Turbo kit V6 Wuax / Martines_black / Zakrzew-89
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Tak więc bolid gotowy
Na próbach przeszedł moje oczekiwania, jak się wszystko podociera jadę na hamownie. Po pierwszym prototypie Kalego, można powiedzieć że V6 turbo to już rutyna
Kali, wrzuć fotki !
A teraz jak jest już co trzeba pod maską, pora pomyśleć o wizualnym liftingu. Koniecznym stało się dorobienie wlotu powietrza na masce.
Na razie myślę jak to ma wyglądać aby nie popsuć wyglądu karoserii.
No i przy seryjnym wydechu samochód jest wyjątkowo cichy, słychać tylko ten charakterystyczny dźwięk turbiny. Jestem zachwycony.
Na próbach przeszedł moje oczekiwania, jak się wszystko podociera jadę na hamownie. Po pierwszym prototypie Kalego, można powiedzieć że V6 turbo to już rutyna
Kali, wrzuć fotki !
A teraz jak jest już co trzeba pod maską, pora pomyśleć o wizualnym liftingu. Koniecznym stało się dorobienie wlotu powietrza na masce.
Na razie myślę jak to ma wyglądać aby nie popsuć wyglądu karoserii.
No i przy seryjnym wydechu samochód jest wyjątkowo cichy, słychać tylko ten charakterystyczny dźwięk turbiny. Jestem zachwycony.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Witam.Nie będę się zagłębiał w drobiazgowe szczegóły jeżeli chodzi o modyfikacjie bo to wierna kopia tego co było u mnie.Czyli zostały podniesione głowice w celu odprężenia,wymiana sprzęgła na spieka 6-klocków,obróbka głowic planowania wymiana uszczelniaczy,nowy pasek rozrządu i napinacz,nowe paski,olej i płyny.Do tego doszła instalka KME z oprogramowaniem już pod turbo,zegary w słupku boost,egt,afr oraz tarcze nacinane nawiercane Black Diamont + nowe kolocki .
Ostatnio zmieniony 2006-12-23 00:41 przez KALI, łącznie zmieniany 5 razy.
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Drzymek pisał o Wuaxie i o sobie
Drzymek [u]NIE[/u] pisze:Czyli 2 przednionapędowych killer`ów pod Warszawą
Drzymek pisze:Czyli 2 przednionapędowych killer`ów w Polsce
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
No piekinie, pieknie gratulacje
powoli ja nie moge przestac myslec o podobnych projektach mojej nuni z tym ze narazie moge sobie tylko pomarzyć z braku kaski ale moze cos na wiosnę albo póżniej bo czeka mnie jeszcze malowanko całego autka
powoli ja nie moge przestac myslec o podobnych projektach mojej nuni z tym ze narazie moge sobie tylko pomarzyć z braku kaski ale moze cos na wiosnę albo póżniej bo czeka mnie jeszcze malowanko całego autka
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
miec turbine w garage to wiezcholek góry lodowej a koszt zapewne taki, ze sobie koljnego Probka kupisz ale nie ma nic za darmo!!chajs pisze:A ile taki projekcik kosztuje gdzie to mozna dostac??? Bo mam turbine od s13 i tak myslem czy z ego bym cos nie wymotal ale trzeba kompa przeprogramowac jak sie nie myle.
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
piekna sprawa, moje gratulacje.
..jedno pytanie mi sie tylko nasowa, ile taki przerobiony silniczek pojezdzi?
pozdr
..jedno pytanie mi sie tylko nasowa, ile taki przerobiony silniczek pojezdzi?
pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Kali pierwszy raz słysze o oprogramowaniu KME do turbo ,regulacja tam się odbywa na takiej lini podobnej do paraboli.Te wtryskiwacze matrix padaja jak muchy po muchozolu.
Jak byś skrócił przewody od wtryskiwaczy do kolektora ssącego to byś miał troszke lepsze efekty na gazie .
Pozdrawiam wesołych świąt
Jak byś skrócił przewody od wtryskiwaczy do kolektora ssącego to byś miał troszke lepsze efekty na gazie .
Pozdrawiam wesołych świąt
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie każda linia wyznaczona przez 5 punktów to parabola.
