 
 Spuścili tylko litr oleju, tak? To albo masz silnik dorżnięty przez brak oleju, albo ci jeszcze 2 litry gdzieś tam hulają.
 
  
   Bo tez się z takimi rzeczami spotykałem
 Bo tez się z takimi rzeczami spotykałem  Ile wogle dolali tego oleju do silnika przy zmianie ?
 Ile wogle dolali tego oleju do silnika przy zmianie ?
 - Tęskno.
 - Tęskno.coś nie halo EdytkaEdyta pisze:Zlaliśmy niecały litr, a wlaliśmy niecałą butelkę, czyli jakieś 3 litry.
ale silnik chodzi ładnie.....chyba....
 ,a butelka to rozumiem - opakowanie 1L
 ,a butelka to rozumiem - opakowanie 1L   
   Wtedy by pasowało
 Wtedy by pasowało 

To jak ten poziom sprawdzałaś? Ważne, żeby nie tuż po jeździe, bo wtedy jest rozbryzgany po wszystkim i zawsze na bagnecie wykaże full lub nawet ponad stan.Edyta pisze:Może rzeczywiście źle sprawdzałam poziom. Poza tym nigdy nie dolewałam oleju, ten poziom na bagnecie nie zmieniał się odkąd mam probka.
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i  Lekcja 2 (krótka)
 Lekcja 2 (krótka) 
 
 '89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgradeNiech ten post zostanie, przyda się jak będziesz sprzedawać autoEdyta pisze:Zlaliśmy niecały litr, a wlaliśmy niecałą butelkę, czyli jakieś 3 litry.
ale silnik chodzi ładnie.....chyba....
 he he he
 he he he  
2Ya pisze:Niemożliweok litr to różnica pomiędzy minimum,a maximum na miarce..Masz 2.0 czyli wchodzi tam 3,5 litra oleju.
Jedyna opcja,że pomiar oleju przeprowadzany był na nierównym podłożu etc,jeśli pokazywał ci full,a z silnika zleciał litr oleju.
Chyba,że olej był spuszczony za szybko po rozgrzaniu i reszta została w silniku.
0,5 l gdzieś zostaje w filtrze oleju oraz załóżmy,że ok 0,5l w silniku & misce olejowej,czyli powinno zlecieć co najmniej ok2,5l starego oleju
edit:
Troszkę sie zagalopowałem z pojemnościa filtra oleju,bo wg. fabryki jest tak jak w załącznikuale jest to zależne też ku ścisłości,od wielkości i budowy filtra czyli zamiennika,bo ori chyba już nikt nie kupuje

Pzdr. & c ya..
 potrafi kapac przez caly dzien
 potrafi kapac przez caly dzien  Co do ilosci ktora powinna zleciec to fakt jest taki ze jak zlejesz z miski i z filtra olej to max moze w silniku zostac do do o.1dziesiatej litra.
 Co do ilosci ktora powinna zleciec to fakt jest taki ze jak zlejesz z miski i z filtra olej to max moze w silniku zostac do do o.1dziesiatej litra. 
  z 1L w srodku padlby po 10 kilometrach.
 z 1L w srodku padlby po 10 kilometrach. )
  ) - Tęskno.
 - Tęskno.
hehe no ja tez się nie mogę ze soba zgodzićEro pisze:2Ya pisze:Niemożliweok litr to różnica pomiędzy minimum,a maximum na miarce..Masz 2.0 czyli wchodzi tam 3,5 litra oleju.
Jedyna opcja,że pomiar oleju przeprowadzany był na nierównym podłożu etc,jeśli pokazywał ci full,a z silnika zleciał litr oleju.
Chyba,że olej był spuszczony za szybko po rozgrzaniu i reszta została w silniku.
0,5 l gdzieś zostaje w filtrze oleju oraz załóżmy,że ok 0,5l w silniku & misce olejowej,czyli powinno zlecieć co najmniej ok2,5l starego oleju
edit:
Troszkę sie zagalopowałem z pojemnościa filtra oleju,bo wg. fabryki jest tak jak w załącznikuale jest to zależne też ku ścisłości,od wielkości i budowy filtra czyli zamiennika,bo ori chyba już nikt nie kupuje

