Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

maanu
Posty: 13
Rejestracja: 2004-08-06 14:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: maanu »

mam pytanie, której generacji instalację gazową posiadasz?
Probe 2.5 V6 93r
asic
Posty: 84
Rejestracja: 2005-03-29 22:25
Galeria: viewtopic.php?t=5765
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: asic »

hmm nie wiem ktorej, ale jest to instalka BRC
Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory :) Niech moc bedzie z nami ;)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A spalanie jak? Podskoczyło drastycznie czy coś w tym stylu?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
asic
Posty: 84
Rejestracja: 2005-03-29 22:25
Galeria: viewtopic.php?t=5765
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: asic »

RX pisze:Witam,

A spalanie jak? Podskoczyło drastycznie czy coś w tym stylu?

Pzdr.
nie...spalanie jak bylo tak jest
Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory :) Niech moc bedzie z nami ;)
maanu
Posty: 13
Rejestracja: 2004-08-06 14:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: maanu »

ja obstawiam zwężenie dolotu powietrza, tak jak pisałem już poprzednio. aby gaz który jest wprowadzany do układu dolotowego powietrza był dobrze mieszany z nim wykorzystuje się tzw miksery(chyba). Przekrój takiego miksera jest zwykle o połowę mniejszy od przekroju dolotu powietrza. Stąd na benzynie powyżej 5000 obrotów zaczyna go brakować i zamula auto.
Jak będe miał dziś czas to zrobię fotkę swojego miksera. Niestety taka jest wada posiadania instalacji gazowej 2 gen. Ja żeby poszaleć na benzynce muszę ściągać swój mikser :( .
Probe 2.5 V6 93r
asic
Posty: 84
Rejestracja: 2005-03-29 22:25
Galeria: viewtopic.php?t=5765
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: asic »

maanu pisze:ja obstawiam zwężenie dolotu powietrza, tak jak pisałem już poprzednio. aby gaz który jest wprowadzany do układu dolotowego powietrza był dobrze mieszany z nim wykorzystuje się tzw miksery(chyba). Przekrój takiego miksera jest zwykle o połowę mniejszy od przekroju dolotu powietrza. Stąd na benzynie powyżej 5000 obrotów zaczyna go brakować i zamula auto.
Jak będe miał dziś czas to zrobię fotkę swojego miksera. Niestety taka jest wada posiadania instalacji gazowej 2 gen. Ja żeby poszaleć na benzynce muszę ściągać swój mikser :( .
hmm no masz racje, ale kiedys bylo ok ciagnal do 7tys i nic nie przymulal a przy instalce od tego czasu nie bylo nic ruszane
Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory :) Niech moc bedzie z nami ;)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Z tym mikserem to nie zawsze tak jest. Średnica mojego miksera była niewiele mniejsza niż średnica dolotu, na benzynie jechał prawie tak samo jak bez, natomiast przy mocniejszym pędzlu gaz zalewał mi silnik. Obecnie mam instalkę postawioną na BLOS i jest o wiele lepiej ale koniec już z OT :wink: Asic, najlepiej będzie jak wymontujesz mikser i obadasz jak Probek śmiga. Niewiele roboty a wyeliminujesz już jedną rzecz.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Hej Asic co z Twoim problemem? Rozwiązany? Jeśli tak to co było zle? Mam podobny problem - gorzej przyspiesza. Wciskam gaz a on jakby chciał iść ale nie mógł. Coś jakby go tłumi. Jezdził na gazie u poprzedniego właściciela, ja wyrzuciłem instalację i od jakiegoś pół roku jezdzi na benie w ogóle bez instalacji.
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Jak nie masz gazu to czemu akurat ten temat kontynuujesz ? :) Najczęściej przyczyną takich objawów na benie jest niedrożny wydech.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

W tym przypadku problem raczej nie leży po stronie zatkanego kata. Zależy czy poprzednia instalka miała emulację wtrysków. Jeśli nie to komp czasami ma prawo adoptować się do zasilania na gazie no i przede wszystkim kwestia wtryskiwaczy czy są zapieczone czy nie? Szpagat czym to się objawia? Auto szrpie Ci w pewnych zakresach prędkości obrotowej? Czy przyspiesza mułowato acz płynnie?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Ronin ale on już pół roku jeździ na benie :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

A, chyba że tak, co nie zmienia faktu że ww. rzeczy też bym wziął pod lupę.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Objawia się to tym, że na wysokich obrotach silnik jakby nie daje rady- auto nie jest dużo wolniejsze ale jakaś tam różnica jest. Było podłączane pod komputer i wszystko ok. 2 objaw jest jeszcze taki, że pali 16 l/100 czyli więcej niż większości klubowiczów. W środę mam kolejną sesję u mechanika, może coś znajdzie :P A kata to ja nie mam :twisted: bo po co on mnie? :lol:
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

V-risy na górze działają? Selenoidy pracują?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

No właśnie próbowałem sprawdzić vris-y ale nie zobaczyłem wiele. Muszę doczytać na forum dokładniej(bo przeczytałem tylko pobieznie i myślałem, że już wiem co i jak) jak to się robi i sprawdzić, bo raczej nie liczę, że mechanik diagnozując auto sprawdzi coś takiego. :?
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: MajinSky »

-- oryginalny post 2015-08-04 11:32 --

Witam podpinam się pod ten temat.

