AUTOMATY i takie tam

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2007-05-28 17:19

Witam,

W 1993 Base masz inną skrzynię, niż te montowane w późniejszych rocznikach. Jakie są konkretnie różnice między tymi skrzyniami to nie mam pojęcia, ale warto się przyjrzeć.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
andrev80
Posty: 32
Rejestracja: 2005-11-16 18:59
Gallery: viewtopic.php?t=8712
Lokalizacja: Otwock

Post autor: andrev80 » 2007-05-28 18:47

Witam. Z Twoją skrzynią jest mały problem ponieważ masz probe 2.0 z 1993 r. a w tym roczniku część skrzyń automatycznych było montowanych mazdowskich 4EAT, a część fordowskich CD4E.
Myślę jednak że u Ciebie będzie skrzynka CD4E (wersja base).
fragment rozmowy z gregiem.

czy mogę włożyć skrzynie 4EAT lub CD4E ?
czy musi być taka sama jaką mam?(bo np srubki nie pasują lub komputer nie obsługuje)
niebieski 2gen 2.0l Base USA automat 93r

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2007-05-28 19:16

Witam,

Odwrotnie.
CD4E to jest Fordowska którą wsadzali od 1994 a 4EAT to Mazda w Base. Jedna i druga w Probe siedzi i jakoś pasuje, pytanie czy wchodzi bez przeróbek (większych?)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Car: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo » 2007-05-28 21:17

Trudno, to mało powiedziane,bez odpowiednich narzędzi ,i warunków (kanał,oświetlenie,itp) lepiej się samemu nie zabierać do takiej roboty.Wolał bym pięć razy wyjąć,i włożyć manuala ,niż raz ten automat.Ta skrzynia warzy z 60 kg :? (muszę zważyć starą).Co do oleju to wlałem 4 litry bez zapalania auta,a na uruchomionym silniku dolałem do stanu na bagnecie.Do tej skrzyni wchodzi 8,8l oleju.Nie napisałeś ile oleju spuściłeś?,. Może wystarczy dolać,do stanu,i wszystko powróci do normy, a potem ustalić skąd jest wyciek :?: .W razie potrzeby pytaj, może coś doradzę :wink:
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Car: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg » 2007-05-29 10:36

arturo pisze:...Skrzynia jest w Zielonce,od mazdy,2,0,94 r.Gość chce za nią 1300zł z montażem {ma warsztat samochodowy}.Z tego co wiem skrzynia jest przywieziona z niemiec.:
...Andrev, jak jeszcze do tego gościu dołoży gwarancję rozruchową to nawet się bym nie zastanawiał :wink: Resztę przemysleń napisałem Ci wczoraj na PW :wink:
P.s.
Serdecznie przy okazji wszystkich pozdrawiam po dłuższej nieobecności na forum :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2007-05-29 11:04

[ciach...] 555... i wszystko jasne :-s |-X
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
andrev80
Posty: 32
Rejestracja: 2005-11-16 18:59
Gallery: viewtopic.php?t=8712
Lokalizacja: Otwock

Post autor: andrev80 » 2007-05-29 12:43

arturo - w której Zielonce? na mapie znalazłem kilka. jakiś nr telefonu?

znalazłem jeszcze to http://moto.allegro.pl/item197353175_ma ... tomat.html
i blisko jest i też założy ale za 2 tygodnie bo ma sporo roboty

to jaką mam skrzynie? co może nie pasować? :-k
niebieski 2gen 2.0l Base USA automat 93r

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Car: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg » 2007-05-29 13:52

...zapewne Zielonka pod Warszawą, miałbyś wtedy kompleksowe i idealne dla Ciebie rowiązanie problemu :lol: :wink:
A co do Twojej skrzyni obstawiam fordowską CD4E. Możesz jeszcze sprawdzić na www.automat.pl, fajna stronka polecam :wink:
P.s.
Jędruś wiele wody upłynęło, rozpiszę się jutro na PW :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 826
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Post autor: duracell » 2007-05-29 21:20

Witaj andrev80 !!
Sprawdź może pod tym adresem :

http://www.autojozefow.pl/kontakt.html

jeśli to ten sam gość ( właściciel firmy ) to on jakiś rok temu sprzedawał Probe swojej żony ( niebieski 2gen 2.0l Base USA automat 93r ) hmmmm... identyczne jak Twoje .
Rozmawiałem z nim telefonicznie i pamiętam że, mówił iż ma zakład naprawy skrzyń automatycznych tylko nie pamietam Otwock lub Józefów
- ale te klimaty . Najbliżej Ciebie ..chyba .
Moim zdaniem, jeśli nie masz doświadczenia w poważnych naprawach to lepiej odpuścić i dać do warsztatu napewno zrobią to szybciej i z gwarancją na wykonanie .

pozdrowienia z WWL
„czysta krew, trzeźwy umysł”

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Car: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo » 2007-05-30 03:14

Witam. Uprzedziłeś mnie - tak to jest w Ząbkach,a nie w Zielonce.Adres mam wpisany w nawigację,lecz wczoraj nie miałem do niej dostępu,i nie mogłem podać dokładnego adresu.Ten link co znalazłeś,to jest to.Co do gwarancji rozruchowej,to nie wiem,miałem zaciągnąć samochód,i wyjechać sprawnym . Zapewne będziesz musiał doliczyć koszt oleju,i filtra około 300zł:wink:. Przepraszam za zamieszanie,i życzę powodzenia w naprawie.Pozdrawiam arturo
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny

Awatar użytkownika
andrev80
Posty: 32
Rejestracja: 2005-11-16 18:59
Gallery: viewtopic.php?t=8712
Lokalizacja: Otwock

Post autor: andrev80 » 2007-09-04 11:36

Witam odświeżam temat
Kupiłem tą skrzynie skrzynie urzywaną z Ząbek i teraz samochód jeździ ale nie tak jak potrzeba bo przy 40km/h wywala jakiś bląd i zaczyna mrygac kontrolka on/off road i jak sie zapala błąd to biegi zaczynają szarpać przy zmianie. Biegi zmieniają się od 1 do 3 tak jak trzeba czyli szybko. Gdy zgasze silnik i odpale to błędu nie ma i biegi zmieniają sie płynnie do czasu kiedy nie przekrocze 40km/h na kazdym biegu i w w kazdej pozycji lewarka czyli na 1 jade 40 wywala bład na 2 jade 40 wywala błąd i oczywiście w pozycji D też. Na 4 bieg wogule nie przeżuca bo wywala bład i jak jest bład to i tak nie przezuci miałem tak i na starej skrzyni. Konwerter pozostał ze starej skrzyni ponieważ kupilem drugi ale nie pasowal od cd4e(bo myślalem że taką mam skrzynie ) . Razem z kolegą ktury montował mi drugą skrzynie postanowiliśmy sprawdzić elektrykę skrzyni i rozebraliśmy starą skrzynię żeby sprawdzić jak ida kabelki do elektrozaworów i żeby sprawdzić czy są sprawne . Najpierw sprawdziliśmy miernikiem czy są przajscia przez elektrozawory i są na każdym i wstarej slrzyni i w nowej. Puzniej plusem z akumulatora czy slychac jak pykają i też slychać jak każdy pracuje. Przełożyliśmy też czujnik (chyba kosza) też nie pomogło. dodam że nowa skrzynia wygląda identycznie tylko że ma odpowietrzenie w innym miejscu. A i jeszce jedno musieliśmy przełozyć ślimak od predkościomieża bo w tamtejskrzyni nie było była zatyczka (ktoś mi powiedział że dla tego bo auto miało abs i pobierało predkośc z absu). A i jeszcze ktoś mi mówił że wystarcze zresetować komputer bo mial tak u siebie przy wymianie w mazdzie 626 prawie to samo co probe ale nie wiem w jaki sposób sie resetuje kompa. Byłem w juzefowie w autojuzefów i tam nie wiedzieli co jest grane i wysłali mnie do samko. w samko przejachali sie kawałek i powiedzieli ze to typowa usterka elektryczna i że zrobią za 1000zl :shock:a i jak mogę spradzić ten błąd w skrzyni ? kture piny mam złączyć w gnieździe DIAGNOSTC? nie wiem co mam robić będę wdzięczny za pomoc. pozdrawiam[/img]
niebieski 2gen 2.0l Base USA automat 93r

chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Car: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs » 2008-02-06 18:45

A moze z innej beczki. Powie mi ktos gdzie kupic filtr oleju do ATX 2,5V6?? Bylem w wielu sklepach i nigdzie nie moge dostac.
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-02-23 23:36

Oznaczenia skrzyni automat 2.0 od 1994 roku: Ford CD4E albo 4F44E, Mazda LA4A-EL - to jest ta sama skrzynia.

