Chłodzenie powietrza, co?, gdzie?, jak?
Chłodzenie powietrza, co?, gdzie?, jak?
Ktoś ma pomysł jak lepiej powietrze schłodzić??
Wymyśliłem coś takiego aby jeszcze przed filtrem powietrza umieścić jeden intercooler. Potem stożek zabudowany w rurze. Turbo potem kolejny intercooler.
Jak to się będzie sprawdzało?? Ma to sens czy będzie za duży spadek ciśnienia.
Wymyśliłem coś takiego aby jeszcze przed filtrem powietrza umieścić jeden intercooler. Potem stożek zabudowany w rurze. Turbo potem kolejny intercooler.
Jak to się będzie sprawdzało?? Ma to sens czy będzie za duży spadek ciśnienia.
Ostatnio zmieniony 2005-04-15 15:06 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Na pewno bez sensu jest intercooler prze filtrem powietrza ponieważ powietrze wpadnie i tak do turbiny i tam się zagrzeje... sens jest chłodzić powietrze między turbiną i przepustnicą.
Najlepszy sprawdzony sposób to jeden intercooler centralnie umieszczony w zderzaku z dolotem i wylotem z kwasówki i ze złączkami silikonowymi lub zamiennikami z AGROMY
Przy 2 intercoolerach powiedzmy po 2 stronach zderzaka, zwiększa się niepotrzebnie objętość układu, powstaje więcej miejsc na ewentualne nieszczelności. Robi się równiez więcej załamań i kątów.... a każde załamanie to strata mocy. Więc jak najprostrzą drogą z turbo do przepustnicy jest najlepiej.
(Im większa pojemność tego układu tym większy lag powstaje bo turbo musi napompować więcej powietrza)
Najlepszy sprawdzony sposób to jeden intercooler centralnie umieszczony w zderzaku z dolotem i wylotem z kwasówki i ze złączkami silikonowymi lub zamiennikami z AGROMY
Przy 2 intercoolerach powiedzmy po 2 stronach zderzaka, zwiększa się niepotrzebnie objętość układu, powstaje więcej miejsc na ewentualne nieszczelności. Robi się równiez więcej załamań i kątów.... a każde załamanie to strata mocy. Więc jak najprostrzą drogą z turbo do przepustnicy jest najlepiej.
(Im większa pojemność tego układu tym większy lag powstaje bo turbo musi napompować więcej powietrza)
Fester
No dobrze to tą sprawe mamy załatwioną, ale jaki intercooler dobrać.
Widziałem intercooler ot porsche 944 bodaj, ma on trochę inną konstrukcje niż klasyczne intercoolery, bo nie jest płaski tylko jest taki graniastosłup. Idealnie wypełnił by cały nosek w I gen. Tylko mnie zastanawia to czy nie jest on za gruby.
Widziałem intercooler ot porsche 944 bodaj, ma on trochę inną konstrukcje niż klasyczne intercoolery, bo nie jest płaski tylko jest taki graniastosłup. Idealnie wypełnił by cały nosek w I gen. Tylko mnie zastanawia to czy nie jest on za gruby.
Dobór intercoolera to niby sprawa obliczeń itp.
W wielu autach sprawdzają się dobrze coolery od dostawczaków diesli... ja miałem w eclipse od iveco turbodaily.
Jak jest gruby to dobrze, każdy cooler ma jakąś tam grubość.. ten w probie GT jest dość cienki, ale w sumie nie taki znowu mały jeśli chodzi o szerokość i wysokość.
Jak masz taki od porshe to może być fajniutki trzeba by popatrzeć jeszcze na wloty i wyloty czy będzie pasować....
W wielu autach sprawdzają się dobrze coolery od dostawczaków diesli... ja miałem w eclipse od iveco turbodaily.
Jak jest gruby to dobrze, każdy cooler ma jakąś tam grubość.. ten w probie GT jest dość cienki, ale w sumie nie taki znowu mały jeśli chodzi o szerokość i wysokość.
Jak masz taki od porshe to może być fajniutki trzeba by popatrzeć jeszcze na wloty i wyloty czy będzie pasować....
Fester
czyli tak: powietrze włazi normalnym dolotem, przechodzi przez filtr i wtedy wpada do intercoolera ?
tylko ze odległosc miedzy filtrem a silnikiem jest niewielka i dołozenie czegos wielkości najmniejszego nawet intercoolera wymusi dodanie jakiegos systemu rurek - czy one czasem nie beda sie grzały od ciepła silnika i sens zakładania intercoolera zniknie ?
tylko ze odległosc miedzy filtrem a silnikiem jest niewielka i dołozenie czegos wielkości najmniejszego nawet intercoolera wymusi dodanie jakiegos systemu rurek - czy one czasem nie beda sie grzały od ciepła silnika i sens zakładania intercoolera zniknie ?
