Jaki dolot???

Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Car: Lada Niva
Gallery: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Tak myślę nad rozebraniem tego niedługo. Czyszczenie przepustnicy itd. Tylko boję się że przewody podciśnienia popękają. Ostatnio widziałem na Ebay zwój takich przewodów. Myślicie że można je kupić i zmienić czy raczej niebezpieczne? Wyjmować chce też rezonator o którym było wcześniej. Jak on wygląda?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Car: Probe 1995 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Obrazek.
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Car: Lada Niva
Gallery: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Dobra dzisiaj temat ogarniany był:
-śr rury to 70mm
-śr przepływki to 65mm jakby ktoś potrzebował.

Teraz tak: co wymienić przy robieniu dolotu? Które rurki zostawić a które wywalić? Rura do przepustnicy jest podłączona jakimiś dwoma przewodami, jeden do pokrywy zaworów, drugi do jakiegoś pojemnika pod spodem, więc ona chyba zostaje. Potem przepływka, potem wstawić airboxa? Cała reszta do wywalenia. W górnej obudowie filtra jest jakaś sonda. co z nią zrobić?

EDIT:
Popatrzyłem po zdjęciach, chciałbym zrobić coś takiego: Obrazek, czy tutaj na rurze przy przepustnicy jest doście tych dwóch rur?
Ostatnio zmieniony 2017-01-27 12:15 przez MiczuTG, łącznie zmieniany 1 raz.
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Car: Probe 1995 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Ja czytałem pare innych forum i tam radzili tak: zaczynajac od silnika wywalić kolanko przed przepustnica, ta ,,puszka" na dole do wywalenia, jest to rezonator który podobno nic nie daje bo niektórzy maja a niektórzy nie i różnicy nie ma. Jeśli chodzi o ten waż który wychodzi z pokrywy zaworów tez wywalamy i zakładamy taki mały stożek do kupienia za jakieś 15-30zl. Ogólnie chodzi o to żeby przy konstrukcji dolotu omijać niepotrzebne kąty, żeby przepływ powietrza miał płynna drogę. Dlatego tez wszystkie rury powinne być od środka gładkie. To jest moje zdanie. Najlepiej jakby to ktoś jeszcze potwierdził.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Car: Probe 1995 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Aaaa i mając na myśli to ze kolanko przed przepustnica wywalamy, to chodziło o to że możesz je zamienić na jakieś gładkie. Zastąpić 90stopni np na 75 gładkie. Tylko pamiętaj o tym żeby odległość przepustnicy od silnika była taka sama lub zbliżona.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Car: Probe 1995 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Na tym zdjęciu jest normalne kolanko, jak zobaczysz na na pokrywie zaworów jest taki malutki stożek.
Ostatnio zmieniony 2017-01-27 12:30 przez Pitul27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Car: Lada Niva
Gallery: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Ok już robi się nieźle. Kolanka szukać z pvc czy czegoś w ten deseń? Rury Alu itd odpadają słyszałem


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Car: Probe 1995 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Juz Cuba27 pisał o stronie fmic.pl Znajdziesz tam chyba wszystko czego potrzebujesz i w dobrej cenie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Car: Lada Niva
Gallery: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Ok chyba już wiem co zrobić. Te kolanka silikonowe powinny zrobić robotę?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Car: Lada Niva
Gallery: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

http://allegro.pl/filtr-stozek-simota-a ... 02303.html
Taki dobry będzie? Chciałbym żeby był podobny do myszowego ze zdjęcia, ale ten jest chyba krótszy
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaki dolot???

Post autor: arko »

Chłopcy się bawią ,czyli coś się dzieje :D
Zobaczymy ja kto wyjdzie na zlocie :wink:
Ostatnio zmieniony 2017-01-28 22:18 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Car: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Gallery: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Jaki dolot???

Post autor: Prezes5G19 »

