No prosze - to nie wiedzialem, ze w jakies instrukcji pisza, ze probek 2.5 tyle pali. Ale to by sie zgadzalo (tak - teraz milion osob powie, ze sciemniam , niektorzy wlasciciele 2.5 tylko popra ) - na zlocie na Mazurach zrobilem w sumie 750km i srednio mi spalil 7,9 litra benzynki Pb95:!:Konrad pisze:Jezeli probe 2,5 ma wg instrukcji palic 7,5 benzynki to gazu powinien palic 9
KTO SIE PODEJMIE?????
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
jakoś dla mnie, to jest nieprawdopodobne, ale w sumie po co mielibyście kłamać... 7,9l?? hmm... bo wiesz, to jest tak, Golf mojego mechanika palił 16l/100 km jak on jeździł, a jak jego żona to 8l
Tylko teraz jest tak... pojadę do tego mechanika, powiem za dużo pali, a on odpowie... a jak Pan jeździ... to co ja mu mam powiedzieć?
Dopóki sam tego nie zrobię, to nikt mi nie uwierzy, że ma palić te 12l(mam sekwencję, więc da się to wyregulować prawie tak jak benzynkę) po mieście.... Polecie jakiegoś dobrego i relatywnie niedrogiego szpeca w W-wie, to tam pojadę...
Tylko teraz jest tak... pojadę do tego mechanika, powiem za dużo pali, a on odpowie... a jak Pan jeździ... to co ja mu mam powiedzieć?
Dopóki sam tego nie zrobię, to nikt mi nie uwierzy, że ma palić te 12l(mam sekwencję, więc da się to wyregulować prawie tak jak benzynkę) po mieście.... Polecie jakiegoś dobrego i relatywnie niedrogiego szpeca w W-wie, to tam pojadę...
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
Tez walczylem z tym problemem. Prawidlowe spalanie przy powiedzmy sredniej jezdzie w trasie, a za taka uwazam przedzial 100-140km/h, wynosi 7,5-8l. Sprawdzone na 3 silnikach 2.5 w moim Probe ATX.
Poniewaz w miedzyczasie mialem duze skoki w spalaniu doszedlem do kilku podstawowych spraw:
1. Sondy lambda. Nawet jak nie swieci sie Check Engine blad jest caly czas w pamieci i uwzgledniany.
2. Sondy nie padaja same z siebie - zawsze jest przyczyna.
3. A kto to wie?
Otoz...
W probe 2.5 podstawa jest prawidlowe ustawienie kata zaplonu i wolnych obrotow. Robi sie to TYLKO W TYBIE DIAGNOSTYCZNYM. To bardzo wazny element, gdyz nawet jesli kat jest pomiedzy 9-10 stopni, to PCM moze nie miec punktu odniesienia, ktory uzyska tylko przy ustawianiu w w/w trybie. Nadmienie tu tylko, ze kat ten jest w miare koniecznosci korygowany przez PCM.
Robercik > Ustaw dobrze kat zaplonu. Jak sie nie da, to napisz na PW, a wyjasnie Ci o co chodzi.
Poniewaz w miedzyczasie mialem duze skoki w spalaniu doszedlem do kilku podstawowych spraw:
1. Sondy lambda. Nawet jak nie swieci sie Check Engine blad jest caly czas w pamieci i uwzgledniany.
2. Sondy nie padaja same z siebie - zawsze jest przyczyna.
3. A kto to wie?
Otoz...
W probe 2.5 podstawa jest prawidlowe ustawienie kata zaplonu i wolnych obrotow. Robi sie to TYLKO W TYBIE DIAGNOSTYCZNYM. To bardzo wazny element, gdyz nawet jesli kat jest pomiedzy 9-10 stopni, to PCM moze nie miec punktu odniesienia, ktory uzyska tylko przy ustawianiu w w/w trybie. Nadmienie tu tylko, ze kat ten jest w miare koniecznosci korygowany przez PCM.
Robercik > Ustaw dobrze kat zaplonu. Jak sie nie da, to napisz na PW, a wyjasnie Ci o co chodzi.
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
1. To mówisz, że dopóki nie zmienię sond będzie palił ile wlezie... ??A po zmianie trzeba zresetować błędy? Wystarczy odłączenie akuma na parę minutek?GREYG pisze:Tez walczylem z tym problemem. Prawidlowe spalanie przy powiedzmy sredniej jezdzie w trasie, a za taka uwazam przedzial 100-140km/h, wynosi 7,5-8l. Sprawdzone na 3 silnikach 2.5 w moim Probe ATX.
