ABS
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: ABS
Chlopaki mam takie pytanko, czy zeby wymienić zębatke trzeba zdejmować cały przegłób?? Moj mechanik mowi ze musi wszystko ściągnąć itd. Jak to jest? Ile czasu to moze trwać?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: ABS
Musisz wymontować półoś ale nie trzeba zdejmować przegubu z niej. Zębatka od ABSu jest po stronie piasty więc możesz ją zmienić bez rozbierania całej półosi.
Jeżeli obędzie się bez niespodzianek to w 2,5 godziny powinno być zrobione
Jeżeli obędzie się bez niespodzianek to w 2,5 godziny powinno być zrobione
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Re: ABS
Mnie probas ostatnio próbował zabić . Mam coś walnięte z abs po chwili jak sie rozpędze i zapali sie anti lock jest ok Ale gwałtowne hamowanie a raczej pierwsza próba gwałtownego hamowania z dzialającym ABS pratycznie nic nie daje pedał jest twardy i nie ugnie sie nawet jak na nim oprę swój caly ciężar nastepne hamowania z abs jest juz ok system nie pozwala blokować kół .Płynu nie ubywa nic nie sciąga .I co z tym zrobić wczesniej tak nie było ... Może mi chociaż ktoś powie jak najłatwiej wyłączyć abs na stałe ?
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS
A mi dlaczego nie mogę zrobic testu ABS-u ? Podłączam zworkę pod te 2 piny w kostce pod fotelem kierowcy (kostka 4-ro pinowa) i po przekręceniu zapłonu kontrolka anti-lock świeci się cały czas. Po odpaleniu silnika też i nie gaśnie przy żadnych prędkościach. Czujniki i zębatki sprawdzałem - są ok. Czy to dlatego nie mogę przeprowadzic testu bo jest gdzieś abs odłączony czy może coś innego....?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ABS
Wyczyść błędy i dopiero próbuj odczytać.
W tym celu
W tym celu
- połącz styki B (wchodzi tam zielono/czarny przewód) i C (czarny)
- przekręć kluczyk (ON)
- po pełnym cyklu wyświetlania kodów (gdy się zaczną powtarzać) wciśnij 10 razy pedał hamulca nie rzadziej, niż 1 raz na sekundę (>1Hz)
- przekręć kluczyk/wyłącz (OFF)
- Załączniki
-
- abs_test.GIF (7.13 KiB) Przejrzano 4363 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS
Dziękowac!
Jutro idę sprawdzac, aż się boję co wyjdzie..
...No i nic nie wyszło, po resecie kompa od ABS-u nie wyskakują żadne błędy i kontrolka znów pali się na stałe. Zauważyłem tylko, że po skasowaniu znów słychac ''tyk -tyk'' pod maską. Nie jestem pewien na 100% ale to z tej skrzynki z przekaźnikami koło serwa. Czy wogóle któryś z nich odpowiada za działanie ABS-u?
Jutro idę sprawdzac, aż się boję co wyjdzie..
...No i nic nie wyszło, po resecie kompa od ABS-u nie wyskakują żadne błędy i kontrolka znów pali się na stałe. Zauważyłem tylko, że po skasowaniu znów słychac ''tyk -tyk'' pod maską. Nie jestem pewien na 100% ale to z tej skrzynki z przekaźnikami koło serwa. Czy wogóle któryś z nich odpowiada za działanie ABS-u?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
Witam Panowie mam problem Wszystko w moim probku by działało ok gdyby nie ten abs Po sprawdzeniu błędów wyszedł jeden nr. 15 Wheel Speed Sensor co to jest ? Gdzie to sie znajduje ? Proszę o jakieś wskazówki szukałem w serwisówce ale nic sensownego nie znalazłem
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
Od poszczególnych czujników są kody 11, 12, 13, 14 wiec to nie to
Ostatnio zmieniony 2009-11-23 16:51 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ABS
W '91 nie było kodu 15. Pamiętaj, że serwisówka jest od 1992 - sprawdź na performanceprobe.
Więc jeżeli nie robiłeś przeszczepu ABSu z '92, to błędnie zinterpretowałeś błyski.
Więc jeżeli nie robiłeś przeszczepu ABSu z '92, to błędnie zinterpretowałeś błyski.
J.w. - świecąca kontrolka ABSu i brak kodu w Twoim roczniku też wskazują błąd:Prezes1986 pisze:po resecie kompa od ABS-u nie wyskakują żadne błędy i kontrolka znów pali się na stałe
CodeABS Lamp
- No Code
Sensor or System
- Illuminated
- Other
Possibly caused by:
- Poor connection of ABS control module 17-pin connector
- Insufficient battery capacity
- Low alternator voltage output
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: ABS
Wheel Speed Sensor to nic innego tylko czujnik prędkosci koła. W związku z tym nie kombinuj tylko sprawdź na w tyczkach tych czujników oporności, jeśli któryś nie ma przejścia to jest uszkodzony.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
Nagram dzisiaj na aparat jak to mruga to zobaczycie. Dzięki za pomoc.
Jak to jest błąd waszym zdaniem ?
http://www.youtube.com/watch?v=KvqCcbI_9qw
Jak to jest błąd waszym zdaniem ?
http://www.youtube.com/watch?v=KvqCcbI_9qw
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ABS
Moim zdaniem jest to błąd odczytu/interpretacji.
Masz jakiś błąd z grupy świecących na stałe, oraz jakiś (być może 5), z grupy migających.
Kontrolka ABS nie podaje kodu błędu - nr odczytuje się na wtyczce (woltomierzem lub diodą), a interpretuje w połączeniu z zachowaniem kontrolki.
Masz jakiś błąd z grupy świecących na stałe, oraz jakiś (być może 5), z grupy migających.
Kontrolka ABS nie podaje kodu błędu - nr odczytuje się na wtyczce (woltomierzem lub diodą), a interpretuje w połączeniu z zachowaniem kontrolki.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS
Robert dobrze prawisz najpierw trzeba właściwie odczytac który to z błedów a potem brac się za naprawę. Ale żeby to wszystko sprawdzic to naprawdę masa kombinacji jest.
W serwisówce pod błedem 15 (speed sensor) z migających kontrolka anti-lock jest napisane: ''current does not flow when output from ABS Control Module to Speed sensor - ABS Control Module detects open circuit in Speed Sensor''
Czyli w twoim przypadku Bodziu zacząłbym najpierw od sprawdzania czujników. Jak odłączysz czujniki (kostki od tylnych są gdzieś w okolicy kolumny amortyzatorów (nie będe pisał dokładnie gdzie bo teraz nie pamiętam, a taki specu jak Ty napewno je znajdzie ) to podpinasz miernik elektryczny i rezystancja powinna wynosic 800-12000 ohm. Jak tak jest to czujnik powinien byc ok. i wtedy należy sprawdzic połączenie od czujnika do modułu ABS. Ja jednak obstawiam że jest gdzieś kabel przetarty. A zębatki jak rozbierałeś auto to pamiętasz czy dobre były?
W serwisówce pod błedem 15 (speed sensor) z migających kontrolka anti-lock jest napisane: ''current does not flow when output from ABS Control Module to Speed sensor - ABS Control Module detects open circuit in Speed Sensor''
Czyli w twoim przypadku Bodziu zacząłbym najpierw od sprawdzania czujników. Jak odłączysz czujniki (kostki od tylnych są gdzieś w okolicy kolumny amortyzatorów (nie będe pisał dokładnie gdzie bo teraz nie pamiętam, a taki specu jak Ty napewno je znajdzie ) to podpinasz miernik elektryczny i rezystancja powinna wynosic 800-12000 ohm. Jak tak jest to czujnik powinien byc ok. i wtedy należy sprawdzic połączenie od czujnika do modułu ABS. Ja jednak obstawiam że jest gdzieś kabel przetarty. A zębatki jak rozbierałeś auto to pamiętasz czy dobre były?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
W piątek sprawdzę czujniki kable mam wszystkie ok kostki itd wiem gdzie sa kostki od czujników Z przodu zębatki sa ok i czujniki są czyściutkie z tyły może być problem bo jak zmieniałem wahacze wybijałem szpilki w dość radykalny sposób i mógł się któryś lub oba wstrząsnąć lub cos podobnego. W piątek posprawdzam aby to był któryś z przednich bo inaczej to dzień roboty lub 2 nie moje
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS
Ja mam walnięty prawy tylny, Probek był tam lekko bity niestety co było widac po tym, że kabel od czujnika nie był wogóle przykręcony. Tylko nie wiem bo za chiny nie mogę wykręcic tego czujnika z tyłu - odkręcam tą jedną śrubę i tak się zastanawiam czy przywalic jakimś gumowym młotkiem w niego bo trzyma się tak jakby był na co najmniej jeszcze jednej śrubie. Ma ktoś jakiś pomysł jak go wyciągnąc żeby niczego innego nie popsuc przy okazji?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
Właśnie z nimi z tyłu jest problem Są przykarcone na 1 śrubę i włożone w otwór a po pewnym czasie metal rdzewieje i puchnie powodując zakleszczenie sie czujnika nie wiem czy w ogóle uda sie wydobyć jakoś nie uszkadzając go Da rade kupić nowe takie czujniki ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Na początku zainwestowałbym w dobry środek odrdzewiający /nie jakieś WD 40/. Potem codziennie przez kilka dni polać tym środkiem zardzewiałę miejsce. Czas robi swoje - tym sposobem bez żadnych problemów odkręciłem śruby przy osłonie kolektora wydechowego a wyglądały na "nieruszalne". Jest też taki środek do odrdzewiania z jednoczesnym "szokiem termicznym" - działa chyba na zasadzie nagłego ochładzania danego elementu i to może spowodować że ruszymy zapieczony element. Tylko że ten środek kosztował coś ponad 30 Pln.
A jak nie - to może Coca cola - tania a i łyknąć można. U szwagra puściły takie śruby których serwis nie odkręcił
A jak nie - to może Coca cola - tania a i łyknąć można. U szwagra puściły takie śruby których serwis nie odkręcił
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
Tu ani WD40 ani cola nie pomoże gdy chcemy ruszyć plastyk w zardzewiałym metalu.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS
Ja też już próbowałem wszystkim czym się da i nie mam żadnego pomysłu jak to ruszyc..
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
Witam Panowie czujniki są dobre po pomiarach na wtyczkach wyszło od 880 -910 ohm w zależności od czujnika. Sprawdzę jeszcze te wyniki w kostce przy kompie ale raczej nie tedy droga Musze jeszcze rozebrać tylne piasty może tam jest problem z zębatkami.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ABS
Ale odczytałeś w końcu kody, czy nadal tylko wiesz, że są jakieś 2 błędy, nieważne jakie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Nom ja też sie zabrałem- śrubki odkręciły się ale czujnik nie da rady ruszyć nawet tylny porażka max
A w piaście nie ma do niego dojścia aby do wywalić młotkiem od wewnątrz? jak tak zwalimy tarczę łożyska czy coś?
A w piaście nie ma do niego dojścia aby do wywalić młotkiem od wewnątrz? jak tak zwalimy tarczę łożyska czy coś?
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: ABS
Na tym kablu BL/Y niestety mam mase A kody odczytam jutro juz tą dioda.Lampka ABS nie świeci w ogóle - sprawdzamy bezpiecznik METER (w kabinie), żarówkę oraz sprawdź niebiesko-żółty (BL/Y) przewód od "zegarów" do ukladu ABS (czy jest połączenie i czy nie zwiera do masy).
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4