czujnik temperatury silnika
- Badyl
- Posty: 30
- Rejestracja: 2007-09-18 12:01
- Galeria: viewtopic.php?t=12196
- Lokalizacja: Warszawa
czujnik temperatury silnika
Mam od dłuższego czasu problem z czujnikiem temperatury.
Po odpaleniu wskaźnik temp. długo "leży" by po pewnym czasie gwałtownie podskoczyć do góry. Przez pewien czas jest w normie ale gdy np stanę na światłach nagle zaczyna skakać - do samego dołu - poleży sobie chwileczkę "poodpoczywa" i za chwilę skacze do góry - przy czym nigdy nie pokazuje więcej niż "norma".
Czasem długo wskazuje ok. Zrobię kilka kilometrów - staję na światłach - dodaje gazu na luzie i wskazówka spada do zera.
Lub najbardziej zwariowany obiaw - poprostu skacze sobie do góry i do dołu jak sprężynka.
Po konsultacji z Vodoo - polecił zmienić termostat. Jenak po konsultacji ze swoim mechanikiem który powiedział jak sprawdzić termostat - stwierdzam, że z nim jest ok.
Na zimnym silniku po odpaleniu górna rura nagrzewa się a dolna jest zimna. Dopiero po nagrzaniu silnika w pewnym momencie i dolna robi się gorąca. Więc obieg jest ok.
Ponadto woda nie gotuje się i nic się z nią nie dzieje.
Obwód odpowietrzyłem i płyn jest w normie.
Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami?
Nie chcę wymieniać termostatu i szukać metodą prób i błędów.
Czy może to być wina czujnika i jak to sprawdzić?
Po odpaleniu wskaźnik temp. długo "leży" by po pewnym czasie gwałtownie podskoczyć do góry. Przez pewien czas jest w normie ale gdy np stanę na światłach nagle zaczyna skakać - do samego dołu - poleży sobie chwileczkę "poodpoczywa" i za chwilę skacze do góry - przy czym nigdy nie pokazuje więcej niż "norma".
Czasem długo wskazuje ok. Zrobię kilka kilometrów - staję na światłach - dodaje gazu na luzie i wskazówka spada do zera.
Lub najbardziej zwariowany obiaw - poprostu skacze sobie do góry i do dołu jak sprężynka.
Po konsultacji z Vodoo - polecił zmienić termostat. Jenak po konsultacji ze swoim mechanikiem który powiedział jak sprawdzić termostat - stwierdzam, że z nim jest ok.
Na zimnym silniku po odpaleniu górna rura nagrzewa się a dolna jest zimna. Dopiero po nagrzaniu silnika w pewnym momencie i dolna robi się gorąca. Więc obieg jest ok.
Ponadto woda nie gotuje się i nic się z nią nie dzieje.
Obwód odpowietrzyłem i płyn jest w normie.
Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami?
Nie chcę wymieniać termostatu i szukać metodą prób i błędów.
Czy może to być wina czujnika i jak to sprawdzić?
- Emil
- Posty: 100
- Rejestracja: 2006-05-03 19:57
- Galeria: viewtopic.php?t=8658
- Lokalizacja: Głogów
- Badyl
- Posty: 30
- Rejestracja: 2007-09-18 12:01
- Galeria: viewtopic.php?t=12196
- Lokalizacja: Warszawa
- Emil
- Posty: 100
- Rejestracja: 2006-05-03 19:57
- Galeria: viewtopic.php?t=8658
- Lokalizacja: Głogów
Układ chłodzenia silnika 2.0
1. Czujnik wskaźnika temperatury.
2. Czujnik temperatury wody (ECT).
3. Rura wody - do chłodnicy.
4. Zbiornik wyrównawczy.
5. Przewód zbiornika.
6. Wentylator.
7. Chłodnica.
8. Rura wody - z chłodnicy.
9. Termostat.
10. Rura wejściowa nagrzewnicy.
11. Rura wyjściowa nagrzewnicy.
Pozdro.
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- Badyl
- Posty: 30
- Rejestracja: 2007-09-18 12:01
- Galeria: viewtopic.php?t=12196
- Lokalizacja: Warszawa
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Chodziło mi o czujnik ECT ten co połączony jest do kompa to ten który określa temperaturę w której przedłużona faza wtrysku (tak jak ssanie) ma ustąpić normalnej .
Ty chyba masz kłopot z tym drugim lub instalacją
Chociaż moooże i ten pierwszy też jest do bani (nie znam zagadnień związanych z gazem)
Nie mniej jednak podaj ile cię kosztował i jaka firma
Tomek
Ty chyba masz kłopot z tym drugim lub instalacją
Chociaż moooże i ten pierwszy też jest do bani (nie znam zagadnień związanych z gazem)
Nie mniej jednak podaj ile cię kosztował i jaka firma
Tomek
- Badyl
- Posty: 30
- Rejestracja: 2007-09-18 12:01
- Galeria: viewtopic.php?t=12196
- Lokalizacja: Warszawa
- Arkadi
- Posty: 41
- Rejestracja: 2008-02-16 15:50
- Galeria: viewtopic.php?t=13375
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Może to wam coś pomoże :
2.5 V6 93/94 r.
ECT - czujnik temperatury płynu chłodzącego ,który przekazuje dane pomiarowe do modułu sterującego (PCM/ECU),a dalej do wskaźnika na liczniku/zegarach.
