Problem z odczytaniem kodów (EURO'96).

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Problem z odczytaniem kodów (EURO'96).

Post autor: DENAT » 2008-06-11 09:02

Mam rocznik 96 2.0 EURO. Chciałem odczytać kody błędów ale dupa. Po zwarciu kabelkiem zgodnie z opisem na ford-probe.net w porcie DIAGNOSIS przekręcam kluczyk i lampka z przekreślonym silnikiem świeci na stale, tak jakby nie były zwarte. Natomiast po probie odpalenia auta od razu gaśnie silnik. Po rozłączeniu wszystko jest ok. Po zapaleniu nic nie świeci. Chciałem sprawdzić kody bo wczoraj przez chwile po zapaleniu auta świeciła lampka ABS. Ale po drugim zapaleniu już zgasła.

Nie wiem czy tez użyłem dobrego kabelka. Użyłem kawałka kabla z zasilacza komputerowego.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew » 2008-06-11 09:24

No to zaszalałeś z tym tematem :)

OBD 2 pewnie masz
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT » 2008-06-11 09:39

Zaszalałem bo myślałem że będzie proste jak w starej jedynce, ale chyba będzie pod górkę. I druga uwaga nie znalazłem w opcji szukaj podobnego tematu. Druga sprawa nie mam złącza ODB2 pod kierownicą. Chyba pozostanie mi rozkręcenie auta i zobaczenie jaki model kompa mam
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Gallery: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi » 2008-06-11 10:07

Przejrzyj ten wątek http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=obd to może znajdziesz złącze lub inne rozwiązanie tego problemu.
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE

Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Car: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Gallery: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek » 2008-06-11 11:25

Jak do tej pory jeszcze nikt nie rozwiązał tego problemu jeśli chodzi o OBD II EURO. ani na PL ani na NET ani na MAZDASPEED. a nawet w serwisie mazdy!

Niby są takie czytniki na allegro. ale problem w tym że my w
EURO nie mamy gniazda pod kierownicą :P

Tylko czekać aż mi się zapali check engine :D oby nie, wtedy nie bede potrzebował czytnika.

Awatar użytkownika
toms
Posty: 61
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Car: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms » 2008-06-11 13:39

To nie jest OBD II. Wymogiem tego standardu jest złącze DLC, którego nie mamy (w wersjach euro).

Nie wiem, skąd masz informacje, że serwis mazdy nie potrafi zdiagnozować takiego autka poprawnie. Jakiś czas temu przy okazji przeglądu, poprosiłem żeby wpięto mi auto pod komputer i sprawdzono czy sa jakieś błędy... żadnych problemów nie było.
wiśniowe gt 96'

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT » 2008-06-11 14:16

Powiem wam tak. Wrociłem własnie z jednego z warsztatów w Strzelcach gdzie jest odczyt z kompa. Niestety po godzinie poddali sie i nie umieli odczytac. W bazie mieli forda probe 93 rocznik nie pasowalo. Rozne modele mazd tez nie dało. W końcu rozebrali mi koła na czynniki pierwsze, z tyłu tarcze ściągnęli. Zmierzyli oporność czujników (wyszlo ze ok), wyczyścili czujniki. Zmontowali wszycho spowrotem i odpukać chodzi, przejechalem ok 10 km na razie. Lampka po zapaleniu gaśnie, i nie ma efektu włączania się absu kiedy jade pomału i naciskam lekko hamulec.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT » 2008-06-12 13:43

Aktualizacja danych:
Autko już cześciej zapala lampke ABS. :( Nigdzie w okolicy nie umie odczytać kodów.
Znalazłem coś takiego co o tym myślicie?
http://www.diagnostik.pl/testery_diagno ... mazda.html
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Gallery: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi » 2008-06-12 13:51

Przypuszczam że to będzie tak samo jak stosując się do tego co tu jest napisane http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 więc zakup tego "interfejsu" jest zbyteczny.
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE

Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Car: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Gallery: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek » 2008-06-12 14:27

toms pisze: Nie wiem, skąd masz informacje, że serwis mazdy nie potrafi zdiagnozować takiego autka poprawnie.
WROCŁAW SERWIS MAZDA ul. Buraczana
Nie udało im się sczytać kodów !!! Jak się zapytałem co mam teraz zrobić.
- " Nie wiemy! Może zmienić komputer na OBD I"
Fajnie co ?? :)
Ale tak jak mówiłem na szczęście się check nie pali :D

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10498
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kocureq » 2008-06-12 18:02

DENAT pisze:Autko już cześciej zapala lampke ABS. :( Nigdzie w okolicy nie umie odczytać kodów.
Przecież ABS ma osobny komputer, z którego można odczytać kody błędów woltomierzem analogowym...

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT » 2008-06-13 10:30

To już wiem. wczoraj się dowiedziałem, teraz szukam kogoś kto ma woltomierz analogowy. :)

Dzięki Ada
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-06-13 10:48

Wystarczy żaróweczka, dioda, brzęczyk piezo, ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2008-06-13 12:30

Crupek co kłamiesz z Buraczaną ? Przecież oni nawet sprzętu do tego nie mają. Za to możesz podstawić auto na cały dzień i podjedzie elektronik, który sczytuje bez problemu kody błędów :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”