Nie mam mocy do 120 na godzinę idzie mi powoli na 2 lub 3 biegu jak dodam na maxa gazu to nie wciska w fotel.

Raz jak jechałem ma autostradzie to zaczął iść ale od 140 do 230 na gazie.

Ogólnie na wolnych obrotach po dodaniu gazu szarpie troche :(

A i proszę was napiszcie mi co to ja mam za kable porozlanczane i z czym to ma związek :

https://www.dropbox.com/sh/dkcm7hkkhoc2 ... eINqa?dl=0
Załączniki
IMG_20150804_100500.jpg
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: Romas »

szara oświetlenie komory silnika, z zołta gumką od gazu a ta czarna od urwanego czujnika
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: MajinSky »

Czy zerwany czujnik temperatury wody może przyczynić się do zamulania?...

I jeszcze jedno pytanie..

Na postoju dochodzę autem tylko do 5500 obrotów
I wskazówka skacze

Miałem robiony rozrząd ale nie wiem jak było wcześniej.

I jeszcze mam taki objaw że jak odpalam zagrzany silnik( postój na stacji) to szarpie i gaśnie szczególnie na gazie...
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1243
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: Spider33 »

MajinSky pisze: I jeszcze mam taki objaw że jak odpalam zagrzany silnik( postój na stacji) to szarpie i gaśnie szczególnie na gazie...
Podstawowa sprawa to kable i świece. Na zimnym będzie ok bo większą dawkę paliwa dostaje. Sprawdz to najpierw.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 377
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: pawlacz »

MajinSky pisze:Czy zerwany czujnik temperatury wody może przyczynić się do zamulania?...

I jeszcze jedno pytanie..

Na postoju dochodzę autem tylko do 5500 obrotów
I wskazówka skacze

Miałem robiony rozrząd ale nie wiem jak było wcześniej.

I jeszcze mam taki objaw że jak odpalam zagrzany silnik( postój na stacji) to szarpie i gaśnie szczególnie na gazie...
Jak podczas jazdy również kręci się do 5500 obrotów, to obrotomierz zakłamuje. Ja tak mam od początku i nadal nie znalazłem przyczyny usterki. Na pewno można wykluczyć aparat zapłonowy.
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: MajinSky »

Słuchajcie byłem na hamowni

Wynik 140 koni na benzynie
136 koni na gazie

Auto nierówno chodzi
Na wykresie odcięcie przy 5500

Tylko mechanik coś tam kalibrował według mojego obrotomierza.

Na dniach zmieniam dolot na oryginalny przepływomierz zmienię i odrazu ten urwany czujnik.

Pytania :

-Kody błędów sprawdzać sam?
- jak sprawdzić obroty

Probe USA 2.5 93r

Bo jak dzwonie do mechaników to mówią że nie ma jak się podpiąć.

Wykres w załączniku
Załączniki
IMG_20150810_140042.jpg
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: Romas »

obrotami sie nie przejmuj. kody błędów sprawdź sobie sam, nie jest to zadna filozofia, a jak nie wiesz jak to poszukaj na forum wszystko jest opisane krok po kroku., wymień czujnik ustaw zapłon wymień świece bo pewnie juz stare , wyczyść kopułkę. jak odczytasz błędy to napisz jakie są. i mozesz robić pomiar kompresji
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: MajinSky »

Okej jak będzie trochę kaski to zrobię i napisze co i jak.
Błędów sprawdzić nie mogę bo mi nie działa Check engine wogole.

Łatwo rozebrać deskę żeby sprawdzić żarówkę?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: KrecioPL »

Kwestia obrotów to stała bolączka probe z 93r. Różne bywały przypadki, u jednych problemy wiązki, u innych sam licznik wystarczał. To że na liczniku dochodzi do 5500RPM czy ile tam, to nie znaczy że wg ECU nie kręci go do końca (8000-8200RPM).
Temat sprawdzania błędów jest b. prosty, wielokrotnie poruszany na forum znajdziesz go bez problemu - kup diodę led 12V i opornik 1kOhm można tak sprawdzić zamiast po kontrolce check engine.

Możesz zawsze go przywrócić do oryginału to jest dobra myśl. Poza tym uważaj jak będziesz kupował czujnik temperatury bo były różne - od 95-97 nie pasuje.
Świece, kable, kopułka, palec - dokładnie tak jak Romas mówi. Ewentualnie można spróbować aparat zapłonowy podmienić.
Do tego warto by było ustawić zapłon i tps. Zapłon ustawia się specjalną lampą stroboskopową po wprowadzeniu ECU w tryb serwisowy. Owszem znam ludzi co potrafią zrobić to dokładnie na słuch, ale ktoś kto nie ma styczności z tymi autami na co dzień, przestrzeli kąt wyprzedzenia zapłonu na 100%, więc poszukaj kogoś z lampą i wydrukuj mu instrukcję z forum (znajdziesz bez problemu).

Co do rozrządu - kiedy miałeś robiony, przez kogo, na jakich gratach... Zawsze możesz sam sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Zajmie Ci to 10minut.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

Post autor: MajinSky »

Dzieki wielkie za wyczerpująca odpowiedz.
Jak tylko będę miał czas i możliwości to postaram się zrobić wszystko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”