Regulacja zapłonu?
- but_je_rycha
- Posty: 8
- Rejestracja: 2019-01-04 09:22
- Samochód: Ford Probe II-gen 2.5 '97
- Lokalizacja: wielkopolska
Regulacja zapłonu?
Dzień Dobry lub też Dobry Wieczór...
Od kilku dni jestem posiadaczem probaska 96r. silnik 2.0, 320 tys nahulane
Otóż moje pytanie to czy te silniki rzeczywiście są zoptymalizowane pod benzynę 87 oktanową i trzeba by się bawić zapłonem żeby normalnie lać 95? Przy odpalaniu mam nieco białego dymu, po ok. 5-10 minutach ustaje, trochę takiej hmmm "wody" leci z tłumika ale to dosłownie pojedyncze krople (raczej nie wilgoć bo stoi w ogrzewanym garażu) i nie jest to w żadnym wypadku tłuste, spływa po palcu jak woda. Hmmmm... jeszcze smród spalin..... dziwny jak na moje, inny niż inne auta ale na to żeby olej żarł nie wygląda bo nie ubywa i mam też punciaka co olej wpieprza i zupełnie inaczej to w nim wygląda, dym jest ciemny i nie ustaje po rozgrzaniu.
Od kilku dni jestem posiadaczem probaska 96r. silnik 2.0, 320 tys nahulane
Otóż moje pytanie to czy te silniki rzeczywiście są zoptymalizowane pod benzynę 87 oktanową i trzeba by się bawić zapłonem żeby normalnie lać 95? Przy odpalaniu mam nieco białego dymu, po ok. 5-10 minutach ustaje, trochę takiej hmmm "wody" leci z tłumika ale to dosłownie pojedyncze krople (raczej nie wilgoć bo stoi w ogrzewanym garażu) i nie jest to w żadnym wypadku tłuste, spływa po palcu jak woda. Hmmmm... jeszcze smród spalin..... dziwny jak na moje, inny niż inne auta ale na to żeby olej żarł nie wygląda bo nie ubywa i mam też punciaka co olej wpieprza i zupełnie inaczej to w nim wygląda, dym jest ciemny i nie ustaje po rozgrzaniu.
Ostatnio zmieniony 2019-01-04 09:52 przez but_je_rycha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Regulacja zapłonu?
Witaj but_je_rycha.
Na początku zapoznaj się koniecznie z tym tematem. Zastosuj się do wskazówek. Uzupełnij profil. Wtedy wiele z Twoich pytań stanie się jasne jak słońce.
Przywitaj się w odpowiednim temacie do tego służącym. A będzie Ci tutaj miło i przyjemnie. A wszystkie rozterki szybko się wyjaśnią.
A w skrócie - lejesz 95 i się nie przejmujesz, woda zawsze wylatywać będzie z tłumika. Reszta do doczytania.
Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania Probasa.
Na początku zapoznaj się koniecznie z tym tematem. Zastosuj się do wskazówek. Uzupełnij profil. Wtedy wiele z Twoich pytań stanie się jasne jak słońce.
Przywitaj się w odpowiednim temacie do tego służącym. A będzie Ci tutaj miło i przyjemnie. A wszystkie rozterki szybko się wyjaśnią.
A w skrócie - lejesz 95 i się nie przejmujesz, woda zawsze wylatywać będzie z tłumika. Reszta do doczytania.
Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania Probasa.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- but_je_rycha
- Posty: 8
- Rejestracja: 2019-01-04 09:22
- Samochód: Ford Probe II-gen 2.5 '97
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Regulacja zapłonu?
Spoczko już się robi Tylko jakoś w pracy mi to spokoju nie dawało i napisałem na szybko.
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regulacja zapłonu?
2.0 jest fabrycznie ustawione na 87 oktanów ale w systemie amerykańskim. Na nasze to jest około 92. Można taką kupić na przykład w Niemczech ale u nas takiej nie sprzedają z jakiegoś powodu, a szkoda
Probe 96' 2.0 EURO
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zapłonu?
Nic nie trzeba robić z zapłonem. A biały dym to para nic więcej
- Spider33
- Posty: 1241
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zapłonu?
Ta, biały dym przez 5min to olej. Panie przy oleju to by kolega chyba wyczuł że to śmierdzi olejem
- Spider33
- Posty: 1241
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zapłonu?
Kurcze przecież olej to wali jak choroba, nie da się tego aromatu pominąć
- but_je_rycha
- Posty: 8
- Rejestracja: 2019-01-04 09:22
- Samochód: Ford Probe II-gen 2.5 '97
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Regulacja zapłonu?
zdecydowanie rzadszy chyba że go na 6 tys obrotów dam na takim ledwo rozgrzanym i to nadal nie jest tak gęsty
Ostatnio zmieniony 2019-01-06 14:37 przez but_je_rycha, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zapłonu?
Jak dla mnie to biało-niebieskawy. Para wodna + olej.
Uszczelniacze zaworowe Ale ten typ tak ma, nie martwić się
Uszczelniacze zaworowe Ale ten typ tak ma, nie martwić się
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- but_je_rycha
- Posty: 8
- Rejestracja: 2019-01-04 09:22
- Samochód: Ford Probe II-gen 2.5 '97
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Regulacja zapłonu?
Tyle że oleju nie zżera xD No chyba że tak mało że nie zauważam...
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Regulacja zapłonu?
To bardziej para a nie olej, na pewno coś oleju przepala bo najechane to każde probe ma sporo. Mój 8 lat podawał parę z wydechu jak wściekły. Zawsze jak zaczynał się okres zimowy.
W miarę jak się nagrzewał to nico mniej.
Przyjrzyj się kiedyś jak pracują silniki w nowych mazdach, sama para, Po prostu te silniki tak mają,
W miarę jak się nagrzewał to nico mniej.
Przyjrzyj się kiedyś jak pracują silniki w nowych mazdach, sama para, Po prostu te silniki tak mają,
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Re: Regulacja zapłonu?
Też tak miałem. Taki dym że sąsiedzi wychodzili z domu bo myśleli że się palimy gumki i po kłopocie