Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Car: Probe'94 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: geraldoff »

Przeglądając w wolnym czasie felunek na stronach sklepów zacząłem się zastanawiać nad dosyć nietypowym pomysłem wrzucenia do probka felg stalowych z aut terenowych, które w zależnosci od konfuguracji mogą mieć bardzo duży rant i bardzo małe ET. Chodzą mi po głowie 2 modele felg:

Dotz Dakar
Średnica:16'' Szerokość: 7'' Rozstaw: 5x114,3 Otwór cent: 72 (konieczny pierścień centrujący) ET: 13
Czarne, srebrne, chromowane
Czarne, srebrne, chromowane
4Mad
Średnia:16" Szerokość 8" Rozstaw: 5x114,3 Otw.cent: 72 ET: -25 (ujemne ET)
Są w opcji czarnej, srebrnej i chromowanej
Są w opcji czarnej, srebrnej i chromowanej
4mad.jpg (8.16 KiB) Przejrzano 13035 razy
Możliwe, że gdzieś są dostępne inne konfiguracje Et, szerokość itd. ale nie mogłem znaleźć. Myślałem też o 17" ale w 5x114,3 chyba nie do dostania :/

Co o nich sądzicie? Podeszłoby do Proba? Wiadomo, że małe ET wiąże się z wystawaniem felgi (et -25) albo bliskie krańcowi błotników (et 13) ale zawsze można to jakoś poszerzeniami zasłonić, co już było poruszane na forum.

Tutaj jeszcze taki podgląd, jak to wygląda np. na hondzie:
Hunda Del Sol
Hunda Del Sol
Ostatnio zmieniony 2014-12-30 17:32 przez geraldoff, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10579
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Smart ForTwo Brabus 2010
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: Kocureq »

Ale po co ? :) Dla efektu wizualnego?
Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Car: Probe'94 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: geraldoff »

tak :D no wiesz, duży rant, gelba itd :P
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Car: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: Stig »

Lepiej poszukaj felgi 9j albo 9,5j z duzym rantem i duzym Et. Po co tak kombinowac ? :)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Car: Probe'94 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: geraldoff »

NIe no jasne, że fajniejsze takie alusy ok 9j :D ale to już też ze 3 x wiecej mamony, powiedzmy, że szukam nowatorskich rozwiązań dostępnych za mniejsze piniądze :P
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10579
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Smart ForTwo Brabus 2010
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: Kocureq »

Jeszcze opony terenowe 35" i będzie lans :-)
Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Car: Probe'94 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: geraldoff »

Można i tak :D

A tak serio, chodziło mi raczej o temat szerokiej stali, tylko, że do probka 16" na szeroką stal i glebę to za mało, żeby dobrze to wyglądało, chociaż komfort przy 8" szerokości i 16" średnicy i odpowiednim ogumieniu byłby lepszy niż na 17"
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Car: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: Stig »

Tylko zeby to jakos wygladalo na 16" to musisz go dobrze posadzic a na 16" bys go musial ze 7cm obnizyc albo lepiej bo raczej opon z profilem 60 nie zalozysz bo bedzie wygladal jak kaszana. Tak czy siak moim zdaniem nie da sie pogodzic "dobrego wygladu" z komfortem. Bo jak obnizysz auto nawet te 35mm na dobrych sprezynach to juz auto traci na komforcie , wiem bo mialem Vogtlandy ( nie mowie juz o jamexach..) i teraz chwilowo mam serie i roznica jest odczuwalna nawet na 18" i profilu 40. Jak chcesz zeby wygladal jak ta honda np to musisz go na gwincie posadzic , a przy takim obnizeniu musisz twardosc praktycznie na maxa ustawic zeby byl minimalny skok bo ci bedzie przycierac na dziurach I ci opone wygryzie albo w najgorszym przypadku polamie nadkole. A jak sie pewnie domyslasz na tak skreconym gwincie jedzie sie jak na samej feldze bez opony :P nie mowie o jezdzeniu po dziurach bo dziury sie omija ;)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3426
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: KrecioPL »

Stig dobrze gada, polać mu.

Zresztą u nas nadkole jest duże, a 16" na niskim profilu wyglądałoby jak kółka od wózka z hipermarketu. Zobacz zdjęcia z probetalk w linku co wsadziłeś do tematu z mocowaniami górnymi. Albo seria(ew -35), albo niżej ale na minimum 17".

P.S na skręconym w dół gwincie się nie jeździ, tylko pcha się auto (bo się jeździć nie da - kręgosłup wchodzi w okrężnicę i plomby z zębów wypadają)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Gadaj
Posty: 2
Rejestracja: 2020-07-22 08:55

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

Post autor: Gadaj »

witam.

czy ktoś zakładał felgi od terenówki?
np 14" 225/70
aspekt wyłącznie wizualny - niestety auto na drodze pojawia sie średnio raz w miesiącu
Załączniki
messaging_get_attachment.jpeg
IMG_20201227_180852.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”