Pitul27 pisze:Ja czytałem pare innych forum i tam radzili tak: zaczynajac od silnika wywalić kolanko przed przepustnica, ta ,,puszka" na dole do wywalenia, jest to rezonator który podobno nic nie daje bo niektórzy maja a niektórzy nie i różnicy nie ma.
Inżynier projektujący sam silnik lub dolot nie wstawił '' tej puszki '' tak sobie ooo...
Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego ona tam się znajduje , musiał byś poznać zasadę działania silnika wolnossącego jakim jest silnik w probe . Nie znam się na 2.5 V6 ale przypuszczam że nie macie rezonatora ze względu na zmienną geometrię dolotu.
Otóż ta '' puszka '' spełnia dwie funkcje .
Pierwszą jest nazwijmy to magazynek powietrza , podczas nagłego wciśnięcia pedału przyspieszania zapobiega ona tworzeniu się gwałtownej próżni w układzie dolotowym .
W ten sposób silnik ma mniejszą ,, dziurę w dole ,,
Drugą funkcją jest utrzymanie odpowiedniego rezonansu w dolocie podczas średnich obrotów. Powietrze płynące pewną prędkością jest bezwładne i gdy natrafia na moment zamknięcia zaworu dolotowego odbija się od niego cofając się już z mieszanką paliwa i powietrza do tyłu i wtedy natrafia na '' puszkę '' w której się odbija z powrotem a nie leci w kierunku filtra i czujników .
Ot cała filozofia puszki :wink:
Nie mam doświadczenia w tjuningach dolotowych ale gdybym już to robił to na rurze bezpośrednio połączonej do przepustnicy zrobiłbym zgrubienie z wewnętrzną ścianką , która odbijała by ładunek cofający się z kolektora ale nie przeszkadzający w swobodnym dopływie powietrza .
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Car: Probe 1995 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Czytałem do czego służy rezonator, dlatego dodałem żeby ktoś potwierdził te słowa. Jedni na forum uważają ze fabryka projektuje robi wszystko tak jak ma być, ale w takim razie żadna przeróbka nie miała by jakiegokolwiek sensu. Jest pare osób które konstruując dolot powietrza wywaliła rezonator nie odczuwając żadnej zmiany. Poznając zasadę działania silnika wolnossącego nie pomoże za bardzo w tej sprawie bo nie każdy to posiada. Moim zdaniem nie ma co gdybać tylko sprawdzić na własnej skórze jak to będzie z rezonatorem a jak będzie bez. Po to mamy forum żeby dzielić się doświadczeniami.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Car: Lada Niva
Gallery: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Trzeba cisnąć do podłogi to dziury nie będzie :)
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1925
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Jaki dolot???

Post autor: mysz »

Dupohamownia niewiele podpowie. Osobiście jeżdzę bez rezonatora. Nie narzekam
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Car: Probe 1995 2.0 16v
Gallery: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Wracając do tematu, jak ktoś nie chce się bawić to znalazłem ostatnio cały zestaw od Simoty do 2.0 http://www.sklep.carstuff.pl/uklad-dolo ... 22106.html :D
Awatar użytkownika
Damyan_SSJ
Posty: 31
Rejestracja: 2019-01-30 19:29
Car: Probe 2.0, 1998
Lokalizacja: Brzeg, Opolskie

Re: Jaki dolot???

Post autor: Damyan_SSJ »

Hej
Piszę tutaj, żeby nie zakładać osobnego tematu, a z mojego wyszukiwania ten temat jest najbardziej odpowiedni.

Ostatnio bawiłem się z wymianą fabrycznego filtra powietrza na stożkowy, jednak efekt mi się nie spodobał i teraz spowrotem montuję fabryczny dolot i nowy filterek Probe Euro 2.0, 1997r.). Wykręciłem też dolot z drugiego Probe, dawcy, bo powoli go rozbieram na części (Euro, 2.0, 1996r.) Zuważyłem, że plastikowa rura dolotu z dawcy różni się jednym szczegółem, co widać na dołączonym zdjęciu. Czy ktoś wie do czego służy ten dodatkowy "zbiorniczek na powietrze", jaką funkcję ma spełniać?
Załączniki
117592736_925692661250346_140354745292903190_n.jpg
We're all gonna make it, brah. Fuuaaaaaark!
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 155
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Car: Ford Probe '95 2,5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jaki dolot???

Post autor: lucas »

Damyan_SSJ pisze: 2020-08-13 19:06

Ostatnio bawiłem się z wymianą fabrycznego filtra powietrza na stożkowy, jednak efekt mi się nie spodobał
Możesz rozwinąć, co się zmieniło i czemu zmieniasz?
Awatar użytkownika
Damyan_SSJ
Posty: 31
Rejestracja: 2019-01-30 19:29
Car: Probe 2.0, 1998
Lokalizacja: Brzeg, Opolskie

Re: Jaki dolot???

Post autor: Damyan_SSJ »

Jest "dziura" w mocy. Auto rusza normalnie, od niskich obrotów może nawet leciutko lepszy moment obrotowy, ale... na czwartym biegu, między 2500, a 3000 obrotów jest masakra. Jak wyprzedzam jakies peżoty/citroeny/stare audice i inne g*wna, musze redukować do trójki, gdzie wczesniej redukowałem tylko do czwórki.
Niedawno wymieniałem wydech na głośną, basową dwururkę i już wtedy stracił ciut mocy (żeby koncówka była przy zderzaku, trzeba było zrobić kolanko / wydech nie jest dedykowany do Probe i przez ten skręt rury spaliny juz nie wylatują tak jak w serii; narazie to tak zostawiam, w przyszłym roku bede sie z tym bawił, bd robil przelotówke).
Druga sprawa to to, że na stożku niby jest fajny odgłos - przy moim glosnym wydechu w ogóle tego nie słychać. Ale jak już wspomniałem - "bawiłem" się, dlatego dolot wraca do serii na dniach, a wydech poczeka na modyfikacje do przyszłego roku. Miałem sie tak nie rozpisywac, ale jakos tak wyszło, pozdro
We're all gonna make it, brah. Fuuaaaaaark!
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 155
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Car: Ford Probe '95 2,5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jaki dolot???

Post autor: lucas »

Ok. Dzięki. Też myślałem nad stożkiem i chciałem poznać opinię z doświadczenia kogoś kto to robił.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”