Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- black_martines
- Posty: 1217
- Rejestracja: 2006-11-27 08:39
- Samochód: czołg w wersji sport
- Galeria: viewtopic.php?t=13292
- Lokalizacja: Gdzieś W Polsce
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Witam
Mój problem jest troszkę dziwny
Dziś postanowiłem uruchomić silnik więc zalałem probka wodą. Po odpaleniu i nagrzaniu silnika woda zaczęła wyciekać przez otwór w zbiorniku wyrównawczym(jakby w układzie chłodzenia robiło się jakieś ciśnienie).
Po paru chwilach wody w chłodnicy nie ma
Co to może być ??
Mój problem jest troszkę dziwny
Dziś postanowiłem uruchomić silnik więc zalałem probka wodą. Po odpaleniu i nagrzaniu silnika woda zaczęła wyciekać przez otwór w zbiorniku wyrównawczym(jakby w układzie chłodzenia robiło się jakieś ciśnienie).
Po paru chwilach wody w chłodnicy nie ma
Co to może być ??
- basco1984
- Klubowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 2008-09-08 19:06
- Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=14459
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Można tak albo Szukajka
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga
Witam wszystkich milosnikow...jestem nowym uzytkownikiem wiec sorki jesli cos robie nie tak...z czasem sie naucze.Ja mam taki problem ze wiatraki mi sie nie wlaczaa a chlodnica poci sie bo pewnie juz sie woda gotuje a mechanik nie jest w stanie znalezc czujnika nawet ze schematem ktory znalazlem na wasze stronie.Prosze o jakas rade...z gory dziekuje
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga
Myślę, że pomogłoby jakbyś napisał czym jeździsz.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re:
Kranik jest ,jarsonik pisze:a patrzyłeś czy kranik jest dokręcony? Moze niego cieknie. jak wejdziesz pod samochód, to po otwarciu takiej zaślepki po stronie pasażera pod przednim zderzakiem będziesz widział plastikowy kranik i wężyk. Może to to.
ale wężyk
U mnie "niet"
Panowie ,
Po corocznej wymianie płynu chłodzącego , stwierdziłem (przejeżdżając z nowym chłodziwem 5 km) , że ubyło mi litr płynu .
Po zajżeniu pod auto zobaczyłem , że popuszcza spod korka ( plastikowej śruby ) chłodnicy - tej na dole , od strony pasażera .
Jak , ze w/w jest dobrze dokręcona - nasuwa się wniosek , że spuszczając stary płyn musiała popłynąć mi z nim uszczelka .
Teraz pytanie/a :
1. Czy w oryginalnej chłodnicy korek spustu jest uszczelniany jakąś uszczelką (czy się stosuje) ?
2. Jesli takowy temat był poruszany (... a chyba kiedyś gdzieś widziałem) , wdzięczny będę za link kierujący do tematu .
możliwe , że szukajka albo ja przeoczyłem info ... może źle szukałem ?
3. [INNY] [ciach]
Z góry dzięki !
Tomek
Re: Re:
Jak wykręcisz cały korek, w "pierwszej jego częsci" (przed otworem upustowym) masz takie rowki. W jednym z nich siedzi uszczelka- takie gumowe kółeczko- podmieniłem na uszczelkę zdjętą ze złączki do węży ogrodowychTomasz S pisze: 1. Czy w oryginalnej chłodnicy korek spustu jest uszczelniany jakąś uszczelką (czy się stosuje) ?
Tomek
Pzdr!
93'EuroProbe 2 i 1/2
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: Re:
Dzięki !!!
Własnie o takie info mi chodziło !
Mam całą masę oringów w garażu , pewnie coś dobiorę
Jeśli byś jeszcze dziś tutaj zajrzał , napisz/uściślij czy "pierwsza część" to ta po przeciwnej stronie "motylka" czy przy "motylku" .
Aha ! jesli jest kilka rowków to pewnie nie pamiętasz w którym siedzi ta uszczelka (jeśli dobrze pamiętam to u mnie uszczelkę musiało wypłukac do wiadra - bo po wykręceniu plastikowego korka jej nie było) .
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź !
Pozdrawiam
Tomek
Własnie o takie info mi chodziło !
Mam całą masę oringów w garażu , pewnie coś dobiorę
Jeśli byś jeszcze dziś tutaj zajrzał , napisz/uściślij czy "pierwsza część" to ta po przeciwnej stronie "motylka" czy przy "motylku" .
Aha ! jesli jest kilka rowków to pewnie nie pamiętasz w którym siedzi ta uszczelka (jeśli dobrze pamiętam to u mnie uszczelkę musiało wypłukac do wiadra - bo po wykręceniu plastikowego korka jej nie było) .
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź !
Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony 2009-01-05 01:11 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga
Witam,
Oring- właśnie tego słowa mi brakowało Po przeciwnej stronie "motylka". Tak, żeby najpierw była uszczelka a później kranik i wężyk. I z tego co pamiętam, jeden rowek jest trochę głębszy, to ten na uszczelkę.
Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale zdążyłem jeszcze dzisiaj
Pzdr!
Oring- właśnie tego słowa mi brakowało Po przeciwnej stronie "motylka". Tak, żeby najpierw była uszczelka a później kranik i wężyk. I z tego co pamiętam, jeden rowek jest trochę głębszy, to ten na uszczelkę.
Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale zdążyłem jeszcze dzisiaj
Pzdr!
93'EuroProbe 2 i 1/2
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga
He he ... Najwyraźniej mamy inne korki .
U mnie w korku nie ma rowków na oringi .
Za Twoją radą załozyłem oring od szybkozłączki , tyle , że przy samym motylku .
Najwyraźniej w mojej wersji nie ma kranika a płyn się po prostu spuszcza wykręcając korek .
Oring od szybkozłączki ogrodowej pasuje idealnie - w tulei (na jej brzegu) jest jakby gnazdo , które pozwala mu dobrze się ulokować .
W każdym razie ważne , że przestało leciec .
Pozdrawiam
Tomek
U mnie w korku nie ma rowków na oringi .
Za Twoją radą załozyłem oring od szybkozłączki , tyle , że przy samym motylku .
Najwyraźniej w mojej wersji nie ma kranika a płyn się po prostu spuszcza wykręcając korek .
Oring od szybkozłączki ogrodowej pasuje idealnie - w tulei (na jej brzegu) jest jakby gnazdo , które pozwala mu dobrze się ulokować .
W każdym razie ważne , że przestało leciec .
Pozdrawiam
Tomek