ABS

Awatar użytkownika
karakan
Posty: 368
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: ABS

Post autor: karakan »

Wymiana koronki na nową nie pomogła, mam na naklejce na drzwiach grudzień 1991 - może dysponując tą informacją ktoś pomoże w intepretacji kodów z nagrania? Tam nie mogło być 11.

http://www.performanceprobe.com/doityou ... php?app=89
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 368
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: ABS

Post autor: karakan »

Odebrałem auto od mechanika, koronka ABS wymieniona, zmieniło się tyle, że błąd ABS pojawia się przy 165 km/h zamiast przy 105 km/h jak wcześniej. Podobno czujnik ABS jest walnięty. Trzeba będzie wymienić, ale już raczej nie u niego, bo auto odebrałem z porysowanym lusterkiem i zderzakiem :?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5163
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: Romas »

no to domagaj się swojego, i nie odpuszczaj
PiOOtReKk
Posty: 82
Rejestracja: 2013-01-27 19:15

Re: ABS

Post autor: PiOOtReKk »

Panowie pomoże Ktoś w rozszyfrowaniu błędów?
Postanowiłem w końcu zabrać się za świecący ANTI-LOCK,podłączyłem analogowy miernik w odpowiednie gniazdo i wyszło to co widać na poniższym filmiku.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
https://youtu.be/zkp1tX89O6U
adrian_seki
Posty: 866
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

Witaj

Ktoś by musiął się wyowiedzieć bo to już inna sprawa ale masz tak jak u mnie czyli impulsem są stany niskie czyli 0V i wg mojego odczytu masz błedy:
-14
-22
-53
PiOOtReKk
Posty: 82
Rejestracja: 2013-01-27 19:15

Re: ABS

Post autor: PiOOtReKk »

Czyli:
14-Lewy tył
22-solenoid valve
53-motor relay
Gdzie te podzespoły znajdę?pomijając 14tke bo to oczywiste.
adrian_seki
Posty: 866
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

Ja nie wiem :)
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 70
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Car: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: dudus »

Witam.
Borykam się z niedziałającym ABS. Idąc po kolei według napisanych w service manual'u punktach testu, doszedłem do momentu odłączenia pinu masowego z wtyczki przy pompie ABS.
Okazuje się że w moim wypadku wtyczka ma 6 pinów (1 gen 90') a w serwisówce w tym roczniku jest wtyk 9 pinowy, roczniki 92 i w górę maja zupełnie inną wtyczkę (8 pin).
Pytanie moje brzmi, czy ktoś posiada schemat połączenia komputera ABS z pompą, 6 żyłową wiązką??
Image00001.jpg
zoom.jpg
kolory w wiązce tej wtyczki - Y/W, Y/R, Y/GN, BL, BR.

Co z "wiszącymi" 2K (BL/BK) i 2I (GN/R) które odpowiadają za podanie informacji o ciśnieniu w układzie ABS?
I oczywiście co z przewodem BK (masowym)
Może ktoś wie gdzie w pompie znajdują się czujniki od wysokiego i niskiego ciśnienia.

Pozdrawiam


Chyba znalazłem odpowiedz - do marca 1991 były stosowane 9 pinowe, 6 zaworowe pompy ABS z "wyprowadzeniem" czujników ciśnienia, potem zostały zastąpione 6 pinowymi i 4 zaworowymi pompami nowszej generacji. Nie jestem pewien ale może mam pomieszane te dwa rozwiązania.
ABS_89-91.jpg
Dalej mam byki w ABS'ie, ale wiem przynajmniej w którą stronę iść :).

dodano:
A tutaj następny schemat ABS - Tym się kierowałem od początku napraw.
Image00004.jpg
Jestem w rozterce :)
Mam nadzieję że tam gdzie w "normalnych" probasowych układach ABS idzie wiązka od zaworów, u mnie będą tylko przewody od czujników ciśnienia.
Na bank będzie fotorelacja, bo mam z tym trochę problemów
Ostatnio zmieniony 2020-10-12 07:15 przez dudus, łącznie zmieniany 4 razy.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
07dolega
Posty: 107
Rejestracja: 2018-11-05 07:39
Car: Ford, Probe LX
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: 07dolega »

Kurde jak widzę ile ludzie mają problemów z ABS-em to nawet do niego nie podchodzę ;p

Choć u mnie ABS działa tylko pompa ABS bardzo dziwnie i głośno chodzi, da się ją zregenerować czy trzeba szukać nowej?
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 66
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Car: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Gallery: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: ABS

Post autor: Bogusieg »

07dolega pisze: 2020-10-12 09:11 Kurde jak widzę ile ludzie mają problemów z ABS-em to nawet do niego nie podchodzę ;p

Choć u mnie ABS działa tylko pompa ABS bardzo dziwnie i głośno chodzi, da się ją zregenerować czy trzeba szukać nowej?
Ten typ już tak chyba ma, u mnie też ABS śmiga, a pompa wydaje dźwięki jak stara sieczkarnia :mrgreen:
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 70
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Car: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: dudus »

Panowie i Panie, jestem OSŁEM.
Przepraszam bardzo, ale wprowadziłem Was w błąd.
Wtyczka 6 pinowa jest to połączenie wiązki z wtyczki 9 pinowej (tej która widnieje w książce) z zaworami wewnątrz pompy.
Pompy sprzed marca 91 maja w sobie 6 zaworów i właśnie do nich jest ta wtyczka.
Z czystego lenistwa i może z chronicznego braku czasu dorwałem wtyczki te które widziałem z góry pomiędzy filtrem powietrza a cewką zapłonową.
Nie mogąc dojść ładu i składu z kolorami, drążyłem temat. Po półtorej tygodnia "pozyskałem" trochę czasu. Aby dokładniej widzieć pompę, zdemontowałem filtr powietrza i......
Nosz k.... ... , wyzywając na siebie odkryłem, że pod filtrem siedzi sobie......
IMG_20201017_175021.jpg
wtyczka 9 pinowa zasilająca wszystko co związane ze sterowaniem pompy ABS.
Jeszcze raz Was przepraszam za zamęt.
Niestety z przeprowadzonego testu wynika że mam uwalony moduł ABS.
Postaram się wrzucić tutaj co dalej się dzieje u mnie z tym tematem.
Na razie jest mi po prostu wstyd i tyle

Pozdrawiam
Osioł
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3504
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

Mylić się - jest rzeczą ludzką. Pod maską Probe jest tak napakowane wszystkiego że ciężko do wielu rzeczy dotrzeć. Ja nawet kupiłem swego czasu kamerkę endoskopową w tym celu 😉
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 368
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: ABS

Post autor: karakan »

oj tak, widać że japońskie małe rączki maczały w tym palce :D
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”