Widzę że tu ktoś lubi być bardzo wścipski i bardzo lubi wytykać błędy. Specjalnie dla ciebie kolego poprawiłem i jeszcze raz piszę 2 tyś albo inaczej 2000 km i nie /h aby to też ci nie weszło do głowy. A Pelot nie wiem czy tak dla żartów czy wszyscy już rzuciliście sie na mnie. pozdro.Afrael pisze: O w mordę. Jeszcze nie widziałem silnika który wytrzymałby 2 miliony km'ów. Chętnie kiedyś bym na niego looknął. Będę się chwalił znajomym.
Regeneracja sprzęgła
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Aleś jest nadwrażliwy. Stary to że ktoś tam gdzieś się Ciebie czepia to nie znaczy ze każdy teraz na Ciebie najeżdża przez to... Kurde zauważyłem głupi błąd, zażartowałem (o czym świadczą emotki) a rzuciłeś się jak bym obrażał Twoją matkę... Człowieku, lubisz sobie robić wrogów...Bogdan9999 pisze:Widzę że tu ktoś lubi być bardzo wś... i bardzo lubi wytykać błędy. Specjalnie dla ciebie kolego poprawiłem i jeszcze raz piszę 2 tyś albo inaczej 2000 km i nie /h aby to też ci nie weszło do głowy. A Pelot nie wiem czy tak dla żartów czy wszyscy już rzuciliście sie na mnie. pozdro.
EDIT...
Jeżeli obrażają Cię zwroty typu "stary" bądź "człowieku" napisz na PW a to zmienię, żebyś i tego się nie czepił.
EDIT2...
O właśnie i jako że zbulwersowałeś się (choć według mnie bez powodu) PRZEPRASZAM, za złe odebranie moich słów, i za to że poczułeś się obrażony bądź jakoś inaczej (nie wnikam już jak)...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Trzyma się kogoś/coś w odosobnieniu i obserwuje, czy nie jest wściekły!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
do piaskownicy sie kłócić dzieciaki!! a nie mi tu watek zasmiecacie!!
no i ja mam nadzieje, ze jutro zdam wam w koncu relacje z nowego (taniego:P) sprzegielka jak mi w koncu mechanior zlozy samochod bo nie mial kto go pilnowac dzisiaj i jak zwykle zajmuje sie kazdym gratem ktory do niego na chwile przyjedzie a nie tym co ma w garage od 4 dni!!
no i ja mam nadzieje, ze jutro zdam wam w koncu relacje z nowego (taniego:P) sprzegielka jak mi w koncu mechanior zlozy samochod bo nie mial kto go pilnowac dzisiaj i jak zwykle zajmuje sie kazdym gratem ktory do niego na chwile przyjedzie a nie tym co ma w garage od 4 dni!!
Ostatnio zmieniony 2006-09-17 10:52 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
jak narazie wszystko zlozone do kupy i jakos dziala:] czy wydalem:
tarcza + regeneracja 70zl
lozysko oporowe 100zl
szlif docisku 30zl
rozrzad 244zl
robocizna 250zl :/
jak narazie wszystko elegancko dziala:]
a zastanawia mnie jedno: mam jeszcze paski klinowe do wymiany ale ze nie mam kasy narazie nie kupilem. Ale co mnie dziwilo po zalozeniu paska na alternator tez zaczal mocno piszczec!! dopiero jak go sie poluznilo to przestawalo piszczec, ale zapalala mi sie kontrolka LOW OIL i jakas tam jeszcze zolta, nie pamietam jaka... i to mnie dziwi, bo chyba powinna sie zapalic kontrolka z akumulatorem!!
tarcza + regeneracja 70zl
lozysko oporowe 100zl
szlif docisku 30zl
rozrzad 244zl
robocizna 250zl :/
jak narazie wszystko elegancko dziala:]
a zastanawia mnie jedno: mam jeszcze paski klinowe do wymiany ale ze nie mam kasy narazie nie kupilem. Ale co mnie dziwilo po zalozeniu paska na alternator tez zaczal mocno piszczec!! dopiero jak go sie poluznilo to przestawalo piszczec, ale zapalala mi sie kontrolka LOW OIL i jakas tam jeszcze zolta, nie pamietam jaka... i to mnie dziwi, bo chyba powinna sie zapalic kontrolka z akumulatorem!!
