wycieraczki do szyb

Gość

Post autor: Gość »

Qrcze piczone no... Tyle ludzi ma ten sam lub bardzo podobny problem i nikt nie wie gdzie lezy przyczyna :?: Ja wykminilem tyle ze to nie przelacznik, za jakies 2 tygodnie jak wszystko sie uda to wezme sie za to bardziej na serio. Oczywiscie jak tylko dowiem sie czegos nowego to nie omieszkam poratowac szacowne grono nekane wycieraczkowymi koszmarami :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
Waruś
Posty: 28
Rejestracja: 2004-07-09 22:16
Car: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Waruś »

Witam
po ostatnim deszczu wycieraczki przestały mi się chować pod maskę i zatrzymują sie w pozycji pionowej.(w pozycji bez chowania wycieraczek wszystko jest ok)
Co wy na to ????
probe 91 2,2 GT
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

w kabinie nad puszką bezpieczników jest wtyk na kabelku i dwa gniazda - winter i summer w zależności gdzie wetkniesz wtyk, wycieraczki są chowane lub nie (coby w zimie nie przymarzły pod maską)

Zobacz tam - może to coś da
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Czy ktoś ma schemat instalacji wycjeraczek i mechanizmu? :twisted: :twisted: :twisted:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Mam pytanie. W I gen są dwa różne ramiona. Różnią się sposobem wygięcia, w kształcie litery "S".
Jak jest u was bo wydaje mi się że ktoś mi namieszał.
U mnie to z mniejszym wygięciem jest od strony kierowcy. Czy tak ma być , czy może odwrotnie?
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Car: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

na ramionach wycieraczek są symbole PL -pasażer i DL -kierowca (driver)
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

W piątek podglądnąłem u FlasH-a.:D

Dzięki za odpowiedź! :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Car: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Pomocy WYCIERACZKI PADŁY...

Post autor: cevinek »

Dziś wieczorkiem poszedłem po mojego Bolida i ....KURKA WODNA....
Wycieraczki musiały przymarznąć do szyby bo jak (ustawione były na lato) włączyłem to coś "pstrykło" i słyszę że silniczek działa ale wycieraczki ani drgną...jak ręką je ruszam po szybie to ruszają się obie ale silniczek ich nie napędza....

Co się mogło stać???
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 »

A moze spróbuj przestwić na "winter".
W sumie zime mamy :D :twisted:
Ja miałem też tak jak śniegu sporo było i nie mogły się wydostać spod maski to też coś przeskoczyło i nie chciały działać ale przeszło po jakimś czasie.
Probek sam się naprawia :)
Moze i u ciebie przejdzie :)
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Dokładnie w probku tego nie widziałem ale podejrzewam, że któraś z dźwigni rozłączyła Ci się na przegubie. Daję sobie nawet paznokcie uciąć :) Musisz dobrać się do mechanizmu, wcisnąć ją na swoje miejsce i modlić się aby ponownie nie wyskoczyła bo na pewno już jest wyrobiona.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

A i jeszcze mogło obrócić na wielowypuście silnika wycieraczki, tylko wtedy pewnie tak łatwo byś rękoma nie mógł nimi ruszać. Szybkiej i "bezbolesnej" naprawy
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Car: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

Maciucha. pisze:A i jeszcze mogło obrócić na wielowypuście silnika wycieraczki, tylko wtedy pewnie tak łatwo byś rękoma nie mógł nimi ruszać. Szybkiej i "bezbolesnej" naprawy
A ja powiem więcej, że tam jest nie tylko wielopust ale też mechanizm mający na celu zmianę kierunki pracy wycieraczek w momencie parkowania pod maskę. Jest on na osi silnika i podłączony do tych dźwigni. Tam jest paskudne dojście.
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Car: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

No to ide naprawiać....mam nadzieję że to nic poważnego....
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Car: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Suuuper udało się ...
Wychaczyło się zaraz przy silniczku ..za mechanizmem ....prosta usterka....naprawa zajęła jakieś 30 minutek...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Uffffffff

Zachowałem paznokcie :D :D :D
Żeby zawsze tylko takie usterki nasze probki spotykały :twisted:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wracając do pierwszego postu wycieraczki w ustawieniu "na lato" parkują na plastiku, a nie na szybie. Tylko trzeba je odśnieżyć, zanim się włączy. Już kiedyś pisałem, że ja jeżdżę cały czas ze schowanymi, bo po przestawieniu na zimowe zbyt szybko ruszają zanim zmoczę szybę spryskiwaczem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
inzynier
Posty: 78
Rejestracja: 2004-12-08 12:03
Car: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Wycieraczki - stają dęba.

Post autor: inzynier »

problem jak w temacie - przejrzalem juz forum, pojawily sie podobne problemy, a u mnie jest tak:

ustawione sa na "winter" i chowaly sie normalnie, raz czy dwa po wylaczeniu stanely pionowo, a od wczoraj po wylaczeniu caly czas "chowaja" sie w gore. zakladam ze to jakis czujnik polozenia sfiksowal, ale jesli ktos walczyl juz z takim problemem bede wdzieczny za info.
Byle do piatku
a potem...

wino spiew i kobiety :)

89 GL automat mit klima
Gość

Post autor: Gość »

jeszcze nie ma antidotum ale wspólnymi siłami może dojdziemy o co chodzi :D
Awatar użytkownika
MARTINI
Posty: 49
Rejestracja: 2004-10-06 00:36
Car: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MARTINI »

Problem może być przy silniku wycieraczek, jest tam taki przełącznik "pozycjoner" do którego przychodzi wtyk z wieloma przewodami. Jak dobrze pamiętam jest mocowany na kilku zapinkach zatrzaskowych nalerzało by w pierwszej kolejności sprawdzić czy nie ma zaprudzonych lub zaśniedziałych a może zanieczyszczonych starym smarem styków :!:
Pamiętam że wiele osób miało ten problem i wymiana całego silnika z tym przełącznikiem pomagała :D Pozdrawiam Martini
PROBE I 2,2 LX DIGITAL 89
Życie jest piękne za szyb probika !!
Awatar użytkownika
inzynier
Posty: 78
Rejestracja: 2004-12-08 12:03
Car: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: inzynier »

dzieki, spojrze na to w najblizszej wolnej chwili, na razie przednia szyba wyglada bardzo oryginalnie 8)

pozdrawiam
Byle do piatku
a potem...

wino spiew i kobiety :)

89 GL automat mit klima
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Car: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

no więc ja temat już gryzłem. Objawy miam takie same. Też postawiłem na pozycjoner i okazało sie że jest on sprawny. Tam są 4 pozycje. lewo, zero, prawo i zero. Za schowanie się wycieraczek pod maskę odpowiada pewien mechanizm który jest na osi silnika i podłączony do ramion wycieraczek. Tam "coś" sie z biegiem lat wyrabia i nie odwraca ruchu wirowego. Poniewaz jest tam trudne dojście a na dworze zimno zostawiłem problem do wiosny. Może ktoś podoła temu wcześniej, chętnie wysłucham relacji i opinii.
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Car: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

miałem ten sam problem.rozebrałem silnik od wycieraczek,a konkretnie samą jego głowicę z przekładnią ślimakową.na osi silniczka jest ślimak,który się zazębia z takim dużym kolem zębatym,i właśnie na tym kole są mosiężne pierścienie ,które po zamknięciu obudowy stykają się z takimi sprężystymi szczotkami.trzeba drobnym papierkiem ściernym przeczyścić te pierścienie,przeczyścić też owe szczotki,następnie szczotki minimalnie odgiąć (żeby lepiej stykały z pierścieniami)później wystarczy się pomodlić żeby to był tylko ten problemik i po kłopocie... :lol:
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Car: Probe 96r, 2.0 16V
Gallery: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

mnie ta usterka znikała sama :/ to auto mnie czasem zadziwia ;p jedynie w dalszym ciągu nie działa mi int ale to dlatego ze mam w silniczku wyrwany ten kawałek od powrotu i od czasowych ;[ podrawiam
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:40 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sam pisze:mnie ta usterka znikała sama :/ to auto mnie czasem zadziwia ;p
Zadziwiające auto. Cały "mokry" sezon przejeździło bez wycieraczek, a naprawia się samo po 10 miesiącach od usterki, gdy się robi cieplutko :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”