Main shift na time shift
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Main shift na time shift
Witam wszystkich jak to już było to najwyżej wyrzućcie ale zaryzykuje Otóż chodzi mi o to czy da się jakoś przerobić, podłączyć kontrolkę main shift, któa jak wiadomo jest od automatycznej skrzyni biegów na kontrolkę, która wskazywałaby optymalny czas na zmianę biegów? wtedy byłby to taki time shift w standardowym opakowaniu. No bo ta kontrolka i tak do niczego się nie przyda.No i teraz pytanie czy jest to wogóle możliwe? trzeba podpiąć pod obrotomierz czy jak? I jak ustawić żeby kontrolka się zapalała np. przy 4tyś a poniżej gasła? Czekam na jakieś pomysły
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- oszolom
- Posty: 89
- Rejestracja: 2007-10-29 11:42
- Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
- Galeria: viewtopic.php?t=13342
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Main shift na time shift
bez urazy ale po co grzebać ...automat w probe ma swój charakter...a jak ci to nie wystarczy to kup sobie...Shift lighta i se podłącz podobny efekt i bez większego majstrowania...przeciez automaty w probkach nie występują często wiec warto się nimi cieszyć w oryginale...
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Main shift na time shift
Nie no ja rozumiem ale ja mam gt manual no i kiedyś jak jeszcze nie byłem na forum to zauważyłem że jest taka kontrolka main shift tylko się nigdy nie świeciła a że byłem zielony to myślałem że od tego. To co mówisz że za dużo grzebania będzię?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Main shift na time shift
ja raczej nie wpadłem na to że kolega ma automat a jedynie wyczytałem, że chce wykorzystać niewykorzystywaną kontrolkę od automatu..
moja odpowiedź w tej kwestii... możesz wyprowadzić sobie przewody od tej kontrolki bez większego problemu na wierch (np. w probie lipexa - czyli ex moim - są obie kontrolki wyprowadzone kablami i gotowe do podłączenia czegokolwiek) i pakować co chcesz pod nią ale zliczanie prędkości obrotowej silnika wymaga czegoś więcej niż żaróweczki więc chyba najprościej byłoby kupić gotowca....
moja odpowiedź w tej kwestii... możesz wyprowadzić sobie przewody od tej kontrolki bez większego problemu na wierch (np. w probie lipexa - czyli ex moim - są obie kontrolki wyprowadzone kablami i gotowe do podłączenia czegokolwiek) i pakować co chcesz pod nią ale zliczanie prędkości obrotowej silnika wymaga czegoś więcej niż żaróweczki więc chyba najprościej byłoby kupić gotowca....
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Main shift na time shift
Nie ma kontrolki main shift. Przynajmniej w Probie. Nawet w automacie...
Dyskusja jak zrobić, by się zapalała od jakichś obrotów była ostatnio w w atku o podświetleniu zegarów (ale nie Twoim o zmianie koloru zegarka).
Dyskusja jak zrobić, by się zapalała od jakichś obrotów była ostatnio w w atku o podświetleniu zegarów (ale nie Twoim o zmianie koloru zegarka).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Main shift na time shift
jest na pewno bodajże nad check engine po prawej stronie pierwsza od góry. Przyjżyj się dobrze. A w automacie to już na pewno jest bo z tego to czytałem to jak się świeci to pokazuje jakąs awarię skrzyni czy cuś. A tak przy okazji widzę że jestem wreszcie na Probe forum a Ty jesteś jego liderem więc dzięki za zaproszenie do tej grupy
Ostatnio zmieniony 2008-11-16 10:44 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Main shift na time shift
Na pewno nie ma.
Doczytaj jeszcze raz i co oznacza, i jak się naprawdę nazywa.
Doczytaj jeszcze raz i co oznacza, i jak się naprawdę nazywa.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Main shift na time shift
Jest napewno przynajmniej u mnie. Ja mam manualną skrzynię i w manualach jest ona po prostu niewykorzystana no i wiadomo że świecić się nigdy nie będzie. oznacza coś w stylu główny bieg czy coś w tym stylu, natomiast w automatach oznacza z tego co wyczytałem awarię skrzyni lub takie tam.. Ja sam jej nigdy nie widziałem dopiero pod słońce kiedyś zauważyłem Mr. Cynk też pisze że jest.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Main shift na time shift
dywagujemy o tak na prawdę tej samej żarówce tylko okienko jest lub nie jest opisane.
a sprawa sprowadza się do tego, że po prawej nieopodal check engine są jeszcze niewykorzystane kontrolki, które można zaadoptować dowolnie.
i - żeby było milej - jedna z nich zaświeci na pewno przyciemnionym miłym odcieniem żółtego.
ja już tak dokładnie to nie pamiętam czy to było opisane czy tez nie było ale na 100% bawiłem sie tym bo zrobiłem wyprowadzenie kabelków pod te kontrolki licząc, że w przyszłości wykorzystam to do sygnalizacji, jazdy na LPG i cośtam jeszcze.
a sprawa sprowadza się do tego, że po prawej nieopodal check engine są jeszcze niewykorzystane kontrolki, które można zaadoptować dowolnie.
i - żeby było milej - jedna z nich zaświeci na pewno przyciemnionym miłym odcieniem żółtego.
ja już tak dokładnie to nie pamiętam czy to było opisane czy tez nie było ale na 100% bawiłem sie tym bo zrobiłem wyprowadzenie kabelków pod te kontrolki licząc, że w przyszłości wykorzystam to do sygnalizacji, jazdy na LPG i cośtam jeszcze.
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Main shift na time shift
A no to sie dogadaliśmy w końcu No właśnie ja chciałbym to przerobić na time shifta ale chyba nie będzie to za proste :|Jak nie da się tego zrobić w domowych warunkach to dam sobie spokój.Zaraz zaraz kontrolki powiadasz? A druga od czego jest? A nie wiesz może czy jakiś czujnik w aucie spełnia taką rolę że mógłby włączać tą kontrolkę od danej prędkości obrotowej a poniżej tej prędkości gasić ją? Jest wogóle taki czujnik?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Main shift na time shift
nie ma takiego czujnika.
możesz to zrobić podpinając się do cewki jakimś kawałeczkiem elektroniki, który będzie potrafił zliczać ci impulsy i przeliczać to na prędkość obrotową silnika.
druga kontrolka nie pamiętam od czego jest bo nie była opisana na bank u mnie.
mógłbyś jeszcze zrobić to inaczej.... przykładowo jakiś mikro magnesik neodymowy przykładowo przykleić do wskazówki obrotomierza i w odpowiednim miejscu zamocować niewielki kontrakton, który zewrze ci obwód żaróweczki w momencie zbliżenia magnesu.
to tylko taka moja myśł, nie robiłem tego i nie testowałem, nie wiem czy da się to w ogóle wykonać z obrotomierzem ale domowym sposobem pewnie taką siarę próbowałbym odstawić
ogólnie kontrakton to spoko sprawa i bawiłem się tym, więc w teorii mogłoby to spoko działać
możesz to zrobić podpinając się do cewki jakimś kawałeczkiem elektroniki, który będzie potrafił zliczać ci impulsy i przeliczać to na prędkość obrotową silnika.
druga kontrolka nie pamiętam od czego jest bo nie była opisana na bank u mnie.
mógłbyś jeszcze zrobić to inaczej.... przykładowo jakiś mikro magnesik neodymowy przykładowo przykleić do wskazówki obrotomierza i w odpowiednim miejscu zamocować niewielki kontrakton, który zewrze ci obwód żaróweczki w momencie zbliżenia magnesu.
to tylko taka moja myśł, nie robiłem tego i nie testowałem, nie wiem czy da się to w ogóle wykonać z obrotomierzem ale domowym sposobem pewnie taką siarę próbowałbym odstawić
ogólnie kontrakton to spoko sprawa i bawiłem się tym, więc w teorii mogłoby to spoko działać
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Main shift na time shift
A mógłbyś bardziej przybliżyć co to takiego ten kontrakton bo szczerze to pierwzy raz słyszę taką nazwę. Czyli już wiem, że łatwo to nie będzię.. A mówiłeś że u Ciebie ta kontrolka nie jest opisana więc myślisz że te kontrolki z napisem main shift występowały tylko w wersjach z automatem a w manualu były gołe bez napisu? Bo jeśli tak to myślisz że mogę mieć zegary przełożone z wersji z automatem?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Main shift na time shift
A mógłbyś łaskawie sam ruszyć cztery litery i poszukać zmiast kazać innym to robić za ciebie?
