Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Reaktywacja świateł dziennych w 2 generacji
Reaktywacja świateł dziennych w 2 generacji
Założyłem w miejsce postojówek lampy do jazdy dziennej z kloszem E-9 i żarówki dwuwłóknowe 5W i 21W,czyli mam mieć postojowe i dzienne w jednej lampie.Problem powstaje przy podłączeniu świateł dziennych-postojówki świecą jak należy, zostaje jeden przewód ten do świateł dziennych no i nie wiem jak i gdzie go podpiąć!jakieś przewody z końcówkami są przy lampach ,jakby zostały po halogenach.Czy można je wykorzystać?Przekaźnik do halogenów jest-do świateł dziennych nie ma-jest puste gniazdo.Czy mam kupić i przekaźnik do dziennych świateł pakować w puste gniazdo i podpinać się,przez niego?Czy postojowe z tyłu będą świecić?bo dla mnie to czarna magia
Ostatnio zmieniony 2007-05-07 20:32 przez R.K, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
To są osobne nowe lampy. Postojówki wywaliłem ,wykorzystałem jedynie blaszki mocujące do belki.Są podwieszone.
[IMG]http://img3
[url=http://img150.imageshack.us/my.php?imag ... 937im9.jpg]
Lampy mają swoje mocowania do podwieszenia które usunąłem, bo nie mieściły mi się w przestrzeni wlotu na chłodnicę(w tej elipsie).Większość dwójek ma duży wlot powietrza na chłodnicę, więc zamocowanie oryginalne lampy, można wykorzystać do podwieszenia.
[IMG]http://img3
[url=http://img150.imageshack.us/my.php?imag ... 937im9.jpg]
Lampy mają swoje mocowania do podwieszenia które usunąłem, bo nie mieściły mi się w przestrzeni wlotu na chłodnicę(w tej elipsie).Większość dwójek ma duży wlot powietrza na chłodnicę, więc zamocowanie oryginalne lampy, można wykorzystać do podwieszenia.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Czy mógłby ktoś zerknąć na to:
http://www.geocities.com/MotorCity/5335/foglamps.htm
Sporo tekstu - jak się bardzo komuś nie chce czytać to szybko w dół do konkretów "How to: re-wire the factory fog lamps".
Patent polega na przerobieniu oryginalnego przycisku montowanego w niektórych Probkach włączającego lampy przeciwmgielne przednie (inne niż te w EURO które są dalekosiężnymi).
Pytanie - czy w EURO też da się to zrobić, czy całkowicie usunęli ten patent z przewodami do włącznika w wersjach z dalekosiężnymi (myślę, że może są zaizolowane "fabrycznie"?)
Bardzo ułatwiłoby to grzebanie z przewodami
Pzdr.
Czy mógłby ktoś zerknąć na to:
http://www.geocities.com/MotorCity/5335/foglamps.htm
Sporo tekstu - jak się bardzo komuś nie chce czytać to szybko w dół do konkretów "How to: re-wire the factory fog lamps".
Patent polega na przerobieniu oryginalnego przycisku montowanego w niektórych Probkach włączającego lampy przeciwmgielne przednie (inne niż te w EURO które są dalekosiężnymi).
Pytanie - czy w EURO też da się to zrobić, czy całkowicie usunęli ten patent z przewodami do włącznika w wersjach z dalekosiężnymi (myślę, że może są zaizolowane "fabrycznie"?)
Bardzo ułatwiłoby to grzebanie z przewodami
Pzdr.
Więc tak kontynuując temat podłączenia dziennych do przycisku przeciwmgielnych czyli osobnego załączania świateł dziennych bądź halogenów za wykorzystaniem oryginalnej instalacji elektrycznej-jest to możliwe i jest taka kostka fabrycznie dla wersji USA.W ramach "ciekawostki" opiszę co i jak
To po kolei:
Ściągając środkowy panel interesują nas :
-wyłącznik przeciwmgielnych
-pomarańczowa kostka,która w wersji EURO jest spięta z białą kostką (foto) i w ten sposób nam działaja światła tzw. drogowe
-oryginalnie w wersji euro do wyłącznika jest wpięta biała kostka (foto1),która załącza nam tylnie przeciwmgielne światło
-rozczepiamy pomarańczową kostkę i wyciągamy białą kostkę z wyłącznika i na jej miejsce wciskamy pomarańczową kostkę
-mamy teraz osobno załączane halogeny/dzienne lecz niestety w tej konwencji działa nam to dopiero przy włączeniu świateł co mija się z celem w przypadku świateł dziennych.
