Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-03-29 22:25
- Galeria: viewtopic.php?t=5765
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-03-29 22:25
- Galeria: viewtopic.php?t=5765
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ja obstawiam zwężenie dolotu powietrza, tak jak pisałem już poprzednio. aby gaz który jest wprowadzany do układu dolotowego powietrza był dobrze mieszany z nim wykorzystuje się tzw miksery(chyba). Przekrój takiego miksera jest zwykle o połowę mniejszy od przekroju dolotu powietrza. Stąd na benzynie powyżej 5000 obrotów zaczyna go brakować i zamula auto.
Jak będe miał dziś czas to zrobię fotkę swojego miksera. Niestety taka jest wada posiadania instalacji gazowej 2 gen. Ja żeby poszaleć na benzynce muszę ściągać swój mikser .
Jak będe miał dziś czas to zrobię fotkę swojego miksera. Niestety taka jest wada posiadania instalacji gazowej 2 gen. Ja żeby poszaleć na benzynce muszę ściągać swój mikser .
Probe 2.5 V6 93r
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-03-29 22:25
- Galeria: viewtopic.php?t=5765
- Lokalizacja: Bydgoszcz
hmm no masz racje, ale kiedys bylo ok ciagnal do 7tys i nic nie przymulal a przy instalce od tego czasu nie bylo nic ruszanemaanu pisze:ja obstawiam zwężenie dolotu powietrza, tak jak pisałem już poprzednio. aby gaz który jest wprowadzany do układu dolotowego powietrza był dobrze mieszany z nim wykorzystuje się tzw miksery(chyba). Przekrój takiego miksera jest zwykle o połowę mniejszy od przekroju dolotu powietrza. Stąd na benzynie powyżej 5000 obrotów zaczyna go brakować i zamula auto.
Jak będe miał dziś czas to zrobię fotkę swojego miksera. Niestety taka jest wada posiadania instalacji gazowej 2 gen. Ja żeby poszaleć na benzynce muszę ściągać swój mikser .
Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory Niech moc bedzie z nami
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Z tym mikserem to nie zawsze tak jest. Średnica mojego miksera była niewiele mniejsza niż średnica dolotu, na benzynie jechał prawie tak samo jak bez, natomiast przy mocniejszym pędzlu gaz zalewał mi silnik. Obecnie mam instalkę postawioną na BLOS i jest o wiele lepiej ale koniec już z OT Asic, najlepiej będzie jak wymontujesz mikser i obadasz jak Probek śmiga. Niewiele roboty a wyeliminujesz już jedną rzecz.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Hej Asic co z Twoim problemem? Rozwiązany? Jeśli tak to co było zle? Mam podobny problem - gorzej przyspiesza. Wciskam gaz a on jakby chciał iść ale nie mógł. Coś jakby go tłumi. Jezdził na gazie u poprzedniego właściciela, ja wyrzuciłem instalację i od jakiegoś pół roku jezdzi na benie w ogóle bez instalacji.
Fight like a man!!!
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
W tym przypadku problem raczej nie leży po stronie zatkanego kata. Zależy czy poprzednia instalka miała emulację wtrysków. Jeśli nie to komp czasami ma prawo adoptować się do zasilania na gazie no i przede wszystkim kwestia wtryskiwaczy czy są zapieczone czy nie? Szpagat czym to się objawia? Auto szrpie Ci w pewnych zakresach prędkości obrotowej? Czy przyspiesza mułowato acz płynnie?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
Objawia się to tym, że na wysokich obrotach silnik jakby nie daje rady- auto nie jest dużo wolniejsze ale jakaś tam różnica jest. Było podłączane pod komputer i wszystko ok. 2 objaw jest jeszcze taki, że pali 16 l/100 czyli więcej niż większości klubowiczów. W środę mam kolejną sesję u mechanika, może coś znajdzie A kata to ja nie mam bo po co on mnie?
Fight like a man!!!
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- szpagat
- Posty: 205
- Rejestracja: 2007-02-03 14:34
- Galeria: viewtopic.php?t=11166
- Lokalizacja: Piła
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
-- oryginalny post 2015-08-04 11:32 --
Witam podpinam się pod ten temat.