ECTF- czujnik temperatury płynu chłodzącego,który aktywuje/uruchamia wentylator chłodnicy na I lub II biegu w zalezności,od danej temp. silnika/płynu.
Pokrótce o wentylatorze :
I bieg wentylatora chłodnicy załacza się gdy silnik/płyn osiaga temp w okolicach 100 st. C
II bieg wentylatora chłodnicy załacza się gdy silnik/płyn osiaga temp w okolicach 108 st. C
Od roku 95' o ile dobrze kojarze jest juz tylko jeden czujnik czy jakoś tak
Arkadi :
Sprawdź połączenia kable --> kostka oraz pytanie wentylator ci sie załacza prawidłowo ? czyli I bieg,a potem II ? Bo jeśli tylko II bieg to masz raczej uwalony jeden z czujników albo uwalone kable/kostka .
ECTF – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Kody: 69
W przypadku jego uszkodzenia ECU załącza wentylatory chłodnicy po otrzymaniu sygnału z innych czujników o temperaturze.
Sprawdzamy rezystancję na stykach. Powinna się zawierać w granicach 1.11-1.7 kOhm.
Czujnik ECT Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Kody: 09
Znajduje się obok wlewu płynu chłodzącego.
Sprawdzamy rezystancję na pinach czujnika, która w zależności od temperatury wynosi:
-20 st.C – 14.6-17.8 kOhm,
20 st.C – 2.2-2.7 kOhm,
80 st.C – 0.25-0.35 kOhm.
Sprawdzamy czy do czujnika dochodzi napięcie 5V. Pozostałe przyczyny to uszkodzone przewody.
Zapraszam do odwiedzania tej strony http://ford-probe.net/
jeśli macie jakieś problemy z autem & korzystania z zawartości danych technicznych oraz miłej lektury
Pzdr. & c ya..
2.5 V6 93/94 r.
ECT - czujnik temperatury płynu chłodzącego ,który przekazuje dane pomiarowe do modułu sterującego (PCM/ECU),a dalej do wskaźnika na liczniku/zegarach.
ECTF- czujnik temperatury płynu chłodzącego,który aktywuje/uruchamia wentylator chłodnicy na I lub II biegu w zalezności,od danej temp. silnika/płynu.
Pokrótce o wentylatorze :
I bieg wentylatora chłodnicy załacza się gdy silnik/płyn osiaga temp w okolicach 100 st. C
II bieg wentylatora chłodnicy załacza się gdy silnik/płyn osiaga temp w okolicach 108 st. C
Od roku 95' o ile dobrze kojarze jest juz tylko jeden czujnik czy jakoś tak
Arkadi :
Sprawdź połączenia kable --> kostka oraz pytanie wentylator ci sie załacza prawidłowo ? czyli I bieg,a potem II ? Bo jeśli tylko II bieg to masz raczej uwalony jeden z czujników albo uwalone kable/kostka .
ECTF – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Kody: 69
W przypadku jego uszkodzenia ECU załącza wentylatory chłodnicy po otrzymaniu sygnału z innych czujników o temperaturze.
Sprawdzamy rezystancję na stykach. Powinna się zawierać w granicach 1.11-1.7 kOhm.
Czujnik ECT Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Kody: 09
Znajduje się obok wlewu płynu chłodzącego.
Sprawdzamy rezystancję na pinach czujnika, która w zależności od temperatury wynosi:
-20 st.C – 14.6-17.8 kOhm,
20 st.C – 2.2-2.7 kOhm,
80 st.C – 0.25-0.35 kOhm.
Sprawdzamy czy do czujnika dochodzi napięcie 5V. Pozostałe przyczyny to uszkodzone przewody.
Zapraszam do odwiedzania tej strony http://ford-probe.net/
jeśli macie jakieś problemy z autem & korzystania z zawartości danych technicznych oraz miłej lektury
Pzdr. & c ya..
- Arkadi
- Posty: 41
- Rejestracja: 2008-02-16 15:50
- Galeria: viewtopic.php?t=13375
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tak się zacząłem zastanawiać nad tymi czujnikami. U mnie jest tak jak na rysunku (ETC i ECTF). Są to dwa czujniki, które mają dwa kabelki. Dodatkowo za czujnikiem ECT jest jeszcze jeden taki jak pokazał na z zdjęciu Arkadi "ten z lewej", który ma tylko jeden kabelek. W sumie są więc 3 czujniki. Czy ktoś mógłby wyjaśnić ostatecznie który do czego jest? Zwłaszcza interesuje mnie ten z jednym kabelkiem.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jeżeli ma czarno/niebieski (BK/BL) kabel, to jest to czujnik temperatury do wskaźnika na desce.
Zagrzej, odłącz, potwierdź (albo zaprzecz).
Zagrzej, odłącz, potwierdź (albo zaprzecz).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Arkadi
- Posty: 41
- Rejestracja: 2008-02-16 15:50
- Galeria: viewtopic.php?t=13375
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tomek,Tomasz S pisze:...
Nie mniej jednak podaj ile cię kosztował i jaka firma
Tomek
Dzisiaj kupiłem taki czujnik w InterCarsie. Kosztuje 55,60 PLN. Numerek towaru jaki mam na paragonie to 1.830.177
Koleś szukał to chyba z pół godziny bo albo znajdował czujnik temperatury ten co podaje sygnał do wskaźnika albo ten który steruje wentylatorem.
Wymieniłem i zobaczymy ile teraz zbędzie mi palił bo ostatnio dochodził już do 15l/100km. Byłem na wysokiej i rzeczywiście komp pokazał błąd tego czujnika ale po wykasowaniu już nic się więcej nie pojawiło. Profilaktycznie wymieniłem. Do tego przebadał skład spalin, sondy lambda i inne czujniki ale wszystko było ok.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: czujnik temperatury silnika
Witam
Mam podobny problem, tyle że ze wskaźnikiem temperatury. Cały czas jest podniesiony w połowie, nawet gdy silnik jest wyłączony po prostu w ogóle nie opada. Czy ktoś się orientuje co musiałbym dokładnie wymienić?
Z góry dzięki. Pozdro
Mam podobny problem, tyle że ze wskaźnikiem temperatury. Cały czas jest podniesiony w połowie, nawet gdy silnik jest wyłączony po prostu w ogóle nie opada. Czy ktoś się orientuje co musiałbym dokładnie wymienić?
Z góry dzięki. Pozdro
Re: czujnik temperatury silnika
Szczeże to nigdy się nie spotkałem z takim czymś Może po prostu skazówka sie zacieła w liczniku od temperatury Pozdrawiam
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: czujnik temperatury silnika
no ja tez sie nie spotkalem jeszcze z taka sytuacja. Jestem wlascicielem tego auta od 2 tygodni. Byly wlasciciel zapewnil mnie ze to jakis kondensator zapewne trzeba wymienic ktory sie przepalil.
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: czujnik temperatury silnika
mar3inez !
Pewnie nie będzie Ci się chciało odłączyć tego miernika i co za tym idzie sprawdzić czy nie dostaje lewego napięcia
Pewnie nie będzie Ci się chciało odłączyć tego miernika i co za tym idzie sprawdzić czy nie dostaje lewego napięcia
Re: czujnik temperatury silnika
A wskazówka paliwa jest w tym samym położeniu co temperatury ? Jeśli tak to wiesz co dalej
Pzdr. & c ya..
Pzdr. & c ya..
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: czujnik temperatury silnika
Powiem znajomemu zeby do tego zajrzal, zna sie na tych ukladach elektrycznych. A wskaznik poziomu paliwa dziala bez zarzutu tylko ten od temperatury.Tomasz S pisze:mar3inez !
Pewnie nie będzie Ci się chciało odłączyć tego miernika i co za tym idzie sprawdzić czy nie dostaje lewego napięcia
No ale nic zajrze do tego w weekend i napewno napisze jak sie z tym uporam
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: czujnik temperatury silnika
Sorky ze tak pozno ale sesja wiecie
Sprawa wygląda tak: czujnik okazał się sprawny tak jak przypuszczałem. Po rozebraniu wskaźników okazało się że wskazówka od temperatury była przyklejona na super glue na sztywno to tablicy Nie wiem co poprzedni właściciel chciał przez to osiągnąć. Próbowałem tą wskazówkę jakoś poskładać do kupy ale nie chodzi(nie podnosi się, nie reaguje na impuls od czujnika). też pozostało mi jedynie zamontować nowy wskaźnik lub wymienić całą tablicę ze wskaźnikami. Bo chyba nie opłaca się tej naprawiać(za dużo delikatnych elementów jest w srodku)
Sprawa wygląda tak: czujnik okazał się sprawny tak jak przypuszczałem. Po rozebraniu wskaźników okazało się że wskazówka od temperatury była przyklejona na super glue na sztywno to tablicy Nie wiem co poprzedni właściciel chciał przez to osiągnąć. Próbowałem tą wskazówkę jakoś poskładać do kupy ale nie chodzi(nie podnosi się, nie reaguje na impuls od czujnika). też pozostało mi jedynie zamontować nowy wskaźnik lub wymienić całą tablicę ze wskaźnikami. Bo chyba nie opłaca się tej naprawiać(za dużo delikatnych elementów jest w srodku)
- Domek26
- Posty: 125
- Rejestracja: 2011-09-26 21:53
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
- Galeria: viewtopic.php?t=21647
- Lokalizacja: Kielce
Re: czujnik temperatury silnika
Mam takie pytanko a jak sprawa wyglada w 2.5 V6 92?? bo sa tylko dwa czujniki , jeden jest z jednym kablem i jest on od wskaznika temp, drugi dwu pinowy chyba daje sygnal do ecu ,bo po odpieciu podnosi obroty jak ssanie, i mam luzna kostke na trzeci czujnik ale go nie mam, jest nadlane tak jakby miejsce na niego... wiec co zalacza wentylator??