zaj...ście , tylko trzeba się pilnować, bo wskazówka błyskawicznie wchodzi na czerwone pole , ale najlepsze jest uczucie jak jedziesz tak na 4000 obr. na lekkim gazie i dasz w palnikRX pisze:Witam,
Na ProbeTalk spekulowano, że warto mieć oba vrisy otwarte do końca. Ciekawe jak to jest.
Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Jak przyśpieszasz od samego dołu to nie jest aż tak bardzo wyczuwalne, ale tak jak opisałem to naprawdę jest super. Po zamontowaniu tej puszki źle zlutowałem przewody (było już ciemno ) i były luźne od tps-u i tacho, wtedy vrisy działały jak chciały i przez kilka kilometrów załączał mi się 1 przy 4500 obr., a 2 przy 5500 - to była jazda - wydaje Ci się, że już za wiele nie przyśpieszy i nagle - wciska Cię w fotel , Jazda na zpesutych vrisach to pomyłka. Miałem jechać jutro na hamownie, ale temat na mazdaspeed umarł i czekam teraz, aż kolega mbmaster-a wróci z urlopu i zhamuje nasze bryki
MARRUD
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja postaram sie byc Brum Brum
Dzisiaj mialem fajna faze bo chyba jak wczoraj grzebalismy przy ukladnie to cos sie tez poluzowalo bo mi sie Vrisy przestawily na
1open -4000rpm
2open -5300rpm wciska na 3 w fotel
i do konca bez odciecia.... Kurde jak to teraz zamiata az niechec sie schodzic z obrotow!!! To auto nigdy tak nie jezdzilo(przynajmniej za mojej kadencji)
Dzisiaj mialem fajna faze bo chyba jak wczoraj grzebalismy przy ukladnie to cos sie tez poluzowalo bo mi sie Vrisy przestawily na
1open -4000rpm
2open -5300rpm wciska na 3 w fotel
i do konca bez odciecia.... Kurde jak to teraz zamiata az niechec sie schodzic z obrotow!!! To auto nigdy tak nie jezdzilo(przynajmniej za mojej kadencji)
Aha co do terminow to powinno nieco przyspieszyc bo ojcu coraz sprawniej to idzie. Chwilke tez musze poczekac bo tomekrvf robi instrukcje montazu do Forda bo macie inne kabelki niz mazdy. Jak narazie uklad ma marrud i tomekrvf. Chcemy tez troszke przeczekac i sprawdzic zachowanie vrisow, by nie okazalo sie ze sa one wadliwe czy cos w tym stylu. Zbudowani uladu nie jest proste z racji jego malych rozmiarow. Wytrzymajcie jeszcze chwilke.
RX co do KL-ZE to znalazlem
0-4062: both closed
4062-4781: #1 open, #2 closed
4781-6812: both open
6812-fuel cut: both off
The KL03, by contrast, is:
0-3250: both closed
3250-4250: #1 open, #2 closed
4250-6250: both open
6250-fuel cut: both off
By using a KL03 computer with a KLZE engine, the VRIS points will not be correct, causing less-than-ideal output from the engine. A KLZE computer cannot be used with the KL03 VAF because they are calibrated differently. The best solution is to get the KL03 computer's VRIS points revised if you go to the KLZE.
http://www.geocities.com/viv95pgt/klze.html
nawet niewiedzialem ze sa 3 rodzaje kolektora(long, short , Curved)
0-4062: both closed
4062-4781: #1 open, #2 closed
4781-6812: both open
6812-fuel cut: both off
The KL03, by contrast, is:
0-3250: both closed
3250-4250: #1 open, #2 closed
4250-6250: both open
6250-fuel cut: both off
By using a KL03 computer with a KLZE engine, the VRIS points will not be correct, causing less-than-ideal output from the engine. A KLZE computer cannot be used with the KL03 VAF because they are calibrated differently. The best solution is to get the KL03 computer's VRIS points revised if you go to the KLZE.
