Kat i Tlumik srodkowy - wyrzucone

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

strumiennica bez sensu :D reszta powinna dać pozytywne odczucia we wkręcaniu sie na obroty :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Pluto pisze:A jak myślicie, jak to będzie chodzić. 2.5 cala układ + końcowy mugen.?
Ja mam tak, i powiem ze pozytywne efekty :twisted: :twisted: :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Panowie w koncu ktos zrobil badanie autka przed wyjeciem kata i po jego wyjeciu (dodam ze to autko turbinowe w wolnossaku bedzie jeszcze gorzej i jestem przekonany ze moc spadnie )
czytac
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... sc&start=0
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

No wlasnie ja , jak bede w przyszlym tygodniu w bydzi , chce zrobic badanie bez kata i tlumika srodkowego, czyli tak jak mam teraz i pozniej z katem , bo musze zrobic przeglad , wiec bede go zakladac z powrotem.

Juz teraz sam nie wiem kiedy bylo lepiej , wiec postanowilem sprawdzic na konkretach , a nie prze to jak w uszach swiszcze przy starcie :lol:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Sprawdzaj Tykwa koniecznie! Jestem ciekaw efektu :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, nie wiem jak w wolnossących, ale w turbinowcach to na prawdę jest szybsza odpowiedź na wciśniecie gazu. No i ten dźwięk, jak stare dwupłatowe samoloty :twisted: :twisted: :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To po co wyrzucać kata? Wystarczy poczekać aż tłumik przerdzewieje na wylot i masz "dźwięk, jak stare dwupłatowe samoloty :twisted: :twisted: :twisted: "
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a ja robilem ostatnio maly tescik:}
aktualnie mam zamiast kata chyba strumienice, tlumik srodkowy przelotowy i koncowy basowy Remusika przerobiony na raczej przelotowy:P
i ostatnio wywalilem koncowy tlumik czyli jezdzilem tylko na jednym przelotowym tlumiku: samochod na niskich obrotoach nie mial tego bassu ktory az sie czuje w brzuchu:P a co do jazdy: odziwo nawet jak sie przekroczy te 2,5tys obrotow to silniczek moze i ladniej sie wkreca i lepiej rwie do przodu!! ale dol... :roll: do tych 2,5 tys jakos tak mizernie zaczal chodzic... z tlumikiem jakos tak lepiej ciagnie na dole obrotow:] wiec jak chcecie jezdzic spokojnie po miescie zostawcie sobie tlumiki:P
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Dla jedynki czysty przelot, bez jakichkolwiek tłumików to dobra rzecz, nawet końcowy pomimo że przelotowy może bruździć.
Awatar użytkownika
BOSS 44
Posty: 6
Rejestracja: 2007-10-31 15:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: BOSS 44 »

witam ja mam2.5 v6 co myślicie o wyrzuceniu katalizatora czy wszystko bedzie ok z sondami chodzi mi o wybicie włókień i założenia znowu tego pustego katalizatora co o tym myślicie warto czy nie. a tak pozatym to wydaje mi sie że jest już troche zapchany przynajmniej tak mi powiedział znajomy jak odpaliłem i mówił ze nie ma takiego wydmuchu jak powinno mieć 2.5 v6
JAK FORD TO TYLKO PROBE II 2.5 v6 He he
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A jaki powinno mieć wydmuch? Z 10m powinno grzywkę zarzucić? :wink: Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

BOSS 44 pisze:... co myślicie o wyrzuceniu katalizatora ...
Stary caly ten temat jest o wyrzucaniu kata i tego skutkach , nic nowego nie wymyslisz.
Co daje kat fizycznie , a nie tylko teoretycznie mozesz sobie zobaczyc na przykladzie mojego wykresu z hamownii. Po co na nowo rozgrzebywac stary watek i powtarzac w kolko to samo :wink: znajdzie sie tylu zwolennikow co przeciwnikow , twoje pytanie to tak cos w stylu odwiecznego pytania "jak zrobic spiocha" :cry:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Na pewno zyskasz na dzwięku
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

W wolnossących nie wyrzucałbym kata...

