Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: kicur »

Koledzy mam do was male pytanko - orientujecie sie moze czy w probku mozna podpiac laptopa pod glowny komputer sterujacy silnikiem i na bierzaco za pomoca jakiegos wymyslnego programiku monitorowac prace silnika, dawkowanie paliwa , bledy itp. :roll: - bo np kumpel ma taki programik do audi A4 i musze powiedziec ze calkiem fajna sprawa ;) mozna nawet zmieniac dawkowanie paliwa - wlasnie nie wiem jak jest w probku czy to nie jest troszke jednak zbyt archaiczna konstrukcja( oczywiscie z calym szacuneczkiem do naszych autek ;) ) - jesli posiadacie jakies info na ten temat to bardzo prosze o wypowiedzi , komentarze i ewentualne wskazowki jesli ktos posiada program czy odpowiednie wtyczki do kompa- dzieki i pozdrawiam serdecznie! :D 8)
Ostatnio zmieniony 2007-01-15 16:03 przez kicur, łącznie zmieniany 1 raz.
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

W tym Audi to on ma seryjnie złącze, czy ma jakiegoś piggybacka, czy może gazem steruje? Hm?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

ma seryjna wtyczke tylko duzo bardzoej rozbudowana niz u nas :lol: - jest gdzies stylu w srodkowym kanale chyba - ma 1,9 TDI 96 rok bodajze - tak czy siak programik na kompie jest dosc rozbudowany i tak jak pisalem jest szeroka diagnoza wszystkiego ( wlacznie z abs i innymi rzeczami bo wszystko tam podpiete w ta jedna wyczke) a też moze regulowac dawki paliwa i cos tam jeszcze nie pamietam - fajna sprawa ogolnie a ze kupuje sobie teraz laptopa to mi sie wkrecil taki temacik bo akurat pod laptopa idealna sprawa... :D ;)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Bo kolega ma OBD 2 a nie OBD1 jak to jest w naszych jedyneczkach
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

czyli nici z tego? :cry: .... a mialo byc tak pieknie :?
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Nie no nie jest tak źle, zawsze można kupić komputer standalone np. SMT6, ale to bardziej tuningowy gadget i nadaje się raczej do grzebania pod kątem już dokonanych zmian aucie a np. zbyt małej dawki paliwa.

jak to działa (ten gośc ma cholernie drogo, normalna cena to okolice 500zł):

http://moto.allegro.pl/item156192326_pi ... _back.html

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

heh no to by sie nadawalo i to wcale nie jest takie glupie bo pasuje jak mysle do wielu aut :] tylko jedyny mankament to cena :( ale zobacz na smt7 -bardziej by pasowalo do jedyneczki bo ma kontrole turbo ale cena juz zupelnie wysoka
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ada pisze:Bo kolega ma OBD 2 a nie OBD1 jak to jest w naszych jedyneczkach
Dokładnie przy obd II jest to możliwe ale potrzebny jest jeszcze kabel i program. Program z internetu a kabel z wolumenu :) ale tak piknie jest tylko w przypadku popularnych dupowozów :lol:
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

no dobra a jakkby sie tak wpiac w kable przy samym kompie za pomoca tego urzadzonka co pisze RX? przeciez kazdy kabelek to sygnal z jakiego czujnika -wpinasz sie w odpowiednie kable i laczysz wszystkie w kostke i juz ja zostwiasz tam na stale i jak bedziesz sie wchcial wpiac po raz drugi to juz do tej kosteczki :)- tylko trzeba miec to urzadzonko o ktorym pisze rx - :lol:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To co pisał RX, działa na zasadzie przechwytywania sygnały modyfikowania go według twoich upodobań i wysyłania dalej do kompa. nie wiem czy warto wywalać ponad 700 zł po nic.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Popieram! Można założyć sekwencję i przy okazji mieć to wszystko (no może bez ABSu 8) ).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pureopium
Posty: 51
Rejestracja: 2006-10-15 21:51
Samochód: Red 2.2 GT '91
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pureopium »

Interesuję się już od jakiegoś czasu tym tematem i ostatnio natrafiłem na ten filmik:

probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)

Co o tym sądzicie?
Red 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

To jest MegaSquirt. Standard jeśli chodzi o sterowanie tuningowanymi Probami w Stanach. Mi wystarczy SMT6 - taniej, bo Squirta możliwości nawet bym nie wykorzystał.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

pureopium pisze:Interesuję się już od jakiegoś czasu tym tematem i ostatnio natrafiłem na ten filmik:

probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)

Co o tym sądzicie?
Przecież to Probe zamyka budzik w kilka sekund :shock: :!: :shock: :!: :shock:

