Stożek - co i jak w II generacji ?
- Kambelini
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-12-31 19:15
- Galeria: viewtopic.php?t=15472
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Chyba bardziej pomyślę nad drugą opcją
FORD PROBE 2.5 V6 GT--->czeka na nowego nabywce
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Proponuje tak:
(może niekoniecznie ze starym dolotem )
(może niekoniecznie ze starym dolotem )
- Kambelini
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-12-31 19:15
- Galeria: viewtopic.php?t=15472
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Muszę przyznać, że wygląda to całkiem sympatycznie
Ale jak to się sprawuje??
Ale jak to się sprawuje??
FORD PROBE 2.5 V6 GT--->czeka na nowego nabywce
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Nie wiem jak z mocą i momentem bo nie odczułem zbytniej różnicy
Ale za to jedziesz sobie na trójeczce 4000 obr. wciskasz gaz a samochod brzmi jak dragster
pięknie warrrrrrrrrrrczy
Ale za to jedziesz sobie na trójeczce 4000 obr. wciskasz gaz a samochod brzmi jak dragster
pięknie warrrrrrrrrrrczy
Ubytek mocy po założeniu stożka
Witam! Jak w opisie. Założyłem stożek ze względu na opłakany stan oryginalnego dolotu, podłączyłem rowniez przepływomierz ale został mi jeden wezyk ktory wchodzil do obudowy filtra powietrza od tyłu tzn od strony przepustnicy. Do różnych prób zakleiłem go taśmą, potem odkleiłem, w sumie różnica jakaś drobna jest ale prawie nie zauważalna i defakto nie wiem w sumie na czym ona polega. Probek nie chce szybko wkręcać się na obroty, co prawda dojdzie do odciencia ale po dłuuuuuuugim czasie, Tak jakby sie vrisy nie załączały :/ Ktoś wie o co loto? Pomocy!
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ubytek mocy po założeniu stożka
Pokaż jak założyłeś ten stożek - jak leży pod maską, to zaczął brać ciepłe powietrze z okolic silnika zamiast zimnego z przodu auta i stąd spadek mocy
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Ubytek mocy po założeniu stożka
Nie uszkodziłeś przypadkiem przepływomierza? Nie wiedziałem tego na oczy, ale z tego co wiem, nie jest to gorący drut, tylko coś mechanicznego, więc może się czujnik zablokował jak rozkładałeś / składałeś dolot.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Ubytek mocy po założeniu stożka
W II generacji przepływomierz nie działa mechanicznie - nie ma tam żadnych ruchomych elementów.
Tu będzie pies pogrzebany. Zobacz gdzie idzie ten wężyk.misiex888 pisze:został mi jeden wezyk ktory wchodzil do obudowy filtra powietrza od tyłu tzn od strony przepustnicy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Jak nie masz w "rurach" wyjścia na ten wężyk to są łączniki silikonowe z takim wejściem. Tam musi być podciśnienie a nie łapanie wiatru No chyba że Kocur Twój montaż przewidział ,to już nic nie pomorze
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
W 2,5 jest mechaniczne jajko, które się przesuwa przód/tył w obudowie. Nie tak łatwo to przypadkiem uszkodzić. Stawiam na Hot Air Intake i niepodłączony wężyk (chyba od odmy).
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Cześć
Ja proponuje wsadzić stożek w miejsce oryginalnego filtra - oczywiście obudowę trzeba sobie dorobić ( ja to zrobiłem z małego wiaderka aluminiowego - stożek do niego pasuje idealnie ). Wlot powietrza jest seryjny. Całość sprawuje się idealnie, tzn :
1. nie traci elastyczności jak przy "gołym" stożku montowanym przy silniku kiedy to zasysa gorące powietrze i osiągi spadają.
2. jest cicho jak przy seryjnym filtrze ( no chyba że ktoś lubi jak buczy:) )
3. nie brudzi się tak i nie ma ryzyka z zasysania wody w przypadku montażu blisko ziemi ( najpopularniejsza metoda) - sam tak jeździłem 2 lata...
Niestety nie wygląda tak pięknie jak wielka chromowana rura ale na tym mi najmniej zależało.
Później zrobię fotkę.
Pozdrawiam
Ja proponuje wsadzić stożek w miejsce oryginalnego filtra - oczywiście obudowę trzeba sobie dorobić ( ja to zrobiłem z małego wiaderka aluminiowego - stożek do niego pasuje idealnie ). Wlot powietrza jest seryjny. Całość sprawuje się idealnie, tzn :
1. nie traci elastyczności jak przy "gołym" stożku montowanym przy silniku kiedy to zasysa gorące powietrze i osiągi spadają.
2. jest cicho jak przy seryjnym filtrze ( no chyba że ktoś lubi jak buczy:) )
3. nie brudzi się tak i nie ma ryzyka z zasysania wody w przypadku montażu blisko ziemi ( najpopularniejsza metoda) - sam tak jeździłem 2 lata...
Niestety nie wygląda tak pięknie jak wielka chromowana rura ale na tym mi najmniej zależało.
Później zrobię fotkę.
Pozdrawiam
DemHell FP2.5
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Tylko że to metalowe wiaderko i powieszchnia pusta w środku nabiera wysokiej temperatury przy jeździe, zwłaszcza ze to Twoje wiaderko jest wykonane z cienkiej stali która dość szybko sie nagrzewa, wiec raczej stożek w tym przypadku nie zdaje kompletnie egzaminu, ani efektu jaki powinien być. Jak dla mnie gra nie warta świeczki
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Sprawdzone od ostatnich 2 lat tak jeździ - po próbach z cold intake i innych patentach.
Patrząc tylko na efekt w postaci elastyczności czy mocy ( pewnie wątpliwy) - to działa najlepiej.
Między powierzchnią wiaderka a stożkiem jest ok 0,5 cm więc powietrze wpadające z oryginalnego dolotu nie ma czasu się nagrzać.
Obiecane foto.
Patrząc tylko na efekt w postaci elastyczności czy mocy ( pewnie wątpliwy) - to działa najlepiej.
Między powierzchnią wiaderka a stożkiem jest ok 0,5 cm więc powietrze wpadające z oryginalnego dolotu nie ma czasu się nagrzać.
Obiecane foto.
DemHell FP2.5
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Nie bede Cie wybijał z przekonania
Jeśli tobie sie podoba i uważasz że działa bez zarzutu to niech tak bedzie
Jeśli tobie sie podoba i uważasz że działa bez zarzutu to niech tak bedzie
- maras_eko
- Posty: 106
- Rejestracja: 2012-03-18 22:13
- Samochód: 2,5 GT 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=20170
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
rozporka, wiaderko i tuning pełną gębą
Ostatnio zmieniony 2012-05-29 20:30 przez maras_eko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
brakuje tylko świecących zakrętek wentli ale ogólnie to jest bardzo praktyczne bo zawsze masz przy sobie wiadro jeszcze tylko widły w bagażniku wozić i rolnik pełną gębą
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Stożek - co i jak w II generacji ?
Widly zaadaptowac jako rozporke
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Masz rację że tak wykonany dolot jest lepszy niż rura w ziemi ( wystarczy poczytać na ProbeTalk , tam już nikt nie stosuje rury), jeżdżą na dedykowanych dolotach od K&N - budowa taka sama tylko materiały ciut inne ( kevlar itp) , no i koszt ok 300 usd plus filtr. Mój K&N tez pójdzie na rursko. Zbyt duży aby go tam zmieścić. Ale pomysł dobry , tyle ze jeszcze bym to wszystko bandażem ładnie ubrałDEMHELL pisze:Sprawdzone od ostatnich 2 lat tak jeździ - po próbach z cold intake i innych patentach.
Patrząc tylko na efekt w postaci elastyczności czy mocy ( pewnie wątpliwy) - to działa najlepiej.
Między powierzchnią wiaderka a stożkiem jest ok 0,5 cm więc powietrze wpadające z oryginalnego dolotu nie ma czasu się nagrzać.
p.s coś podobnie ale nie K&N http://www.ebay.pl/itm/BMC-CDA-Carbon-A ... 2c5d5d66fe
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
świecące wentylki są, sportowe kołpaki i oczywiście spojler z drewna też. Dzięki za pomysł z widłami- zrobię rozpórkę na tył.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
DemHell FP2.5
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
Tylko nie zapomnij o widlisku z obu stron zeby miało sie to jak trzymać, a i stel koniecznie dębowy co by w zakrętach lepiej trzymało
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
pomaluję na czerwono - słyszałem że elementy w tym kolorze usztywniają i ogólnie poprawiają osiągi
DemHell FP2.5
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
czerwona rozpórka z wideł to +5pkt dp mocy i +4pkt do lansu
- maras_eko
- Posty: 106
- Rejestracja: 2012-03-18 22:13
- Samochód: 2,5 GT 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=20170
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
ale poruszyłem hehehehe
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Stożek - co i jak w II generacji ?
DEMHELL , fajnie, że masz dystans do siebie