Z przykrością informujemy że Zlot Forda Probe 2020 w czerwcu zostaje odwołany !!!

Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Na gazie auto jeździ lepiej(płynniej) , ale telepie go tak samo na niskich , i po odpieciu kabla z 3 cylindra też nie ma reakcji.

Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 462
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Car: FP "97 GT
Gallery: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: Zolak »

MajinSky pisze:
2019-02-19 16:05
Dzisiaj sprawdzili na nowo ciśnieniem i wyszło im dziś
10,12,10,12,12,12.5.

Jeżeli to jest kolejność ciśnień to dla mnie coś nie tak z prawą (tylną) głowicą. 1 i 3 cylinder są obok siebie i mają spadek, przypadek? Nie sądzę...
Sprawdź olej i płyn chłodniczy czy czasem już się nie mieszają
Ja miałem podobnie i jestem świeżo po remoncie całości...
Oby w Twoim przypadku to było co innego...

Pzdr
2.0 SE "96 FIOLETT był ...
2.5 GT "96 FIOLETT + short shifter ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
był ...
2.5 GT "97 FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; short shifter
jest ...

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Nie ma żadnego masła pod korkiem, płyn wydaje się normalny.

Na tym cylindrze co nie pali jest 12 bar

Dziś zmieniłem kable.
-Nie pomogło

Odpaliłem go rano i dałem pochodzi z 3 minuty na beznynie, po czym wykrecilem świece z tego cylindra i jest sucha i nie pachnie ani trochę benzyną.

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

A jeśli chodzi o kompresję to wcześniej jak mierzyli to im po 9 wychodzili i po 8, myślę że mierzyć nie potrafią dobrze 😂

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Aktualizacja :)
Oddałem do mechanika.

Diagnoza :
2 krotnie dłuższy czas wtryskiwania na 4 cylindrze

Możliwe przyczyny:
-komputer benzynowy
-wtryskiwacz

Od siebie dodam że czasem auto pracuje wzorowo

Jakieś pomysłu lub przemyślenia? :)

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Jeszcze jedno pytanie.
Mam nie podpięty czujnik temperatury jeden i nie mogę znaleźć wiązki żeby go podpiąć.

Dokładnie ten w pobliżu korka oleju. Wie ktoś gdzie szukać wiązki?

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Update.
Czujnik nie aktualny, w tej wersji silnika nie było czujnika, ktoś zmieniając wcześniej chłodnice zmienił też ten element.

Sprawdzałem też elektrykę bo chialem znaleźć prąd przy włączonym zapłonie, i nigdzie go nie ma :(

W całym fusebox jest na każdym bezpieczniku prąd, przy braku kluczyka w stacyjce, ktoś się orientuje czy tak powinno być?

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Problem z nie palącym cylindren rozwiązany 💪
Przyczyną problemu był wtryskiwacz, wymienilem i auto chodzi na wszystkich garach.

Ale

Mam za wysokie obroty biegu jałowego około 1300 gdy dodam gazu i puszczę gaz to spadają do jakiś 900 i wzrastają do 1300 znowu.

Ruszanie śrubką na przepustnicy, tps w trybie doagnose lub bez nie przynosi żadnych zmian.

Po odpieciu przewodu od czujnika położenia przepustnicy nie ma reakcji, jedyne co się wtedy zmienia to to że po puszczeniu gazu obroty nie spadają poniżej 1300.

Ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić? Bo walczę i walczę z tym samochodem 💪

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3426
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: KrecioPL »

Śruba podparcia przepustnicy?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Hej faktycznie krecilem tą małą sróbką podparcia 😂 obroty ustawiłem ta większą schowaną w samej przepustnicy.

Niedawno zaczęły mi obroty falować, szczególnie jak miałem wysoką temperaturę silnika np po autostradzie, wchodziły powoli same na 1500 i nagle szybki spadek na 1100 i znowu powolny wzrost.

Wyczyscilem więc przepustnice.
Złożyłem i teraz jak auto się tylko nagrzalo to zaczęły falować w ten sposób im cieplejszy tym bardziej.

Odpowietrzylem ukl chłodzenia i ustawiłem tps i pomogło ale obroty za wysokie 1100 a czasem jak chwilę pochodzi to jest 650. Tak jakby im większa temperatura silnika tym większe obroty.

Auto straciło moc, błedy to egr i tps.

Wymieniłem dziś tps, nie wiem jak błędy ale auto dalej tak samo się zachowuje. No może tyle że teraz nie szarpie przy hamowaniu biegami.

Ale największą moc samochód ma gdy odepne całkowicie ten czujnik. To wtedy wręcz zapierdziela 😂

Mial ktoś coś podobnego? :) dzięki za przeczytanie.

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

A teraz w skrócie jak się komuś nie chce czytać.

Czemu auto jest mocniejsze po odłączeniu tps? :)

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3426
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: KrecioPL »

Na tym forum jest instrukcja, jak ustawić TPS i przepustnicę - poszukaj. Przy okazji należy ustawić zapłon i obroty jałowe.
Wszystko ustawia się na raz, w trybie diagnostycznym.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Hej dzięki za odpowiedź.
-tps ustawialem, nawet czujnik dałem nowy.