No chyba że był by to jakiś 5.7 V8 :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Jabcol
Posty: 71
Rejestracja: 2007-09-11 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Jabcol »

a co myslicie o rurach grubo sciennych do wody3,2mm koszt 150pln ???? bo te z bosala to ok. 700pln kosztuja
Był blue126p jest ferrari dla ubogich 2.2GT 91r.
Awatar użytkownika
Alian & Rufi
Posty: 328
Rejestracja: 2007-03-25 17:16
Galeria: viewtopic.php?t=13583
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Alian & Rufi »

TYKWA pisze:
BOSS 44 pisze:... co myślicie o wyrzuceniu katalizatora ...
Stary caly ten temat jest o wyrzucaniu kata i tego skutkach , nic nowego nie wymyslisz.
Co daje kat fizycznie , a nie tylko teoretycznie mozesz sobie zobaczyc na przykladzie mojego wykresu z hamownii. Po co na nowo rozgrzebywac stary watek i powtarzac w kolko to samo :wink: znajdzie sie tylu zwolennikow co przeciwnikow , twoje pytanie to tak cos w stylu odwiecznego pytania "jak zrobic spiocha" :cry:
dziwie się że nie wrzucili tego to F.a.q. hehehe
w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata.
Pozwolilem sobie zacytować pierwsze wyświetlenie na www.google.pl.

A co do
Dee Jay pisze:Na pewno zyskasz na dzwięku
mam stru. i szału nie robi najważniejszy to końcowy tłumik
Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Ja nie napisałem że zrobi szał :wink: Ale dzwięk zmienia się znacznie :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Jabcol
Posty: 71
Rejestracja: 2007-09-11 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Jabcol »

dodam ze mam juz z tylu mugen przelot i kat. pusty
i chodzi mi o moc!!moim pytaniem jest czy rura wodna zda egzamin bo chec to zrobic tanim kosztem
w miescie pojawil sie fiat coupe
podejzewam ze 2.0turbo 190km
i musze po wygranej z audi 100 2.6 i eclips 2.0 pokazac kto jest
"najszybszy w miescie"
ps.moje miasto ma 40tys mieszkancow
Był blue126p jest ferrari dla ubogich 2.2GT 91r.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

To co Wy tam macie za auta?

W Sączu to ja nawet w pierwszej 50nie będę (Imprezy ProDrive, EVO 340KM itp.) no chyba że mówimy o przednionapędówkach, to może wtedy pierwsza 3 (GOLF 240KM i jakiś mocny Civic).

Audi 100 2.6 i eclipse 2.0 (bez turbo) to nie są przeciwnicy na Probe (no chyba że kompletna seria)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Jabcol pisze:dodam ze mam juz z tylu mugen przelot i kat. pusty
i chodzi mi o moc!!moim pytaniem jest czy rura wodna zda egzamin bo chec to zrobic tanim kosztem
w miescie pojawil sie fiat coupe
podejzewam ze 2.0turbo 190km
i musze po wygranej z audi 100 2.6 i eclips 2.0 pokazac kto jest
"najszybszy w miescie"
ps.moje miasto ma 40tys mieszkancow
Ty nie wiesz chyba co piszesz ?? Fiat coupe poza turbo ma szperę !!Audi 2.6 dostaje w dupe od e-30 320 i 318 is.Eclipse 2.0 ma z 9 sekund do setki.
Nie masz szans :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Lukask ma rację. Coupety to są strasznie mocne auta. Chyba najmocniejsze seryjne przednionapędówki produkowane w latach 90. Moce wersji z Turbo to 190 i chyba 220km. Probe żeby tak jechało, jak one seryjnie, to musi być konkretnie dłubane (coś jak Lukask). A wystarczy że do takiego Fiata wstawisz coś jak odpowiednik zwężki w Probe, to już nie masz najmniejszych szans. Z drugiej strony są to niesamowicie awaryjne auta (turbiny siadają) i masz szansę, bo konkurent może nie dojechać do mety :wink:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Jabcol
Posty: 71
Rejestracja: 2007-09-11 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Jabcol »

zartuje jest chyba dwa nissan 200sx i z wyzszej pulki ze dwa lancery subaru ze 3 i lancer steca (500km)nissan 350zx czy jakos tak sie nazywa. ale wracajac do rury zwyklej do wody to sie nada bo za 4 m i trzy kolanka zaplacilem 110pln i popoludniu bede mial zrobione!! jak myslicie jakie sa tego minusy?????
Był blue126p jest ferrari dla ubogich 2.2GT 91r.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Jabcol pisze: jak myslicie jakie sa tego minusy?????
waga :lol:
to co być może zyskałeś na przelocie straciłeś wrzucając ładnych parę kilo do auta gratis :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Jabcol
Posty: 71
Rejestracja: 2007-09-11 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Jabcol »

rury 22,5kg kolanka okolo 5kg niech bedzie 30kg razem
minus stary wydech ok 10 kg moze wiecej, wiec 15-20kg nie zrobi chyba duzej roznicy ?????
Był blue126p jest ferrari dla ubogich 2.2GT 91r.
Awatar użytkownika
Alian & Rufi
Posty: 328
Rejestracja: 2007-03-25 17:16
Galeria: viewtopic.php?t=13583
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Alian & Rufi »

Zwiększa się stosunek mocy do masy :lol: :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”