A wytrzymałość Matrixów - widocznie trafiałeś na klientów w rodzaju Sebastiana - na podstawie jego doświadczeń (patrz stopka) też można powiedzieć, że druga generacja pada jak muchy, bo wykończył dwie. Te wtryskiwacze jeździły u Kaliiego, moc była zdecydowanie większa niż seria, Kamil raczej nie jeździł z prędkością spacerową... Więc w czym tkwi problem, dlaczego jemu nie padały jak muchy? Może dlatego, że sam regulował instalkę? A może jego w ogóle rzadziej się psuje z powodu kultury obsługi auta i robienia wszystkiego na czas?
A wytrzymałość Matrixów - widocznie trafiałeś na klientów w rodzaju Sebastiana - na podstawie jego doświadczeń (patrz stopka) też można powiedzieć, że druga generacja pada jak muchy, bo wykończył dwie. Te wtryskiwacze jeździły u Kaliiego, moc była zdecydowanie większa niż seria, Kamil raczej nie jeździł z prędkością spacerową... Więc w czym tkwi problem, dlaczego jemu nie padały jak muchy? Może dlatego, że sam regulował instalkę? A może jego w ogóle rzadziej się psuje z powodu kultury obsługi auta i robienia wszystkiego na czas?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
No i stało się, w trakcie ostrej jazdy termostat stanął mi dęba odcinając chłodzenie silnika. Zanim się zatrzymałem temperatura skoczyła powyżej czerwonej kreski, a efekt wiadomy silnik stanął dęba
Probe znowu u Kalego, teraz robimy dół.
A co do tuningu, mam parę przemyśleń z obserwacji:
1. Dołożenie tak dużo mocy do silnika powoduje dalsze konsekwencje.
Bardzo newralgiczne staje się chłodzenie, zupełnie jak z komputerem Z przegrzewaniem miałem od początku kłopoty, w końcu to dodatkowe 60KM, których straty trzeba odprowadzić. Ponadto intercooler częściowo przesłania chłodnicę, nie mówiąc o tablicy rejestracyjnej przed wlotem. Tym razem musimy to poprawić, zwiększyć wlot powietrza.
2. Przełożenia w skrzyni biegów są zupełnie niedostosowane do nowych parametrów silnika. Co z tym zrobić jeszcze nie wiem.
3.Koniecznie na masce potrzebny jest wlot powietrza do stożka
4. Można by wyczaić jakiś układ elektryczny opóźniający wyłączanie silnika w celu schłodzenia turbiny, czekanie po jeździe aż ostygnie jest lekko upierdliwe, wyobrażam sobie to tak, wysiadam normalnie i zamykam samochód a silnik jeszcze chodzi zanim turbina nie osiągnie właściwej temperatury.
5. No i oczywiście problem notorycznego zrywania trakcji i to nie tylko przy starcie Myślę jak docisnąć mu przód, ale bez obniżania, w końcu jeździmy po takich drogach jakie mamy a nie chciał bym bać się każdego krawężnika
Probe znowu u Kalego, teraz robimy dół.
A co do tuningu, mam parę przemyśleń z obserwacji:
1. Dołożenie tak dużo mocy do silnika powoduje dalsze konsekwencje.
Bardzo newralgiczne staje się chłodzenie, zupełnie jak z komputerem Z przegrzewaniem miałem od początku kłopoty, w końcu to dodatkowe 60KM, których straty trzeba odprowadzić. Ponadto intercooler częściowo przesłania chłodnicę, nie mówiąc o tablicy rejestracyjnej przed wlotem. Tym razem musimy to poprawić, zwiększyć wlot powietrza.
2. Przełożenia w skrzyni biegów są zupełnie niedostosowane do nowych parametrów silnika. Co z tym zrobić jeszcze nie wiem.
3.Koniecznie na masce potrzebny jest wlot powietrza do stożka
4. Można by wyczaić jakiś układ elektryczny opóźniający wyłączanie silnika w celu schłodzenia turbiny, czekanie po jeździe aż ostygnie jest lekko upierdliwe, wyobrażam sobie to tak, wysiadam normalnie i zamykam samochód a silnik jeszcze chodzi zanim turbina nie osiągnie właściwej temperatury.
5. No i oczywiście problem notorycznego zrywania trakcji i to nie tylko przy starcie Myślę jak docisnąć mu przód, ale bez obniżania, w końcu jeździmy po takich drogach jakie mamy a nie chciał bym bać się każdego krawężnika
Ostatnio zmieniony 2007-01-24 11:05 przez Wuax, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696