Czy zawsze przy ustawieniu tps trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu?.

Ogólnie mam coś takiego ze jak dam gaz do dechy na jałowym to zanim się wkręci to tak jakby go zdusza.

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3426
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: KrecioPL »

Jedno ma wpływ na drugie, drugie na trzecie, trzecie na czwarte... Więc ustaw wszystko na raz - ustawiasz jedno, drugie, kontrolujesz ich działanie razem, później trzecie, kontrolujesz ich działanie razem, na końcu czwarte i kontrolujesz ich działanie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Hej dzięki za odpowiedź, zakupiłem lampę strbooskopową aby ustawić zapłon, ale nie widzę nigdzie tych oznaczeń, trzeba ścigać obudowę rozrządu? Czy coś wogole trzeba ściągać żeby się dostać do tych znaków? Od góry od koła czy od dołu to zrobić?

Dzięki za odpowiedź 💪

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1925
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: mysz »

Od góry widać podziałkę.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5152
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: Romas »

A na kole prasowym masz naciecie

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Hej koledzy :)
Przychodzę z nietypowym problemem, z którym mecze się już od chyba 5tys km.

Rozrusznik nie ma siły obrócić wału(tak jakby robi pół obrotu i koniec) gdy silnik jest zimny.
-wymieniłem rozrusznik na nowy i dalej to samo.

Auto odpalam ma popych z łatwością.
Po odpaleniu na popych i odrazu zgaszeniu, auto normalnie odpala.

Jutro będę sprawdzać masę. Może nagram filmik to wrzucę co i jak. 💪

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5152
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: Romas »

Masa, plus albo akumulator

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Gdy silnik nagrzany obroty idą w górę [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

problem z odpalaniem rozwiązany, sam rozrusznik był okej, problemem były słabej jakości kable które szły aż do bagażnika (aku w bagażniku). przywróciłem akumulator pod maskę i pali ,aż miło.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Chciałbym rozwiązać kolejny problem.
Obroty biegu jałowego.

-obroty mam ustawione na 650, ale jak silnik się nagrzeje to obroty są różnie , po bardzo mocnej jeździe 1500 (nie ma falowania) jak wjadę w dziurę potrafią spaść i się trzymać na np 1100 . czasem, żeby je obniżyć włączam wszystkie odbiorniki, klimę + szyby do góry i trochę spadają. jeśli spadną poniżej 950 około to ładnie schodzą do 650. jak odpinam silniczek krokowy to nie trzyma wolnych obrotów, spadają tak że auto prawie gaśnie. śruba od wolnych obrotów wkręcona maksymalnie. trochę już mnie to męczy.

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Sprawdziłem błędy mam błąd 16 egr

Zdemontowałem dolot, gaz, węże od nagrzewnicy, przepustnice.

Mam w miarę dostęp.
Zauważyłem że zawór trzymał sie tylko na jednej śrubie 12. (czy mogłem mieć przez to lewe powietrze?) nie ma też żadnej uszczelki.

Jest również przymocowany na śrubie 23, nie mam klucza, idę jutro kupić, obciąć i spróbuję wykręcić zawór.

Ma nadzieję że sobie jutro z tym poradzę 💪

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Dokupiłem śrubę, zatkalem otwór egr. :) skręciłem, zauważyłem że mam namieszane w podcisnieniach.

Nie ma tego na schematach żadnych, coraz tutaj powinno być? Bo ja mam tutaj podpięte podcisnienie od parownika gazu.
Podcisnienie
Podcisnienie

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1150
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: Spider33 »

Z tego co pamiętam to ten element jest fabrycznie zaślepiony.

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Dowiedziałem się że jest to sterowanie czegoś w rocznikach wyżej. U mnie powinno być zaslepione, a jest wykorzystane przez gaz, podnisnienie idzie do takiego małego czegoś i do parownika.

Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 139
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Car: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nowy Ford, nowy ja [naprawiamy]

Post autor: MajinSky »

Hej, czyścił ktoś z was pokrywę zaworów z dwóch stron?
Ja używałem jakiegoś specjalnego specyfiku do rozpuszczania takich rzeczy, ale słabi działał, wziolem z szafy taki chorwacki środek do czyszczenia kuchenek i tak dobrze działa że masakra, wystarczy minuta żeby nagar schodził do gołej blachy. Nie ma nawet tego żółtego nalotu.
Screenshot_20200121-120504.jpg
Aż chciało by się zrobić tym plukanke 😂, a tak na serio robiliście plukanke w naszym motorze? Jakie środki polecacie? Mam dosyć dużo tego nagaru, od kupna auta wymieniony olej 2x co 10 tys na 5w40 Motula jeszcze kilka kilometrów i znowu wymiana i chce zrobić plukanke.

Jeśli chodzi o składanie pokrywy to dać silikon na całą długość uszczelki?

Pozdro 🔥

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”