Problemy nowicjusza...

Valdi144
Posty: 2
Rejestracja: 2007-03-01 20:17

Problemy nowicjusza...

Post autor: Valdi144 »

To jest mój drugi post, więc jeżeli coś z nim nie tak to proszę nie zabijać... A więc moje probe ( 93r. 2,5) stało nie używane prawie 3 lata. Udało się je uruchomić ale mam kilka "dlaczego"

1. Dlaczego po odpaleniu silnika w kabinie rozlega się gong 3 serie po 5 dźwięków mimo to że na tablicy wszystkie kontrolki pogasły, drzwi zamknięte a kierowca przypięty?

2. Dlaczego podczas jazdy auto nie przyzwoicie mruga lewym okiem? Zdarza się to podczas jazdy na nierównościach oraz podczas skrętu w lewo. I nie ma na to wpływu czy lampy są zapalone czy nie. Lampa chowa się i wysuwa kilkanaście razy. W końcu padnie mechanizm otwierania...

3. Dlaczego ciągle pracuje wentylator chłodnicy? Klima wyłączona, auto wyłączone, kluczyk wyciągnięty a on pracuje. W końcu wypiołem bezpiecznik z modułu pod maską... Co ciekawe mimo braku bezpiecznika wentylator chłodnicy się załancza.

4. Jak się robi tkz. stopkę czy podpis pod postem?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Co do pkt.1 to prawdopodobnie sygnał poduszek powietrznych a raczej ich braku.Co do pkt.3 miałem coś takiego jak odpięły mi się wtyczki które idą koło bagnetu nad rozrządem[chyba termostat był odpięty].Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

No to tak
ad1. najpradopodobniej nie masz poduszek powietrznych bo taki dziwek sygnaluje blad stemu airbag
ad2. pewnie wina elektryki jak masz gdzies zwaircie to moze tak robic poszukaj po kablach moze w przel;aczniku
ad3 pewnie masz przerwany ktorys z przewodow od zalacznia wentylatora i nie styka a ze sterowane sa przerwaniem to jest wlaczony non stop sprawdz kable (a jak ci sie zalcza bez bezpiecznika to juz nie jest dobrze albo ktos w nim grzebal albo masz gdzies uwalone kable)
ad4 stopke robi sie w profilu
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Co do powyższych odpowiedzi to mam zastrzeżenie tylko do pkt. 1. Sprawdź czy nie jest poprostu na krótko podłączony wentylator. Było kilku takich gigantów, że jak im się czujnik włączania wentylatora skopał to włączali wentylator na stałe.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Witam!

Ad2. To też może być problem z manetką zespoloną, ja tak miałem i też na nierównoiściach oczka mi szalały.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Valdi144
Posty: 2
Rejestracja: 2007-03-01 20:17

Post autor: Valdi144 »

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozwolę sobie jeszcze po dopowiadać.

1. Być może jest to błąd poduszek ale kontrolka od poduszek po zapaleniu silnika gaśnie. Zachowuje się tak jak gdyby z poduchą było wszystko ok. ???

2. Latająca "powieka". Dzisiaj nawet zaczęła wariować po zamknięciu bagażnika. Boję się trzasnąć drzwiami...

3. Być może ktoś porobił jakieś wynalazki (chociaż instalacja wygląda na orginalną) bo mimo tego że bezpiecznika nie ma po nagrzaniu auta wentylator się załancza.

Czasami mam wrażenie że to auto żyje własnum życiem....
maruder_22
Posty: 46
Rejestracja: 2007-01-23 13:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Michałów

Post autor: maruder_22 »

witam mi też 4 razy gong się wydobywa zanim zapale ale elektryk mówił ze to coś jest odłączone albo te pierwsze wersje2 miały taki start ale poduchy ok są pozdro
Auto sportowe nie jest autem wyścigowym.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Co do tych gongów to jak w 1gen namieszałem przy stacyjce wypadły mi 2 kabelki które sygnalizowały że kluczyk jest w stacyjce :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Bartekk
Posty: 141
Rejestracja: 2004-10-17 15:13
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10629
Lokalizacja: Tarnów/Mullingar, Irlandia

Post autor: Bartekk »

u mnie t osamo.zanim odpale tez odzywaja sie 4 gongi. ale wszytsko jest ok.przynajmniej tak mi sie wydaje...:)
był 2.0 USA 93r
jest Passat TDI Sport 170KM 2003r
Awatar użytkownika
nerVous
Posty: 238
Rejestracja: 2003-08-13 12:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: nerVous »

u mnie tez jest sygnal przed odpaleniem wozu. wazniejsze ile ich jest. na daszku przeciwslonecznym mam notatke ze 5 gongow oznacza cos ni etak z poducha. zawsze slysze 4 wiec raczej ok mam :wink:
kom. 504308665
reddi28@wp.pl
II gen.2.0 93'USA
Awatar użytkownika
thebestcars
Posty: 227
Rejestracja: 2004-11-29 20:15
Galeria: viewtopic.php?t=6093
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: thebestcars »

jesli chodzi o chlonice :)

to ja mialem taki problem :)

mialem zepsuty czujnik temperatury do koputera i wetyklaor nigdy nie gasl zimny rano odpalony a wetylatory chodzilY

:)
Mam czerwonego PROBASA II (wersja EUROPEJSKA z 1993) Poddałęm go tuningowi :]
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!! :)
Obrazek
:)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

thebestcars pisze:jesli chodzi o chlonice :)...
...do koputera i wetyklaor nigdy nie gasl zimny rano odpalony a wetylatory chodzilY
:D
Jakie Ty masz ciekawe urządzenia w probie. :D
Pierwszy raz o takich słyszę. :D

Jeżeli chodzi o wetyklaor :wink: , to TBC może mieć rację.
Czujnik może być cały czas zwarty, ewentualnie ktoś ominął czujnik i
zrobił dodatkowy włącznik w szoferce.

Co do lampy, przypuszczam, że coś jest uszkodzone przy włączniku
lamp. Możliwe, że przy wstrząsach ( dziury, trzaśnięcie drzwiami, czy maską) powstaje zwarcie, silniczek dostaje prąd i "wariuje".
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
thebestcars
Posty: 227
Rejestracja: 2004-11-29 20:15
Galeria: viewtopic.php?t=6093
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: thebestcars »

napewno tak sie dzilo bo ... robil zwracie i wylaczal kopa i stales jak ciec ta swiatlach bo ci zgasl 10-15 min i mogles jechac dalej :(

bo w probe sa 3 czujnki temp cieczy
1 do wetylatora
2 do kopa
3 do wskazówki w liczniku
Mam czerwonego PROBASA II (wersja EUROPEJSKA z 1993) Poddałęm go tuningowi :]
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!! :)
Obrazek
:)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Może w dwójkach macie jakiś czujnik do kopa, ale u mnie do tego służy turbina. :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”