Nie mam mocy do 120 na godzinę idzie mi powoli na 2 lub 3 biegu jak dodam na maxa gazu to nie wciska w fotel.
Raz jak jechałem ma autostradzie to zaczął iść ale od 140 do 230 na gazie.
Ogólnie na wolnych obrotach po dodaniu gazu szarpie troche
A i proszę was napiszcie mi co to ja mam za kable porozlanczane i z czym to ma związek :
https://www.dropbox.com/sh/dkcm7hkkhoc2 ... eINqa?dl=0
Witam podpinam się pod ten temat.
Nie mam mocy do 120 na godzinę idzie mi powoli na 2 lub 3 biegu jak dodam na maxa gazu to nie wciska w fotel.
Raz jak jechałem ma autostradzie to zaczął iść ale od 140 do 230 na gazie.
Ogólnie na wolnych obrotach po dodaniu gazu szarpie troche
A i proszę was napiszcie mi co to ja mam za kable porozlanczane i z czym to ma związek :
https://www.dropbox.com/sh/dkcm7hkkhoc2 ... eINqa?dl=0
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
szara oświetlenie komory silnika, z zołta gumką od gazu a ta czarna od urwanego czujnika
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Czy zerwany czujnik temperatury wody może przyczynić się do zamulania?...
I jeszcze jedno pytanie..
Na postoju dochodzę autem tylko do 5500 obrotów
I wskazówka skacze
Miałem robiony rozrząd ale nie wiem jak było wcześniej.
I jeszcze mam taki objaw że jak odpalam zagrzany silnik( postój na stacji) to szarpie i gaśnie szczególnie na gazie...
I jeszcze jedno pytanie..
Na postoju dochodzę autem tylko do 5500 obrotów
I wskazówka skacze
Miałem robiony rozrząd ale nie wiem jak było wcześniej.
I jeszcze mam taki objaw że jak odpalam zagrzany silnik( postój na stacji) to szarpie i gaśnie szczególnie na gazie...
- Spider33
- Posty: 1243
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Podstawowa sprawa to kable i świece. Na zimnym będzie ok bo większą dawkę paliwa dostaje. Sprawdz to najpierw.MajinSky pisze: I jeszcze mam taki objaw że jak odpalam zagrzany silnik( postój na stacji) to szarpie i gaśnie szczególnie na gazie...
- pawlacz
- Posty: 377
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Jak podczas jazdy również kręci się do 5500 obrotów, to obrotomierz zakłamuje. Ja tak mam od początku i nadal nie znalazłem przyczyny usterki. Na pewno można wykluczyć aparat zapłonowy.MajinSky pisze:Czy zerwany czujnik temperatury wody może przyczynić się do zamulania?...
I jeszcze jedno pytanie..
Na postoju dochodzę autem tylko do 5500 obrotów
I wskazówka skacze
Miałem robiony rozrząd ale nie wiem jak było wcześniej.
I jeszcze mam taki objaw że jak odpalam zagrzany silnik( postój na stacji) to szarpie i gaśnie szczególnie na gazie...
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Słuchajcie byłem na hamowni
Wynik 140 koni na benzynie
136 koni na gazie
Auto nierówno chodzi
Na wykresie odcięcie przy 5500
Tylko mechanik coś tam kalibrował według mojego obrotomierza.
Na dniach zmieniam dolot na oryginalny przepływomierz zmienię i odrazu ten urwany czujnik.
Pytania :
-Kody błędów sprawdzać sam?
- jak sprawdzić obroty
Probe USA 2.5 93r
Bo jak dzwonie do mechaników to mówią że nie ma jak się podpiąć.
Wykres w załączniku
Wynik 140 koni na benzynie
136 koni na gazie
Auto nierówno chodzi
Na wykresie odcięcie przy 5500
Tylko mechanik coś tam kalibrował według mojego obrotomierza.
Na dniach zmieniam dolot na oryginalny przepływomierz zmienię i odrazu ten urwany czujnik.
