biały dym rano

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ale to nie Crupek ma problem tylko Timi. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

OLEY pisze:Ale to nie Crupek ma problem tylko Timi. :D :wink:
No właśnie :D
BASF co Ty piłeś albo paliłeś :P
Moje 2.5 jest zdrowiutkie RONIN może poświadczyć :)
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

Ja tam zrobilem remat maly czyli uszczelki panewki pierscienie i dymi mi na bialy jasny dym nawet na rozgrzanym silniku gdy np. pada deszcz i jest duzo wilgoci w powietrzu bo jak jest suchy cieply dzien to na rozgrzanym nie dymi.
a pozatym rano jak go odpale i chodzi sobie na biegu jalowym to przez minute dwie nie dymi wcale a potem zaczyna dymić.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Prawdopodobnie to woda w wydechu, która odparowuje w momencie nagrzewania się silnika i tłumików. Standardowy objaw w przypadku pogody takiej jak teraz :arrow: 5 stopni na plusie i ciągły deszcz.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

dokładnie :) i jest to normalne :P ja sie jakos nie przejmuje kłębami białego dymu jak odpalam auto na podwórku i zabieram sie za skrobanie szyb ;P dopoki dym jest biały to sie raczej nie ma czym prejmowac :P
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Jak jest biły dym to też może być padnięta uszczelka pod głowicą Dyb :D Trzeba rozróżnić wodę w wydechu, czyli parę wodną, od wpierniczania glikolu :D :wink:
Let The Galaxy Burn....
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Jeśli będzie padnięta uszczelka, to będzie dymił bez przerwy. Jeśli przestaje po pewnym czasie wydobywać się, to znaczy, że to para wodna z wydechu. Po za tym jest jeszcze różnica w gęstości tego dymu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

dokładnie ;) mi tylko dym (para wodna) leci zaraz po odpaleniu silnika ze 2-3 minuty, a pozniej jak stane w miejscu i nawet zrobilbym przegazowke to nie zobacze klebow dymu w lusterku
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A ja mam inaczej. Po odpaleniu nie ma żadnego dymu, pojawia się dopiero po jakiejś minucie jak wydech zaczyna się nagrzewać.
Let The Galaxy Burn....
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

crupek pisze:Ewidentny objaw zapieczonych pierścieni,
Wniosek:
1) albo jeździsz i dolewasz olej
2) albo robisz remont silnika góra i dół (wymiana pierścieni, uszczelniaczy itp

No to że się pierścienie zapiekły to ok. ale po co robić znów górę skoro była sprawdzana i robiona i to u porządnego fachowca, panewki też. czy nie wystarczy zrobić pierścieni. i jaki powód może być że się nowe pierścienie zapiekły. po wymianie nie kopcił a teraz jak odpalam to przez kilkanaście sekund. jak się zagrzeje to troche przy wysokich obrotach 6 tys. rpm.

Poprawiłem cytat.
markiszon
Posty: 22
Rejestracja: 2007-12-25 16:25
Galeria: viewtopic.php?t=12836
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markiszon »

do zalozyciela tematu, ja mialem podobnie jak ty, po wymianie uszcelki pod glowica nie bylo efektu. Na 99% to sa pierscienie, u mnie jak reka odjal a przy okazji mozna by jeszce wymienic uszczelniacze
pzdr
Probek - fajny wozik

niestety, ale był (od niedawna nie ma) PROBASEK 2.0 16V 1997r., prawie pełna opcja bord metallic
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

Wracając do tematu robionych pierścieni. Co mogło się z nimi stać. przez 700km super było a teraz to znowu katastrofa. jak się zagrzeje to nie ma tragedii ale rano kłęby niebieskiego dymu.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Timi pisze: jak się zagrzeje to nie ma tragedii ale rano kłęby niebieskiego dymu.
:arrow: Dymienie silnika.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

też mi dymi lecz tylko na zimnym silniku
Awatar użytkownika
LuxMario
Posty: 13
Rejestracja: 2007-11-06 18:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Zielonki

Post autor: LuxMario »

Ja mam tak że mi też dymi jak cholera na mrozie i zawsze generalnie tej pary wydobywa się z mojego samochodu więcej niż z innych. Nawet jak się rozgrzeje to cały czas dymi (czy paruje). W sumie bierze mi i olej i dolewałem płyn chłodniczy ale nie wydaje mi się żeby silnik to spalał. Czy to już podstawa do myślenia o remoncie? :(
Probe II GT 2.5V6 93r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Niekoniecznie. Mój po odpaleniu nie dymi w ogóle, zaczyna po jakiejś minucie i tak już zostaje, ale tylko w okresie kiedy jest zimno i wilgotno. Latem praktycznie dymienie nie występuje. Teraz zbiera wodę w wydechu non stop, bo mało jeżdżę.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

może przyczyną jest woda? z benzyny
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja bym powiedział, że woda co się skrapla w układzie wydechowym.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
LuxMario
Posty: 13
Rejestracja: 2007-11-06 18:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Zielonki

Post autor: LuxMario »

W benzynie to pewnie i tak jest mniej wody niż w LPG na którym śmigam :roll:
Probe II GT 2.5V6 93r.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 10
Rejestracja: 2008-03-03 09:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arni »

witam!

jestem nowym forumowiczem, niedawno kupilem Probe'a 2.0 96r(jest to moj pierwszy samochod ;) mam z nim taki sam problem jak Mak500,gęsty biały dym codziennie rano bylem z nim na warsztacie,zrobilem kompresje i ogolnie podobno silnik jest w idealnym stanie,swiece są bielutkie niczym nie zalane.. jak sie go rozgrzeje to przestaje kopcic, "specialisci" z warsztatu powiedzieli ze jakby to byly pierscienie to by swiece zalewało(albo by przynajmniej byly choc troszke zabrudzone), maja racje ? czy tez dalej mam obstawac przy tym co tutaj sie dowiedzialem i szarpnąć sie na wymianę pierscieni tlokowych..?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Uszczelniacze zaworowe.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Albo woda w wydechu :) Ja bym poczekał do lata z diagnozami i naprawami, chyba, że potrafisz te dwa zjawiska rozróżnić.
Awatar użytkownika
adm
Posty: 28
Rejestracja: 2007-07-11 21:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adm »

Najpierw sprawdź czy ubywa ci oleju w silniku. Może jest tak jak napisał kocureq.
2.5 V6 24V
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

i przy okazji możesz nagrać filmik po odpaleniu :) jak kopci
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

Sprawdź lepiej jaki jest poziom płynu chłodzącego i czy go ubywa, skoro kopci na biało.
wiśniowe gt 96'
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”