http://www.google.com/search?q=kontaktron
Może po prostu kup obrotomierz z shift light, wsadź go pod deskę a kabelek od światełka shift light w nim podepnij pod tę kontrolkę?
http://www.google.com/search?q=kontaktron
Może po prostu kup obrotomierz z shift light, wsadź go pod deskę a kabelek od światełka shift light w nim podepnij pod tę kontrolkę?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Main shift na time shift
Właśnie dlatego, byś nie tworzył legend o "czymś w stylu głównego biegu" prosiłem, byś doczytał co jest na kontrolce. Żaden MEIN KAMPF, MAIN SHIFT, czy coś takiego, ale MAN SHIFT. MAN(ual) SHIFT. Więc nie oznacza bynajmniej "awarii skrzyni lub takie tam".Prezes1986 pisze:oznacza coś w stylu główny bieg czy coś w tym stylu, natomiast w automatach oznacza z tego co wyczytałem awarię skrzyni lub takie tam..
Tak samo TIME SHIFT to gra strzelanka albo funkcja zatrzymywania i cofania audycji telewizyjnych, ostro reklamowana ostatnio przez TV eN, a Tobie chodzi chyba o SHIFT LIGHT.
Jeśli chcesz się bawić w samodzielne wykonanie takiego, to np. było to wielokrotnie opisywane na elektrodzie.
Cynki napisał wyraźnie, że ma nieopisaną tę drugą lampkę (położoną symetrycznie do niebieskiej kontrolki świateł drogowych), która nie była podłączona w żadnym Probku.
Prosiłem też, by nie rozwijać równolegle 2 wątków o kontraktonach
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 69#p215169
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
Re: Main shift na time shift
a gdzie są wyprowadzone te kabelkiMr. Cynk pisze: (np. w probie lipexa - czyli ex moim - są obie kontrolki wyprowadzone kablami i gotowe do podłączenia czegokolwiek)
Lulu
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Main shift na time shift
jak zdejmiesz ten plastik nad nogami kierowcy (od dołu) to powinieneś trafiś na dwie pary kabelków dyndających. na pewno jakiś brąz i żółty był wydaje mi się.
ale powinny być jakoś związane i jak tam podasz im prąd to masz którąś kontrolkę zapaloną.
mogą być też jakoś zawinięte żeby nie wylatały na wierzch też w razie czego to trzeba nieco potarmosić tam kable i popatrzeć co jest "niefabrycznie" aczkolwiek tak będzie kilka kabli innych jeszcze bo w twoim aucie masz założone sterowanie nawiewami z modelu '89 oraz elementy tempomatu i ten Trip komputer od spalania a te rzeczy wymagały dociągnięcia kilku kabelków tu i tam.
Możesz se założyć diódkę przykładowo zamiast żaróweczki i wykorzystać do alarmu, możesz se to wykorzystać do LPG, do sygnalizacji kiedy (i czy w ogóle) załącza ci się pompa oleju od skrzyni biegów, kiedy rusza ci sprężarka od klimy i 1001 innych pomysłów
ale powinny być jakoś związane i jak tam podasz im prąd to masz którąś kontrolkę zapaloną.
mogą być też jakoś zawinięte żeby nie wylatały na wierzch też w razie czego to trzeba nieco potarmosić tam kable i popatrzeć co jest "niefabrycznie" aczkolwiek tak będzie kilka kabli innych jeszcze bo w twoim aucie masz założone sterowanie nawiewami z modelu '89 oraz elementy tempomatu i ten Trip komputer od spalania a te rzeczy wymagały dociągnięcia kilku kabelków tu i tam.
Możesz se założyć diódkę przykładowo zamiast żaróweczki i wykorzystać do alarmu, możesz se to wykorzystać do LPG, do sygnalizacji kiedy (i czy w ogóle) załącza ci się pompa oleju od skrzyni biegów, kiedy rusza ci sprężarka od klimy i 1001 innych pomysłów