-następny krok to link http://www.geocities.com/MotorCity/5335/foglamps.htm
,który zapodał RX
-tak jak na rysunkach odcinamy (przy pomarańczowej kostce) przewód czerwono czarny(zasilanie/sygnał z odpalonych świateł krótkich),nie odcinamy oczywiście przy samej kostce tylko powiedzmy z 5cm za i mostkujemy z przewodem pomarańczowym,a odcięty czerw/czarny przewód izolujemy naturalnie
-i co sie dzieje mamy juz załączane światła dzienne wtedy gdy włączamy postojówki w aucie (oczywiście pamiętamy by wyłącznik był wcisnięty )
-przewód pomarańczowy to zasilanie podświetlenia w wyłączniku ale ze spokojem udźwignie nam obciążenie,bo idzie to przez przekaźnik no i bezpiecznik dba o resztę('tail' jak dobrze pamietam)
-ot wszystko fun & enjoy niestety minus taki,że wtedy nie mamy tylniego przeciwmgielnego i musimy pamiętać o wyłączeniu tych świateł w nocy oczywiście można dołozyć sobie taki wyłącznik,a szczególnie jeśli ktoś ma wersje Probe bez tylniej wycieraczki to ma wolne miejsce na dodatkowy wyłącznik w panelu inni jeśli chcą takie rozwiązanie muszą gdzieś sobie dołożyć wyłącznik do przeciwmgielnych lub co tam im do głowy przyjdzie
też tak to wygląda lecz lepszym rozwiązaniem tak czy owak jest automatyczne włączanie dziennych i rozłacznie przy włączonych światłach krótkich-po prostu praktyczność gdzie obsługa spada do minimum
<b title="Robert">Następnym razem może wklej samodzielnie miniaturki z odsyłaczami, a nie kobyły 2,5x2kpix </b>
To po kolei:
Ściągając środkowy panel interesują nas :
-wyłącznik przeciwmgielnych
-pomarańczowa kostka,która w wersji EURO jest spięta z białą kostką (foto) i w ten sposób nam działaja światła tzw. drogowe
-oryginalnie w wersji euro do wyłącznika jest wpięta biała kostka (foto1),która załącza nam tylnie przeciwmgielne światło
-rozczepiamy pomarańczową kostkę i wyciągamy białą kostkę z wyłącznika i na jej miejsce wciskamy pomarańczową kostkę
-mamy teraz osobno załączane halogeny/dzienne lecz niestety w tej konwencji działa nam to dopiero przy włączeniu świateł co mija się z celem w przypadku świateł dziennych.
-następny krok to link http://www.geocities.com/MotorCity/5335/foglamps.htm
,który zapodał RX
-tak jak na rysunkach odcinamy (przy pomarańczowej kostce) przewód czerwono czarny(zasilanie/sygnał z odpalonych świateł krótkich),nie odcinamy oczywiście przy samej kostce tylko powiedzmy z 5cm za i mostkujemy z przewodem pomarańczowym,a odcięty czerw/czarny przewód izolujemy naturalnie
-i co sie dzieje mamy juz załączane światła dzienne wtedy gdy włączamy postojówki w aucie (oczywiście pamiętamy by wyłącznik był wcisnięty )
-przewód pomarańczowy to zasilanie podświetlenia w wyłączniku ale ze spokojem udźwignie nam obciążenie,bo idzie to przez przekaźnik no i bezpiecznik dba o resztę('tail' jak dobrze pamietam)
-ot wszystko fun & enjoy niestety minus taki,że wtedy nie mamy tylniego przeciwmgielnego i musimy pamiętać o wyłączeniu tych świateł w nocy oczywiście można dołozyć sobie taki wyłącznik,a szczególnie jeśli ktoś ma wersje Probe bez tylniej wycieraczki to ma wolne miejsce na dodatkowy wyłącznik w panelu inni jeśli chcą takie rozwiązanie muszą gdzieś sobie dołożyć wyłącznik do przeciwmgielnych lub co tam im do głowy przyjdzie
też tak to wygląda lecz lepszym rozwiązaniem tak czy owak jest automatyczne włączanie dziennych i rozłacznie przy włączonych światłach krótkich-po prostu praktyczność gdzie obsługa spada do minimum
<b title="Robert">Następnym razem może wklej samodzielnie miniaturki z odsyłaczami, a nie kobyły 2,5x2kpix </b>
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt: