
Pomóżcie
Pozdrawiam Bienias
1. Strumienica - coś co jest stosowane w silnikach lotniczych, a obecnie bajer tuningowy. Strumienica jest obliczana w wąskim zakresie obrotów silnia. Silniki lotnicze pracują w granicy 1000 obr/min, a nie 750-6000 i dla takich zakresów faktycznie można ją dobrze wyliczyć. Samochody rajdowe na ogół też pracują w zakresie obrotów gdzie mają najwiekszą moc i moment. Aby cokolwiek dopasować strumienice do samochodowego silnika, to należy ją przeliczyć dokładnie dla danego modelu. Zwykły bajer "tuningowy" na ogół pogarszający pracę silnika o ile nie zrobi tego fachman(hm... ciężko mi też uwierzyć, że dobierze coś do tak dużej granicy obrotów)BIENIAS pisze:Czołem! Chcę kupić strumienicę łuskową. Co proponujecie - założyć ją zamiast środkowego tłumika czy zamiast katalizatoraZakładam również wydech KM (końcówka chromowana - owal 145x65) + filtr JR stożkowy + świece Bosch 4-elektrodowe. Jeszcze jedno pytanie - co to jest za czujnik na filtrze powietrza- mogę to odłączyć i założyć wspomniany sportowy filtr??? Przypominam że mam silnik 2.0 16V.
Pomóżcie
Pozdrawiam Bienias
To jest taki drooogi potencjometrlukas1 pisze:...
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
...
A ja na przykład w 2.0 mialem tzw gorący drut, a nie potencjometr. Teraz w 2,5 jest potencjometr, tzw pływające jajo. Potencjometry sa korzystniejsze bo sa bardziej odporne na strzaly.asdero pisze:To jest taki drooogi potencjometrlukas1 pisze:...
Jak już jesteśmy przy filtrach pow. czy ktoś mi mógłby wyjąśnić jak zdjagnozować przepływomierz??? Czy można jeżdzić gdy jest odłaczony?
...
Przepływomierz jest zbudowany podobnie jak czujnik wskaźnika paliwa. Ogólnie mówiąc jak potencjometr. Klapka się porusza zależnie od ilości pobieranego paliwa, to wtedy zmienia sie stan potencjometra. Oczywiście to jest duże uproszczenie, bo tak naprawde oprócz zwykłego sówaka jest tam też coś w rodzaju potencjometru skokowego(jak dobrze pamietam). Czyli już wiadomo jak się do tego zabrać. Otworzyć i zmierzyć. Problem jest w tym aby mieć gdzieś podane jakie mają być wartości poprawne oporu. Tego nie mam
. Jasną sprawą będzie uszkodzenie w postaci przetarcia ścieżki przez sówadło, bo to bedzie widać. W niektórych samochodach uszkodzenie polega na np. przesunięciu klapki względem sówadła np. w wyniku wystrzału LPG (przy braku zabezpieczeń). Powastaje zły odczyt i oszukuje komputer. Ale tego juz nie zmierzysz tak łatwo. Nie wiem czy to w Probe jest możliwe.
Ja nie zaopatrywał bym się w sklepie który oferuje magnetyzery i świece brisk jako elementy tuningoweBIENIAS pisze:Czołem! Dzięki za wszystkie info - zabiliście mnie wiadomościami jakimi dysponujecie. Zakładam jednak wkładkę, przekonaliście mnie + tłumik KM (można je obejrzeć www.2fast.pl) , co do strumienicy mam podzielone zdania (zresztą na tej stronie obejrzyjcie też opis strumienic)
Pozdrawiam Robert
Raf podzielam Twoje obawyRaf pisze: Ja nie zaopatrywał bym się w sklepie który oferuje magnetyzery i świece brisk jako elementy tuningowe![]()
![]()