Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Problem z dmuchawą
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Panowie a teraz ja kieruję sie do was z problemem A problem tkwi w tym że nie wiem jak wyciągnąć chłodniczke klimatyzacji ta co jest pod deska rozdzielczą ?? Sprawa wygląda tak Wyjąłem deskę rozdzielczą aby zamontować co nieco i przerobić i po wyjęciu z wielkim bólem tej części nawiewu co jest silniczek od dmuchawy moim oczom ukazał sie kawałek chłodniczki od klimy i przerzyłem szok takiego syfu to dawno nie widziałem. Teraz chciałbym ja wyciągnąć i wyczyścić ale nie wiem jak to zrobić bo w żadem sposób nie idzie jej wyjąć. wie ktos jak do niej zajść i z której strony ?? I prosze o jak najszybsza odpowiedż mam nadzieję że to przynajmniej ktos wie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Wypowiem się do tych postów powyżej. Przekaźnik w gumie pomiędzy lampą a akumulatorem jest od regulacji zawieszenia ale i od dmuchawy. Jeżeli do niego dostaje się wilgoć, to on rdzewieje. Miernik na kostce przy silniku pokazuje napięcie (też tak miałem), ale praktycznie brakuje prądu - tak jakby napięcie było podawane przez dużą rezystancję. Prawdopodobnie ten prąd wystarczył dla żarówki ale dla kilkudziesięciowatowego silnika już nie. Trzeba wymienić ten przekaźnik.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Serwisówka, Grupa 12: Climate Control System, Sekcja 02: Heating and Defrosting, Dział: Removal and Installation, Pozycje: Heater Case i Heater Core.
Wszystko dokładnie wyjaśnione z rysunkami.
Serwisówkę dostaniesz na pierwszym zlocie, na którym się po dwóch latach być może łaskawie pojawisz.
Wszystko dokładnie wyjaśnione z rysunkami.
Serwisówkę dostaniesz na pierwszym zlocie, na którym się po dwóch latach być może łaskawie pojawisz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Ale jak macie taki syf jak ja a zapewne tak jest to płukanie go jakimys tam środkami sorka za wyrażenie gówno da no moze na kilka dni takiego syfu nie wypłuczesz.OLEY pisze:Hehe, bo wyjęcie tego ustrojswa graniczy praktycznie z cudem
Tzn., nie mówię, ze to nie możliwe, ale z reguły każdy ratuje się "odkamienianiem" i płukaniem, zamiast wyciąganiem.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Hehe, no rada niesamowita.wargawiesiek pisze:odkręć wszystko dookoła nagrzewnicy a później to już łatwo pójdzie jak zostanie sama nagrzewnica.
Bez urazy Wiesiek, ale to tak, jakbyś przy wymianie spalonej
żarówki poradził, by wykręcić wszystko w koło żarówki, a jak zostanie sama żarówka, to pójdzie już łatwo.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Widze człowieku że ty nawet tego na oczy nie widziałeś Ta metoda jest w tej sytuacji nie da rady.wargawiesiek pisze:odkręć wszystko dookoła nagrzewnicy a później to już łatwo pójdzie jak zostanie sama nagrzewnica.
Robert dzieki za wskazówke to ja mam niby czym na ten zlot przyjechać ?? Jak karzesz mi tym samym czekać na złożenie całego ... aż 2,5 miecha za takie rady serdecznie dziękuje ale nie skorzystam. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
No panowie udało mi sie zdjąć ten dolny plastyk osłaniający chłodniczkę Ile mogłem to wyczyściłem odkurzaczem i przedmuchałem kompresorem ja z drugiej strony aby syfy wszystkie wyleciały i powiem że jest prawie tak jak bym chciał ale niestety do stanu takiego jak nowa jej nie doprowadziłem bo trzeba by było ja chyba karczerem przelecieć a w samochodzie to ciężko
Tak więc panowie powiem wam jak to wygląda(wygłądało) to w naszych jedynkach. Jak ktos ma klimę to cały syf sie zatrzymuje na chłodniczce od klimy bo jest pierwsza, na nagrzewnicy u mnie było 0 syfu jak nówka wyglądała. Gorzej maja ci co nie mają klimy caly syf macie na nagrzewnicy Ktos może zapytać jak dużo tego syfu może tam być a ja odpowiem tak, wyciągał ktoś kiedyś pełen worek z odkurzacza ?? No to tak to wygląda. Nie zdziwię sie jak teraz zacznie mi dmuchawa lepiej wiać Do tego już wiem dlaczego po załączeniu klimy śmierdziało grzybkami bo miały gdzie sie rozwijać Tak wiec główny feler panowie naszego nawiewu tkwi w tym że nie mamy filtru powietrza tylko za niego robi chłodniczka od klimy. Pozdro
Tak więc panowie powiem wam jak to wygląda(wygłądało) to w naszych jedynkach. Jak ktos ma klimę to cały syf sie zatrzymuje na chłodniczce od klimy bo jest pierwsza, na nagrzewnicy u mnie było 0 syfu jak nówka wyglądała. Gorzej maja ci co nie mają klimy caly syf macie na nagrzewnicy Ktos może zapytać jak dużo tego syfu może tam być a ja odpowiem tak, wyciągał ktoś kiedyś pełen worek z odkurzacza ?? No to tak to wygląda. Nie zdziwię sie jak teraz zacznie mi dmuchawa lepiej wiać Do tego już wiem dlaczego po załączeniu klimy śmierdziało grzybkami bo miały gdzie sie rozwijać Tak wiec główny feler panowie naszego nawiewu tkwi w tym że nie mamy filtru powietrza tylko za niego robi chłodniczka od klimy. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- wargawiesiek
- Posty: 371
- Rejestracja: 2007-01-19 19:46
- Galeria: viewtopic.php?t=11379
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Bogdan9999 pisze:Robert dzieki za wskazówke to ja mam niby czym na ten zlot przyjechać ?? Jak kazesz mi tym samym czekać na złożenie całego ... aż 2,5 miecha za takie rady serdecznie dziękuje ale nie skorzystam. Pozdro
Sorry - nie wiedziałem, że od dołączenia tutaj masz wciąż niejeżdżącego Probka.Robert pisze:Serwisówkę dostaniesz na pierwszym zlocie, na którym się po dwóch latach być może łaskawie pojawisz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Czyli tak panie i panowie
Aby dostać sie do tego potrzeba odkręcić deskę rozdzielczą nie będę opisywał tego bo mi sie nie chce. Najpierw odkręcacie śruby mocujące te dwie po lewej stronie części nawiewu. Potem wyciągacie tą część co jest zaznaczona na żółto. Następnie odpinacie zaczepy co są zaznaczone na czerwono jest ich 6 sztuk, 4 z przodu łatwo do nich sie dostać a a do 2 z tyłu to nie tak prosto ale to zależy od szybkich rączek Następnie wyjmujecie dolną część puszki i już macie jakiś tam dostęp w miarę dobry do wyczyszczenia jeśli nie da rady wyjąć tej dolnej części to rozegnijcie ja w miarę rozsądku i do działa.