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Po lekturze skończysz się dziwić (a zaczniesz martwić):
lampka oleju i brak ładowania : ((
Lampka LOW OIL i ANTI LOCK się świecą ????
TE DZIWNE KONTROLKI
i Uwaga na piszczące paski!!!
Dodatkowo polecam ten odsyłacz w celu zamknięcia kłutni!
lampka oleju i brak ładowania : ((
Lampka LOW OIL i ANTI LOCK się świecą ????
TE DZIWNE KONTROLKI
i Uwaga na piszczące paski!!!
Dodatkowo polecam ten odsyłacz w celu zamknięcia kłutni!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
mam pytanko:
co mozna spier***, znaczy sknocic przy skladaniu sprzegla??!! bo mnie szlak ostatnio juz trafia!! mialem wymieniona tarcze, szlif docisku i nowe lozysko oporowe!! mechanik zlozyl i pierwsze co po odpaleniu slyszalme chrupanie ktore cichlo po wcisnieciu pedalu!! mechanik wymyslil ze lozysko musi sie ulozyc i bedzie dobrze... wiec tak po dzien dzisiejszy lozysko nie nie ulozylo bo dalej cholernie chrupie!! no i inne problemy sa: przy wciskaniu sprzegla cos piszczy/skrzypie co denerwuje mnie a co najgorsze przy szybkiej zmianie biegu na 2 lub na 3 sprzeglo potrafi nie zalapac i poprostu obrotek wedruje ostro w prawo a samochod nie jedzie!! dopiero jak puszcze pedal gazu i sprzeglo zalapie normalnie to juz normalnie przyspiesza...
co moze byc spierniczone?? da rade tarcze jakos zle zalozyc albo cos innego odwalic??
co mozna spier***, znaczy sknocic przy skladaniu sprzegla??!! bo mnie szlak ostatnio juz trafia!! mialem wymieniona tarcze, szlif docisku i nowe lozysko oporowe!! mechanik zlozyl i pierwsze co po odpaleniu slyszalme chrupanie ktore cichlo po wcisnieciu pedalu!! mechanik wymyslil ze lozysko musi sie ulozyc i bedzie dobrze... wiec tak po dzien dzisiejszy lozysko nie nie ulozylo bo dalej cholernie chrupie!! no i inne problemy sa: przy wciskaniu sprzegla cos piszczy/skrzypie co denerwuje mnie a co najgorsze przy szybkiej zmianie biegu na 2 lub na 3 sprzeglo potrafi nie zalapac i poprostu obrotek wedruje ostro w prawo a samochod nie jedzie!! dopiero jak puszcze pedal gazu i sprzeglo zalapie normalnie to juz normalnie przyspiesza...
co moze byc spierniczone?? da rade tarcze jakos zle zalozyc albo cos innego odwalic??
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
3 dni wyciagal skrzynie, jak rozrzad zakladal to zapomnial jak byla rolka napinajaca, klem od akumulatora nie dokrecil ( nie wiedzialem o tym i bylo to przyczyna dziwnych zachowan rozrusznika....), wogole motal sie ze skladaniemgo do kupy... chyba jak bym mu nie pomogl ostatniego dnia to by jeszcze robil i robil ten samochod... musze zmienic mechanika!! chociarz od wymiany sprzegla nie potrzebny byl i sie narazie nie zapowiada mi zadna wizyta:P:D:D:D no chociarz nie wiem czy sprzeglo wytrzyma... zwlaszcza ze chce jeszcze troche podniesc moc...Bogdan9999 pisze:Kurcze konstrukcja sprzęgła jest bardzo prosta i nie ma co tam za badrzo spieprzyć ale jemu sie udało gratulacje dla mechanika
o i mam tak jeszcze ze np jezeli chce spalic gume (nie to zebym to jakos notorycznie robil:P) to na 1 nie ma problemu, natomiast na 2 juz sie nie da, bo sprzeglo nie zlapie no szlak moze czlowieka trafic!!
podczas normalnej jazdy na 2 jak jade spokojnie i wcisne mu troche gazu to slychac ze opony piszcza jak turbina zalapie!!