<(k)night rider>
miałem probe
miałem probe
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Panowie ja moze troszke dam teori
1. Co to jest intercooler chlodnica powietrza (najczesciej typu powietrze powietrze lub woda powietrze) Po co sie ja stosuje ano po to ze jak pwoietrze jest sprezane (to ma miejsce w silnikach turbo) to zostaje nagrzane jak jest gorace to ma nsika gestosc jak bedzie mialo wieksza gestosc to w 1m3 pwoietrza bedzie wiecej tlenu jak bedzie wiecej tlenu to mozan spalic wiecej paliwka i silnika ma wiecej mocy (proste jak drut ) pomijam fakt wplywu temp pow. na spalanie stukowe
2.Czy ma sens intercooler w silnikach wolno ssacych otoz nie ma gdyz z prostej fizyki wiadomo ze jesli oba czynniki czyli zasysany i chlodzacy maja ta sama temp to nie bedzie chlodzenia bedzie natomiast ziwkeszenie oporow przeplywu co nie robi dobrze na moc
3. Jak mocno schlodzic powietrze?
a)zamontowac duzy intercooler pomysl dobry tylko ze nie zawsze mozliwy do wykonania pozatym jesli nie zmianiamy parametrow cisnienia turbosprezarki to moze sie okazac ze wieksze opory przeplywu zjedza nam koniki ktore uzyskamy na mniejszej temp pwoietrza
b) i tutaj jest hit ostatnich sezonow w stanach zjednoczonych zamontowac system schladzania intercoolera poprzez CO2 jak cos takiego opracowalem koszt takiego syetemu u mnie to okolo 900zl przyrosty okolo 30-40 koni (moze byc i wiecej zalezy od cisnienia i temp powietrza)
System ma w najblizszym czasie trafic na hamownie (autko testowe to najprawdopodobniej jakis TDi no chyba ze znajde kogos z trojmiasta kto bedzie chcail przetestowac na probku
Pozdrawiam
ps. jakby ktos chcial wiecej informacji to pytac kto pyta nie bladzi
1. Co to jest intercooler chlodnica powietrza (najczesciej typu powietrze powietrze lub woda powietrze) Po co sie ja stosuje ano po to ze jak pwoietrze jest sprezane (to ma miejsce w silnikach turbo) to zostaje nagrzane jak jest gorace to ma nsika gestosc jak bedzie mialo wieksza gestosc to w 1m3 pwoietrza bedzie wiecej tlenu jak bedzie wiecej tlenu to mozan spalic wiecej paliwka i silnika ma wiecej mocy (proste jak drut ) pomijam fakt wplywu temp pow. na spalanie stukowe
2.Czy ma sens intercooler w silnikach wolno ssacych otoz nie ma gdyz z prostej fizyki wiadomo ze jesli oba czynniki czyli zasysany i chlodzacy maja ta sama temp to nie bedzie chlodzenia bedzie natomiast ziwkeszenie oporow przeplywu co nie robi dobrze na moc
3. Jak mocno schlodzic powietrze?
a)zamontowac duzy intercooler pomysl dobry tylko ze nie zawsze mozliwy do wykonania pozatym jesli nie zmianiamy parametrow cisnienia turbosprezarki to moze sie okazac ze wieksze opory przeplywu zjedza nam koniki ktore uzyskamy na mniejszej temp pwoietrza
b) i tutaj jest hit ostatnich sezonow w stanach zjednoczonych zamontowac system schladzania intercoolera poprzez CO2 jak cos takiego opracowalem koszt takiego syetemu u mnie to okolo 900zl przyrosty okolo 30-40 koni (moze byc i wiecej zalezy od cisnienia i temp powietrza)
System ma w najblizszym czasie trafic na hamownie (autko testowe to najprawdopodobniej jakis TDi no chyba ze znajde kogos z trojmiasta kto bedzie chcail przetestowac na probku
Pozdrawiam
ps. jakby ktos chcial wiecej informacji to pytac kto pyta nie bladzi
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
Sorki
Ja żartowałem z tym wolnossącym,.... napisałem, że wcześniej trzeba mu turbo wstawić
Co do schładzania intercoolera..... ja uważam, że jest to świetne uzupełnienie kompleksowej przebudowy..
Ponadto, nie jestem zwolennikiem strzałów.... w sensie wożenia jakichkolwiek butli, które się kończą i trzeba dobijać do uzyskania chwilowych przyrostów.... Dobre to na 1/4 mili, ale na codzień ??
Jeśli chodzi o intercooler, można zrobić to tak, żeby drogi prowadzenia powietrza były jak najkrtósze. Mi się to udało w miśku i uważam, że można w probasie również tak poczynić. Kwestia przemyślenia i przebudowy kilku elementów.
Faktycznie przy coolerze najlepiej mieć na pokładzie już zamontowany wskaźnik doładowania i MBC, żeby móc nadrobić ewentualna stratę ciśnienia.
Ale i tak dojdziemy do tego..... po montażu MBC..., że należy się zabezpieczyć dodatkowo w wydajniejszą pompę paliwa, lub wstawieniem jakiegoś prostego przynajmniej wskaźnika AFR.
Ja żartowałem z tym wolnossącym,.... napisałem, że wcześniej trzeba mu turbo wstawić
Co do schładzania intercoolera..... ja uważam, że jest to świetne uzupełnienie kompleksowej przebudowy..
Ponadto, nie jestem zwolennikiem strzałów.... w sensie wożenia jakichkolwiek butli, które się kończą i trzeba dobijać do uzyskania chwilowych przyrostów.... Dobre to na 1/4 mili, ale na codzień ??
Jeśli chodzi o intercooler, można zrobić to tak, żeby drogi prowadzenia powietrza były jak najkrtósze. Mi się to udało w miśku i uważam, że można w probasie również tak poczynić. Kwestia przemyślenia i przebudowy kilku elementów.
Faktycznie przy coolerze najlepiej mieć na pokładzie już zamontowany wskaźnik doładowania i MBC, żeby móc nadrobić ewentualna stratę ciśnienia.
Ale i tak dojdziemy do tego..... po montażu MBC..., że należy się zabezpieczyć dodatkowo w wydajniejszą pompę paliwa, lub wstawieniem jakiegoś prostego przynajmniej wskaźnika AFR.
Fester
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
leolu ja zrozumialem oczywiscie zart
Co do tego systemu to zgadza sie calosc jest dobra do scigania sie na krotkich odcinkach zeby podniesc moc (ale wiekszosc z nas jak sie sciga to i tak z pod swiatelek a wtedy taki system jak znalazl ) wiesz tak naprawde kto wykorzytsuje swoj samochod na codzien w 100% bardzo zadko sie takie osoby zdazaja ja osobiscie wole wyposazyc moje autko w system podnoszacy chwilowo moc do jakichs duzych wartopsci gdyz jesli sie scigam (co robie bardzo zadko) to z pod swiatelek lub na 400m tak normalnie starcza mi prawie seryjny motorek
Oczywsicie jesli ktos chce satly przyrost mocy to wymiana jednego elementu pociaga za soba inne i nalezy wykazac sie duza wiedza zeby wszytsko chodzilo tip top
pozdrawiam
Co do tego systemu to zgadza sie calosc jest dobra do scigania sie na krotkich odcinkach zeby podniesc moc (ale wiekszosc z nas jak sie sciga to i tak z pod swiatelek a wtedy taki system jak znalazl ) wiesz tak naprawde kto wykorzytsuje swoj samochod na codzien w 100% bardzo zadko sie takie osoby zdazaja ja osobiscie wole wyposazyc moje autko w system podnoszacy chwilowo moc do jakichs duzych wartopsci gdyz jesli sie scigam (co robie bardzo zadko) to z pod swiatelek lub na 400m tak normalnie starcza mi prawie seryjny motorek
Oczywsicie jesli ktos chce satly przyrost mocy to wymiana jednego elementu pociaga za soba inne i nalezy wykazac sie duza wiedza zeby wszytsko chodzilo tip top
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
A w subarakach, pierwsze co się robi to ściąga intercoolery z silnika.. z tego tajemniczego i fajnego wlotu na masce.Sqad pisze:Ja bym taki cooler umieścił gdzieś na masce tak aby droga powietrza była jak najkrótsza, niestety bez przerabiania się nie obędzie.
Przedni zdeżak koniecznie.. stroszką wycinanki i będzie gicio.
Sqad.. jak to jest z tym coolerem z porshe ?? Możesz go mieć ??
Za ile co i jak....
I na serio będziesz wstawiał czy to taka sonda ??
pozdrawiam
Fester
A może coś takiego.
System filtrujący CDA (Carbon Dynamic Air box). System składa się z odpowiednio ukształtowanego wkładu filtrującego zamkniętego w obudowie wykonanej z włókien węglowych. Dzięki zastosowaniu systemu CDA powietrze dostarczane jest do cylindrów pod większym ciśnieniem, co daje efekt dynamicznego doładowania silnika (im większa prędkość samochodu, tym więcej wtłaczanego do cylindrów powietrza). Wysoke ciśnienie i chłodne powietrze w carbonowej puszce systemu CDA przyczyniają się do zwiększenia sprawności układu dolotowego.
Gdzieś miałem schemat ale zgubiłem linka w konstrukcji to jest bardzo proste. I bynajmniej nie jest obudowa filtra stożkowego.
System filtrujący CDA (Carbon Dynamic Air box). System składa się z odpowiednio ukształtowanego wkładu filtrującego zamkniętego w obudowie wykonanej z włókien węglowych. Dzięki zastosowaniu systemu CDA powietrze dostarczane jest do cylindrów pod większym ciśnieniem, co daje efekt dynamicznego doładowania silnika (im większa prędkość samochodu, tym więcej wtłaczanego do cylindrów powietrza). Wysoke ciśnienie i chłodne powietrze w carbonowej puszce systemu CDA przyczyniają się do zwiększenia sprawności układu dolotowego.
Gdzieś miałem schemat ale zgubiłem linka w konstrukcji to jest bardzo proste. I bynajmniej nie jest obudowa filtra stożkowego.