Poniewaz w miedzyczasie mialem duze skoki w spalaniu doszedlem do kilku podstawowych spraw:
1. Sondy lambda. Nawet jak nie swieci sie Check Engine blad jest caly czas w pamieci i uwzgledniany.
2. Sondy nie padaja same z siebie - zawsze jest przyczyna.
2. przyczyna? To znaczy, np. przez 12 tys. km chodził na gazie i benzynie na raz, bo emulator był padnięty?? , czy to może być przyczyna....
Wiem o co chodzi, ale nie wiem o czym mówisz(nie rozumiem tych rzeczy,ale to nie istotne,bo i tak nie będę się sam tym zabawiał). Gazol bawił się z tym ustawianiem(tryb diagonostyczny) i ustawiał kąt. Tylko pytanie, czy do tego trzeba mieć sondy i te sprawy ideał(może piszę głupoty,ale nie mam zielonego pojęcia o co chodzi)? A na upartego, to trzeba będzie się bryknąć do Ciebie Greyg do tych Siedlec, co byś fachowym okiem zerknął. Narazie planuję wymianę sond.GREYG pisze: Otoz...
W probe 2.5 podstawa jest prawidlowe ustawienie kata zaplonu i wolnych obrotow. Robi sie to TYLKO W TYBIE DIAGNOSTYCZNYM. To bardzo wazny element, gdyz nawet jesli kat jest pomiedzy 9-10 stopni, to PCM moze nie miec punktu odniesienia, ktory uzyska tylko przy ustawianiu w w/w trybie. Nadmienie tu tylko, ze kat ten jest w miare koniecznosci korygowany przez PCM.
Jak to nie pomoże, to wiadomo gdzie się udam, ale pewnie to sondy!
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
Nie dopisalem do konca.
Mimo, ze jezdzisz na gazie, powinienes miec te elementy sprawne i emulatory obu sond przy LPG.
W przypadku jaki opisal nikos na poczatku, problem powstaje przy niskich obrotach, kiedy jest podawana zbyt bogata mieszanka paliwo/powietrze. Spaliny wykraczaja sporo poza norme i sonda wykazuje blad (troche to skrocilem). Przy LPG i bledzie sondy PCM ma caly czas informacje tryb awaryjny i dostosowuje srednie wartosci. To co napisal Konrad moze posluzyc jako przyklad, jak dobrze dziala zgrane LPG i brak trybu awaria.
Po eliminacji rzeczy oczywistych jak uszkodzone sondy, zapchane filtry, nieszczelnosci itp., nalezy ponownie ustawic kat spalania i wolne obroty w trybie diagnostycznym i po przejechaniu kilkunastu km sprawdzic czy wszystko gra. Odczytac kody nawet jesli nie swieci sie check engine.
U propagandy dostawalo sie do wydechu (i sond) duzo niedopalonego paliwa. Z czasem musialo to zniszczyc sondy - zapewne obie. Ustawienie kata zaplonu bez resteu i wymiany sond mija sie wtedy z celem.
Kilka razy spotkalem sie tez z sytuacja, gdzie wymiana jeden sondy zalatwiala sprawe, mimo ze PCM wskazywal, ze 2 tez jest uszkodzona. Zaznaczam, ze po takiej wymianie wszystko zostalo ponownie sprawdzone i ustawione.
Przypadkiem skrajnym bylo u mnie spalanie w miescie ok.20l, a w trasie 7-8l. Przyczyna bylo brak podgrzewania (urwany przewod) od jednej z sond). Lutownica i po sprawie.
Tetam sond trawilem na imprezie z ludzmi z boscha. Powiedzieli mi jedna stara prawde na temat sond uniwersalnych - jak cos jest do wszystkiego, to do niczego. Kazali mi zalozyc uniwersalna - "przyjedziesz po nastepna".
Mimo, ze jezdzisz na gazie, powinienes miec te elementy sprawne i emulatory obu sond przy LPG.
W przypadku jaki opisal nikos na poczatku, problem powstaje przy niskich obrotach, kiedy jest podawana zbyt bogata mieszanka paliwo/powietrze. Spaliny wykraczaja sporo poza norme i sonda wykazuje blad (troche to skrocilem). Przy LPG i bledzie sondy PCM ma caly czas informacje tryb awaryjny i dostosowuje srednie wartosci. To co napisal Konrad moze posluzyc jako przyklad, jak dobrze dziala zgrane LPG i brak trybu awaria.