Pytania :
-Kody błędów sprawdzać sam?
- jak sprawdzić obroty
Probe USA 2.5 93r
Bo jak dzwonie do mechaników to mówią że nie ma jak się podpiąć.
Wykres w załączniku
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
obrotami sie nie przejmuj. kody błędów sprawdź sobie sam, nie jest to zadna filozofia, a jak nie wiesz jak to poszukaj na forum wszystko jest opisane krok po kroku., wymień czujnik ustaw zapłon wymień świece bo pewnie juz stare , wyczyść kopułkę. jak odczytasz błędy to napisz jakie są. i mozesz robić pomiar kompresji
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Okej jak będzie trochę kaski to zrobię i napisze co i jak.
Błędów sprawdzić nie mogę bo mi nie działa Check engine wogole.
Łatwo rozebrać deskę żeby sprawdzić żarówkę?
Błędów sprawdzić nie mogę bo mi nie działa Check engine wogole.
Łatwo rozebrać deskę żeby sprawdzić żarówkę?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Kwestia obrotów to stała bolączka probe z 93r. Różne bywały przypadki, u jednych problemy wiązki, u innych sam licznik wystarczał. To że na liczniku dochodzi do 5500RPM czy ile tam, to nie znaczy że wg ECU nie kręci go do końca (8000-8200RPM).
Temat sprawdzania błędów jest b. prosty, wielokrotnie poruszany na forum znajdziesz go bez problemu - kup diodę led 12V i opornik 1kOhm można tak sprawdzić zamiast po kontrolce check engine.
Możesz zawsze go przywrócić do oryginału to jest dobra myśl. Poza tym uważaj jak będziesz kupował czujnik temperatury bo były różne - od 95-97 nie pasuje.
Świece, kable, kopułka, palec - dokładnie tak jak Romas mówi. Ewentualnie można spróbować aparat zapłonowy podmienić.
Do tego warto by było ustawić zapłon i tps. Zapłon ustawia się specjalną lampą stroboskopową po wprowadzeniu ECU w tryb serwisowy. Owszem znam ludzi co potrafią zrobić to dokładnie na słuch, ale ktoś kto nie ma styczności z tymi autami na co dzień, przestrzeli kąt wyprzedzenia zapłonu na 100%, więc poszukaj kogoś z lampą i wydrukuj mu instrukcję z forum (znajdziesz bez problemu).
Co do rozrządu - kiedy miałeś robiony, przez kogo, na jakich gratach... Zawsze możesz sam sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Zajmie Ci to 10minut.
Temat sprawdzania błędów jest b. prosty, wielokrotnie poruszany na forum znajdziesz go bez problemu - kup diodę led 12V i opornik 1kOhm można tak sprawdzić zamiast po kontrolce check engine.
Możesz zawsze go przywrócić do oryginału to jest dobra myśl. Poza tym uważaj jak będziesz kupował czujnik temperatury bo były różne - od 95-97 nie pasuje.
Świece, kable, kopułka, palec - dokładnie tak jak Romas mówi. Ewentualnie można spróbować aparat zapłonowy podmienić.
Do tego warto by było ustawić zapłon i tps. Zapłon ustawia się specjalną lampą stroboskopową po wprowadzeniu ECU w tryb serwisowy. Owszem znam ludzi co potrafią zrobić to dokładnie na słuch, ale ktoś kto nie ma styczności z tymi autami na co dzień, przestrzeli kąt wyprzedzenia zapłonu na 100%, więc poszukaj kogoś z lampą i wydrukuj mu instrukcję z forum (znajdziesz bez problemu).
Co do rozrządu - kiedy miałeś robiony, przez kogo, na jakich gratach... Zawsze możesz sam sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Zajmie Ci to 10minut.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- MajinSky
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-01-26 01:30
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=23077
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem
Dzieki wielkie za wyczerpująca odpowiedz.
Jak tylko będę miał czas i możliwości to postaram się zrobić wszystko.
Jak tylko będę miał czas i możliwości to postaram się zrobić wszystko.