brak osiągów przez zerwany tłumik.
- Alian & Rufi
 - Posty: 328
 - Rejestracja: 2007-03-25 17:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=13583
 - Lokalizacja: Włocławek
 
brak osiągów przez zerwany tłumik.
tak jak w temacie czy przez zerwany tłumik mozna utracic moc ?
walnął mi na srodku i moc totalnie spadła z tego co wiem to samochody z krótszym tłumikiem mają wiekszą moc ;P
i czy mazdowskie pasuja do proba
pzdro.
(bede za nastepne pare dni)
			
			
									
						
										
						walnął mi na srodku i moc totalnie spadła z tego co wiem to samochody z krótszym tłumikiem mają wiekszą moc ;P
i czy mazdowskie pasuja do proba
pzdro.
(bede za nastepne pare dni)
- Basf_Wrocław
 - Posty: 956
 - Rejestracja: 2004-08-26 11:44
 - Samochód: R4 94
 - Galeria: viewtopic.php?t=5626
 - Lokalizacja: Wrocław
 
- OLEY
 - Klubowicz
 - Posty: 12763
 - Rejestracja: 2004-10-07 22:17
 - Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Mają, mają. 
 
Zwłaszcza te, które nie mają rury już od kolektora. Z tym, że tego się nie praktykuje,
bo z kolektora wydobywa się ogień, co jest strasznie niebezpieczne, a po drugie, ryk jest nie do wytrzymania.
 
Nie na darmo robi się przeloty o większej średnicy.
 
Ja jednak proponuję, tak jak Basf, abyś to naprawił, pewnie pękła Ci za katem, a to już praktycznie nic nie daje.
Kurcze, nie wiem co zrobić z tym tematem.
			
			
									
						
							Zwłaszcza te, które nie mają rury już od kolektora. Z tym, że tego się nie praktykuje,
bo z kolektora wydobywa się ogień, co jest strasznie niebezpieczne, a po drugie, ryk jest nie do wytrzymania.
Nie na darmo robi się przeloty o większej średnicy.
Ja jednak proponuję, tak jak Basf, abyś to naprawił, pewnie pękła Ci za katem, a to już praktycznie nic nie daje.
Kurcze, nie wiem co zrobić z tym tematem.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						- Basf_Wrocław
 - Posty: 956
 - Rejestracja: 2004-08-26 11:44
 - Samochód: R4 94
 - Galeria: viewtopic.php?t=5626
 - Lokalizacja: Wrocław
 
- wingerman
 - Klubowicz
 - Posty: 2887
 - Rejestracja: 2003-03-21 10:31
 - Samochód: Probe 3.0L
 - Lokalizacja: Łódź/W-wa
 
OLEY'u nie maja wiecej mocy 
 a w dodatku ich moc spada, jak w przyrodzie - musi byc "ruwnowaga". 
Najlatwiej porownac to do komina, jak jest krotki badz dziurawy to powstaja zawirowania i niewlasciwe opory wylotu spalin, podobnie z ukladem wydechowym w samochodzie. Srednica wydechu jesli jest wieksza to dobrze, lecz to tez zalezy od mocy silnika bo beda zbyt male opory wylotu spalin i znowu bedzie kupa. Mozna na ten temat wiele pisac.
			
			
									
						
							Najlatwiej porownac to do komina, jak jest krotki badz dziurawy to powstaja zawirowania i niewlasciwe opory wylotu spalin, podobnie z ukladem wydechowym w samochodzie. Srednica wydechu jesli jest wieksza to dobrze, lecz to tez zalezy od mocy silnika bo beda zbyt male opory wylotu spalin i znowu bedzie kupa. Mozna na ten temat wiele pisac.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Mr. Cynk
 - Posty: 3325
 - Rejestracja: 2003-09-14 22:41
 - Samochód: Pontiac TransAM 350'
 - Lokalizacja: W-M UE
 
silniki kiedyś miały tę właściwość iż po zdjęciu wydechu dostawały "mocy"  ale to był efekt w połowie placebo a w połowie dźwiękowo mocowy.
Jednak podwyższenie sprawności silnika wynika też z faktu iż spaliny wykorzystuje sie do efektywniejszego przepłukiwania silnika i spaliny w odpowiednio skonstruowanym wydechu niejako wysysają sie z silnika... zwiększanie średnicy nie daje mocy zawsze, jedynie w jakimś zakresie przeróbki....
najlepiej widać to na silnikach motocyklowych w motocrossie.... tam bardzo mocno odczuwa sie na motorze różnice w założonym tłumiku. A tłumiki na biego crossowe czasem zmienia się dobierając je pod temperaturę otoczenia, wilgotność i charakterystykę danego toru.. :d nieprawdopodobne ale jednak
tłumik ma ważniejszą rolę do spełnienia w silnikach niż niejednemu domorosłemu tunerowi się może wydawać
			
