Ponawiam
Czy ktoś wie jak resetuje się sterownik airbag albo jak sie dobrać do tego ustrojstwa
Poduszka jest i raczej nie była zmieniana(nie mam 100% pewności),wymieniłem sensor,bo poprzedni był lekko naruszony i ktoś przeciał kable ale nie ma zwartego obwodu i ma oporność..
Posprawdzałem wszystko (instalka żadnych przetarć itp. nie ryłem pod deską,bo bym musiał wszystko rozbebeszyć,a mogło by być na próżno czasem z tą operacją - wizualnie nic tam nie było ruszane i żadnych uszkodzeń) i non top przy podpiętych sensorach kod 13 czyli instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy
Może pokrótce to opiszę jak to wygląda
Wszystkie czujniki mają na jednym pinie (pomarańczowa kostka) przejście do masy jeżeli są przykręcone do nadwozia i mniemam,że tak chyba musi być,a drugi pin (niebieski) przejścia nie ma oraz na czujnikach/sensorach jest oporność i nie mają przejścia same w sobie.
Co dalej ; gdy odepnę wszystkie wyskakuje kod 51 wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki
Rozumiem,że to właściwy objaw
Gdy odepnę prawy czujnik wywala mi kod 41 obwód czujnika zderzeniowego: wysoka rezystancja lub otwarty obwód
Gdy odepnę lewy sensor i środkowy to cały czas kod 13 instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy jak dobrze teraz pamiętam
Tera tak gdy sprawdzałem przewody ze sterownika na przejscie do masy to gdy były wypięte wszystkie brak przejścia do masy,a wskazywało oporność - gdy popiąłem środkowy sensor to samo w pozostałych,lewy tak samo,a gdy podpiąłem prawy sensor to jest przejście na masę w złączach ze sterownika na pinie niebieskim w sensorze środkowym i sensorze lewym
O co tu chodzi
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
czy sterownik poduchy może być uwalony
Wybaczcie jeśli napisałem to enigmatycznie, nie jestem elektronikiem ale lubie rozwiązywać problemy,a sam już się gubie i mam okrojoną wiedzę na temat działania airbagu,a i w głowie mnóstwo spraw w tym z Probe
Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź
![Cool :cool:](./images/smilies/icon_cool.gif)