Po eliminacji rzeczy oczywistych jak uszkodzone sondy, zapchane filtry, nieszczelnosci itp., nalezy ponownie ustawic kat spalania i wolne obroty w trybie diagnostycznym i po przejechaniu kilkunastu km sprawdzic czy wszystko gra. Odczytac kody nawet jesli nie swieci sie check engine.
U propagandy dostawalo sie do wydechu (i sond) duzo niedopalonego paliwa. Z czasem musialo to zniszczyc sondy - zapewne obie. Ustawienie kata zaplonu bez resteu i wymiany sond mija sie wtedy z celem.
Kilka razy spotkalem sie tez z sytuacja, gdzie wymiana jeden sondy zalatwiala sprawe, mimo ze PCM wskazywal, ze 2 tez jest uszkodzona. Zaznaczam, ze po takiej wymianie wszystko zostalo ponownie sprawdzone i ustawione.
Przypadkiem skrajnym bylo u mnie spalanie w miescie ok.20l, a w trasie 7-8l. Przyczyna bylo brak podgrzewania (urwany przewod) od jednej z sond). Lutownica i po sprawie.
Tetam sond trawilem na imprezie z ludzmi z boscha. Powiedzieli mi jedna stara prawde na temat sond uniwersalnych - jak cos jest do wszystkiego, to do niczego. Kazali mi zalozyc uniwersalna - "przyjedziesz po nastepna".
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Podsumowując....
1. Sondy (jedna jest na 100% padnięta- nie dogrzewa się, a druga chyba w miare- na LPG pokazuje ładnie)
a) wymieniam uszkodzoną(e) - nie mam na to zbyt wielkich funduszy
b) czyszczę filtry
c) sprawdzam błędy, wcześniej resetując.. jadąc kawałek te sprawy
d) Jak jest OK, robie coś tam w trybie diagnostycznym
I gotowe?
2. Sondy powiadasz? TO jakie trzeba by kupić, żeby nie przepłacić, a być usatysfakcjonowanym. (nie chciałbym na to za dużo wydać, a to czy mi będzie 11, czy 12 palił LPG, to już żadna różnica)
3. Co z tym wydechem bez kata? Jak będą dobre sondy, to OK?
Dzięki za uwagi, teraz się tym zajmę.
1. Sondy (jedna jest na 100% padnięta- nie dogrzewa się, a druga chyba w miare- na LPG pokazuje ładnie)
a) wymieniam uszkodzoną(e) - nie mam na to zbyt wielkich funduszy
b) czyszczę filtry
c) sprawdzam błędy, wcześniej resetując.. jadąc kawałek te sprawy
d) Jak jest OK, robie coś tam w trybie diagnostycznym
I gotowe?
2. Sondy powiadasz? TO jakie trzeba by kupić, żeby nie przepłacić, a być usatysfakcjonowanym. (nie chciałbym na to za dużo wydać, a to czy mi będzie 11, czy 12 palił LPG, to już żadna różnica)
3. Co z tym wydechem bez kata? Jak będą dobre sondy, to OK?
Dzięki za uwagi, teraz się tym zajmę.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
A tak kiedys sciągłem ze strefynikosnikos pisze: No prosze - to nie wiedzialem, ze w jakies instrukcji pisza, ze probek 2.5 tyle pali. Ale to by sie zgadzalo (tak - teraz milion osob powie, ze sciemniam , niektorzy wlasciciele 2.5 tylko popra ) - na zlocie na Mazurach zrobilem w sumie 750km i srednio mi spalil 7,9 litra benzynki Pb95:!:
Dam wam "gwozdzia". Jako, ze mialem bledy 15, 16,17, 23 i 24 czyli sondy i EGR, wzialem sie do tego od strony praktycznej. Zamiast wywalac kase na nowe sondy, co wychodzi kolo 1000zl odkurzylem gdzies jakas stara sonde, ktora to niby byla uszkodzona. Wymienilem ta z przodu, reset PCM i kilkanascie km testu. Bledow nie ma, nie pojawily sie ponownie. Tak wiec zanim zaczniecie jak to pisza w serwisowce wymianiac obje - zostanowcie sie.