			
									
						
										
						Jednak podwyższenie sprawności silnika wynika też z faktu iż spaliny wykorzystuje sie do efektywniejszego przepłukiwania silnika i spaliny w odpowiednio skonstruowanym wydechu niejako wysysają sie z silnika... zwiększanie średnicy nie daje mocy zawsze, jedynie w jakimś zakresie przeróbki....
najlepiej widać to na silnikach motocyklowych w motocrossie.... tam bardzo mocno odczuwa sie na motorze różnice w założonym tłumiku. A tłumiki na biego crossowe czasem zmienia się dobierając je pod temperaturę otoczenia, wilgotność i charakterystykę danego toru.. :d nieprawdopodobne ale jednak
tłumik ma ważniejszą rolę do spełnienia w silnikach niż niejednemu domorosłemu tunerowi się może wydawać
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
ja jak mialem Yamahe YZ 465 (silnik 2t, motorek crossowy wyczynowy 
  wcielony diabel poprostu) i kiedys wystrzelilo mi poprostu tlumik 
  zostal sam dyfuzor i odziwo motor dostal jeszcze piekielkego kopa 
  ale po 5 min jazdy dzwonilo w uszach do konca dnia... 
  a co w pozniejszych motorach co mialem zauwazylem ze poprostu bez tlumika rzeczywiście motory 2t sa slabsze...
a i jak mialem escorta to tam mialem kompletny przelot od poczatku do konca i powiem ze to bylo zabójstwo dla osiagow ale dzwiek byl piekny
			
			
									
						
										
						a i jak mialem escorta to tam mialem kompletny przelot od poczatku do konca i powiem ze to bylo zabójstwo dla osiagow ale dzwiek byl piekny
- OLEY
 - Klubowicz
 - Posty: 12763
 - Rejestracja: 2004-10-07 22:17
 - Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Heh.
Poczytałem trochę i faktycznie Panowie macie rację.
Tzn. sam przelot da bardzo małe minimum, lub nic. No chyba,
że silnik się "odetka"czyli to co ma wyrzucić będzie w stanie pobrać.
A więc ja, wychowany w erze "Maluchów"
  myliłem się co do wzrostu mocy poprzez brak wydechu. 
  
			
			
									
						
							Poczytałem trochę i faktycznie Panowie macie rację.
Tzn. sam przelot da bardzo małe minimum, lub nic. No chyba,
że silnik się "odetka"czyli to co ma wyrzucić będzie w stanie pobrać.
A więc ja, wychowany w erze "Maluchów"
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						- guciek
 - Posty: 365
 - Rejestracja: 2006-05-16 23:19
 - Galeria: viewtopic.php?t=9590
 - Lokalizacja: Trzebinia
 
Mi w gl(czyli bez turbo) przepalil sie srodkowy i zamiast niego wspawalem rure. kata nie mam ostatni seria. i osiagi spadly niesamowicie 
  szczegolnie przyspieszenie ktore w gl jest i tak słabe.po parodniowej jezdzie kupilem srodkowy przelotowy i wszystko wróciło do normy 
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2007-11-27 18:50 przez guciek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							był Probe I 2,2  USA GL  
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
			
						on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Pozornie spowalniając ona je drastycznie przyspiesza 
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- Alian & Rufi
 - Posty: 328
 - Rejestracja: 2007-03-25 17:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=13583
 - Lokalizacja: Włocławek
 
- TYKWA
 - Posty: 1296
 - Rejestracja: 2005-04-03 18:31
 - Samochód: brak
 - Galeria: viewtopic.php?t=6180
 - Lokalizacja: polska
 
Guciek ma gl 
 
a co do dziurawego wydechu, pomijając silniki doładowane , crossowe i ciągnikowe , a skupiając sie na 2,5 probowym , przepalony uklad w okolicach kata , strasznie spowolni auto i jedyne co można to zaspawać dziurkę jeśli się da , albo wymienić element. Jedno jest pewne auto jest słabsze i to duzo , odczułem to kiedyś na własnym przykładzie
			
			
									
						
							a co do dziurawego wydechu, pomijając silniki doładowane , crossowe i ciągnikowe , a skupiając sie na 2,5 probowym , przepalony uklad w okolicach kata , strasznie spowolni auto i jedyne co można to zaspawać dziurkę jeśli się da , albo wymienić element. Jedno jest pewne auto jest słabsze i to duzo , odczułem to kiedyś na własnym przykładzie
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 

			
						


