie miały czujek żadnych.

W wersjach euro był montowany alarm Bosch'a z czujkami montowanymi nad lusterkiem - natomiast czy ten alarm miał pilota nie wiem (lecz prawdopodobnie miał).

Niezależnie czy w wersji us czy euro sygnalizacja alarmowa była podpinana do niezależnego klaksonu - nie było syrenek alarmowych.

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z alarmem

Post autor: arko » 2009-06-16 16:26

witam. a jak taki alarm rozłączyć :?:lub jak podłączyć alarm inny żeby nie trzeba było aktywować fabrycznego :?: kupiłem alarm PROTEKTOR podłączłem centralny i tu zaczynaja się progi ! alarm zamyka i otwiera się z pilota tylko przy o twieraniu zaczyna wyć i trzeba jeszcze raz otworzyć kluczykiem. niewiem jak to ominąć ? :?: druga sprawa to podłączenie funkcji odcięcia zapłonu i odcięcia pompy paliwa .nie wiem gdzie i w jakie przewody mam się podłączyć :?: może ktoś mi pomoże rozwiązać te problemy ale tak po chłopsku .pozdrawiam ps. czytalem inne podobne wądki i chyba są jakieś rozwiązania tylko potrzebny jest schemat z opism.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: 2Ya » 2009-06-18 11:06

Ale masz wersje us czy euro ?
Jest taki temat "dziwna wtyczka" ,tam Robert podał opisy róznych wtyczek i w tym do ecu - jak popatrzysz dobrze to tam znajdziesz to czego szukasz.

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: Robert » 2009-06-18 11:33

W którymś z tematów jedna osoba deklarowała pomoc w takim połączeniu alarmu z centralnym zamkiem, by wszystko działało i nie wyło. Nie ma łatwo - znajdź sam kto i napisz do niego PW.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z alarmem

Post autor: arko » 2009-06-18 13:34

witam. dzięki za podpowiedź ale jeśli chodzi o schematy i to jeszcze w obcym języku to żeby coś z tego wiedzieć to spędził bym przy tym chyba.... albo i dłużej ale dzięki . czytałem inne posty trochę się coś dowiedziałem ale to nie zmienia faktu że nie wiem jak podłączyć resztę możliwości alarmu.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 11:07 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: andrew » 2009-06-19 09:10

[r][ciach][/r] Pobaw się tym cudem przy zamku, a zrozumiesz jak działa oryginalny alarm :)
Można również wyłączyć na stałe oryginalny alarm, trochę metodą łopatologiczną, przez co cały czas będzie się świecić jedna kontrolka na tablicy.
Nie wiem czy podłączałeś kierunki, ale z nimi również nie ma problemu.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z alarmem

Post autor: arko » 2009-06-19 11:35

witam.na razie zrobiłem metodą łopatologi czyli przeciołem jeden z kabli przy zamku klapy ale jak piszesz pali się kontrolka od niedomkniętych drzwi ale przynajmniej alarm nie wyje . teraz będe szukał innego rozwiązania takiego które będzie rozłączało alarm fabryczny . migacze podpiołem prawidłowo oprócz wycia wszystko jest oky . mam jeszcze jedno pytanie czy w moim probe można podłączyć domykanie szyb alarm ma taką funkcje i jak to zrobić :?: dzięki za pomoc :D będę próbował coś z tym zrobić :wink: nara :!: ps.DARSON81 :!: :!: dzięki za schemat itp.wszystko dotarło okey :lol: .teraz z twoimi i kolegów radami bedę się męczył żaby to wszstko podłączyć i żeby wszystko grało jak należy.dam znać jak mi poszło .nara :lol:
Ostatnio zmieniony 2009-06-22 13:28 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z alarmem

Post autor: 2Ya » 2009-06-22 11:07

Zmostkuj 2 zielone kabelki przy stacyjce,od czujnika położenia kluczyka i alarm nie powinien się aktywować (chyba ) ;)

Pzdr. & c ya..
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”