Tu tez jest filmik z laptopem wpiętym do Probka:
http://www.youtube.com/watch?v=5VmFxWPk ... ed&search=
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

....jestem w szoku :shock: .... co on tam ma pod maska? :?:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

SMT6 , SMT7 , Komputer stand alone XMS

Post autor: Lipex »

Czyktoś myslał założyć sobie takiw coś w swoim aucie :?:
SMT6 kosztuje w granicach 700zł...
Wie ktoś ile kosztowało by podłączenie tego ustrojstwa i zaprogramowanie powiedzmy 2 lub 3 map paliwowych :?:
Najuboższe urządzenie w wymienionych w temacie, czyli SMT6 potrafi:
Podstawowe możliwości SMT6:
-nauka sygnału przepustnicy,
-tuning mapy paliwa w 128 komórkach,
-tuning mapy zapłonu w 128 komórkach,
-kalibracja rpm,
-wysoki zakres obrotowy,
-zakres analogowy od 0 do 10 Volt,
-wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm),
-programowalna ilość cylindrów,
-różna polaryzacja sygnałów,
-limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy,
-limitowanie korekcji zapłonu,
-autotestowanie,
-sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów),
-sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami,
-sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light,
-przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy,
-tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo,
-tuning czasu ładowania cewek zapłonowych,
-przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza,
-sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu,
-wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro.

Ciekawe urządzenie...
Tylko jak to podpiąć i obsłużyć :?:
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: Robert »

"Czyktoś" myślał - gdybyś spróbował poszukać, to znalazłbyś może info kto i z jakim skutkiem zdecydował się założyć coś więcej, niż tylko kolejny temat z przeklejonym tekstem z aledrogo. :evil:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: mika_vixen »

Miałem SMT6,i sprzedałem on jest za trudny do ogarnięcia dla przeciętnego zjadacza chleba.Lepszy jest Ecumaster det2,jest tańszy i jest to rodzima produkcja.Możesz sam sobie go podpiąć i możliwie dobrze autko wystroić z pomocą autorów tego wynalazku.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: RX »

Witam,

Moje Kilze ;) było strojone SMT6 i wszystko chodziło super - dwie mapki. Warunkek - musisz do strojenia oddać komuś kto wie co robi i ma do tego sprzęt (szerokopasmówka) bo na oko bez żadnych odczytów nie ma co robić za dużo. Innych piggybacków nie przerabiałem to nie jestem w stanie porównać.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: Mr. Cynk »

a w mojej garażowej szufladzie już z półtora roku leży jedno SMT6 i się sezonuje :):):)

zawsze można sobie conieco wysterować ale często apetyt na efekt jest kosztem żywotności silnika :wink:


Lipex, F1 z tego nie zrobisz :) jak dla mnie to zbliżyłeś się do punktu gdzie najsłabszym ogniwem staje się skrzynia biegów i raczej bym się nie forsował zbytnio juz do przodu.

Masz bardzo szerokie i megaprzyczepne koła, kawał dobrego momentu obrotowego oraz pokaźną stadninę koni pod maską więc lepiej pobawić się chyba w śmiganie tym autkiem, może jeszcze sobie zmodyfikuj halogeny żeby zrobiły się przydatne (może przerobić je na system doświetlania zakrętów...) może przerobić wydech na jakiś głośniejszy (chociaż w sumie masz nowy cały wydech :wink: ) a może po prostu zabrać się za wnętrze i przebudować fotele na jakieś skórzane czy coś.
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: Lipex »

No masz racje... Tylko chciałbym jakoś wyeliminować to wpadanie silnika w serwisówke a nie wiem bardzo jak...
Teraz jeszcze doszedł problem, ze na zimnym silniku przy dodawaniu gazu nim szarpie strasznie...
Myśle, że to wina układu zaplonowego. kopółke też mam w planach wymienić...
Tylko co z tym wpadaniem w serwisówke??
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: Bogdan9999 »

Szarpie ci nim jak sie wkręca na obroty czy dopiero jak z nich zchodzi ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: Robert »

Czy musimy o szarpaniu na zimnym, wymianie kabli, tajemnej kontrolce "check engine", itp. dyskutować w dziale Tuning? Czy każdy, byle g...ny problem Lipexa, musi się pojawiać właśnie tutaj? Jeśli naprawdę musi, to może niech się to nie rozprzestrzenia poza "Lipexny tuning project".
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???

Post autor: Bogdan9999 »

Nie tylko Lipex po modach ma ten problem ;) Wiec podejżewam ze nie ostatni.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”