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
nie, przy jezdzie normalnej zachowuje sie legancko!! nie slizga sie, biegi wchodza elegancko!!(no moze czasem ze wstecznym jest problem:P) tylko jak mowilem przy ostrzejszej jezdzie i szybkiej zmianie biegow poprostu jest jakby sprzeglo nie lapalo!!:/ a tarcze tez mi sie wydaje ze jest bez roznicy ale nigdy nic nie wiadomo.... to dlaczego by te nowe lozysko tak chrupalo??!!waluś pisze:a może odwrotnie tarcze założył ?? (bo zdaje się to chyba ma znaczenia ??)
ja bym jeszcze sprawdził czy nie masz za mocno wkręconego popychacza/regulatora sprzęgła pod pedałem. Może do starego było podkręcone, założyłeś nowe i nie rozsprzęga dokońca.
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
może to nie łożysko.
Łożysko na stałe zamontowane jest do łapy sprzęgła, jego wewnętrzna część (ta co siedzi na wałku) też jest nieruchoma, więc nie powinno nic się z nim dziać jak nie wciskasz sprzęgla. Obrotowy jest tylko element, który ma kontakt ze słoneczkiem w momencie wciśnięcia sprzęgła. I to właśnie wtedy łożysko szumi kiedy jest zużyte, a nie jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte.
A może masz docisk rozwalony, np. porozginane elementy słoneczka i kiedy sprzęgło jest rozłączone to biją w łożysko, bo docisk się obraca razem z kołem zamachowym.
EDIT
Byłem właśnie w piwnicy i obejrzałem sobie starą tarczę. Ją faktycznie da się odwrotnie założyć, ale jaki to by miało wpływ na pracę sprzęgła tego nie wiem. Najpewniej by nie wysprzęglało tak jak trzeba bo tarcza zaparła by się o koło zamachowe, a zdrugiej strony nie wiem czy jak założył by odwrotnie tarczę ro czy wogóle udało by się docisk dokręcić do koła. Aje tarcza w każdym razie jest "jednostronna"
Łożysko na stałe zamontowane jest do łapy sprzęgła, jego wewnętrzna część (ta co siedzi na wałku) też jest nieruchoma, więc nie powinno nic się z nim dziać jak nie wciskasz sprzęgla. Obrotowy jest tylko element, który ma kontakt ze słoneczkiem w momencie wciśnięcia sprzęgła. I to właśnie wtedy łożysko szumi kiedy jest zużyte, a nie jeśli sprzęgło nie jest wciśnięte.
A może masz docisk rozwalony, np. porozginane elementy słoneczka i kiedy sprzęgło jest rozłączone to biją w łożysko, bo docisk się obraca razem z kołem zamachowym.
EDIT
Byłem właśnie w piwnicy i obejrzałem sobie starą tarczę. Ją faktycznie da się odwrotnie założyć, ale jaki to by miało wpływ na pracę sprzęgła tego nie wiem. Najpewniej by nie wysprzęglało tak jak trzeba bo tarcza zaparła by się o koło zamachowe, a zdrugiej strony nie wiem czy jak założył by odwrotnie tarczę ro czy wogóle udało by się docisk dokręcić do koła. Aje tarcza w każdym razie jest "jednostronna"
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
tez bylem wlasnie obejrzec stara tarczei powiem tyle ze trzeba by byc cholernie zdolnym zeby odwrotnie zalozyc wiec raczej to odpada
czyli moze byc docisk... dalem go do przeszlifowania i zmatowienia, bo jak go sie wyciagnelo to mial kolory tęczy na sobie i niezle rowki od zjechanej tarczy poprzedniej
no i jeszcze te chrupanie... przed wymiana sprzegla go nie bylo!!
czyli moze byc docisk... dalem go do przeszlifowania i zmatowienia, bo jak go sie wyciagnelo to mial kolory tęczy na sobie i niezle rowki od zjechanej tarczy poprzedniej
no i jeszcze te chrupanie... przed wymiana sprzegla go nie bylo!!
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
http://www.moto-sklep.pl/index.php?modu ... pa=r101120
Polecam tarczę firmy NKK.
A jak idziesz po najtańszej linii to tak
Docisk 164 zł
Tarcza 152 zł
Łożysko oporowe 59 zł
Co daje nam sumę 375 zł + jakaś tam pewnie przesyłka co daje nam nie więcej niz 400 zł Pozdro
Polecam tarczę firmy NKK.
A jak idziesz po najtańszej linii to tak
Docisk 164 zł
Tarcza 152 zł
Łożysko oporowe 59 zł
Co daje nam sumę 375 zł + jakaś tam pewnie przesyłka co daje nam nie więcej niz 400 zł Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4