trzeszczenie z przodu, help, nie mam już siły do tego...

BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

trzeszczenie z przodu, help, nie mam już siły do tego...

Post autor: BLADE » 2006-05-21 17:59

Kupiłem drugiego już w życiu proba II.
Zawiecha mi napier...la, Wymienilem wahacze z tulejami, łączniki stabów, dalej napier..la. Na dziurach puka lekko lewa, mocno prawa.
Jak skrecam przy parkowaniu to czasem slychac jakby strzal w podloge z prawej. Najgorsze jest to ze z lewej strony przy ruszaniu lub cofaniu oraz jak zablokuje kola hamulcem i puszczam sprzeglo slychac trzeszczenie jęczace. Wyć mi się chce już... nie mam siły...

Poradźcie co robić bo w Zielonej Dziurze i okolicy niema speców od proba.

PLEASE :!: :!: :!: :cry:
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-05-21 20:20

Gumowe mocowania stabilizatora ale do belki czyli te co nie mocują do wachacza tylko bardzierj na środku. Miałem tak w I genie z tyłu, piszczała, i pukała i nie mogłem dojść co to jest.

Również może ci się magiel sypać.

Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 449
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Car: FP "97 GT
Gallery: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak » 2006-05-21 21:57

sprawdz przeguby one moga byc tego przyczyna...
2.0 SE "96 FIOLETT był ...
2.5 GT "96 FIOLETT + short shifter ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
był ...
2.5 GT "97 FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans
jest ...

BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE » 2006-05-21 22:36

Myślisz że przegub może wydawać takie dzwięki?? To jest cos takiego jakby sie ocieral skorodowany metal o metal :( i trzeszczał jak np. źle skręcone elementy, ale sprzwdzilem i nie znalazlem zadnej sruby luźnej. Podociągałem wszystkie poduszki zawieszenia silnika, zawiechy itp. wszystko gra. Dodam ze mi lozysko szumi w lewym przednim a przegub jest mocno zewnetrznie skorodowany.
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl

KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Gallery: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI » 2006-05-22 06:55

Co do tarcia metal o metal to już sobie odpowiedziałeś twoje łożysko jest pewnie już rozsypane i jak skręcasz kołem to trzeszczy podlewaruj samochód tak aby koło oderwało się od podłoża i spróbuj nim poruszać trzymając dwoma rękami tak jak byś chciał zdjąć koło ale nie odkręcaj go powinieneć wyczuć luz. :wink:

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2006-05-22 08:54

strzelanie przy skręcaniu też może być spowodowane łożyskiem na mcpershonie,łożysko moze być zatarte co w rezultacie prowadzi do blokowania się sprężyny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-05-22 11:12

Kalii => Na postoju też trzeszczy przynajmniej tak to zrozumiałem więc łożysko w kole nie ma nic do tego

Pelot => łożysko mcpersona jest u góry a koledze strzela na dole

PS. Opisywanie dzwięków to jest rzecz cholernie względna.

Można to też tak zinterpretować że strzelanie to są jak pisał Zolak przeguby, ale one nawet rozwalone nie mają wpływu na pukanie, przynajmniej u mnie nigdy tak nie było pomimo rozwalonych przegubów. Troche inne strzykanie które słychć właśnie przy parkowaniu to właśnie powoli sypiący się magiel, a do tego podczas jazdy magiel bardzo lubi popukiwać.[/url]

Awatar użytkownika
jedrek2006
Posty: 153
Rejestracja: 2006-03-26 18:36
Gallery: viewtopic.php?t=7993
Lokalizacja: Brzeźnica

Post autor: jedrek2006 » 2006-05-22 11:25

a gdzie ten magiel jest koledzy oświecie mnie
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........

BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE » 2006-05-22 15:08

TRZESZCZENIE wystepuje bez wzgledu na to ile kola sa skrecone i w jaka strone. Niezaleznie od kierunku jazdy (tyl czy przod) cos trzeszczyw wraz z naprężaniem układu napędowego, jak już sie jedzie to nie trzeszczy tylko szumi (od poczatku tak samo). To trzeszczenie przypomina dzwięk jaki wydaje martwy swożeń przy skręcaniu kołami na postoju.
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Gallery: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin » 2006-05-22 15:49

Kurcze jak szumi to łożysko. Bynajmniej ja tak miałem. Było by dobrze gdybyś zawlókł furę na jakąś stację z trzepakami do zawiechy i obejżał od spodu co i jak.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-05-22 16:22

To może przegub wewnętrzny się kończy :>

KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Gallery: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI » 2006-05-22 16:30

Tak naprawdę to rozmawiamy o niczym bo to trzeba by usłyszeć żeby stwierdzić każdy może to inaczej interpretować. 8)

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-05-22 16:42

Zgadza się, pisałem to wyżej.

Takie dywagacje mogą co najwyżej naprowadzić na jakiś trop.

BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE » 2006-06-06 23:44

Wjechałem na kanał i chłop od zawiech stwierdził, że nie wie co jest i wogóle nic nie słyszy (chyba głuchy koleś). A tu trzeszczy i trzeszczy. Przypomian to padnięty swożeń ale on nie jest padnięty. Może końcówka drążka kierowniczego wychodzącego z magla??

Jak mi nerwy puszczą to wyjmę z szafy drugi wahacz, wymienię i się okaże, a jak nic nie da to wymieniam łożysko i przegub.

Co do łożysk na makach to oba są w kiepskim stanie, amory też by sie nadało wywalić i poduszki amortyzatora również.

Cholerna skarbonka ale i tak jest zaje..ista :lol:
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2006-06-07 00:11

drążek kierowniczy może Ci strzelać...zdejmij końcówkę kierowniczą i sprawdz czy masz luzy :roll: w
Obrazek

Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 449
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Car: FP "97 GT
Gallery: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak » 2006-06-07 09:06

mialem ostatnio tyo samoi wymienilem przegub , lozysko i sworzen i jest git nic nie przeskakuje ani stuka.... :wink:
2.0 SE "96 FIOLETT był ...
2.5 GT "96 FIOLETT + short shifter ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
był ...
2.5 GT "97 FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans
jest ...

BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE » 2006-07-07 00:12

Kurde bede musial wymienic oba lozyska z przodu, przeguby i koncowki drążka, masakra...
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Car: model wiadomy,94r 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos » 2007-02-18 20:21

Witam - mam obecnie podobny problem - pojawił się on po tym jak pękła mi sprężyna - po wymianie - strzela jak cholera na skręconych kołach (szczególnie jak manewruje i gdy jest wilgoć) - jak jadę wszystko jest ok - podejrzewam, że to łożysko na mc personie - z jakim kosztem mogę się liczyć za takie łożysko :?: :?:

Pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2007-02-18 21:15

minimalnym

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2007-02-19 11:37

Ja obstawiam tak :
Przy hamowaniu piski mogą wydawać nowe tanie tuleje.
Trzask przy skręconych kołach sworzeń. Miałem taką sytuacje jak po odkręceniu sworznia mechanicy załozyli mi tą samą śrubę mocującą, a była troszke zmęczona i się rozkręcała. Jeździlem cały dzień i nic się nie działo i nagle pierdut. Tak jakby to się ładowało w czasie jazdy a potem jeden wielki strzał.
Co do pukania w jednym kole to albo drążek albo niedajboże maglownica :(
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”