Pb vs LPG
- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
Polskie prawo zabrania tankowania czegokolwiek na co nie została nałożona akcyza paliwowa  
  W USA do baku swojego auta możesz nawet naszczaś i jeszcze będą bili brawo  
 U nas są tak powalone przepisy że nie możesz sobie zamontować na dachu wiatraku który produkuje prąd, nawet jak tylko ty korzystasz, jedynie kolektory słoneczne są dopuszczalne. Powód prosty w świetle naszego kraju energia z wiatru jest opodatkowana, a en. słoneczna nie  
  A co jest opodatkowane jako źródło energii, musi być kupione od kraju. SIC  
			
			
									
						
							Let The Galaxy Burn....
			
						- dyb
 - Posty: 484
 - Rejestracja: 2007-11-14 22:29
 - Galeria: viewtopic.php?t=12699
 - Lokalizacja: Warszawa
 
powiedzcie mi, czy ma sens gazowanie mojego probe'a?
Autko ma 240tys, jakbym zalozyl gaz to zwrot inwestycji po okolo 6 miesiacach, w przypadku gazu ziemnego moze nawet szybciej... (ale cienko to widze bo juz starsza mi mowi ze nie chce miec tankujacej bomby w garazu
 )
Problem polega na tym ze juz troche tego przebiegu ma i niewiem czy nie lepiej byloby poszukac czegos mniej jezdzonego, niz inwestowanie kilku tyś do tego autka
 
Swoja droga (wedlug mnie) to wydaje sie silnik zdrowy, ladnie sie zbiera, ladnie sie wysoko kreci... wiec moze jeszcze pojezdzi troche :> no i jest niestety na oleju 15w40 i kazdy mi odradza przechodzenia na cos lepszego bo prawie na bank zacznie cieknac
musze podjechac na jakis spot zeby pokazac autko komus co ma 2.0 i zeby dal swoja opinie co do tego silniczka, bo ja to co ja moge mowic jak nie mam porownania
			
			
									
						
							Autko ma 240tys, jakbym zalozyl gaz to zwrot inwestycji po okolo 6 miesiacach, w przypadku gazu ziemnego moze nawet szybciej... (ale cienko to widze bo juz starsza mi mowi ze nie chce miec tankujacej bomby w garazu
Problem polega na tym ze juz troche tego przebiegu ma i niewiem czy nie lepiej byloby poszukac czegos mniej jezdzonego, niz inwestowanie kilku tyś do tego autka
Swoja droga (wedlug mnie) to wydaje sie silnik zdrowy, ladnie sie zbiera, ladnie sie wysoko kreci... wiec moze jeszcze pojezdzi troche :> no i jest niestety na oleju 15w40 i kazdy mi odradza przechodzenia na cos lepszego bo prawie na bank zacznie cieknac
musze podjechac na jakis spot zeby pokazac autko komus co ma 2.0 i zeby dal swoja opinie co do tego silniczka, bo ja to co ja moge mowic jak nie mam porownania
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen

			
						
- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
- dyb
 - Posty: 484
 - Rejestracja: 2007-11-14 22:29
 - Galeria: viewtopic.php?t=12699
 - Lokalizacja: Warszawa
 
doradzanie doradzaniem 
 moj kumpel z uczelni jest mechanikiem i mowi ze jakbym chcial zmienic olej na rzadki to ewentualnie jakbym nalal ceramizera (a tego nie chce robic 
) a bez tego bedzie cieklo jak sito 
jak ktos bedzie mial ochote to prosilbym o podanie mi jakichs namiarow na gazowcow: Warszawa + okolice w kierunku na poludnie. I jaka instalacja sekwencja bylaby dobra w cenie do 3k
			
			
									
						
							jak ktos bedzie mial ochote to prosilbym o podanie mi jakichs namiarow na gazowcow: Warszawa + okolice w kierunku na poludnie. I jaka instalacja sekwencja bylaby dobra w cenie do 3k
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen

			
						
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Przekręć do KALIIego
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
Dzięki za ostrzeżenie, już wiem że do niego nie pojadę nigdy auta robić.dyb pisze:doradzanie doradzaniemmoj kumpel z uczelni jest mechanikiem i mowi ze jakbym chcial zmienic olej na rzadki to ewentualnie jakbym nalal ceramizera (a tego nie chce robic
) a bez tego bedzie cieklo jak sito
jak ktos bedzie mial ochote to prosilbym o podanie mi jakichs namiarow na gazowcow: Warszawa + okolice w kierunku na poludnie. I jaka instalacja sekwencja bylaby dobra w cenie do 3k
Let The Galaxy Burn....
			
						- Ero
 - Posty: 1188
 - Rejestracja: 2007-10-04 20:32
 - Galeria: viewtopic.php?t=12278
 - Lokalizacja: Bolesławiec
 - Kontakt:
 
Joj nie ma jak to mechanicy zpod jabloni.Olej mozesz zmieniac dowolnie i wedlog tego jak zaleca producent.Mojego probe ktos zalal 15/40 potem ja zalalem 10/40 a teraz zalalem 5/50 i smiga super i ani kropelka sie nie wydobywa z silnika.Ale jak komus leje sie z silnika przy oleju 15/40 to wiadome ze jak da syntetyk to bedzie masakra.Najpierw remoncik sie szykuje a potem dobry olej mozna lac.
odkad zalalem 5/50 silnik chodzi cichutko ze go nie slychac popchacze nie tluka i ogolnie jest super.
Acha lejcie lejcie cera cos tam najpierw bedzie super ale po 10tys km silnik bedzie padal w zastraszajacym tepie.
			
			
									
						
							odkad zalalem 5/50 silnik chodzi cichutko ze go nie slychac popchacze nie tluka i ogolnie jest super.
Acha lejcie lejcie cera cos tam najpierw bedzie super ale po 10tys km silnik bedzie padal w zastraszajacym tepie.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
			
						Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
ty Erofrog tez tak sie nie ciesz z tej zmiany za bardzo:] ja glupi uwierzylem poprzedniemu wlascicielowi ze zalany jest pelen syntetyk... i zalalem 5W30 i teraz tego zaluje jak cholera bo olej ucieka jak cholera:/ ale to dopiero zrobilo sie po pol roku jazdy!! teraz musze zmienic na polsyntetyk i mam nadzieje ze tak nie bedzie lecial...:/
			
			
									
						
										
						- Janosik_pat
 - Posty: 138
 - Rejestracja: 2007-11-22 23:59
 - Galeria: viewtopic.php?t=13242
 - Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
 
- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
- cacek
 - Posty: 1378
 - Rejestracja: 2006-01-12 16:54
 - Samochód: Wołowina
 - Galeria: viewtopic.php?t=8555
 - Lokalizacja: Police
 
- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
To chyba zależy od dystrybutora. Ja mam butle 60l. i niby z rezerwa powinno wejść jakieś 45l gazu. A w zależności od cholera wie czego jak przyjeżdżam na pustej butli to mi wchodzi od 33 do 50. A dodam że zawsze tankuje na BP a tam wszystkie urządzenia powinny być w miarę sprawne
			
			
									
						
							Probe II GT 2.5V6 93r.
			
						- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
- Ero
 - Posty: 1188
 - Rejestracja: 2007-10-04 20:32
 - Galeria: viewtopic.php?t=12278
 - Lokalizacja: Bolesławiec
 - Kontakt:
 
Pytlar sparwdz za wczasu czemu strzelil.W lpg przewaznie to wina ukladu zaplonowego.Usun usterke zanim rozwali kolektor albo cos jeszcze.
			
			
									
						
							Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
			
						Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
- KASZCZU
 - Posty: 572
 - Rejestracja: 2004-12-29 16:48
 - Galeria: viewtopic.php?t=12249
 - Lokalizacja: Kraków
 
- Ero
 - Posty: 1188
 - Rejestracja: 2007-10-04 20:32
 - Galeria: viewtopic.php?t=12278
 - Lokalizacja: Bolesławiec
 - Kontakt:
 
Kaszczu juz nikt przy tych cenach beny nie chce rozmawiac na temat slusznosci instalki LPG. zadne argumenty nie beda po stronie tych co uwazaja ze gaz jest zly,ze psuje silniki itp.
			
			
									
						
							Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
			
						Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Dee Jay
 - Posty: 4179
 - Rejestracja: 2004-11-10 10:58
 - Samochód: II gen V6 1993
 - Galeria: viewtopic.php?t=8900
 - Lokalizacja: Kraków
 
- HellHound
 - Posty: 1294
 - Rejestracja: 2006-06-03 13:43
 - Samochód: Focus 2004r. TDCI
 - Galeria: viewtopic.php?t=12610
 - Lokalizacja: Międzyzdroje
 
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
A skoro tak, to zaraz znajdzie się cwany minister finansów, który jeszcze podniesie akcyzę pod pretekstem, że Unia każe.motoryzacja.interia.pl pisze:W ciągu ostatniego miesiąca mocno zdrożał gaz LPG. Cena tego paliwa średnio wzrosła o 10 groszy.
Cieszyć się mogą natomiast kierowcy samochodów zasilanych benzyną i olejem napędowym. Średnia cena benzyny spadła bowiem o 11 groszy, a diesla - o 13 groszy. Wynika tak z analiz Polskiej Izby Paliw Płynnych.
Tym samym nie spełniły się kasandryczne przewidywania, że ceny benzyn i oleju napędowego na skutek zwiększonego popytu przekroczą w wakacje 5 złotych. Ceny nie wzrosły, a wprost przeciwnie, w odczuwalny sposób spadły.
Niespodziewanie natomiast znacząco podrożał gaz LPG, który do tej pory opierał się fali podwyżek, od wielu miesięcy utrzymując ceny na niemal stałym poziomie. Dla analityków to zaskoczenie, a dla kierowców zła wiadomość. Zła tym bardziej, że dalszego sezonowego wzrostu cen możemy spodziewać się jesienią i zimą, gdy na skutek uruchomienia ogrzewania wzrośnie zapotrzebowanie na gaz propan-butan.
Co więcej, nad kierowcami wciąż wisi widmo podwyżki akcyzy na LPG. Obecnie podatek ten jest dużo niższy niż w wypadku benzyny i oleju napędowego. Projekt zakłada, że od 1 stycznia akcyza na LPG wzrośnie z 695 do 1100 zł za tonę, co oznacza wzrost ceny litra autogazu o 28 gr. Na dzisiaj oznaczałoby to cenę 2.54 zł. Nawet wówczas opodatkowanie LPG byłoby 2,5 raza niższe niż pozostałych paliw.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade
