Piotr0805

Kolekcje fotek.
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Piotr0805

Post autor: adrian_seki »

Honowanie bloku bez wyjęcia tłoków? Dziwne i pytanie czy coś to dało :) Ja w swoim przy 270tys nic nie robiłem było widać jeszcze fabryczne rysy honowania a rant przy głowicy był praktycznie nie do zauważenia. To jest 90rok a nie 2010 gdzie silniki robią z papieru ;)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

adrian_seki pisze: 2021-05-01 07:47 Honowanie bloku bez wyjęcia tłoków? Dziwne i pytanie czy coś to dało :) Ja w swoim przy 270tys nic nie robiłem było widać jeszcze fabryczne rysy honowania a rant przy głowicy był praktycznie nie do zauważenia. To jest 90rok a nie 2010 gdzie silniki robią z papieru ;)
Tłoki przecież wyjąłem :D
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Piotr0805

Post autor: adrian_seki »

Aha nie widać ze zdjęć :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5184
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piotr0805

Post autor: Romas »

Stary, z zalym szacunkiem ale to nie ma nic wspólnego z honowniem, a raczej oczyszczeniem, i lepiej żebyś się nie zdziwił jak pokrzywisz gładź cylindrów, poza tym te mikrorysy które wychodzą po prawdziwej honownicy mają swoje zadanie, a tu...
No nic powodzenia życzę ;)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Romas pisze: 2021-05-04 18:20 Stary, z zalym szacunkiem ale to nie ma nic wspólnego z honowniem, a raczej oczyszczeniem, i lepiej żebyś się nie zdziwił jak pokrzywisz gładź cylindrów, poza tym te mikrorysy które wychodzą po prawdziwej honownicy mają swoje zadanie, a tu...
No nic powodzenia życzę ;)
A Ty zawsze pesymista 😛
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5184
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piotr0805

Post autor: Romas »

Raczej realista ;)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Romas pisze: 2021-05-05 08:52 Raczej realista ;)
Wszystko się dotrze 😉 nie bój się 😁
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4209
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Piotr0805

Post autor: Bogdan9999 »

Romas msz racje ale na siłę niema co uszczęśliwiać. Odpali ciśnienia trzymał nie będzie przedmuchy i żrący olej to początek końca tego silnika.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Dzięki motywacja do dalszych prac 100%. Wiem że wy wolicie wyzłomować niż robić lub oddać komuś żeby ten się bawił za was. Jak dla mnie zero satysfakcji wtedy. Nie sztuka tylko zmodyfikować gdy ma się dobrą bazę.
Ostatnio zmieniony 2021-05-06 06:45 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1200
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Piotr0805

Post autor: Spider33 »

Po zbyt mocnym honowaniu szybko zetrze Ci pierścienie i zacznie brać olej. W razie czego kupisz drugi słupek i tyle ;)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Spider33 pisze: 2021-05-06 15:03 Po zbyt mocnym honowaniu szybko zetrze Ci pierścienie i zacznie brać olej. W razie czego kupisz drugi słupek i tyle ;)
Było liźnięte delikatnie i osełki o małej gradacji więc spokojnie 😉
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Kontynuując remont silnika zająłem się dopasowaniem nowych pierścieni. Celowo zrobiłem nieco ciaśniejsze szczeliny na zamku by pierścienie lepiej się dopasowały do cylindra.

Fordo zabrał stary pierścień do mordoru :)
Obrazek

Kolejnym etapem było wykonanie specjalnej tulei, która pozwoli bardzo łatwo umieścić tłoki w cylindrach.
Ową tuleję wytoczyłem ze stali 40H. Otwór tulei ma wymiar o 0.05mm mniejszy od cylindra po to by nie uszkodzić pierścieni o krawędź cylindra i odwrotnie. Dalej stożek pod kątem 5 stopni co pozwoli lekko i równomiernie zamknąć pierścienie na tłoku i swobodnie wprowadzić do dolnego wymiaru.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Montaż tłoków niezwykle prosty. Wpychamy tłok do tulei tak by dół tłoka wystawał co pozwoli wycentrować tuleję względem cylindra.

Obrazek

Następnie pchamy tłoka w dół i gotowe

Obrazek
Obrazek

Następnymi etapami było zamontowanie nowych panewek, montaż osłony wału korbowego i misy olejowej. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć.

Głowica po planowaniu, szlifowaniu zaworów, regeneracji gniazd i wymianie uszczelniaczy:
Obrazek
Obrazek

Montaż głowicy postanowiłem zacząć od przykręcenia do niej kolektora dolotowego przez trudny dostęp do dolnych śrub kolektora gdy głowica jest już na miejscu. Po zamontowaniu głowicy oczywiście nowe uszczelki i pasek.

Obrazek

Po złożeniu silnika wziąłem się za płukanie układu chłodzenia. Następnie zalanie płynami i odpalanie. Silnik, ku mojemu zaskoczeniu, odpalił niemal od pierwszego obrotu po dotarciu na postoju nazajutrz wrócił ze mną do domu ;)
A w domu poznał młodszego brata :D
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2021-06-26 17:10 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4209
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Piotr0805

Post autor: Bogdan9999 »

Te gładzie cylindrów to jak dla mnie nadają sie do szlifu na nad wymiar widać progi.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

To nie próg tylko ślad oleju. Po założeniu tłoków i posmarowaniu kręciłem silnikiem. Na siłę szukacie problemu?
Ostatnio zmieniony 2021-06-28 10:54 przez piotr0805, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3604
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: Maxxum »

Fakt - zdjęcie mogło zmylić. Ale Panowie - może by tak pochwalić - bo kawał roboty zrobił chłopak praktycznie własnymi siłami. Warto to docenić. Nie problem oddać do mechanika żeby zrobił za Nas. Czasami trzeba coś zobaczyć na żywo a potem można coś powiedzieć ;)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4209
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Piotr0805

Post autor: Bogdan9999 »

Chęci poświęcony czas praca i koszty to zawsze doceniam bo wiem jak to smakuje sam siedzę w tym od dziecka a za mną dziesiątki jak nie setki silników po remontach modyfikacji większych i mniejszych. Jeśli coś piszę to nie po to aby Ci dosrać czy znieważyć wyrosłem dawno z tego. Piszę aby ci doradzić pomóc nakierować a co ty z tym zrobisz twoja sprawa ja za ciebie twojego życia nie przeżyję. Odpaliłeś chodzi ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Odpaliłem i chodzi elegancko
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 252
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Car: Ford Probe '95 2,5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Piotr0805

Post autor: lucas »

piotr0805 pisze: 2021-06-28 18:47 Odpaliłem i chodzi elegancko
Brawo. Takie rzeczy cieszą najbardziej :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4209
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Piotr0805

Post autor: Bogdan9999 »

Super :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Krxlion
Posty: 23
Rejestracja: 2018-08-29 14:42
Car: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
Gallery: viewtopic.php?t=24792

Re: Piotr0805

Post autor: Krxlion »

Też chętnie pochwalę poczynania kolegi. Każda próba ratowania tego typu aut jest dla mnie na plus :)
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Dzięki panowie ;)
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Car: Probe GT 1992r.
Gallery: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Piotr0805

Post autor: LukaszV8 »

Piotrek nie przejmuj się ludźmi. Nie jeden i nie drugi by taką robotę od razu do mechaników oddawał ,a Ty zrobiłeś sam.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
ellandisan
Posty: 11
Rejestracja: 2020-08-26 12:53
Car: Probe II 2,5 v6 1994

Re: Piotr0805

Post autor: ellandisan »

kurde kawał dobrej roboty, szacun
Awatar użytkownika
piotr0805
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2018-05-03 10:34
Car: Probe 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=24752
Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów

Re: Piotr0805

Post autor: piotr0805 »

Dzięki koledzy ;)

Tak jak i u większości tak i u mnie legendarne kolanko dolotu dokonało żywota :(
Po nie udanych próbach znalezienia zamiennika PnP jedynym wyjściem pozostało przerobienie dolotu.
Trochę luźnych pomiarów i skompletowałem części tj:
-Silikonowa redukcja 89/70mm
-Silikonowa redukcja 70/45mm
-Kolanko aluminiowe 70mm 90 stopni
-Kilka opasek "T-Clamp"
Obrazek

Z racji że duża redukcja ma trochę większą średnicę niż przepustnica postanowiłem ją nieco skrócić tak by krawędź przepustnicy stykała się z zawężeniem redukcji. Kolanko też wymagało skrócenia gdyż po pierwsze kolidowała z parownikiem gazu a po drugie kąt 90 stopni jest zdecydowanie za duży. Po spasowaniu elementów wyznaczyłem punkt przecięcia oryginalnej rury dolotowej:
Obrazek
Obrazek

Wszytko zmieściło się na styk. Modyfikacja próby przeszła pozytywnie. A tak to finalnie wygląda:
Obrazek
Obrazek
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”