OLEJ
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- stingu
- Posty: 257
- Rejestracja: 2006-12-10 17:38
- Samochód: 2022 Camaro LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=14533
- Lokalizacja: Waterloo, ON
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
właśnie mam równiutko na podwórku nawet jak pojeżdżę to i tak nie sprawdzę czy ubywa bo nic nie widać na bagnecie a co oleju to polecam MOTUL półsyntetyk rozlewany we francji jeżdżę na nim już 4 autem i nie ma problemów praktycznie nie ubywa go wcale spuszczam po 8tys i wlewam do poloneza trucka on daje rade kolejne 8 tyś przekulać
probeII(96r) 2.5 24v
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
stingu
olej 10w-60 to dosc gesty olej i jest swietny gdy ktos ostro depcze
Ale gdy jest chlodno-b.zimno to mordega prawdziwa mordega dla zimnego silnika...... a poza tym minimalny spadek mocy (sam testowalem na probeII 2,5V6 i cugar2,5)
Pozdrawiam
olej 10w-60 to dosc gesty olej i jest swietny gdy ktos ostro depcze
Ale gdy jest chlodno-b.zimno to mordega prawdziwa mordega dla zimnego silnika...... a poza tym minimalny spadek mocy (sam testowalem na probeII 2,5V6 i cugar2,5)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-05-20 20:22 przez sziaba, łącznie zmieniany 1 raz.
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
- stingu
- Posty: 257
- Rejestracja: 2006-12-10 17:38
- Samochód: 2022 Camaro LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=14533
- Lokalizacja: Waterloo, ON
- weteran
- Posty: 325
- Rejestracja: 2006-06-05 15:01
- Galeria: viewtopic.php?t=10332
- Lokalizacja: Mikołów
- stingu
- Posty: 257
- Rejestracja: 2006-12-10 17:38
- Samochód: 2022 Camaro LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=14533
- Lokalizacja: Waterloo, ON
Zasada moze w kiepskich silnikach, gdzie uzasadniona jest tym, ze silnik pali olej na mase i taniej bedzie mu lac minerala.
Na .net jest opisany przypadek auta ricka ktory przeplukal silnik i zamienil wlasnie 10W40 na 10W60 w silniku z przebiegiem ponad 350k i robil to 2 lata temu, niedawno pisalem do obecnoego wlasciciela auta i wszystko dalej dziala jak w zegarku.
Dodam, ze moje autko wiekszosc swojego przebiegu robi w miescie, przy obrotach na zimnym do 2.5k i na rozgrzanym do 4k, bardzo sporadycznie wiecej
Na .net jest opisany przypadek auta ricka ktory przeplukal silnik i zamienil wlasnie 10W40 na 10W60 w silniku z przebiegiem ponad 350k i robil to 2 lata temu, niedawno pisalem do obecnoego wlasciciela auta i wszystko dalej dziala jak w zegarku.
Dodam, ze moje autko wiekszosc swojego przebiegu robi w miescie, przy obrotach na zimnym do 2.5k i na rozgrzanym do 4k, bardzo sporadycznie wiecej
- BenzoPiren
- Posty: 52
- Rejestracja: 2007-09-14 13:17
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=12548
Ja ostatnio musiałem zrobić dolewkę do swojego auta, więc zakupiłem lotos'a 10W40 tylko żeby uzupełnić i natknąłem się na coś co zaabsorbowało moją uwagę mianowicie olej dedykowany do silników z instalacja gazową wydał mi się chyba najtańszy co też mnie zdziwiło zazwyczaj takie wynalazki się cenią a że jestem przed wymianą oleju zastanawiam się nad zalaniem takiego specyfiku. Ktoś może już na takim oleju jeździ? jak to się sprawuję? i czy to nie aby zwykły chwyt marketingowy?
Czarne 2,5 93 rok
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- _KrISS_
- Posty: 107
- Rejestracja: 2006-08-14 11:08
- Samochód: Peugeot 607
- Galeria: viewtopic.php?t=10599
- Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Raafaaell
- Posty: 420
- Rejestracja: 2006-01-14 16:39
- Galeria: viewtopic.php?t=7400
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2007-12-15 17:34
- Galeria: viewtopic.php?t=12820
- Lokalizacja: Częstochowa
Cześć. Zrobiłem sobie średni remont w moim 2,5 czyli nowe pierścienie,nowe panewki, cylindry są okej więc nie robiłem szlifu, tłoki też były okej to składam na nominale. głowice po remoncie. Jeździłem na mobil 10 w 40 ale auto brało olej i teraz pytanie jaki olej mam teraz zalać? co polecacie?
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2007-12-15 17:34
- Galeria: viewtopic.php?t=12820
- Lokalizacja: Częstochowa
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Chlopaki ja przerobilem juz w probie 5/50 10/40 a wczesniej zalany byl 15/40 i powiem wam ze najlepiej silnik sie sprawuje na 10/60 :D:D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ja w swojej 1 GT mam 10W40 ale planuję zmienić na 10W50 mam nadzieje ze będzie dobry do turbo. Bo 10W40 łyka mi jakiś 0,1L/1000KM.
Ostatnio zmieniony 2008-09-27 15:22 przez kremat0r, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Na dniach wymieniam olej ... 2.5 V6 jezdzi na 10w40 shella .
Ma przejechane 196 tysi .
Na jaki zmienić ? Dodam że silnik głośno chodzi ( popychacze ) ...
I nie ma widocznych wycieków ...
Będę wdzięczny za odp . bo mam zamiar znów zalać tym samym aby nie ryzykować , ale moze podpowiecie mi lepiej !
Ma przejechane 196 tysi .
Na jaki zmienić ? Dodam że silnik głośno chodzi ( popychacze ) ...
I nie ma widocznych wycieków ...
Będę wdzięczny za odp . bo mam zamiar znów zalać tym samym aby nie ryzykować , ale moze podpowiecie mi lepiej !
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2007-12-15 17:34
- Galeria: viewtopic.php?t=12820
- Lokalizacja: Częstochowa
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Sqad ma słuszność - piwo dla niego !
5W30 to jest to co fabryka zaleca .
Na Shell'u 10W40 też mi klepało - póki nie zalałem olejem który Kamil kiedyś polecał . Od tamtego czasu po każdych 10ciu tysiącach zmieniam na dexelię a motorek odwdzięcza się kulturą pracy . Nadto wydaje mnie się , że gdy wylewam jakby był czystszy .
Tomek
5W30 to jest to co fabryka zaleca .
Na Shell'u 10W40 też mi klepało - póki nie zalałem olejem który Kamil kiedyś polecał . Od tamtego czasu po każdych 10ciu tysiącach zmieniam na dexelię a motorek odwdzięcza się kulturą pracy . Nadto wydaje mnie się , że gdy wylewam jakby był czystszy .
Tomek