Skrzynia w manualu 2.5: Mazda G5M
(ktoś ostatnio szukał, ale mu chyba niezbyt zależało)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
darson81
Posty: 43
Rejestracja: 2008-02-08 15:00
Car: brak
Lokalizacja: Tychy

Post autor: darson81 » 2008-02-24 13:27

Zależało tylko nie umiał znaleźć... Dzięks.
Czerwona Strzała 2.5 V6 96'

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-03-08 18:25

Rewelacyjna strona poświęcona podziemiu z automatami (zeszli do podziemia przepędzeni przez "prawdziwe" probki w manualu). ;) Obowiązkowa lektura dla każdego "automatowicza" :!:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2008-03-24 23:16

Podepne sie do tego tematu bo to o skrzyniach jezeli jest jakis temat opisujacy moj problem to przeniescie jak mozecie.

Mianowicie od jakis 2 dni slysze jakies stuki dochodzace ze skrzyni lub jej okolic ale slychac je tylko przy malych predkosciach samochodu i tylko jak sie rozpedzam.bo jak hamuje silnikiem to nie slychac.Nie slychac rowniez na 4 i 5 biegu.Nie sa to glosne stuki tylko takie leciutkie.Sprawdzilem czy czasem nie silnik stuka ale nie stuk jest jak wbije bieg i autko zaczyna ruszac na postoju nic nie slychac.
I moje pytania:
1:czy moze byc to spowadawane brakiem oleju w skrzyni lub jego niedostatku.
2: Czy mozliwe jest ze ukruszyl sie zab na jakiejs zebatce mimo ze nie dawalem w palnik ostatnio.
3:A moze w tej skrzyni jest jakas hydraulika???

Dodam ze jak dluzej jade i skrzynia sie nagzeje to stuki cicha ze trudno je uslyszec lub wcale ich nie ma.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound » 2008-03-25 06:45

Ero najprościej i najtaniej, to sprawdź poziom oleju ewentualnie dolej. U mnie skrzynia zaczynała zgrzytać już jak brakowało 200ml oleju(wyciekał mi nowym czujnikiem wstecznego :wink: ). Jak to nie pomoże to się pomartwimy.
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2008-03-25 07:37

a to w Probe idzie sprawdzic jego poziom???Czy poprostu dolac do pelna jak w wiekszosci skrzyn????
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2008-03-25 08:25

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound » 2008-03-25 09:15

Przyjrzyj sie rysunkowi, co wkleił 2Ya(w linku zapodanym przez Oley-a). Dolewasz oleju, aż nie zacznie się wylewać, wtedy jest poziom właściwy.
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2008-03-30 18:22

No wiec dolalem oleju ale niestety stuki nie ustaly.Teraz slychac je juz na kazdym biegu i tylko przy rozpedzaniu.Czuc tez wibracje na drazku zmiany biegow.Czy to moze byc padajacy mechanizm roznicowy???

Do tego mam jeszcze jedno pytanie.Czy w probe jest montowana jakas szpera w skrzyni???bo moje probe czasami (a odkad stuka to czesciej) przy zrywaniu przyczepnosci na 1 biegu mieli na oba kola i zostawia piekne dwa slady na drodze po oponach.A przeciez nie powinno tak byc :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Maciusss
Posty: 18
Rejestracja: 2006-05-05 20:11
Car: Było Probe 2 2,5 95 jest BMW 330D
Gallery: viewtopic.php?t=13126
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciusss » 2008-03-30 18:47

Ja obstawiam mechanizm różnicowy bo miałem tak sam jak Ty:/
czerwone 2.5 95r.

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2008-03-30 19:48

Czyli skrzynia do wymiany???czy mozna to zrobic???i czy oplacalne???
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
n-x
Posty: 108
Rejestracja: 2008-03-27 20:57
Gallery: viewtopic.php?t=13537
Lokalizacja: Kraków

Post autor: n-x » 2008-04-01 18:48

Witam mam pytanie a mianowicie : Kiedy mam włożony dany bieg obojętne jaki mam straszny luz na drążku skrzyni biegów , nie wiem czy to wybieraki czy jakieś luzy . Mam probe z 93 roku z silnikiem 2.5V6 skrzynia oczywiście ręczna ...

Powiedzieli abym dopisał do jakiegoś innego tematu wiec dopisuje ...

Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik » 2008-04-01 21:36

u mni eolej cieknie ze skrzyni od pewnego czasu. Mechanik w białymstoku twierdzi, że ucieka przez czujnik prędkościomierza. mianowicie w miejscu gdzie linka styka sięz tym wystającym płaszczem jest uszczelka która podobno puściła. Zaśpiewał mi za wymianę tej uszczeleczki 150 zł. Idiota chce mnie naciagnąc ewidentnie. Może wy pomożecie mi w tej sprawie. Czy jest w ogóle możliwe, aby ta droga uciekał olej i czy można to jakoś sprawdzić??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”