Dodam że to zaznaczone na zielono to pozycja w jakiej znajduje sie chłodniczka od klimy, a to zaznaczone na niebiesko to nagrzewnica u mnie była czysta jak nówka więc nie było potrzeby jej czyścić. Po skończonej operacji wszystko składamy i git. Dodam ze do czyszczenia chłodniczki polecam odkurzacz, ręce, kompresor. To powinno wam wystarczyć mi wystarczyło. OLEY pytałeś o linki ja sie z nimi nie bawiłem kombinerkami je poucinałem bo zakładam od razu elektryczne sterowanie nawiewem.
Pozdrawiam i miłej pracy
Aby dostać sie do tego potrzeba odkręcić deskę rozdzielczą nie będę opisywał tego bo mi sie nie chce. Najpierw odkręcacie śruby mocujące te dwie po lewej stronie części nawiewu. Potem wyciągacie tą część co jest zaznaczona na żółto. Następnie odpinacie zaczepy co są zaznaczone na czerwono jest ich 6 sztuk, 4 z przodu łatwo do nich sie dostać a a do 2 z tyłu to nie tak prosto ale to zależy od szybkich rączek Następnie wyjmujecie dolną część puszki i już macie jakiś tam dostęp w miarę dobry do wyczyszczenia jeśli nie da rady wyjąć tej dolnej części to rozegnijcie ja w miarę rozsądku i do działa.
Dodam że to zaznaczone na zielono to pozycja w jakiej znajduje sie chłodniczka od klimy, a to zaznaczone na niebiesko to nagrzewnica u mnie była czysta jak nówka więc nie było potrzeby jej czyścić. Po skończonej operacji wszystko składamy i git. Dodam ze do czyszczenia chłodniczki polecam odkurzacz, ręce, kompresor. To powinno wam wystarczyć mi wystarczyło. OLEY pytałeś o linki ja sie z nimi nie bawiłem kombinerkami je poucinałem bo zakładam od razu elektryczne sterowanie nawiewem.
Pozdrawiam i miłej pracy
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Ale po co?Bogdan9999 pisze:ja sie z nimi nie bawiłem kombinerkami je poucinałem bo zakładam od razu elektryczne sterowanie nawiewem.
Przeciez to prosto się zdejmuje. Wyciągasz radio, i inne bzdury z deski(zegarek) tak aby mozna było wsadzić tam rękę. Wtedy cięgna można powyciągać z elementu sterującego. Są powyginane jakby w "Z" ale bez wiekszych problemów można to wyciągnąć.
Probe I 2.2 GT '91
- Bogdan9999
- Posty: 4252
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
dmuchawa
Wysłany: 2005-07-01 20:35 Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Jeżeli ktoś potrzebuje jeszcze opory rezystora to podaję
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
szanowni klubowicze mam pytanko czy podane wartosci rezystorów sa podane do ceramicznych czy powietrznych i które sa od którego biegu dmuchawy bo mam problem tylko z 1 i 2 biegiem
--------------------------------------------------------------------------------
Jeżeli ktoś potrzebuje jeszcze opory rezystora to podaję
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
szanowni klubowicze mam pytanko czy podane wartosci rezystorów sa podane do ceramicznych czy powietrznych i które sa od którego biegu dmuchawy bo mam problem tylko z 1 i 2 biegiem
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Do powietrznych, a który jest od którego, to wynika samo z siebie.
Czym większy opór, tym mniejszy (niższy) bieg.
Żeby było już na przyszłość :
Bieg I - 1,38 om
Bieg II - 0,62 om
Bieg III - 0,33 om
Bieg IV - 0,05 om
Trzeba pamiętać, że (jak się nie mylę) bieg pierwszy bierze opór z reszty.
Czym większy opór, tym mniejszy (niższy) bieg.
Żeby było już na przyszłość :
Bieg I - 1,38 om
Bieg II - 0,62 om
Bieg III - 0,33 om
Bieg IV - 0,05 om
Trzeba pamiętać, że (jak się nie mylę) bieg pierwszy bierze opór z reszty.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]