Pzdr. & c ya..
Nie moge sie z tym zgodzic. Olej sie zlewa na rozgrzanym silniku, bo jak go bedziecie zlewac na zimno to powodzenia zyczepotrafi kapac przez caly dzien
Co do ilosci ktora powinna zleciec to fakt jest taki ze jak zlejesz z miski i z filtra olej to max moze w silniku zostac do do o.1dziesiatej litra.
Co do Edyty to cos pokrecilas bo zapewniam Cie ze jak bys miala w silniku litr oleju to juz bys nie jezdzila na tym silniku
3.5 litra to jest MAX 2.5-2.7 to MIN jezeli poziom oleju spadnie ponizej 2L robi sie niebezpiecznie i to bardzoz 1L w srodku padlby po 10 kilometrach.
 byka znów strzeliłem - miało być,że za szybko po niedostatecznym rozgrzaniu silnika
 byka znów strzeliłem - miało być,że za szybko po niedostatecznym rozgrzaniu silnika  A na zimnym też zleci , spoko ale większa ilość zostanie w silniku
 A na zimnym też zleci , spoko ale większa ilość zostanie w silniku 

Edyta pisze:Zlaliśmy niecały litr, a wlaliśmy niecałą butelkę, czyli jakieś 3 litry.
ale silnik chodzi ładnie.....chyba....


 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  
 chajs pisze:Bo szkoda mi tego bo zaplacilem za niego prawie 40 zl.
 
   
  
 40zł to chyba z wymianą co też jest dużą sumą
  40zł to chyba z wymianą co też jest dużą sumą  
A czemu ma być nieszczelnychajs pisze:Panowie podzdzcie mi czy jak odkrece filtr oleju na ktorym jezdzilem jakies 2000 km i zakrece go spowrotem to bedzie szczelny czy musze niestety drugi filtr kupowac ?? Bo szkoda mi tego bo zaplacilem za niego prawie 40 zl.
 Odkręć,wytrzyj olej,odtłuść benzyną ekstrakcyjną i wytrzyj dobrze czystą szmatką,potem przesmaruj delikatnie uszczelkę filtra olejem (chociaż przy ponownym montażu nie jest to konieczne ale nie zaszkodzi),dokręć mocno i git
 Odkręć,wytrzyj olej,odtłuść benzyną ekstrakcyjną i wytrzyj dobrze czystą szmatką,potem przesmaruj delikatnie uszczelkę filtra olejem (chociaż przy ponownym montażu nie jest to konieczne ale nie zaszkodzi),dokręć mocno i git   
  Jeśli na taki sam i chcesz zaoszczędzić
 Jeśli na taki sam i chcesz zaoszczędzić   to pamiętaj ,iż zmiana następnego oleju powinna być wcześniej o ten przebieg dotychczasowy filtra
 to pamiętaj ,iż zmiana następnego oleju powinna być wcześniej o ten przebieg dotychczasowy filtra   
 
 
   
   Są tacy co z powrotem stare uszczelki pod głowice zakładają
 Są tacy co z powrotem stare uszczelki pod głowice zakładają   i silikonem uszczelniają aby przedmuchów nie było
 i silikonem uszczelniają aby przedmuchów nie było   
   
 
Stary, ale 40 zł dał za filtr. Przecież to prawie tyle co 10 litrów benzyny - miesiąc jeżdżenia.Sqad pisze:Nie no to już drut na maksa, zawsze zmienia się filtr oleju i nigdy nie powinno się zakręcać tego samego.
 Przykro czytać, czy na pewno warto tak oszczędzać? Czy to na pewno jest oszczędność?
 Przykro czytać, czy na pewno warto tak oszczędzać? Czy to na pewno jest oszczędność?