Jak manualnie otworzyć światła?

Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Car: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: abramowicz » 2017-01-09 18:14

Witajcie, mam problem jak w tytule. Zanim mnie zjedziecie, że nie potrafię tego znaleźć na forum, przyznam się, że nie jestem najlepszy w internetach.
Kręcąc tymi czerwonymi pokrętłami zgodnie z kierunkiem strzałki, lampy podnoszą się około 2 mm i pokrętło wyrywa z ręki. Kręcąc w drugą stronę lampa się otwiera i momentalnie zamyka. Radzę sobie odłączając akumulator na włączonych światłach, ale chyba to nie jest odpowiedni sposób.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 430
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Benet » 2017-01-09 18:22

To pokrętło jest do awaryjnego otwierania jak coś nie działa. Jak masz normalnie zasilanie podpięte to ci zawsze będzie wyrywać z rąk to pokrętło :D Włącz światła mijania a następnie wyciągnij spod maski bezpiecznik "retra" i wyłącz światła. Nie zamkną się bo w ten sposób odetniesz zasilanie do silniczków.
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Car: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: abramowicz » 2017-01-09 18:36

Benet pisze:To pokrętło jest do awaryjnego otwierania jak coś nie działa. Jak masz normalnie zasilanie podpięte to ci zawsze będzie wyrywać z rąk to pokrętło :D Włącz światła mijania a następnie wyciągnij spod maski bezpiecznik "retra" i wyłącz światła. Nie zamkną się bo w ten sposób odetniesz zasilanie do silniczków.
Dziękuję za informacje, to ułatwi mi prace, chociaż czuję pewien technologiczny niedosyt :lol:.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: arko » 2017-01-10 22:22

Po prostu masz awarię silniczka/ów . musisz ją usunąć żeby nie trzeba było używać manualu :wink:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1162
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Car: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Scyzor » 2017-01-18 16:12

Benet pisze:Włącz światła mijania a następnie wyciągnij spod maski bezpiecznik "retra" i wyłącz światła. Nie zamkną się bo w ten sposób odetniesz zasilanie do silniczków.
To nie działa :!: Choć na logikę powinno. Sprawdzone na 2 egzemplarzach (w tym '96).
W jedynce owszem a i to zbędne bo jest pozycja serwisowa. Ale w dwójce nie działa :!:
Tylko odpięcie aku. Kup sobie za 15 zł. odłącznik akumulatora (taki hebel) i nie będziesz musiał klem zdejmować póki co.
http://allegro.pl/odlacznik-hebel-akumu ... 44425.html
http://allegro.pl/odlacznik-hebel-akumu ... 16235.html
Lepiej też nową klemę dokupić żeby przykręcić ten hebel.
Oczywiście bezpiecznik raczej trzeba wyjąć bo albo nadal będą działać albo go spali :wink:

BTW: ostrożnie z paluszkami i ręką bo te silniczki są cholernie silne... :wink:
Ostatnio zmieniony 2017-01-18 16:21 przez Scyzor, łącznie zmieniany 5 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 430
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Benet » 2017-01-18 17:15

Scyzor pisze: To nie działa :!:
No jak to kurde nie działa, jak ja w swoim 96 tak robię i się nie zamykają światła. :lol:
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1267
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Car: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Gallery: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: infernoblade » 2017-01-18 17:59

U mnie w 4 działało, coś kręcicie.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1821
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: mysz » 2017-01-18 18:28

Oczywiście ze działa ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4894
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Romas » 2017-01-18 21:10

Scyzor nie ćpaj tyle albo bierz połowę. W każdym probku się da :P

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1162
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Car: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Scyzor » 2017-01-19 08:24

To spytaj jeszcze Człowieka z Wołomina ;) Potwierdzi :cool:
Ostatnio zmieniony 2017-01-19 08:24 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3306
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: KrecioPL » 2017-01-19 10:10

Scyzor - ostatnio przerabiałem podobny temat u kolegi, który twierdził że "retra" nie działa.
Wziął chłop oglądnął filmik w internecie ale nie pomyślał żeby sprawdzić czy u niego jest tak samo, a okazało się, że było inne rozmieszczenie przekaźników.

Tak więc, zdejmujemy klapkę FUSE BOX, odwracamy i patrzymy gdzie na rozpiskę jest "RETRA". Następnie wyciągamy plastikową białą obudowę, wypinamy przekaźnik i silniczki przestają działać.