http://www.geocities.com/viv95pgt/klze.html
nawet niewiedzialem ze sa 3 rodzaje kolektora(long, short , Curved)
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dlatego masz większego kopa bo później się otwiera i dysponuje wiekszym momentem na tych obrotach, ale za to dłużej jest zmulony przy takim setupie.mbmaster pisze:
Dzisiaj mialem fajna faze bo chyba jak wczoraj grzebalismy przy ukladnie to cos sie tez poluzowalo bo mi sie Vrisy przestawily na
1open -4000rpm
2open -5300rpm wciska na 3 w fotel
i do konca bez odciecia.... Kurde jak to teraz zamiata az niechec sie schodzic z obrotow!!! To auto nigdy tak nie jezdzilo(przynajmniej za mojej kadencji)
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2004-12-12 17:06
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=8917
- Lokalizacja: mińsk mazowiecki
- Kontakt:
panowie czytam niektore wypowiedzi i glowa boli od glupot, nie ma zadnych dodatkowych kanalow polepszajacych napelnienie cylindrów, w tym silniku jest uklad dolotowy o tgz. zmiennej dlugosci kolektora dolotowego poprzez regulację jego dlugości czynnej dodatkowymi przepustnicami (vris) w funkcji obrotów wału korbowego silnika, co zasygnalizowalem zmiana tematu z ukladu sterowania vrisami na ten obecny, patzr-zjawiska falowe w ukladzie dolotowym
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
KTOŚ (absolutnie nie Sqad ) pisze:VRIS spelniaja funcje szybszego napelnienia cylindra przy otwarciu poprzez dodatkowe kanaly dolotowe...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2004-12-12 17:06
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=8917
- Lokalizacja: mińsk mazowiecki
- Kontakt:
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Sorry ale kase ma moj stary a nie ja. A narazie to kasa pokryla koszt czesci Na hamownie chetny jest marrud z klubu mazdaspeed. Ja tez sie chetnie zabiore za jakis czas na hamowanie auta. Co do osiagow napewno sie poprawily czyli w moim przypadku wrocily do serii (mam nadzieje) bo gdzies mi jednak tych 20KM poprzednio ubylo. Najbardziej ciekawi mnie jak to bedzie smigac u RX-a z kolektorem KL-ZE. Mam prosbe czy ktos z was moglby mi przeslac lub zamiesic opis pinow w ECU?
Mam gotowa instrukcje dla Mazdy i chce sprawdzic czy do Probe tez sie zgadza. Pozdrawiam A tak mnie teraz naszlo i niewiem czy dzisiaj mi nie wpadnie 50zl luzem to moze jutro zaatakuje hamownie
Mam gotowa instrukcje dla Mazdy i chce sprawdzic czy do Probe tez sie zgadza. Pozdrawiam A tak mnie teraz naszlo i niewiem czy dzisiaj mi nie wpadnie 50zl luzem to moze jutro zaatakuje hamownie
Ciekawe czy nie złym pomysłem byłoby wkomponować gdzieś te diody w deskę aby móc obserwować je podczas jazdy. Ale nie w formie diod tylko kontrolek, które byłyby gdzieś pod wskaźnikami i włączały by się w odpowiednich momentach. Oczywiście z możliwością wyłączenia. Ot taki bajer...mbmaster pisze:-3 diody (standby, Vris1, Vris2)
Dokładnie , niech tylko dorwę się gdzieś do garażu, gdzie jest 220 V i będzie śmigać. Mam kilka planów, gdzie to wcisnąć, ale pewnie okaże się w praniu, gdzie będzie najlepiejmbmaster pisze:Diody mozna bez problemu wylutowac i wstawic w deske czy gdzies indziej. Marrud chce cos takiego robic.
MARRUD
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Oki
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42 z tego wynika ze sie nie powinno roznic.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42 z tego wynika ze sie nie powinno roznic.