P.S kręcenie silniczkami w momencie, kiedy są sprawne i dochodzi napięcie nie podniesie ich - to jest tylko metoda otwierania awaryjna. Bez awarii zawsze będą dążyć do zamknięcia.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1162
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Car: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Scyzor » 2017-01-19 10:14

A to się zgodzę :!:
Nie wypinałem przekaźnika (ciężko jakoś szło a nie chciałem połamać) i łatwiej było mi zdjąć klemę.

Ja odniosłem się do tego co napisał Benet:
Benet pisze: Włącz światła mijania a następnie wyciągnij spod maski bezpiecznik "retra" i wyłącz światła. Nie zamkną się bo w ten sposób odetniesz zasilanie do silniczków.
a to jak widać nie wystarczy skoro trzeba przekaźnik też wyjąć jak mówisz.
Swoją drogą dziwne że nie wystarczy bezpiecznik.
Ostatnio zmieniony 2017-01-19 10:15 przez Scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3306
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: KrecioPL » 2017-01-19 10:48

Retra to jest albo przekaźnik albo bezpiecznik (nie jestem pewien)- w każdym razie chodziło nam o to samo.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1162
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Car: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Scyzor » 2017-01-19 10:52

Nosz w mordę jeża. Myślę, że jest i to i to. Sprawdzę po południu.
Obrazek

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1821
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: mysz » 2017-01-19 11:09

RETRA to jest po prostu bezpiecznik, który ma 30A o ile dobrze pamiętam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1267
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Car: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Gallery: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: infernoblade » 2017-01-19 17:41

Dokładnie to jest bezpiecznik
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: arko » 2017-01-19 18:14

U mnie w 95 działa śpioch więc nie rozumiem o co chodzi ?
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1162
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Car: Probe 2,2 GT'91; 2,0'96; 2.0'95
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: Scyzor » 2017-01-20 08:10

arko pisze:U mnie w 95 działa śpioch więc nie rozumiem o co chodzi ?
No ale to chyba nie jest fabryczny fjuczer :?: :wink:

Chodzi o to, że wyjęcie samego bezpiecznika wbrew logice nie powoduje odcięcia zasilania silniczków. Trzeba jeszcze wyjąć przekaźnik. Ot co.
Obrazek

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: arko » 2017-01-20 17:59

Chyba tak nie jest, nie sprawdzałem czy po przeróbce jest w silniczku prąd ale światła pozostają w różnych pozycjach w zależności od przełącznika w środku samochodu .
Przełącznik jest podłączony tylko pod bezpiecznik . :wink: Tak miałem w jedynce tak jak teraz w dwójce .
Jednym zdaniem po wyjęciu bezpiecznika nie zamkniesz ani nie otworzysz świateł . :D
Ostatnio zmieniony 2017-01-20 18:10 przez arko, łącznie zmieniany 2 razy.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1267
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Car: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Gallery: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: infernoblade » 2017-01-20 19:51

Wystarczy wyciągnąć bezpiecznik "RETRA" nie trzeba bawić się przekaźnikami.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest

Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Car: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: abramowicz » 2017-02-05 15:45

Wczoraj grzebałem w elektryce i sprawdziłem wszystkie Wasze sugestie.
Jeżeli wyjmę bezpiecznik RETRA 30A i włączę światła - lampy będą świeciły, ale daszki będą opuszczone. Analogicznie jeśli włączę światła z włożonym bezpiecznikiem, daszki się uniosą, a lampy zaświecą - wtedy wypięcie bezpiecznika spowoduje, przy próbie wyłączenia świateł, że daszki pozostaną otwarte.
Mając powyższą wiedzę łatwo wykonać "śpiocha" :)
Dziękuję za wszystkie rady.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: arko » 2017-02-07 20:36

Właśnie tak się robi śpiocha :D
Trzeba było zapytać o śpiocha , tak było by prościej i szybciej -o-|
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1267
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Car: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Gallery: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: infernoblade » 2017-02-07 21:10

arko pisze: Trzeba było zapytać o śpiocha , tak było by prościej i szybciej -o-|
Dokładnie :mrgreen:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest

Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Car: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: abramowicz » 2017-02-07 22:08

arko pisze:Właśnie tak się robi śpiocha :D
Trzeba było zapytać o śpiocha , tak było by prościej i szybciej -o-|
Śpioch to bonus :lol: , mi chodziło o pracę przy aucie z otwartymi daszkami, bez odpinania akumulatora.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak manualnie otworzyć światła?

Post autor: arko » 2017-02-08 13:17

Czyli już wiesz :D
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”